msn taal

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu_

Re: msn taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:12

Breezertaal vind ik ook verschrikkelijk.. waar ze de moeite voor doen zeg! Altijd als ik veel spelfouten zie staan zoals jullie zeggen ; paardjuh. Bij zoiets zou ik graag willen dat dat afgestraft wordt Vork Maar een mod informeren vind ik ook weer zo wat, voor een spelfout.

Renate Boos! lees de regels alsjeblieft!
Net als haar post, zoiets vind ik ook erg irritant. Dat is vragen naar de bekende weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:12

omdat msn taal gewoon ontzettend kinderachtig staat, je komt zo gewoon niet serieus over.
Daarbij, de naam zegt het al: MSN taal, doe je dus maar lekker op msn. Hier op bokt schrijf je ABN

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:14

Ik heb er inderdaad ook veel last van, meestal spreek ik de persoon erop aan, maar misschien beter om te gaan Temmen? Heb namelijk inderdaad niet de indruk dat het echt helpt.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:18

Ik erger me er ook rot aan. en die afkortingen als hvj, w8, wjnmk ect. vind ik gruwelijk!

Frusty

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:19

wjnmk??
Verward

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:31

Wil je nooit meer kwijt Lips are sealed

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:31

knmzj =kan nooit meer zonder je <-- denk dat ze dat bedoeld.. Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:37

ik reageer niet op berichtjes die met dat msn taal geschreven zijn.
op msn doe ik het wel, omdat ik dat handig vind.
maar op bokt reageer ik er niet eens meer op.
en als ik het zelf doe vind ik het heel normaal dat anderen me een grote .... geven!
het leest gewoon niet fijn je moet gewoon puzellen voordat je weet wat er staat!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:40

Ja.. Mensen doen het vaak als ze nieuw zijn en ze schrijven vanzelf wel normaal. Dat had ik in het begin ook Clown
Maar dat neemt niet weg dat het irritand is, maar hoe wil je het oplossen? De modjes blijven bezig zo ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:44

suus: hadden ze geen mod moeten worden Tong uitsteken

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:46

Rennatte schreef:
Nee grapje ik ben het er wel een beetje mee eens. Maar het is gewoon even snel afkorten. Pling Haha! Maar ik ben het er een beetje mee eens Tong uitsteken

Renate Pling

Dan tik je dus maar even 2 seconden langer over een bericht! Is het voor ons ook te lezen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:49

Malibu_ schreef:
knmzj =kan nooit meer zonder je <-- denk dat ze dat bedoeld.. Lachen

nee ik bedoel: wil je niet meer kwijt.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:00

MSN-taal vind ik onbegrijpbaar. Ben echt niet oud, maar vraag toch altijd aan m'n vrienden of ze gewoon abn willen typen. Het gaat namelijk niet sneller en abn is voor iedereen te begrijpen.

Trouwens, als ik het niveau op scholen zie (ik werkte op de Haagse Hogeschool) dan denk ik ook: 'waarom wordt de Nederlandse taal zo verziekt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:06

Ik heb er ook de pest in.Want mij betreft komt er per bericht, geschreven in msntaal, een OW.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:52

Ik vind MSN taal EN breezahtaal super irritant.
Ook op msn overigens.

Op msn praat ik trouwens heel anders. Ik typ snel en neem niet de moeite om de fouten er uit te halen. En ik gebruik veel meer afkortingen. In de trant van: w8, ff, omg, omfg, wtf, iig, idd, k, j ed.
Iig, omg en idd gebruik ik ook wel eens op bokt.

Maar op bokt neem ik veel meer de tijd/moeite om tekst goed te schrijfen. Ben zelf ook dislectisch, maar je kan iig wel de moeite nemen om normaal te schrijfen. Of niet soms?
Ik zij zelf heel vaak laggen ipv lachen. Maar omdat dat laatst tegen mij gezecht werd dat het lachen was zeg ik het nu niet meer zo Tong uitsteken.

Heb ook een keer een quote van mij gezien in dat taalbloopers topic, nog wel van iemand die wist dat ik dislectisch was! Kon er niet om lachen, werd daar gewoon rond uit belagelijk gemaakt om iets wat ik zelf in de eerste instantie niet door had/ express deet en het liefste ook gewoon niet had. Zegmaar.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:40

stef schreef:
Ik ben dan ook een trouwe temmer voor dergelijke dingen,

Brááááf! Haha! Gewoon blijven doen, alstublieft Lachen
stef schreef:
maar wat zijn de sancties op msn taal nu en kunnen die wellicht aangescherpt worden?

De sancties zijn hetzelfde als voor andere "vergrijpen". Het is gewoon tegen de regels en daar hoort eerst een PB aan vast met een vriendelijk doch dringend verzoek normaal ABN te typen, wordt hier geen gehoor aan gegeven, dan gelden de normale sancties (OW, nog een OW + dagban, nog een OW + weekban, enz. enz).

