Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:18

russel schreef:
Zeker als jullie daar met een bepaalde groep zitten, mogen jullie toch wel met elkaar bepalen hoe de toon is? Het is toch huiskamer?

Dat jullie met je groep een pennytopic binnenvallen, dat snap ik helemaal, moet je niet doen, wordt OW. Maar een eigen discussie met soms een pittig woord er tussen is toch gezellig?

Volgens mij hebben wij het over hetzelfde topic Haha!

En idd, een pittige ondertoon vind ik helemaal niet erg, je gaat toch nadenken over de voors- en tegens. Zeker als je, net als ik, probeert wat meer te weten te komen over het onderwerp.

Verder kun je vaak aan de zinsbouw en de tekst uit een post heel goed opmaken of je met een 'penny' te maken hebt of met een persoon met wat meer levenservaring. Daar pas je je reaktie dan op aan. Moet kunnen vind ik. Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:28

Ik heb iets tegen de TeM knoppen en gebruik ze haast nooit, om OW-miserie te voorkomen Clown

Mijn ervaringen is dat Mod's niet ingrijpen waar het wel nodig is en ingrijpen (of vervelende groene opmerkingen maken) waar het niet nodig is. Daar heeft iedereen geloof'k wel tal van voorbeelden van.

Ik kreeg bijvoorbeeld eens een OW, omdat ik een Christelijk meisje er op wees dat haar schuttingtaal over homo's niet door de beugel kon Hyper! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:40

Ik heb het idee dat mods topics binnen komen vallen en niet de toon begrijpen van het topic omdat ze het niet hebben meegemaakt. Er wordt getemt, ze gaan de temreaktie na en bingo. Soms vallen mods wellicht topics binnen omdat ze even hun plicht vervullen, even checken, niet "in" het topic zitten en rauw beoordelen en dan gaan OWen of slotteren. Dat ellendige gezeur ook van ONTOPIC anders komt er een slotje. Dát vind ik nl topicverziekend en niet een woord dat verkeerd valt.

Soms denk ik ook wel eens, een topic, bekende namen, even volgen, há het woordje, zinnetje dat niet kan, zo weer even gebezemd, plicht gedaan, op naar volgende topic.

Moet er niet aan denken mod te zijn, al die topics, al die pagina's, al die onzin, lekker weer weg avondje......, dan wordt er met een bepaalde bril gelezen en dat is jammer die censuur.

Schimmelig, helemaal hilarisch, maar jouw naam valt op, jij zegt dingen, en zo een bokker die niet bekend is, is vaak ook een tiener en dan ben jij de klos. Die bokker zal je maanden, jaren niet meer tegen komen in een topic en dat zijn van die bliksembezoeken van bokkers waar jij een pats op de vinger voor krijgt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:42

Ellende schreef:
Naadje24: ik ga je bericht niet verwijderen maar je zit op dit moment wel precies op de grens.

.

En mag ik dan wel vragen waarom? Omdat ik hier voor mijn mening uitkom? Of omdat het misschien TE hard is?
zoja wat is er dan precies te hard? Er word niet gescholden en er word niemand persoonlijk aangewezen...
En soms kunnen waarheiden en of feiten nou eenmaal erg hard zijn...Dit uiteraard in mijn ogen en waarschijnlijk in die van jullie niet

Ik ben blijkbaar niet de enige die er problemen mee heeft...zo zie ik hier genoeg posts staan van bokkers waar ik mij helemaal ik kan vinden en wat zo herken allemaal is..

en nee dit is niet alleen woede van een vorige OW,dit is puur woede uit oneerlijkheidsgevoel...het gevoel wat ik steeds meer en meer hier krijg op bokt.
Ook ik bok nog regelmatig maar veel minder als daarvoor...ik pluk alleen nog bepaalde topics eruit,terwijl ik vroeger op vanalles reageerde..

Ik zit ook op andere fora's,wel een stuk of 5... Daar is het zoals het bokt vroeger was,gezellig en vrij om te discussieren en met "politieagenten" die wel tegen een open en eerlijke mening kunnen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:49

@Schimmelig: Op het moment dat jij op een normale manier iemand erop wijst dat taal niet door de beugel kan zul je daar echt geen OW voor krijgen. En op het moment dat iemand een bevolkinsgroep 'beschuttingtaalt' zal die daar hoogstwaarschijnlijk wel een OW voor krijgen.

@Russel: op het moment dat er een tem binnenkomt, wordt er heus niet alleen naar die reactie gekeken. Topics worden doorgelezen er wordt gekeken waar het fout gaat en vanaf dat moment (kan) worden ingegrepen. Slotjes proberen we zo min mogelijk te zetten en OW's worden niet 'zomaar' uitgedeeld.

