Mijn foto's van bokt gehaald...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Re: Mijn foto's van bokt gehaald...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:32

stef schreef:
toverpaardje schreef:
Als het verboden is dan lijkt mij een waarschuwing of een tijdelijke ban vanuit bokt niet zo'n raar verzoek.

dus als ik een foto vban marktplaatst afhaal, moet ik van marktplaats op mn lazer krijgen? Marktplaats heeft wel wat beters te doen

Ten eerste heb ik het niet over marktplaats, ten tweede heb ik het niet over "moeten" maar over een verzoek. En ten derde, dat is jouw mening, en die had je al geplaatst dus je valt in herhaling. Ik wilde die van mij ook even laten weten.
Laatst bijgewerkt door toverpaardje op 05-06-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:33

Hypofocus ze zou er wel minder geld voor kunnen krijgen, of het produkt niet meer kunnen verkopen (nu denk ik wel heel ernstig hoor). Als men deze foto hebben gezien op de site van de ruitershop, en ze zien dat iemand hier dezelfde foto heeft met de producten die ze aanbied lijkt het alsof dit geen echte foto is van de producten van de TS. Daardoor (mocht de ts geen andere foto's willen/kunnen maken) kopen mensen minder snel omdat ze het niet in het 'echt' kunnen zien. Ik denk nu erg ver weg, en het zal waarschijnlijk niet gebeuren maar ook ik vind het hondsbrutaal. Vooral als je een ruitershop heeft, is het wel zo netjes om eigen foto's te maken..of die te gebruiken van de fabrikant.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:37

Ellende schreef:
Nee, sorry, daar loopt voor ons echt een duidelijke lijn: moderators hebben geen tijd en geen bevoegdheid om het naleven van de volledige wetgeving te controleren. Gebruikt een bokker foto's van een ander op Bokt zullen wij hem/haar daar zeker op aanspreken, maar wat buiten bokt om gaat - kunnen en willen wij niets aan doen.

Is het dan geen idee om er een bemiddelaar op los te laten??
Een bemiddelaar is er om onderlinge problemen te bemiddelen toch?
Misschien kan een van de midjes proberen om contact met haar te leggen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:38

Ik kan me wel voorstellen dat bokt de grens stelt bij de boktregels. Ze kunnen moeilijk eigen rechter gaan spelen voor de Nederlandse wet?
Ik dacht dat de midjes er waren om problemen tussen mods en gebruikers te bemiddelen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:39

erleyne schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat bokt de grens stelt bij de boktregels. Ze kunnen moeilijk eigen rechter gaan spelen voor de Nederlandse wet?
Ik dacht dat de midjes er waren om problemen tussen mods en gebruikers te bemiddelen?

Ooh?? haha ik dacht dat ze er ook waren vor onderlinge problemen?? haha
Nou ik weet het niet, misschien heb ik het dan wel verkeerd?

Maar het is geen slecht idee al zeg ik het zelf??!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:51

toverpaardje schreef:
Ten eerste heb ik het niet over marktplaats, ten tweede heb ik het niet over "moeten" maar over een verzoek. En ten derde, dat is jouw mening, en die had je al geplaatst dus je valt in herhaling. Ik wilde die van mij ook even laten weten.

ten vierde... Doe even rustig....
Marktplaats is een vergelijkbaar voorbeeld naar mijn idee, je hebt het niet over moeten, maar ook een verzoek zal niet op ingegaan worden (zie post van mod),
Verder is het niet alleen mijn mening, maar gewoon hoe bokt hierin handelt (niet dus, en dat dat terecht is, dat is dan weer wel mijn mening)
Jij mag ook je mening laten weten, maar dan hoef ik het daar toch nog niet mee eens te zijn?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:06

Toon mag in dit topic ook wel iets minder aanvallend Nors opkijken

Nope, bemiddelaars zijn er voor problemen tussen bokkers en moderators/beheerders. Nogmaals: dit is niet een probleem waar het boktbeheer/moderators/bemiddelaars íets aan kunnen doen. De betrokkenen zullen het onderling moeten oplossen, eventueel door het doen van aangifte of door het op te lossen bij de site waar de foto's op dit moment gebruikt worden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:36

Ik zit vanaf nu inderdaad copyright op al mijn foto's, maar vind het wel vervelend dat dit nodig is. De user reageerd tot nu toe niet op mijn verzoek om de foto's te verwijderen, heel vervelend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:37

Allereerst ben ik benieuwd hoe je naar bv marktplaats kunt aantonen dat het jouw foto's zijn die door een ander worden gebruikt, je hebt er tenslotte geen copyright op.

