bokt holt nu echt achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: bokt holt nu echt achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:48

Tuurlijk Adil, dat is ook niet altijd leuk . Ik ben ook van de oude garde en natuurlijk zie ik ook wel dat er heel veel veranderd is, maar als mensen hier steeds maar weer komen vertellen dat ze er hier weinig meer aan vinden dan makzen zij het er zelf toch ook niet gezelliger op?.

Wat bijvoorbeeld vaak geroepen wordt (niet door Stef, hoor, heb ik tenminste niet gezien) is dat er telkens dezelfde terugkerende onderwerpen zijn, dat mensen maar eens de zoekfunctie moeten gebruiken. Toch zetten diezelfde mensen, sommigen ervan dan Knipoog , hier dan het zoveelste topic dat Bokt zo veranderd is, waarmee ze dus precies hetzelfde doen. Daarom heb ik altijd wat moeite met zulke topics als dit, want dan denk ik van, tja, wat wil je hier precies mee bewerkstelligen?

*Edit* Zin afgemaakt, was weggevallen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:50

Ach welke paardenwereld heb je het dan over? Waarom moet een internet forum serieus worden genomen? Het forum is gewoon een verzameling mensen die hun ervaringen en meningen delen, ja daar zitten hele goede professionals tussen en daar zitten pennymeisjes bij die 1 per week op de manege rijden.
Waarom moet Bokt de ambitie hebben om serieus te worden genomen in de paardenwereld?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:50

stef schreef:
Gwen: Dat begrijp ik wel, maar dat bokt niet serieus genomen wordt in de paardenwereld is een feit, en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

'De paardenwereld' is een erg breed gegeven Lachen . Gelukkig zijn er nog een heleboel plaatsen waar mensen die Bokt niet serieus meer nemen wel terecht kunnen Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:52

Hier nog een hardleerse Lachen

Ik stoor me dan ook het meeste aan het niet lezen van het topic en in herhaling te vallen wat er al 3 bladzijdes terug stond
En de penny's die vertellen hoe iets zit, maar totaal grote onzin uitkramen.
Zeg je er wat van ben je natuurlijk arrogant..ik kan dan net inhouden om te typen, ik zit al langer intensief in de paarden dan dat jij oud bent..misschien heb ik gewoon net wat meer ervaring daardoor? Verder zie ik andere die eerst met mij nog eens wilde reageren bijna nooit meer.
Ook mensen die gewoon ervaring hebben en nuttige tips proberenaan te reiken.
Een van die mensen die ik nog eens zie is Sonja en dan denk ik ook wel eens, jij bent net zo volhardend dan ik...maar ook ik vraag me vaak af...waarom blijf ik dat doen...en kom op 1 ding uit...liefde voor de paarden...

Topics die in herhaling vallen, daar kun je niks aan doen.
Zoals barmat zegt, ook vragen over paarden zijn een keer op

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:56

Tja goed lezen blijkt heel lastig .. en daarvan denk ik ook wel eens.. mensen mensen.. beetje echte intresse had ook wel gemogen, dan had je het namelijk al lang geweten.
Maar goed dat lijkt me moeilijk te voorkomen.. tja door de moderators nog meer werk te geven en dergelijke berichten te laten schrappen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:56

stef schreef:
maar dat bokt niet serieus genomen wordt in de paardenwereld is een feit
"Niet serieus genomen" is nogal een understatement Haha! Ik durf al bijna niet te vertellen dat ik hier wel eens kom kijken Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:57

precies Kawa, maar, sonja, jij en ik, wie zijn er verder nou nog echt actief bezig van "vroeger". Ze zijn allemaal weg, naar elders of?
Ik heb andere fora geprobeert hoor, maar ben altijd weer hier beland.