Als je voorbeelden hebt van waar het fout gaat: stuur een pbtje naar mij of een andere (hoofd)mod zodat we weten waar het fout gaat en wat we in het vervolg beter kunnen doen. (Niet openbaar op forumzaken: net als dat sancties voor gebruikers niet openbaar besproken worden, wil ik dat met mods ook niet)

@Naadje: je zit op de grens omdat je met een aantal voorbeelden en individuele dingen gaat waar ik niks tegenover kan zeggen. Jij vind dat we te ver gaan tegenover een bepaalde gebruiker, dat is een individueel geval waarover ik (wij) ons niet kunnen verdedigen zonder met meer informatie te komen - en dat willen/kunnen we niet.

Open en eerlijke mening mag: maar geef dan in het algemeen aan wat er fout gaat en wat er beter kan. Heb je voorbeelden waar je meer info wil: pb dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:51

Ellende er zijn onlangs al weer een paar leuke discussies gesloten, waardoor ik nu dus mij weer verveel op bokt, denk velen met mij, bokt voor iedereen?, weer vol pennytopics. Ik ga weer, mijn tijd beter besteden. Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:57

Ik heb er eigelijk nooit echt problemen mee gehad, soms denk ik ook wel zucht....
Maar leven en laten leven, mods zijn ook mensen (denk ik Tong uitsteken)

Mij is het wel opgevallen dat het strenger is geworden, zoals op nieuws en maatschapij heb ik dat gevoel wel eens. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:58

Een mid inschakelen heeft ook al geen zin heb ik inmiddels gemerkt - sterker nog: ik had het idee dat mijn verhaal er helemaal niet toe deed, dat die OW en daarbij behorende ban toch wel zou komen (bang om iets terug te draaien misschien?)

En meer dan twee regels nav mijn verhaal kreeg ik niet

Ellende: Dat noem ik niet echt in discussie/bemiddeling gaan met iemand, dat is gewoonweg doordrukken wat je al eerder van plan was Lachen

Van de mid in kwestie heb ik al helemaal niks meer teruggehoord, ook vreemd!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:02

Barmat: als je recent bemiddeling hebt aangevraagd kan het goed zijn dat de mids er nog mee bezig zijn. Als jij je verhaal heb gedaan, gaan zij ermee aan de slag. Je krijgt altijd een beslissing terug als ze klaar zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:16

Ellende schreef:
Barmat: als je recent bemiddeling hebt aangevraagd kan het goed zijn dat de mids er nog mee bezig zijn. Als jij je verhaal heb gedaan, gaan zij ermee aan de slag. Je krijgt altijd een beslissing terug als ze klaar zijn.

Volgens mij was de beslissing gewoon genomen hoor. Correct me if i'm wrong, maar zag dat Barmat al een dag geband is geweest onlangs. Ik dacht nog: huh, BARMAT?????

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:17

Ellende schreef:
@Schimmelig: Op het moment dat jij op een normale manier iemand erop wijst dat taal niet door de beugel kan zul je daar echt geen OW voor krijgen. En op het moment dat iemand een bevolkinsgroep 'beschuttingtaalt' zal die daar hoogstwaarschijnlijk wel een OW voor krijgen.

Het gaat om dit topic en deze pagina ervan (ban-waardig Haha! ): viewtopic.php?f=2&t=585234&st=0&sk=t&sd=a&hilit=homo&start=200
Mijn OW was in júllie ogen misschien terecht.

Iemand mag op Bokt dus wel een opmerking maken, a la:
''Homo's helpen aids de wereld in''
Maar ik mag daarop niet antwoorden met:
''Christenen zijn kortzichtig''

Dat was de strekking zo'n beetje.

Het meisje heeft overigens geen OW gehad. Ik heb daarna nog wel een lollig gesprek met haar gevoerd op MSN - haar vader zat ernaast en tikte alles - Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:18

Eeehm, ik heb dit topic niet geopend om persoonlijke bans en OW's te bespreken.
Zou zonde zijn als het topic daarom zou worden gesloten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:22

Amanda schreef:
Eeehm, ik heb dit topic niet geopend om persoonlijke bans en OW's te bespreken.
Zou zonde zijn als het topic daarom zou worden gesloten.