Ik zou niet weten hoe we dit moeten aanschepen, het is ook wat gemeen om iemand meteen zonder voorwaarschuwing een OW aan de broek te hangen. En veel nieuwe gebruikers weten het ook niet en zijn het zo gewend. En vaak is een PB al voldoende Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:00

@Elles: ik denk dat dit een prima beleid is. Je ziet inderdaad vaak nieuwe bokkers in MSN- of breezahtaal typen en later schrijven ze wel gewoon ABN (nadat er iets van gezegd is). Ik vind het wel goed dat er op gelet wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:06

Weet je wat ik nog triester vind? Als iemand die de puberleeftijd al gepasseerd heeft nog vrolijk in de msn taal blijft steken. Het komt niet echt intelligent over als iemand van 21 niet eens een fatsoenlijke zin kan maken zonder al die afkortingen Nagelbijten / Gniffelen

Een Nederlands docente op een vmbo school krijgt elke keer weer verslagen en proefwerken terug met ff, ick, en w88. Sja... kromme tenen krijgt ze ervan, maar de jeugd ziet niet eens meer hoe je normaal ABN schrijft.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:25

Inderdaad, msn-taal vind ik ook verschrikkelijk om te lezen! Ik wilde het vroeger per sé leren toen ik net msn had Vork Maar wat ik nooit heb gedaan is dat irritante ge-hoofdletter. Dat je je O's bijv. groot schrijft midden in een woord enzo, daar kan ik écht niet tegen!
Maar nu praat ik zelfs op msn niet meer met msn-taal, behalve afkortingen (ff) en als je snel typt krijg je makkelijk typefoutjes Knipoog
Maar hier op zo'n openbaar forum als dit, nee, dat staat gewoon niet.
In de eerste, geloof ik, heb ik een keer een verslag van iemand uit mijn klas gestuurd gekregen via e-mail (strafwerk) en ik stond echt verbaasd van de enorme hoeveelheid msn-woorden! Ik moest het dan maar even nakijken of het goed was Slapen Ja, grapjas!
En ooh, ik zag net toch een berichtje op het forum! Argh, ik weet niet of ik het mag plaatsen hier (denk het niet) maar ik kon er écht niet tegen! Heb het vol verbazing doorgelezen.
Maargoed, daarentegen had ik net een proefwerk van een lerares wiens uitroepteken volgens mij blijft steken Vork Echt een regel vol met uitroeptekens Dromen
En interpunctie natuurlijk! Teksten zonder interpunctie: niet-te-lezen!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:00

Vréselijk. Scheve mond
Ik wil op msn niet eens met iemand praten die zo typt, doe normaal zeg. Haha!
Wat me ook opvalt, is dat alles ook maar op dyslexie gegooid wordt, terwijl ik soms het idee heb dat het bij sommige mensen ook gewoon laksheid is.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:22

ik kén die msz-afkortingen niet eens. Nagelbijten / Gniffelen

Goh, Mlies, daar heb je misschien wel een punt, maar dat is moeilijk aan te tonen hé. En iemand ervan beschuldigen dat ie dyslexie zomaar als excuus aanroept, is gevaarlijk, vind ik (hiermee wil ik níet beweren dat jij dat doet, voor alle duidelijkheid).

vink = vind ik ?? ok dan, weten we ook weer. Haha!

Ik moet zeggen, dat ik bij msn-taal toch ook aan 13-jarigen ofzo denk. Maar toch zeker niet aan een volwassen iemand.

Nu ja, ik blijf die posts gewoon lekker negeren. Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:00

Ach hou op, ik erger me echt aan die Breezah-taal Clown
Ik vind dat echt zo Penny he!
Meestal denk ik dan ook gelijk aan mensen onder de 15 jaar die zo typen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 14:43

heeft niks met penny te maken hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:46

Oh hou op.. ik word er ook gek van. En dan te bedenken dat ik toen ik net op Bokt zat zelf niet normaal kon typen en er zelfs een topic over had waarom het niet mocht op Bokt... Als iemand nu op MSN zo typt ergert het me ook behoorlijk. Het komt ook zo dom over. Ik tem ook altijd meteen als iemand zo typt op Bokt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:48

stef schreef:
ik vind het echt zo waardeloos.. Typ en spelfouten kan ik me niet druk om maken, die heb ik zelf ook genoeg (op het moment zijn typfouen aan een gammel toetsenbord te wijten trouwens ; )
Maar dinge als tog, seg, juh, egt, etc kan ik me mateloos aan ergeren.
Ik ben dan ook een trouwe temmer voor dergelijke dingen, maar wat zijn de sancties op msn taal nu en kunnen die wellicht aangescherpt worden?

Toch vind ik dat er al best veel op gelet wordt op bokt, maar ja, hoe meer hoe beter Knipoog