Verder, als ik met een serieuze fokker zit te praten en me vraagt waar ik iets vandaan heb: Ja, op bokt gelezen, echt hoor, ze lachen je gewoon uit..
Er zitten maar weinig echte profs op bokt, en dat is niet enkel omdat ze de tijd niet hebben

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:00

Dus wat.. moeten we alle mensen die op een manege rijden maar uitsluiten? Zowieso moet je uitkijken met informatie die alleen van internet komt, wel of niet Bokt.

Gwen

Als je graag op een forum wilt zitten met profs zou je misschien eens kijken of je dat kunt vinden Ja . Gewoon voor erbij, of als vervanging, net wat je zelf graag wilt. Bokt is voor er voor iedereen die dat leuk vindt. Je blijft in je vrije tijd toch niet ergens hangen waar je het niet meer naar je zin hebt Lachen ?

Over een paar jaar zijn de jonkies Knipoog van nu ook weer een aantal jaar ouder en dan zul je zien dat ook zij weer verdwijnen, andere interesses krijgen, etc., op een aantal na natuurlijk.

Anoniem

Die andere zijn gewoon slim Stef Lachen
Want ook ik vraag me eerlijk waar af wat ik hier nog doe...ben gewoon niet zo slim en net onkruid Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:03

Volgens mij RK vind je het ook leuk om dingen uit te leggen.. en complimentjes te krijgen voor je gave paarden Kawa en Zanda. Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:03

evelijn: Waar zeg ik dat we alle manege mensen uit moeten sluiten? Dat bedoel ik dus met niet lezen.
Ik noem profs omdat er eerder aangegeven wordt dat bokt zo'n leuke combi is tussen beginners en profs (of hoe stond het er precies)
en dat heb ik zoiets van yeah... sure....

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:05

smit_ilse schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Nu de vakanties weer beginnen merk je het ook direct weer. Alles met msn-taal, vage topics etc. Helaas ook de strijd die er af en toe in topics voorkomen. Persoonlijke ruzie's uitvechten in topics. Mensen die zich daar alleen maar voor aanmelden. Het is er zeker niet beter op geworden de laatste tijd.

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:06

Ik vind het idd leuk om dingen uit te leggen, dat klopt
En heel vaak krijg ik maanden later nog een pb met, ik ben bezig geweest met de dingen die je toen hebt gezegt en het werkt
En daar doe je het voor. Ja
Anders was ik idd allang weg geweest...en dat gevoel wordt wel steeds groter, dat geef ik toe

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:11

Prof's hebben beter te doen dan een forum door te spitten om te kijken of er nog ergens iets is waar ze wat van op kunnen steken. Ongevraagd en gratis advies geven wordt sowieso zelden gewaardeerd zoals het gewaardeerd zou moeten worden. Vind je het gek dat ze dan hun kennis voor zich houden, en hem alleen prijsgeven aan mensen die er ook voor betalen, en gericht mensen aanspreken als ze ergens hulp bij nodig hebben?

Een dag is te kort en je energie te kostbaar om je gewone werk te doen en als prof dan ook nog eens gratis anderen te helpen.
En zo wordt bokt tot wat het is. Dertienjarigen met shetjuhs die elkaar van de wal de sloot in helpen....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-06-07 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Stef; ik zie de professionals wel.. tja Anky niet.. en misschien echt grote fokkers ook niet maar wel osteopathen, fysiotherapeuten, zadelmakers, mensen met trainingsstallen, die les geven of manege hebben. Die verdienen ook hun centen in de paardenbussines en zijn in mijn ogen dus ook professionals.

Adil

SuperPepeijn schreef:
stef schreef:
"Niet serieus genomen" is nogal een understatement Haha! Ik durf al bijna niet te vertellen dat ik hier wel eens kom kijken Haha!

Oeps, kom ik er net achter dat ik eigenlijk ook (onbewust?) nooit vertel dat ik Bokker ben....Hoewel ik wel denk dat ik in staat ben het zinnige van het onzinnige te scheiden denk ik dat ik me ergens misschien toch schaam...? Laten we wel wezen, het grove merendeel van alle posts bestaat uit pure bull-sh*t Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:17

SuperPepeijn schreef:
stef schreef:

haha, daar moet ik om lachen, durf er nl ook niet voor uit te komen. Bokt heeft in de "volwassen" paardenwereld een pennyimago vol met ruziezoekers. Heel jammer maar het is wel zo.