Het is gewoon een voorbeeld en die moet je wel aanhalen om een púnt te maken. Hoe kun je mod's onredelijk, streng, of whatever noemen zonder een concreet voorbeeld te geven?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:25

Voorbeeld ja, over doorzagen nee.
Daar is op pagina 1 al een opmerking over gemaakt.
Tuurlijk heb je voorbeelden nodig, anders kan je nooit duidelijk maken waar je het over hebt.
Maar de discussie over 1 OW/ban of deze wel of niet terecht was van 1 persoon hoort niet in dit topic thuis.
Daar heb ik het niet voor geopend.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:30

het viel mij ook al op.
een bokker die ik ken kreeg een ban van een maand omdat ze op haar zusje haar account zat tijdens haar ban van een dag.
maar een anders bokker krijgt daar maar een week voor.
zal vast wel weer een reden voor zijn.
maar dat is dan wel erg moeilijk te verkopen aan de bokkers.
ik snap best dat jullie het hier met het reilen en zeilen welleens moeilijk hebben maar trek eens 1 lijn.
dat wordt i.m.o. niet gedaan, van de ene bokker word meer gepikt dan van de ander....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:31

@ Amanda

Wow, 1 reactie op Ellende's post wordt al bestempeld als zagen.

Wat wil je precies bereiken met dit topic dan? Je maakt mij nu heel benieuwd. Een versoepeling van het Bokt-beleid ofzo? Nee, wacht ... een generaal pardon voor alle bokkers die ooit bestraft zijn met een OW|Perma-ban ROFL *LOL* Bloos

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:38

Verward
Ik weet niet waar je dat nou weer op baseert...??
En zeker die laatste opmerking is wel erg ver gezocht.

Er zijn gisteren ook al van dat soort reacties geweest en die zijn ook verwijderd.
Er werd vriendelijk verzocht je ontevredenheid over je eigen OW of ban niet in dit topic te doen maar op een andere manier, anders zou het topic gesloten worden.
Dit topic is een algemeen topic over het OW en banbeleid op bokt.
Dat ik het daar al een tijdje niet mee eens ben.
Ik heb wat globale voorbeelden gegeven om mijn standpunt duidelijk te maken.
Op verzoek van Ellende heb het eea verduidelijkt via pb.

Ik heb dit topic niet geopend om "er iets mee te bereikend", maar om mijn ontevredenheid over bovenstaand beleid van de laatste tijd te uiten.
Wat het boktteam hiermee doet is hun zaak.
Ik heb het van me afgeschreven en mijn mening duidelijk gemaakt.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:39

@Maikeltje: een beslissing van de mods kan ook teruggedraaid worden als een ban al is uitgedeeld. Die ban is dan wel al gegeven, maar de OW wordt uit het systeem verwijderd zodat bij een volgende waarschuwing hij niet meer meetelt.

@Mellow: voorhet uitlenen van je account of het bokken tijdens een ban krijg je een OW. En dan ligt het aan de hoeveelste waarschuwing het is hoe lang je ban is. Had je al twee OW's is het je derde en krijg je een week. Had je al drie OW's is het je vierde, en dus een ban van een maand. De sanctie is dus wel hetzelfde: een OW.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:50

@ Amanda: Ellende reageert met ''En op het moment dat iemand een bevolkinsgroep 'beschuttingtaalt' zal die daar hoogstwaarschijnlijk wel een OW voor krijgen.''
Ik wilde even haar even laten zien dat dit niet het geval is geweest en of dit nu om mijn ban ging, of die van een ander had weinig uitgemaakt. Mocht je denken dat ik 'hier' ben om mijn eigen bans te bespreken dan heb je het bij het verkeerde eind, want ze zijn intussen al van zo lang terug Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:55

Ellende schreef:
Ik heb wat berichten uit dit topic gesplit - klagen over individuele OW's is níet de bedoeling, dat kan bij de mod die je de OW verstuurd heeft of bij de bemiddelaars. Op het moment dat dat vaker gebeurt ga ik dit topic sluiten. Klachten over inhoudelijke modacties mogen ook naar mij toe als je je verhaal toch kwijt wil.

Hier doelde ik op.
En leuk dat je je aangesproken voelt, maar ik had het niet over jouw reacties Knipoog
Maar goed dat even terzijde.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:03

Oh, dan heb ik zeker een brilletje nodig Nerd

Anyway, ONtopic: Ellende, vind je nu zelf ook niet dat er iets aan die OW-regel schort? Het is een beetje '3 strikes and u are out' beleid, maar het ene ding weegt i.m.o niet even zwaar als het andere ding (dingen --> problemen) Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:09

Volgens mij heb ik al aangegeven dat het OW systeem niet waterdicht/ideaal is Schimmelig (zie post van gisteren, 23:47 ). Punt is: heb je een alternatief dat beter werkt?

