Reactie nivo op Crea Bea achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Reactie nivo op Crea Bea achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:34

Dat is het nadeel van CB. Veel topics en niet allemaal interessant. Ik neem zelf op UK vaker de moeite om alle topics van blz 1 te lezen dan CB Bloos!

Ik ben wel benieuwd wat we nu gaan doen.. Fairie? Laat je het zo nog lopen of ga je op CB/UK re-organiseren Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:04

Nope Elaine, dat laten we zeer zeker niet zo door lopen. Maar zo lang er nog geen specifieke oplossing is, kan ik vrij weinig. Lachen

Er moet inderdaad het een en ander veranderd worden. Zo staat er op de planning om de charter (help/uitleg) eens opnieuw te schrijven en toe te voegen met informatie die de afgelopen tijd los is geplaatst.

Verder zou ik graag eens willen kijken welke centrale topics eventueel samengevoegd kunnen worden (of welke eventueel weg kunnen). Het samenvoegen zou kunnen met topics die niet énorm snel lopen, maar wel ongeveer dezelfde inhoud en waarde hebben. Suggesties met betrekking tot het samenvoegen zijn welkom.

Verder zouden er misschien ook concretere ideeen gevormd kunnen worden met betrekking tot het [TAG] systeem (mee bezig geweest, staat alleen in de koelkast), oneliners, niet onderbouwde berichten en alle andere zaken die in de ogen van de gebruiker tegen vallen aan [CB]/[UK].

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:13

En wil je daarbij onze inbreng of ga je dit met het modteam overleggen Lachen ?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:18

Eerste suggesties zijn naar mijn idee altijd welkom van uit de gebruiker. Uiteindelijk zijn jullie wel de personen die er gebruik van gaan maken. Vervolgens kan het overlegd worden binnen het team.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:34

Om dan maar een duit in het zakje te doen wat betreft de centraaltopics, mogen van mij bijv. het topic voor objectieven en het topic voor het kopen van camera's bijeengevoegd worden. Eerstgenoemde topic loopt niet bijster snel, en aangezien er toch dezelfde "experts" bij beide topics rondlopen die vragen kunnen beantwoorden, lijkt het me niet verkeerd. Lachen

Verder zag ik dat het logo-aanvraagtopic ook niet zo snel gaat, blijkbaar is die rage alweer iets geluwd na 20 bladzijdes. Ik weet niet of het meteen opgeheven moet worden, maar die 20 bladzijdes kunnen misschien in een bewerkingsaanvraagtopic of zo.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:14

Is er ergens een overzicht van de centrale topics? Via de zoekfunctie kom ik er niet helemaal uit.
[edit]Goeiemorgen [***], viewtopic.php?f=68&t=487239 [/edit]

De tags zijn opzich handig, maar ik denk dat we die eens onder de loep moeten nemen. Er staan soms 20 foto topics onder elkaar en soms zie ik topics waarvan ik denk: Op het vroegere FF hadden ze beter gestaan, of bij BB-ITP. Omdat FF niet meer bestaat en op BB-ITP de mensen niet altijd de reacties krijgen die ze willen gooien ze het maar op CB en UK.

Kijk een schilderij valt weinig ergens ander neer te zetten en past imo ook prima op UK/CB. Met tekeningen ligt dat weer anders. Vooral op CB ben ik al een paar tegengekomen waarvan ik dacht: Hmm, volgens mij had je 5 min niets te doen - zet je wat streepjes op papier en plaatst het op bokt.

Ik denk best dat je UK/CB overzichtelijker kan houden door dit soort topics te sluiten, verplaatsen of verwijderen Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:33

Ik heb ze even allemaal doorgelopen en de meeste zijn nog redelijk populair. Is het niet handiger om toch een aantal samen te voegen. Dan zijn ze misschien wat sneller vol, maar dat maakt in principe weinig uit.

Bijv:
[CENTRAAL] Aanvraagtopic
[CENTRAAL] Resultatentopic

In dit topic kunnen gewoon duidelijke regels gesteld worden:
Aanvraagtopic
- Max. 2 foto's per post
- Max. 1 aanvraag per week per bokker
- Begin je post met Avatar Logo Bewerking of Collage
- Geen andere posts tussendoor (dus ook niet: Ik ga het doen o.i.d.)
- Echt alleen aanvragen, als het topic dichtgaat staan er dus gewoon zo'm 200 aanvragen in en nog wat modopmerkingen ofzo

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:33

Resultatentopic
- Max. 2 foto's per post
- Begin de post met een link naar de post waar de aanvraag in staat (dit kan je simpel doen door de link te kopieren van 'Re: [CENTRAAL] Aanvraagtopic'
- Max. 1 resultaat per bokker per dag
- Geen andere posts tussendoor

Is dat een idee?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:33

Elaine schreef:
Is er ergens een overzicht van de centrale topics? Via de zoekfunctie kom ik er niet helemaal uit.
[edit]Goeiemorgen Elaine, viewtopic.php?f=68&t=487239 [/edit]

De tags zijn opzich handig, maar ik denk dat we die eens onder de loep moeten nemen. Er staan soms 20 foto topics onder elkaar en soms zie ik topics waarvan ik denk: Op het vroegere FF hadden ze beter gestaan, of bij BB-ITP. Omdat FF niet meer bestaat en op BB-ITP de mensen niet altijd de reacties krijgen die ze willen gooien ze het maar op CB en UK.