Maar ik heb ook niet gesnapt toen in eens een wildgroei ontstond van hamster, ongesteld, etc topics dat dat geen halt werd toegeroepen. Toen was er ook al kritiek op en werd er gezegd, het is een forum voor iedereen, nu is het uit de hand gelopen en zal het serieuze paardengedeelte steeds kleiner worden. Geweldig als je dan ook ziet hoe sommige nieuwelingen in serieuze topics posten. Ze lezen niet eens, brullen wat lievvs en onzinnigs en weg zijn ze weer.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:19

goh ik roep al maanden dat bokt veel te groot is, met veel te veel subfora

ik vind ook dat het serieuze gedeelte dat met paarden te maken heeft groot mag blijven, maar de rest mag van mij stukken kleiner.
dat creabea enzo, dat hoort toch niet op een paardenforum.
ga paardrijden ipv tekenen ofzo...

tuurlijk mag iemand best een keer laten zien als ie een mooi paard heeft getekend of gefotograveerd, maar alles wat er niet mee te maken heeft hoeft van mij niet.

de leeftijd is denk ik gemiddeld ook een stuk jonger als een paar jaar geleden.

en die setjesrage, omfg vreselijk, waarom moet je paard met elk setje een keer op de foto en dan op haw???
boeien mij die setjes

vind het net als kawa leuk om commentaar te geven opp het rijden, zij het positief, zij het negatief.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:21

stef schreef:
Gwen: Dat begrijp ik wel, maar dat bokt niet serieus genomen wordt in de paardenwereld is een feit, en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Precies.

Soms als je iets verteld ofzo, 'Dat komt zeker van dat bokt af'. Dat bokt.. alsof het een ziekte is Clown

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:34

Elaine schreef:
Precies.

Soms als je iets verteld ofzo, 'Dat komt zeker van dat bokt af'. Dat bokt.. alsof het een ziekte is Clown

Dan zijn er hier toch wel heel veel mensen die niet bang zijn om besmet te worden, want het is ondanks wat iedereen zegt en denkt toch behoorlijk druk hier Knipoog .

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:35

stef schreef:
Ik zit steeds vaker met kippenvel berichten te lezen. Mensen denken niet na, geven steeds vaker ongefundeert hun "mening", lopen een boel met onzin te verkondigen...
Ik heb na 6 jaar een trouwe bokker te zijn nu echt het idee dat bokt inhoudelijk achteruit holt. De meest nutteloze berichten komen langs, en af en toe heb ik echt zoiets van joh: Ga rijden ofzo ipv hier onzin te lopen spuien.
Ik heb 6 jaar lang met plezier gebokt, ik heb altijd geroepen, als er weer zulke topics als die van mij nu kwamen: Nee joh, valt wel mee, is een periode, trekt wel bij...
De "harde kern" is verdwenen, bokkers van toen zijn er niet meer...
Pennymeisjuhs met sieluguh schetjes lyken duh overhand tuh hebbuh

3 miljoen subfora waar je toch niet kijkt. Bokt was een paardenforum met als extra service een algemeen deel waar je het over andere zaken kon hebben.
Nu lijkt bokt een algemeen forum met als extra optie paardendingen.

Vind dit echt jammer, heb bokt vanaf de 1e dag mee gemaakt, ben moderator geweest, was bij de 1e bokteling, was bij de BBQ bij Lonneke, en nu zit ik er regelmatig op met een gevoel van, wat doe ik hier?

Zo.. dat is er ook weer uit

Suggesties hoe het beter kan zijn welkom, alleen maar melden wat er allemaal fout gaat is niet de bedoeling, zie:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

bovendien heeft dit topic veel overlap met
viewtopic.php?f=25&t=791123&hilit=

Hier dus een slotje.