Het verkeerd opvatten van anders bedoelde opmerkingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het verkeerd opvatten van anders bedoelde opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:27

Wat is een aanname?
Dat het eerder niet gezellig is of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:29

Dat het een steek onder water is. Als iemand dat bij mij zou doen, zou ik net doen alsof ik dat niet gezien heb. Geen reactie, geen lol!
Dit soort zaken zijn heel moeilijk hard te maken en geeft eigenlijk alleen maar gezeik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:31

Goed dat jij dat kan..ik kan dat niet
En vind ook niet dat ik dat hoef te pikken. Beter gezegt vindt dat niemand dat hoeft te pikken Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:33

faye schreef:
Dat het een steek onder water is. Als iemand dat bij mij zou doen, zou ik net doen alsof ik dat niet gezien heb. Geen reactie, geen lol!
Dit soort zaken zijn heel moeilijk hard te maken en geeft eigenlijk alleen maar gezeik.

dit bedoelde ik dus ook Haha!
als iedereen nou een keertje negeert dan blijft het denk ik veel gezelliger op bokt Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:34

Nee het blijft gezelliger als een ander eens ophoud met steken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:36

Dat is een utopie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:37

Dat is zeker zo, maar dat zijn wel diegene die je aan moet pakken, niet diegene die happen. Wie weet hoe vaak ze zich al ingehouden hebben tegen die persoon? Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:39

het laaste wat runningkawa zegt ben ik het wel mee eens.

ik bemoei me al vaak niet in bepaalde geprekken en vooral niet als ik lees dat iemand finaal afgezeken wordt.

edit: ookal heb ik mijn eigen mening op zo een moment, heb ik geen zin aan gezeik.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:51

runningkawa schreef:
Nee het blijft gezelliger als een ander eens ophoud met steken Haha!

is ook zo...maar als niemand meer hapt is het ook voor die ander niet leuk meer om te steken Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:53

Ik denk ook dat sommige het gewoon willen verkeerd opvatten, dat gevoel heb ik toch Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:54

Ik weet wel zeker katiavl....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:55

Denk dat sommige dat gewoon altijd leuk vinden..vraag me niet waarom..maar die zijn zo ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:59

katiavl schreef:
Ik denk ook dat sommige het gewoon willen verkeerd opvatten, dat gevoel heb ik toch Lachen

klopt helemaal, wat je ook doet of schrijft, altijd negatief opvatten. Maar goed, dan denk ik altijd maar, dat is het moeilijkst voor de persoon zelf Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:00

runningkawa schreef:
Denk dat sommige dat gewoon altijd leuk vinden..vraag me niet waarom..maar die zijn zo ofzo?

mensen die altijd zitten te rellen en altijd overal problemen van maken... tsjah die heb je hier idd ook teveel Ach gut
faye schreef:
dat is het moeilijkst voor de persoon zelf

maar die hebben het volgens mij niet eens in de gaten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:00

Ik weet hoe zoiets heet; rampentourisme Haha!

Daar kicken sommige mensen gewoon op.
Nou ja sommige...zeg maar gerust heel veel..
Kijk eens naar een braaf topicje waar een paardje correct gereden wordt,
tegen het saaie aan, geen op of aanmerkingen...Die wordt velen malen minder
aangeklikt dan een topic over een meiske wat een 2 jarig paard aan het
dressuren is...En hoe hoger het geklikte aantal leden, hóe meer leden het zal trekken...Want...dáár is een relletje..Spannend!!

Wel triest maar helaas werkt het wel zo...En ik zal niet ontkennen dat het dan niet mijn
nieuwsgierigheid zal lokken...... Cool
Ik hoef alleen niet zo nodig het laatste woord te hebben.
(Dat zit toch wel in mn hoofd) Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:03

Natuurlijk zijn er altijd mensen die het geweldig vinden om een ander op de kast te jagen. Sommigen zijn er zo gedreven in dat ze het op zo'n manier kunnen dat alleen de persoon in kwestie weet dat hij/zij volledig in de zeik wordt genomen.
Wanneer die persoon dan een keer flipt en zich uit, heeft de eerst genoemde persoon zijn/haar doel bereikt. Met een beetje pech heeft die persoon er veel plezier aan beleefd en zal kijken of het vaker zal lukken.
In dat geval kun je beter zoals Faye zegt de boel negeren, dan is de lol er het snelste af.

Omgekeerd zijn er ook mensen die alles zo negatief (blijven) zien en alles aan zullen grijpen om maar te kunnen zeggen "Zie je wel hij/zij moet mij altijd hebben". In zo'n geval kun je niet meer doen dan gewoon letterlijk opschrijven hoe je iets bedoeld, zodat jij weet dat je schrijft wat je bedoeld en dat anderen er ook niets anders van kunnen maken.