Kijk een schilderij valt weinig ergens ander neer te zetten en past imo ook prima op UK/CB. Met tekeningen ligt dat weer anders. Vooral op CB ben ik al een paar tegengekomen waarvan ik dacht: Hmm, volgens mij had je 5 min niets te doen - zet je wat streepjes op papier en plaatst het op bokt.

Ik denk best dat je UK/CB overzichtelijker kan houden door dit soort topics te sluiten, verplaatsen of verwijderen Lachen

Eerst maar even een reactie op dit bericht. Je overige berichten bewaar ik even voor later op de middag als ik iets meer tijd heb.

Als moderator van creatieve fora mag en kan ik geen onderscheid maken tussen wel creatief bezig zijn en niet creatief bezig zijn. Ieder zijn niveau is anders. Ben het met je eens dat er BB foto's tussen zitten, maar zo lang als de TS ze post met een creatieve insteek en om commentaar te ontvangen kan ik deze gewoon niet verwijderen/sluiten/verplaatsen.
Verplaatsen van dit soort topics doe ik alleen wanneer uit de gehele inhoud van het topic blijkt dat de TS alleen de foto's plaatst omdat er geen FF meer is.

Ik als moderator mag en kan geen onderscheid maken tussen creativiteits niveau en kwaliteit. Wanneer ik dit wel ga doen is er overduidelijk iets mis aan de manier van modereren. Knipoog

Wat ik eigenlijk verwacht is dat elke gebruiker voor zich zelf kan bekijken welk werk UK/CB waardig is, en welk niet. Dat is een kwestie van zelf kritisch kijken en eventueel eerst wat laten zien aan mensen op MSN of in je directe omgeving. Wat ik hier als laatste heb omschreven is eigenlijk ook wat in de uitleg van UK/CB staat.
Ik zal in het herschrijven van de uitleg dit soort dingen meer aandacht gaan geven.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:36

Daar heb je wel gelijk in. Wat de een een flutje vind, vind de maker zelf misschien een hoogstaand kunstwerk en wil het ook als zo dergelijk beoordeeld hebben Ja

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:11

Zeker maar zo heb je het ook met topics die weg kunnen en welke niet, de ene gebruiker zal gewoon ontploffen als bijvoorbeeld het allemaal dezelfde foto bewerken topic weg zou moeten en de ander zal dat geen probleem vinden...

Is het geen idee dat als de nieuwe regels van CB geschreven zijn ze eventjes hier in het topic te laten lezen en aan gebruikers vragen wat zij nog anders hadden gedaan of hadden willen zien? Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:52

Een dagje later dan verwacht helaas, maar ik heb je voorstellen zo juist bekeken Elaine.
Klinkt netjes, en opzich ook vrij aantrekkelijk met betrekking tot het ruimte kunnen geven van gewone topics. Echter geeft Harvest_Moon al een goed tegen argument; er zullen altijd bokkers zijn die het niet fijn vinden omdat ze dankbaar gebruik maken van de centrale topics.

Je voorstel gaat dus even het brein in, en hier ga ik gewoon over na denken. Eerste instantie wil ik, inderdaad Harvest_moon, de regels een keer herschrijven en alles netjes ordenen. Daarna even verder kijken hoe of wat we nu daadwerkelijk gaan doen met betrekking van het opruimen van CB. Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:12

Maar er zijn 2 verschillende centrale topics:
- De 'doel' gebonden
- de 'plezier' topics

De doel gebonden zijn de 'gedicht bij een woord' 'zelfde foto bewerken' en de plezier topics zijn meer de 'maak een collage voor me' 'wil je een avatar maken'.

Die in de tweede categorie vallen kunnen wat mij betrefd samen. Die in de eerste categorie kunnen blijven óf misschien naar de SK (?)