Erg simpel op te lossen: copyright erdoor en in het vervolg de foto's mailen i.p.v. openbaar op internet te zetten.

Het is maar net wat je wilt, soms moet je uitgekookt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:00

Quellian schreef:
Allereerst ben ik benieuwd hoe je naar bv marktplaats kunt aantonen dat het jouw foto's zijn die door een ander worden gebruikt, je hebt er tenslotte geen copyright op.

Op alle foto's die je als NL maakt zit automatisch copyright (copyright is gewoon het Engelse woord voor Auteursrecht).
En het is in NL niet verplicht om een copyright logo op of bij je foto's te zetten, om toch gewoon je rechten te behouden.

In Amerika is dat anders; daar moet je allerlei © tekens, jaren van publicatie, etc. bij je foto zetten voordat je je eigen rechten kunt beschermen.

In NL is het voldoende als je kunt aantonen dat de foto door jou gemaakt is, door het overleggen van het originele bestand op hoge resolutie. Om jezelf te beschermen is het dus een goede tip, om foto's altijd iets kleiner te maken voordat je ze ergens voor gebruikt, zodat je zelf altijd nog bestanden hebt liggen in hogere resolutie om aan te kunnen tonen dat ze van jou zijn.

Een strenge brief, waarbij de TS dreigt met een advocaat zou voldoende moeten zijn; in de meeste gevallen reageren mensen daar wel op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:11

maar kom op zeg, met een advocaat gaan dreigen omdat iemand een foto heeft gebruikt van een dekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:25

Tja, als de TS het blijkbaar zo erg vind, en graag de foto's weg wil hebben, dan is dat het meest effectieve middel Knipoog
Je hoeft uiteraard niet werkelijk een advocaat in de arm te nemen, dreigen is in 99% van de gevallen meer dan genoeg.

Ik vind 't ook een tikkie overdreven om zo'n heisa te maken over een foto van een dekje, maar goed, het is het goed recht van de TS om zijn/haar recht te halen.

Ik heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt dat ik foto's van bijv. hoofdstellen of fotoapparatuur die ik te koop had staan, tegen kwam op andere sites, bij advertenties van anderen. En dat voelt gewoon heel gemeen. It's just not right.
Hoe je 't ook went of keert; het is diefstal.

Dus ik kan me best voorstellen dat de TS z'n recht wil halen. En als dat kan door even te dreigen met een advocaat in een kort briefje, tja, waarom dan niet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:03

zou gewoon haar naam hier gaan noemen in het topic en ook in je onderschrift zetten dat ze fotos jat, had ze maar netjes op je pms moeten reageren.................

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 20:51

Zo'n heisa maak ik niet hoor, met een advocaat ed. dreigen vind ik ook een beetje ver gaan voor een foto van een dekje en bandages, maar ik vind het wel vervelend.

Ik vind het gewoon een vervelend gevoel om mijn foto's (en daar word best wat moeite voor gedaan) tegen te komen op iemand anders zijn site, die wel wat wil verkopen, maar geen moeite doet om een goeie foto te maken.

Ik had het netjes van haar gevonden als ze op mijn pb, reactie in haar topic door mijn zusje of email had gereageerd, maar de foto's staan er nog steeds op.

Ze heeft dit al vaker gedaan, oa. bij ook bij bokker Alwiene.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:30

alja schreef:
zou gewoon haar naam hier gaan noemen in het topic en ook in je onderschrift zetten dat ze fotos jat, had ze maar netjes op je pms moeten reageren.................

Dat is misschien effectief maar ik vind het persoonlijk ook een beetje kinderachtig Knipoog Zoiets moet toch gewoon uit te praten zijn? Zo niet; het idee van Hypofocus, dreigen met een advocaat want ook online tegen de auteurswet ingaan is simpelweg diefstal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:36

uitpraten als iemand nergens op reageerd gaat natuurlijk een beetje lastig Knipoog