Veulenverkoop commercieel of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Veulenverkoop commercieel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:04

DubbelDun schreef:
Het feit dat iemand kan bestaan van de verkoop van veulens is niet aan de orde, als er iemand zo 'gek'zo zijn om er 1 miljoen voor te betalen kan dat nl wel Haha!
Het gaat puur om het feit wat betekent 'commercieel', nl iets kopen of idg fokken voor de verkoop en dat doet 95%.

Dan zouden alle veulens op commercieel moeten.
Maya zegt een veulen te fokken dat ws verkocht wordt. Ze is particulier maar volgens jouw definitie (fokken om te verkopen) hoort dat op commercieel.
Zo zie je maar dat het nooit eenduidig is op deze manier....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:08

Ik zeg ook niet dat wat Bokt doet 'recht' is Haha! alleen dat ze met 2 veulens pas op EA-co 'coulanter' zijn als nodig zou zijn.

Overigens zijn niet alle verkopen gebaseerd op winst maken; voor nieuw spul veelal wel, maar voor 2e hands spul gaat dat zeker niet altijd op. Al geef ik direkt toe een uitzondering op díe regel te zijn Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:26

Ik vind het eigenlijk best wel een vreemde regel
Een veulen per jaar mag je bij de gewone paardenverkoop plaatsen. Maar als je dr twee hebt moet de tweede met Commercieel.

En wat nou als je twee 'gewone' paarden in een jaar wilt verkopen? Hoort dan ook bij Commercieel?

Paard verkopen = paard verkopen, vind ik eigenlijk..

Ik bedoel...er kunnen mensen zijn die gewoon een account aanmaken en ondertussen een grote fokstal hebben (noem maar een voorbeeld Clown) , maar dat niet in hun profiel zetten of gewoon niet vermelden o.i.d.
En dan kunnen ze alsnog een veulen gewoon bij de paardenverkoop plaatsen lijkt me?

Nouja...ik vind het een wat vreemde regel en een beetje nadelig voor de mensen die kleinschalig fokken zoals bijv. Nimber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:34

Zodra mensen vaak paarden gaan verkopen valt dat zeker op en worden ze naar EA CO verhuisd. Ook als er niet in hun profiel vermeld staat dat ze een haneelsbedrijf hebben. Vaak kan je dat uit de advertenties wel halen door de wijze van opstellen + de hoeveelheid advertenties dat ze handelen dus Lachen

De 'gewone' bokker die 2 keer per jaar een paard moet verkopen omdat het niet klikt, of vanwege financiële redenen, daar kan je het van zien in de reacties op Bokt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:03

Ik heb geen commercieel bedrijf hoor dus die regel gaat niet op. Bovendien fok ik ook niet voor de verkoop wederom een suggestie die gedaan word en die absoluut niet waar is.

Ik fok dieren om een zeldzaam ras in stand te houden. alles wat aan mijn verwachtingen voldoet blijft aan. In dit geval was een merrie gebleven maar met een hengst bouw ik mijn merrielijn niet verder uit.

Ik vidn het niet erg hoor dat de advertentie verplaatst is maar ik vond de reden belachelijk. Ik had nml 2 veulens te koop staan.
Dat is al helemaal niet waar!!!
Overgens krijg ik een PB van een moddie dat ik gelijk heb en het topic weer terug mag.
vervolgens staat het weer op commercieel dus als de moddie's de regels geen eens begrijpen kun ej het al helemaal niet van de gebruikers verwachten *LOL*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:32

is het er niet aan te wijten dat je ook goedgekeurde dekhengsten hebt en je daardoor als "bedrijf" wordt gezien?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:39

geen idee maar dan moeten ze dat als reden aangeven en niet omdat ik dit jaar al 2 veulens te koop gezet zou hebben. want ik heb heeeeel hard gezocht maar toch echt nog steeds maar 1 veulen Haha! maar zie mijn vorige post zelfs de moddie's hebben geen idee hoe de regels in elkaar zitten Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:35

Daarom gewoon alle veulens op EA-co, ben je van al het gezeur af Knipoog