Misschien roep ik maar dingen in het wilde weg, maar ik kan beter alles roepen en dat jullie misschien daardoor nieuwe ideen krijgen.. dan dat ik alles voor mezelf houd, dan komen we nergens Knipoog

Als ik tijd heb vanmiddag zal ik wat voorbeelden maken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:45

Ik vermoed dat ook bij oa de centrale collage topics er ontevreden users zullen zijn. Maar zo als je het in bovenstaande bericht stelt had ik het idd begrepen. Lachen Alle leerzame spellen etc. open laten en de centrale wie maak dit en dat voor mij topics samenvoegen.

Spellen naar SK heb ik ook een tijdje terug inderdaad overnagedacht Ja En heb het nog steeds in mijn achterhoofd.
Nadeel is dat SK helemaal niet meer creatief gericht is, en het gros van de spellen in mijn ogen opgezet is met het doel van elkaar te leren.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 17:50

Ik vind wel dat alle topics als 'welk objectief moet ik kopen' moeten blijven, dat zijn imo de zogenaamde 'nuttige' topics die helemaal niet op zijn plaats zijn op SK vind ik.
De topics als 'allemaal dezelfde foto bewerken' naar de SK doen lijkt me ook niet zo'n goed idee, dan krijg je op SK dezelfde klacht als je weleens op CB hoort 'we worden overspoelt door centrale topics' en of alles op SK wel zo serieus blijft als het op CB was weet ik ook niet... Lachen

Ik ben benieuwd naar de nieuwe regels Fairie! Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:22

Ja hebben jullie ook gelijk in.

Er zijn dus eigenlijk 3 soorten topics:
- De infotopics (vb. Welke Camera moet ik kopen) ==> Kan misschien in een overzicht gezet worden en beetje samenvoegen her en der
- De doeltopics (vb. Allemaal dezelfde foto bewerken) ==> Kunnen ook meer aan banden gelegd worden dat ze niet zo overspoeld raken
- De Funtopics (vb. Wie wil er een avatar maken) ==> Kunnen gedeeltelijk samengevoegd worden en zeker wat meer aan banden gelegd worden.

Dit om het centrale-topics-vloedgolf issue even overzichtelijk te houden.

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe regels Fair.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:44

Elaine schreef:
Ja hebben jullie ook gelijk in.

Er zijn dus eigenlijk 3 soorten topics:
- De infotopics (vb. Welke Camera moet ik kopen) ==> Kan misschien in een overzicht gezet worden en beetje samenvoegen her en der
- De doeltopics (vb. Allemaal dezelfde foto bewerken) ==> Kunnen ook meer aan banden gelegd worden dat ze niet zo overspoeld raken
- De Funtopics (vb. Wie wil er een avatar maken) ==> Kunnen gedeeltelijk samengevoegd worden en zeker wat meer aan banden gelegd worden.

Dit om het centrale-topics-vloedgolf issue even overzichtelijk te houden.

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe regels Fair.

idd mee eens Ja
Zoals al eerder gezecht kun je (naar mijn idee) alle infotopics over dingen kopen (welke camera en welk objectief) veranderen in 'welk fotografie object moet ik kopen?' Alle funtopics veranderen in een topic 'wie wil er iets voor mij maken'.
Alleen de doeltopics zijn lastiger samen te voegen, die gaan allemaal door elkaar heen lopen...

Heeft bokt niet de functie dat sommige topics niet weergegeven worden in de ''lijst' van topics? Als dat zo is zou Bart dat eigenlijk zo moeten instellen en als Fairie dan 1 topic aanmaakt met een overzicht van alle topics (dan kan je dus vanaf daar toch naar die topics toe) is dat probleem opgelost Lachen

Ik zat van de week ook te denken dat het 'teveel topics' probleem ook op een andere manier opgelost kan worden namelijk door het aantal topics dat er bestaat en geopent word te verminderen.
Kijk: Iedere users heeft zijn 'eigen' topic dat hij bijvoorbeeld 'harvest_moon's Atelier' noemt en daarin post hij al zijn of haar foto's verhalen en gedichten, reacties kunnen dan over PB of in een speciaal daarvoor gemaakt 'reacite topic'.
Aan de andere kant zitten er wel heel veel nadelen aan deze methode en zal het een grote impact op CB hebben, of het een goed idee is weet ik dus niet helemaal....

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:23

Harvest_Moon schreef:
Ik zat van de week ook te denken dat het 'teveel topics' probleem ook op een andere manier opgelost kan worden namelijk door het aantal topics dat er bestaat en geopent word te verminderen.
Kijk: Iedere users heeft zijn 'eigen' topic dat hij bijvoorbeeld 'harvest_moon's Atelier' noemt en daarin post hij al zijn of haar foto's verhalen en gedichten, reacties kunnen dan over PB of in een speciaal daarvoor gemaakt 'reacite topic'.
Aan de andere kant zitten er wel heel veel nadelen aan deze methode en zal het een grote impact op CB hebben, of het een goed idee is weet ik dus niet helemaal....