Ik zie in het topic wat je aanhaalt naast jou reacties inderdaad wel meer posts staan die niet door de beugel kunnen en waarvan ik hoop dat mensen er op aangesproken zijn. Is dat niet het geval - is er misschien een fout gemaakt (en dan gaat het 'helaas, mods zijn geen superhelden' weer in werking Knipoog )

Ben het wel met je oneens dat het een 3 strikes and out beleid is: iemand krijgt sowiezo minstens 6 OW's voordat hij een Ban voor Onbepaalde Tijd krijgt, kan dan na een jaar terugkomen. Bovendien verlopen OW's na een half jaar zodat er ondertussen denk ik al wel een handjevol bokkers rondloopt met 10+ waarschuwingen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:42

Ellende schreef:
@Naadje: je zit op de grens omdat je met een aantal voorbeelden en individuele dingen gaat waar ik niks tegenover kan zeggen. Jij vind dat we te ver gaan tegenover een bepaalde gebruiker, dat is een individueel geval waarover ik (wij) ons niet kunnen verdedigen zonder met meer informatie te komen - en dat willen/kunnen we niet.

Open en eerlijke mening mag: maar geef dan in het algemeen aan wat er fout gaat en wat er beter kan. Heb je voorbeelden waar je meer info wil: pb dan.

ik geloof dat hier genoeg voorbeelden worden gegeven...

maar ik heb er ook nog wel 1 hoor!

wat ik niet vind kunnen is dat je bezwaar mag maken,maar je krijgt alsnog je ban...je bezwaar wordt ergens pas een week of soms zelfs 2 weken later in behandeling genomen...mocht je wel gelijk hebben....je ban kunnen ze niet terug draaien,hoezo oneerlijk Nors opkijken

en wat betreft dat het zo lang duurt...ja ik heb al vaak genoeg gehoord van de MOD's dat jullie er ook niet elke dag achter zitten en niet uren..prima..maar wijs dan meer mod's aan..

en voordat je een OW uitdeelt kan ook gevraagd worden in welke contex de tekst bedoeld word aangezien MOD's er een handje van hebben om het verkeerd te begrijpen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:02

Meer mods aanwijzen doen we, maar dat doet niets af aan het feit dat mensen geen 24 uur per dag op Bokt zitten. Is moderator X met een topic bezig, zorgt diezelfde X in theorievoor de afhandeling. En dan kan het gewoon een dag duren voordat iemand antwoord krijgt omdat X aan het werk is, of misschien zelfs wat leuks-zonder-bokt aan het doen is.

Volgens mij is 'dingen verkeerd begrijpen' niet een criterium wat we gebruiken als we mensen aannemen als moderator op Bokt. Op het moment dat wij dingen verkeerd begrijpen, geldt dat dus ben ik bang ook voor 'gewone' bokkers. En dan is het in mijn ogen terecht dat we ingrijpen.

En als laatste: van te voren zijn er verschillende controle mechanismen om te kijken of een OW terecht is. Toestemming van een hoofdmod bijvoorbeeld. Als daar ook nog toestemming van een bemiddelaar bij zou komen, dan is het geen bemiddelaar meer, maar een gewone moderator geworden, toch? Je bezwaar wordt in behandeling genomen op het moment dat het binnenkomt en mids proberen het binnen een week af te handelen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:11

ik heb mijn bezwaar toendertijd naar meerdere gestuurd...naar een middelaar,naar een gewone MOD (die er over ging) en via gewone mail...

ik heb bijna 2 weken moeten wachten!

maar als bokt het niet goed doet voor langer als 24 en je wilt je beklag leggen dan mag dat niet of het mag wel maar er wordt weinig mee gedaan...

als jullie iets verkeerd begrijpen dan is het maar terecht dat jullie ingrijpen?
maar als ik iemand verkeerd begrijp in een topic en daar een fiks weerwoord opgeef dan heb ik het weer gedaan Koe
misschien kan er ook om gevraagd worden? jullie zijn kunstenaars in het sturen van waarschuwingen via pb dus waarom dan niet de vraag met opheldering via pb? zo veel extra moeite is dat toch niet? dat is je taak als mod dacht ik zo...

en blijkbaar mag je ook geen voorbeelden meer geven,want ik gaf een voorbeeld/vergelijking van iets van een ander topic...MAAR had er geen link of naam or whatever bij gezet..
vervolgens komt de MOD dat er geen andere topics bijgehaald mogen worden....
er staat geen link...geen naam geen niks...ik zei in een ander topic las ik....en blablabla..ik had ook kunnen schrijven ik las ergens..blablabla...en dan was er niks aan de hand geweest...kromme redenering vind je niet?