De kunst is om je alleen iets aan te trekken van opmerkingen die gemaakt worden door mensen waarvan jij waarde hecht aan hetgeen ze tegen je zeggen. Wanneer je dat lukt, zul je merken dat je een hoop dingen langs je af kunt laten glijden of dat het je in ieder geval niet zoveel meer raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:05

Maar die opmerkingen op bijv HAW zijn meestal niet anders bedoeld of als steek als er iemand op een 2 jarige zit Lachen
Dan zijn de reacties vaak wel directer Lachen

Wat me overigens wel opvalt dat je op HAW vaak veel directer mag zijn dan op bij Nieuws en maatschappij

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:05

Mijn idee hierover is, dat als je het idee hebt dat iemand je onheus bejegend, dat je beter kunt vragen wat men precies bedoelt. Zo krijg je geen verwarring! Negen van de 10 keer is het anders bedoelt, dan wat je leest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:07

En je dus als stoeptegel laten gebruiken?
Als iemand mij stalkt zal ik dat laten merken
Als iemand tegen me liegt wordt ik furieus...maar doe dat irl niet anders...
Over je laten lopen is ook een slechte eigenschap..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:07

runningkawa schreef:
Wat me overigens wel opvalt dat je op HAW vaak veel directer mag zijn dan op bij Nieuws en maatschappij

Kun je daar een voorbeeld van geven RK?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:11

RK, ik zeg niet dat je je als stoeptegel moet laten gebruiken. Er zit nog heel veel tussen negeren en over je laten lopen.
Het heeft in mijn ogen alles te maken met hoe jij gezien wil worden door die andere persoon.

Kijk , ik weet dat er mensen zijn die mij leuk vinden, mensen die mij niet leuk vinden en dat er mensen zijn die een hekel aan me hebben. Wanneer ik me daar druk over ga maken, heb ik mezelf daar harder mee dan wanneer ik het negeer. Het kost me dan namelijk veel minder energie.
Vaak helpt het ook hoe jij zelf over die persoon denkt of je er al dan niet boos om wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:11

Dat je daar bijv wel mag zeggen, jee je trekt je paard in de knoop en geeft het paard de schuld, terwijl je duidelijk ziet dat jij het fout doet. Dat mag, komen geen sancties (imo terecht)
Pas na 10 bladzijdes komt er misschien een slotje omdat er niets anders meer gezegt wordt. En dat is dan ook prima

Zeg je bijv in een politieke discussie
Jij doet dat fout, jij doet dit of dat, is dat een persoonlijke aanval.
Zegt die persoon er wat van, is er snel een slotje.
Terwijl er op HAW gezegt wordt, je weet als je zoiets doet dat je commentaar kan verwachten.

FF geen erg duidelijke voorbeelden, maar hoop dat je het wel snapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:12

Ik wil niet dat mensen me zien als iemand die met zich laat sollen...
Verder kost het me niet meer energie, of zelfs minder om wel te reageren dan op mijn vingers te gaan zitten.
Dan vreet ik me namelijk op, ik zeg dan gewoon iets terug zodat die persoon weet dat die niet moet eikelen...alleen dat mag niet meer....

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:15

Ja, ik snap wat je zegt met betrekking tot HAW. Daar stel je je als TS inderdaad bewust "kwetsbaar" op dat je zelf de foto's plaatst en er zelfs commentaar op vraagt, anders zet je ze niet op HAW.

Ik denk, maar goed ik zeg ook ik denk, dat het op N&M wellicht eerder zo overkomt dat je niet persoonlijk mag zijn, omdat het dan meer gaat over de manier waarop er uiting wordt gegeven aan een mening. De manier van verwoorden doel ik dan op.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:16

Mickey schreef:
RK, ik zeg niet dat je je als stoeptegel moet laten gebruiken. Er zit nog heel veel tussen negeren en over je laten lopen.
Het heeft in mijn ogen alles te maken met hoe jij gezien wil worden door die andere persoon.

Kijk , ik weet dat er mensen zijn die mij leuk vinden, mensen die mij niet leuk vinden en dat er mensen zijn die een hekel aan me hebben. Wanneer ik me daar druk over ga maken, heb ik mezelf daar harder mee dan wanneer ik het negeer. Het kost me dan namelijk veel minder energie.
Vaak helpt het ook hoe jij zelf over die persoon denkt of je er al dan niet boos om wordt.

Ook denk ik dat het te maken heeft met hoe je je op dat moment zelf voelt: je bent tenslotte vatbaarder als je al niet lekker in je vel zit... en je kunt de hele wereld aan als je een goede dag hebt gehad, dus ook de "opmerkingen" op Bokt Knipoog