Minimum leeftijd bokkers?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Minimum leeftijd bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:05

Ik was 12 toen ik hier kwam, dus ik was oud genoeg. Maar echt goed AN typte ik ook niet. Maar nu wel en ik heb ook zeer veel van bokt geleerd. Ik ken ook zat bokkers die ouder zijn maar die ook zonder interpuntctie typen. Had ook nog nooit van die grens gehoord.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:05

ik ben elf en ik zit op bokt en ik heb opgegeven toen ik 10 was ik zit hier nu 3 maanden
Laatst bijgewerkt door P_A_R_Love op 28-05-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:05

runningkawa schreef:
Net ff bij bokt registratie gekeken en daar zie ik er iig niks van in staan Lachen

Ik heb ook het hele regelement nagelezened, maar kon niets vinden dus vandaar.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:06

De 10 jarige zijn meer van het 'onbegrijpelijk Nederlands'.

En ik denk dat de 11/12/13 jarige meer van de 'Shielughe' pony's zijn.

En ook zoiets voor de msn taal. Lachen Al typen een heel aantal 13 jarige denk ik toch wel 'Nederlands'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:07

Ik denk dat de meeste netjes typen.
Maar die vallen niet op Lachen

10 jarige zijn denk ik idd meer van de warrige zinnen en lappen tekst en dat je nog niet weet wat er staat Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:09

lisaamor schreef:
ik ebn elf en ik zit op bokt en ik heb opgegeven 10 omdat ik toen 10 was wel raar

Dit soort berichtjes dus Ja
Ik snap niet wat je wilt zeggen?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:10

runningkawa schreef:
Ik denk dat de meeste netjes typen.
Maar die vallen niet op Lachen

10 jarige zijn denk ik idd meer van de warrige zinnen en lappen tekst en dat je nog niet weet wat er staat Haha!

Ja dat denk ik ook.
MariekeVol schreef:
lisaamor schreef:
ik ebn elf en ik zit op bokt en ik heb opgegeven 10 omdat ik toen 10 was wel raar

Bloos!
Ik snap het berichtje idd ook niet.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:10

nou erger me er niet zo erg aan hoor..
ze hebben ook recht op bokt moeten we maar zeggen he Knipoog

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:11

ze heeft haar bericht al bewerkt Nagelbijten / Gniffelen
Ach er zijn ergere dingen om je aan te ergeren.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:12

jepp..... maar het origineel staat nog in de quoot.... Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:13

Bentuh schreef:
nou erger me er niet zo erg aan hoor..
ze hebben ook recht op bokt moeten we maar zeggen he Knipoog

Ja mee eens. Maar laat het dan wel netjes zijn, begrijpelijk, normale vragen, normaal Nederlands.

http://www.penny.nl heb je namelijk ook nog. Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:14

Ja, soms moet je goed nadenken wat er nou staat, en zeg nou zelf als je 10 bent snap je heel veel dingen hier nog niet.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:37

Goed nadenken is ook overdreven, beetje puzzelen en je ziet het.
Okee dat breezertaal niet... Maar spelfouten zijn op zich wel weg tedenken

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:40

suus_ schreef:
Goed nadenken is ook overdreven, beetje puzzelen en je ziet het.
Okee dat breezertaal niet... Maar spelfouten zijn op zich wel weg tedenken

Het is wel leesbaar maar je begrijpt het gewoon niet omdat de zinsbouw apart is.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:41

volgens mij, mag je wel jonger zijn.
Alleen moet je dan toestemming hebben van je ouders.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:58

runningkawa schreef:
Urielle schreef:
Ik meen dat het 8 jaar was want ik kan me nog herinneren dat het dochtertje van KiWiKo eiiindelijk haar eigen account mocht aanmaken *LOL*

Of was dat omdat kim dat zelf een mooie leeftijd vond?

Maar veel jonger kan ook niet, dan kunnen ze nog maar amperl lezen en schrijven Lachen

O, dat kan ook natuurlijk; daar had ik niet bij stil gestaan. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:55

MariekeVol schreef:
lisaamor schreef:

Tuurlijk snap je het wel, maar je wilde even je punt maken.. Clown

Zelfs ik kan eruit opmaken wat ze ermee wil zeggen, er zijn meer volwassenen die beroerder schrijven dan dit meisje.. en ik denk maar zo, voor haar is er nog hoop..

Zo vind ik wel eens een briefje van mijn dochter waarmee ze mij wil laten weten dat ze wat later komt, of dat ze even weg is, dan verbaas ik mij over de taalfouten.. ei waar je ij moet schrijven, en so on..
Maar dan krijg ik een werkstuk van haar onder ogen (die ze in eigen bewoording moet schrijven) en die is dan praktisch foutloos..

