Appaloosa

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:19

ja zoiets hoorde ik ook al ja, maar de telgang beheerst hij uitstekent...hij doet het ook erg veel tijdens buitenritten., Helaas heb ik geen papieren bij hem maar ik heb wat gescheidenis uitgezocht van hem en hij is ooit geexporteerd uit Amerika. En idd aan dit paardje hing ook wel een prijskaartje ( vooral omdat hij toen niet 100% gezond was en al op leeftijd was 16 jaar )

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:54

Haha nou mijn Appie is vérreweg van een stresskip. Je kan er een kanon naast afschieten en hij zal niet eens opkijken. In dat opzicht is het een hele coole kikker.
Mijn Appie is meer;
Ongeconcentreerd, gek op aanwezigheid van andere Paarden, mensen interesseren hem niet zoveel, overal mee bezig, héel erg eigenwijs en eigenzinnig, speels (Alleen kent hij zijn grenzen niet), hij probeert veel uit. Gewoon een ontzéttende ondeugd.
Áls het je lukt om aan het werk te zetten, werkt hij wel voor je.. Maar je moet een hele tour afgaan om hem aan het werk te krijgen. Meneer heeft áltijd zijn trucjes klaar. En dat zijn er een héleboel.
Verder is het een schát van een Paard hoor. Begrijp me niet verkeerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:00

mijn appie is wer anders. hij vind alles best, is zeer betrouwbaar en wel bomrpoef ook zoals jij zei. Schrikt nergens van!
hij's idd erg snel wat er al beschreven staat! Hij is juist gek op mensen en weerw at minder op paarden. Hij hecht zich heel snel aan een bepaald persoon ( in zijn geval ben ik dat ) en die kan dan ook ALLES met hem doen. Zo was er een keer een trap op hem gevallen en ik was de enige die hem weer voorbij die trap kon laten lopen, voor de rest niemand.
Soms heb je ook echt het gevoel te kunnen comminuseren met hem. Soms lijkt het echt alsof hij antwoord geeft. Het is een heel slim paard waar geen kwaad in zit. Met mensen is hij echt bezig en vin alle aandacht leuk. Hij heeft heel duidelijk aan wat hij wilt en wat hij juist niet wilt! Ook kan je aan hem heel goed merken of hij iets leuk vind of niet! Hij probeert alles om de mens maar duidelijk te maken wat hij wilt! Als hij lange teugel wilt gooit ie zijn koppie naar beneden. Als hij harder wilt gaat ie telgangen en zijn kont er steeds onder dieuwen. Als hij trouwens gallopeert voel je bij hem ( in tegenstelling tot andere paarden die ik rijd of gereden heb ) heel erg dat ie zich vooruit dieuwt met zijn achterbenen.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:07

Dat mensgerichte hebben de meeste appies volgens mij wel.
Mijn paardje Oleander is ook heel mensgericht maar kiest ook echt 1 persoon uit die hij mag, met de rest gedraagt hij zich enorm als een hengst.
Ik kan er alles mee doen, en mensen die hij niet kent, die krijgen een sjago kop van m *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:17

ja typisch Balou die heeft dat ook, bijrijders moeten ook eerst wat gedult hebben voor hij voor je gaat. meestal moet ik erbij zijn! En idd hij kan zich dan ook als een hengst gedragen!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:34

Kunne jullie mij misschien vertellen wat voor soort appaloosa mijn hengstje is??
Afbeelding

In mijn profiel nog een foto van hem.
Hij heeft gestreepte hoeve, stippen rond ogen, neus, mond en genitalien en zwarte stipjes op zijn billen.
In de winter is hij helemaal donkerbruin behalve dus zijn billen.

Er is 3 dagen gelden een veulen van hem geboren uir een zwarte merrie. Het veulen is net als pappa.
Een bruin lijfje, witte billetjes, zwarte benen, hoofd, manen en staart. Gestreepte hoefjes en gespikkelde geniatalien. Nog geen stippen op zijn billetjes, hoewel het wit een soort stippen zijn in het bruin.

Dus, welke soort appaloosa is mijn hengstje?????

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:24

Bedoel je welke kleur je appaloosa is?
Ik denk dat hij marmerbont is, want voor een few spot vind ik zijn hoofdje te donker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:26

Welk hoofdje Knipoog
Je bedoelt dat bruinige iets wat onder al dat haar tevoorschijn komt Clown

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:27

ja Clown

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:50

hihi, ja hij heeft een hele bos haar!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:29

Zijn er nog foto's nodig? Volgens mij heb ik deze 'vorm' van de Appaloosa nog niet gezien:

viewtopic.php?f=53&t=760846&hilit=

Voor de originele versie mét © moet je maar even roepen Tong uitsteken

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:34

Panterbont, staat er al tussen Utopia Ja

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:44

ow haha ok Knipoog ben echt totaal niet thuis in kleuren Tong uitsteken dus vandaar