Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ProudJustify schreef:Ben het met je eens! We worden al zo veel bemoederd door de overheid laat iedereen dit maar voor zich uitmaken.
dootjee schreef:Ik denk niet dat mensen die nu zonder cap rijden, van mening zullen veranderen als ze op wiki alleen maar plaatjes tegenkomen van mensen met cap. Door een apart Cap verhaal misschien wel , maar niet door plaatjes waarop een cap staat.
Canis schreef:WAT EEN GEWELDIG IDEE!
Laten we een stapje verder gaan... Een rijcap is eigenlijk helemaal niet zo veilig als zou moeten. Het beschermd alleen het bovendste gedeelte van je hoofd, maar laat de nek en de kaak onbeschermd.
Ik vind dat het verplicht moet worden om met een motorhelm te rijden, dan is de kans op een beschadiging van de nekwervels nog kleiner.
Ook moet men de body protector verplichten ivm je ribben en kwetsbare organen. Tevens zouden er in een rijbroek knie beschermers geplaatst kunnen worden. Dat zou pas veilig zijn tijdens een val.
Natuurlijk hebben we dan wel weer een stel extra BOA's nodig om dit op papier bij wet vast te leggen en te controleren. Wie zich niet aan de regels houdt moet een hoge boete krijgen en bij de tweede keer zou zo'n onveilig figuur een rijverbod moeten krijgen!
Dit is echt een super idee, nog goed voor de werkgelegenheid ook.... WoW man, hoeven we zelf niet eens meer na te denken, want de WET zegt ons hoe we alles moeten doen.....
Ellende schreef:Punt is dat we dat in een behoorlijk aantal opzichten denk ik gewoon niet kunnen.
Moeten we 'freestylers' die zonder harnachement op hun paard rijden dan vragen voor de foto een cap op te zetten?
En foto's van westernruiters op wedstrijd, waar volgens mij een hoed en niet een cap verplicht is?
En z-ruiters
Ik denk dat we best kunnen proberen om er rekening mee te houden, om in de wiki veel aandacht te besteden aan veiligheid en bij bijvoorbeeld springfoto's voor foto's met cap te zorgen, SGW altijd met bodyprotector, maar om zo ver te gaan om alle foto's zonder cap uit te sluiten op voorhand vind ik vrij ver gaan.
Maar ik blijf deze discussie zeker geïnteresseerd meelezen
Ellende schreef:Punt is dat we dat in een behoorlijk aantal opzichten denk ik gewoon niet kunnen.
Moeten we 'freestylers' die zonder harnachement op hun paard rijden dan vragen voor de foto een cap op te zetten?
En foto's van westernruiters op wedstrijd, waar volgens mij een hoed en niet een cap verplicht is?
En z-ruiters
Ik denk dat we best kunnen proberen om er rekening mee te houden, om in de wiki veel aandacht te besteden aan veiligheid en bij bijvoorbeeld springfoto's voor foto's met cap te zorgen, SGW altijd met bodyprotector, maar om zo ver te gaan om alle foto's zonder cap uit te sluiten op voorhand vind ik vrij ver gaan.
Maar ik blijf deze discussie zeker geïnteresseerd meelezen
Soet schreef:Een deksel op je hoofd is imo ook goed, voor de Z ruiters, en westernrijders. En freestylen is toch iets anders imo. Ik denk dat het vooral gaat over de gewone rij foto's. Ben het er wel mee eens dat wiki een voorbeeld moet zijn, en dat dit een goed idee is.
_Lorette_ schreef:Pfoe, jij kan wel heel erg doordraven.
Waar lees jij dat caps altijd en overal verplicht worden gesteld?
Mensen, het gaat hier om de foto's in de wiki! Dat is iets heel anders dan de 'gewone' discussie over caps.
Canis schreef:Ja duh!
Persoonlijk vind ik het ook doordraverij wanneer er besloten zou worden om foto's zonder cap te verbieden. (Hoe kom je er btw bij dat ik ergens in het topic heb gelezen dat de cap verplicht gaat worden? Ik zet alleen een belachelijke schets neer omdat ik het zo overdreven vind om foto's zonder cap te weren.)
Idd denk aan NH, western, ZZ ...
Citaat:Ook moet men de body protector verplichten
Kylan schreef:Ik wil alleen aangeven dat de wiki een voorbeeld moet geven en dat ik graag heb dat dat een goed voorbeeld is.
oosterhoff schreef:het is toch zo dat je voor de verzekering met een goedgekeurde cap moet rijden? Ofwel wil je je ziektekosten bij letsel aan het hoofd vergoed hebben dan zal je toch echt die cap opgehad moeten hebben. Zeker is het dan nog dat het je eigen keus is maar dat heeft niets met het goede voorbeeld te maken.
oosterhoff schreef:het is toch zo dat je voor de verzekering met een goedgekeurde cap moet rijden? Ofwel wil je je ziektekosten bij letsel aan het hoofd vergoed hebben dan zal je toch echt die cap opgehad moeten hebben. Zeker is het dan nog dat het je eigen keus is maar dat heeft niets met het goede voorbeeld te maken.