de Wielkopolski

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: de Wielkopolski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:01

Overigens was Mecenas volgens mij ook bij het Wielopolski gekeurd.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:03

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 11:57

Ellende, die bonte kan wat mij betreft in de fotogallery erbij Lachen kleur/gebruik.

Zit trouwens enorm te twijfelen over de 3e foto die ik geplaatst heb. Volgens eigenaresse is dit een appaloosa Verward Maar volgens een aantal mensen die ik heb gevraagd is de kleur Roan.
Appaloosa is naar mijn idee een ras/type met welliswaar een roankleur ertussen, maar dat is toch niet omkeerbaar?

Wie geeft de doorslag voor mij? Roan lijkt me ook logischer, daar er naar mijn weten geen kruisingen geweest zijn met Amerikaanse paarden. Maar ik vergis me wel eens vaker Haha!

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:00

Een vriendin van mij heeft ook een Wielkopolski volgens het paspoort en die heeft ook een appaloosa kleur. Leuk beestje!!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 12:09

Het zou een fewspot kunnen zijn, maar ik twijfel toch.

Afbeelding
Dit is het leuke dier Lachen wie heeft de oplossing?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:21

Volgens mij is het een roan.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:13

Die vriendin vraagt of ik een vraag wil stellen aan jullie, aangezien zij zelf niet aangemeld is op Bokt, bij deze:

Bera is (volgens haar paspoort) een Wielkopolski, maar ze heeft geen officiële papieren en ook geen brandmerk(waarschijnlijk omdat ze appaloosa kleurig is).

De moeder van Bera(Balbina) is egaal bruin(kastanje) en is een wielkopolski, de vader van Bera(Borasko) is wit met zwarte stippen en een Malapolski(of ook wel Mawopolski genoemd) Aangezien stippen dominant van kleur zijn moeten ze toch geweten hebben dat Bera stippen zou krijgen?

Bera is, denk ik, op snelheid gefokt(er zit zowel volbloed als engelsvolbloed in) ze is heel smal gebouwd en heeft de lange achterbenen die nodig zijn om hard te kunnen. Ik vroeg me af of dit een kenmerk van de Malapolski of de Wielkopolski is. Ik kan het nergens in de rasomschrijving van de Wielkopolski terugvinden en van de Malapolski kan ik niet veel terugvinden. Het enige wat ik sporadisch terugvind over de wielkopolski is dat ze ook wel eens voor military gebruikt worden.

Dan nog een vraagje: weet iemand hoe het zit met namen van wielkopolski veulens. En dan bedoel ik bij de KWPN is het afhankelijk in welk jaar het veulen geboren is met welke letter de naam moet beginnen. Is er voor de wielkopolski ook zoiets??

Een foto van Bera:
Afbeelding

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:20

Skwoesie, daar ben ik nog niet achter. Volgens mij is de naamgeving vrij, ik zal eens navragen bij Gabrycha.

Dit paard is duidelijk wel appaloosa. Malapolski (spreek mawapolski idd) is een meestal kleiner type en heeft veel meer arabier in zich. Appaloosa daarbij kan ik me goed voorstellen.

http://www.bokt.nl/wiki/Malapolski

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:38

klien schreef:
Het zou een fewspot kunnen zijn, maar ik twijfel toch.

http://www.bokt.nl/w/images/thumb/3/35/ ... aloosa.jpg
Dit is het leuke dier Lachen wie heeft de oplossing?

Heb ff de papieren er bij gepakt van deze merrie om te kijken welke kleur ze op haar papier aan geven Haha! Heb er zelf weinig verstand van van kleur dan in ieder geval Haha!..

Ze staat als appaloosa in haar stamboek
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-08 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.