Geen idee waarom, maar het is wel hip zo met je vrienden op msn schrijven..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:30

ff offtopic : als je je hersens wilt laten kraken neem dan een kijkje op de penny site Clown

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:37

Saningie schreef:
MariekeVol schreef:

Tuurlijk snap je het wel, maar je wilde even je punt maken.. Clown

Zelfs ik kan eruit opmaken wat ze ermee wil zeggen, er zijn meer volwassenen die beroerder schrijven dan dit meisje.. en ik denk maar zo, voor haar is er nog hoop..

Sorry, maar nee. Al laten we de spelfout, interpunctie weg, dan nog snap ik het niet.
Ok... ik wilde ook een beetje mijn punt maken Vork
Alleen heeft ze nu haar bericht aangepast. Mijn zusje is ook elf en die kan toch een normaal bericht schrijven. Want ik ebn, dat is geen fout dat je iets niet weet, dat is gewoon slordig. Want nadat ze haar bericht heeft aangepast snapte ik het wel, dus ze kan het wel...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:59

Ach.. zij zijn de toekomst van bokt Knipoog
als je er geen last van hebt en alles normaal kan lezen vind ik dat iedereen lid mag worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:33

MariekeVol schreef:
Want ik ebn, dat is geen fout dat je iets niet weet, dat is gewoon slordig. Want nadat ze haar bericht heeft aangepast snapte ik het wel, dus ze kan het wel...

Dit vind ik echt spijkers op laag water zoeken. Ik lees pagina's en pagina's vol met de meest pijnlijke spelfouten en slordigheden, ook van mensen boven de dertig met een HBO-opleiding of meer (en zelfs de pabostudenten en docenten basisonderwijs krijgen het soms niet voor elkaar om de d/t-regels goed toe te passen. Maar goed, die moeten zich dan ook flink gaan schamen...) Om dan te gaan vallen over een paar kleine foutjes bij een meisje van 11 vind ik echt overdreven.

Ik begin me ook meer en meer te ergeren aan het algemene taalniveau op Bokt, en vooral het feit dat veel mensen vinden dat ze geen moeite hoeven te doen hun tekst min of meer leesbaar te maken. Maar dat heeft niet zo veel met leeftijd te maken.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:20

Er zijn minstens net zo veel oudere Bokkers die geen begrijpelijk of redelijk foutloos Nederlands kunnen schrijven als dat er jongeren zijn die dat niet kunnen Lachen . Daarbij, je leert het goed of in ieder geval beter als je kunt oefenen in schrijven en vaak commentaar krijgt; daar is Bokt dus een prima geschikte plek voor zou ik denken *LOL* .

Ik zou mijn hele jonge kind (dat ik niet heb Clown ) niet graag op Bokt laten, maar dat is meer omdat ik vind dat kids van die leeftijd lekker buiten moeten spelen en kinderboekjes moeten lezen in plaats van internetten.

Overigens is de leeftijd op geen enkele manier te controleren. Ze kunnen bij aanmelding toch moeilijk om een kopie van het legitimatiebewijs vragen, en een valse leeftijd invullen is bijna gemeengoed Lachen .

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:48

Oeps er ging iets mis Bloos ..
Internet viel even uit.
Laatst bijgewerkt door MariekeVol op 30-05-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:49

Shadow0 schreef:
MariekeVol schreef:
Want ik ebn, dat is geen fout dat je iets niet weet, dat is gewoon slordig. Want nadat ze haar bericht heeft aangepast snapte ik het wel, dus ze kan het wel...

Dit vind ik echt spijkers op laag water zoeken. Ik lees pagina's en pagina's vol met de meest pijnlijke spelfouten en slordigheden, ook van mensen boven de dertig met een HBO-opleiding of meer (en zelfs de pabostudenten en docenten basisonderwijs krijgen het soms niet voor elkaar om de d/t-regels goed toe te passen. Maar goed, die moeten zich dan ook flink gaan schamen...) Om dan te gaan vallen over een paar kleine foutjes bij een meisje van 11 vind ik echt overdreven.

Ik begin me ook meer en meer te ergeren aan het algemene taalniveau op Bokt, en vooral het feit dat veel mensen vinden dat ze geen moeite hoeven te doen hun tekst min of meer leesbaar te maken. Maar dat heeft niet zo veel met leeftijd te maken.

Inderdaad, iedereen zou gewoon een beetje moeite moeten doen. Ik zeg niet dat ik foutloos kan typen, maar ik probeer het wel. En aangezien het nà het aanpassen wel netjes was, kan ze het dus wel en was het alleen een kwestie van overlezen. En dat geldt voor iedereen en niet alleen voor kinderen/jongeren, wat ik nooit heb gezegd. Ik nam haar als voorbeeld omdat we het erover hadden en in die discussie kwam zij met dit berichtje.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:38

Het ging niet alleen over het taalgebruik maar ook om dingen die hier staan die hun nog niet snappen, of niet echt voor hun is Knipoog