Ik denk dat het forum dan geen "forum" meer genoemd kan worden, want er is dan niet echt meer sprake van openbare communicatie via topics waar anderen op reageren. Verder denk ik dat veel gebruikers gedemotiveerd zullen worden als ze een PB'tje met commentaar moeten sturen, teveel werk e.d. of geen zin, ze zien liever hun berichtenaantal omhoog lopen. Dit zou in feite verholpen kunnen worden door een reactietopic, maar dat wordt denk ik erg onoverzichtelijk. Clown

Verder, als elke CB-gebruiker een topic opent heb je nog steeds een strijd om bovenaan pagina 1 te komen, omdat topics dan nog steeds snel zullen wegzakken door de grote massa. Dan krijg je weer omhoogschop-posts die nergens over gaan. Moeilijk, moeilijk. Lachen

Ik vind H_M's idee over die lijst wel goed, dit zou eigenlijk ook de bedoeling zijn om het grote aantal subfora te filteren. Strak plan, hopelijk komt het er ooit nog eens van. Ja

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 12:33

Idd dat zijn nog meer tegen argumenten dus ik denk dat we dat plan in ieder geval kunnen vergeten... Bokt moet inderdaad wel een forum blijven Ja

Het idee van de lijst blijft ik ook goed vinden alleen is dat haalbaar/mogelijk ? Dat moeten we dus maar van Bart laten afhangen :p

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:39

Bart heeft/(had?) het op zijn lijst staan en heeft lang geleden er wel eens toelichting over gegeven, dus ik ga er even van uit dat dat haalbaar is. Ja
(van de subfora dan, om centraaltopics weg te filteren weet ik niet, dat zou aan hemzelf voorgelegd moeten worden)

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:27

Dus als iemand vraagt even een berichtje achter te laten als je hun topic bekijkt dan moeten we dat maar niet doen ofzo? Alleen als het voorzien is van commentaar?
Ook niet leuk als je dan dus alleen maar commentaar krijgt of pb's erover! Af en toe is het ook wel eens leuk te horen dat mensen iets gewoon mooi of goed vinden?
Ik snap ook wel dat het niet de bedoeling is dat mensen alleen maar mooi! roepen om meer posts te krijgen maar het helemaal niet toestaan? dan lijkt het idd. geen forum meer!
Persoonlijk erger ik me hier altijd meer aan de MSN taal, gebrek aan ABN van de reacties..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:27

Taalgebruik is iets dat niet beperkt blijft tot Uk/CB dus dat lijkt me hier niet van toepassing. Knipoog

Als een TS al moet smeken om "a.u.b. een berichtje achter te laten" is er al iets mis, denk ik. Wat bedoelt een TS überhaupt met 'een berichtje'? Het klinkt dan al niet echt alsof hij/zij graag wilt leren, maar meer alsof hij/zij gewoon veel berichten wilt en iets wilt laten zien (alá FotoFun).
Commentaar hoeft trouwens niet alleen negatief te zijn, er bestaat ook gewoon positief, opbouwend commentaar waar een TS wel wat aan heeft. Ja

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door SanderD op 28-04-07 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:35

Tsja eh, positief commentaar is dus bv, Goed gedaan, mooie compositie of mooi! in het algemeen?..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:28

Zat er net over te denken ook een topic te openen met zo'n titel...

Het niveau gaat idd echt achteruit.... Ik plaats eigenlijk alleen maar gedichten op CB, maar net als Eva_ baal ik van de weinige echt nuttige reacties. Als je geluk hebt krijg je 1 a 2 nuttige reacties....

Ik vind het erg jammer dat de mensen die in het 'gedicht bij een woord' topic eigenlijk nooit meer commetaar geven, zij zijn juist de mensen die al wat verder ermee zijn en waar je wat van kan leren..... Ik probeer altijd wel een nuttige reactie te geven in gedichtentopics, maar ik ben nog niet zó goed dat ik er altijd wat mee kan.

Wat ik me net zit te bedenken; Is het niet ook een idee om een soort sticky te schrijven met wat simpele standaard dingetjes die je moet proberen te vermijden in gedichten, zoals niet te lange regels maken, strofes enigsinds op een gelijk aantal regels houden, en dat soort dingen. Dit zou je net zo goed kunnen doen voor foto's. Misschien nog wel voor meer dingen ook... dat kan ook het niveau van de gedichten een beetje helpen opkrikken, en daarmee ook de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:49

Ik vind het niveau van de reacties gruwelijk achteruit gegaan. Dat komt ook omdat je iets niet meer hoeft te onderbouwen, je mag een niet-onderbouwd bericht plaatsen zolang het maar geen oneliner is (toch?). Ja, dan gaat het niveau achteruit. Helaas.