ik erger me dood

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leetjuhh

Re: ik erger me dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:27

Helemaal mee eens, ik neem de TS eens stuk minder serieus en lees het topic met een korreltje zout. Ook heb ik dan vaak het idee dat de TS een kind is dat de Nederlandse taal/spelling en grammatica nog niet helemaal onder de knie heeft.
Iedereen maakt wel eens een spellings- of grammatica foutje, maar me ipv. mijn?? staat ook gewoon stom

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:35

Ik erger me er ook erg aan. En dan niet alleen aan dit ene foutje, maar aan heel veel fouten die ik hier tegenkom. Ik vind de 'msntaal' af en toe nog makkelijker lezen dan de manier waarop men hier soms schrijft. Ik kwam net ook een heel leuk verhaal tegen in CB, erg leuk verzonnen allemaal..maar helemaal verpest door de spel- en zinsfouten die erin staan. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook vaak fouten maak, maar meestal heb ik dit in de gaten als ik mijn stukje nog een keer doorlees, en klik ik dan op edit.

Waar ik me ook aan erger zijn de jongere meiden en jongens (voor zover er jongens zijn hier) die ook eens hun frustraties kwijt willen en dit dan zo doen:

Hay,

Me vriendin was vandaag weer ontigelyk bezig zeg, wert eg helemaal gek van dr. Me pony moest drnet ook telkes stygeren en de hond wilde niet lope. Heb dr de pest in!!!!!!!!!!!!! Wat vinde jully dat ik moet doen?

Aaaaaah, ik wordt er gek van! Dit is trouwens verzonnen hoor, dus geen bericht van iemand op bokt. Die spelfouten hierboven lijken op msntaal, maar het zijn soms echte spelfouten. Mensen denken dat het makkelijk is om fouten te maken, het lijkt immers toch op dat gekke taaltje van msn...maar ze hebben niet in de gaten dat ze enorm dom door de bocht komen dan.

Zo, ben ik toch ook even mijn frustraties kwijt.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:36

verography schreef:
ach ik denk dat het er aan ligt hoe snel je geirriteerd raakt. Msn-taal en breezertaal is idd irritant maar ja, ik gebruik ook afkortingen hoor, schrijft veel lekkerder. En mijn vind ik zo hebberig klinken en lezen vandaar het woordje me. Al is de oplossing om m'n te gebruiken ook wel goed, en klinkt het niet zo bezitterig

Dat vind ik ook altijd Clown Ik gebruik meestal m'n.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:38

LadyElmira schreef:
[...]

Hay,

Me vriendin was vandaag weer ontigelyk bezig zeg, wert eg helemaal gek van dr. Me pony moest drnet ook telkes stygeren en de hond wilde niet lope. Heb dr de pest in!!!!!!!!!!!!! Wat vinde jully dat ik moet doen?

[...]

En dan nog zeg met een s. En zweep met een s brrr, krijg er dan gewoon de kriebels van Gestoord Misselijk

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:42

tja je kunt ook nog op elke slak zout leggen Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:46

Laat ik gaan Temmen, dit heeft geen zin en er zijn al vele topics over. Ja

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:48

hahaha, sorry, maar ik moet wel heel hard lachen om de titel van dit topic Bloos
Als je je hieraan al kan 'dood' ergeren moet de wereld ondraagbaar zijn lijkt me Haha!
Je kan het hooguit lichtjes irritant vinden, maar overdrijf eens niet zo...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:48

LilianR schreef:
Laat ik gaan Temmen, dit heeft geen zin en er zijn al vele topics over. Ja

ja idd zijn er al erg veel!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:30

Me paard klinkt inderdaad nergens naar

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:33

Ir111 schreef:
verography schreef:
nee hoor, doe het zelf ook. Ik kan wel goed Nederlands aangezien ik bij een redactie stage loop, maar me paard klinkt gewoon lekkerder dan mijn paard.

Vind je dat echt? Bloos! Ik vind het alleen maar dom klinken. Bloos

Ach, ieder zijn mening! Haha!

Vind ik ook, heb dan ook gelijk een oordeel over zo iemand, zeker als diegene 18+ is...

Maar hier is idd iedere maand wel een topic over...

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:46

Ik erger me er niet aan want ik doe het zelf ook altijd me moeder zit altijd het is mijn ..dat zegt ze nog al 1 jaar en ik onthou het gewoon niet .. Clown Tong uitsteken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:52

Ik ben het helemaal met de TS eens. Voor mij geeft het zelfs ook wel het sociaal niveau van iemand aan. Type-fouten maakt iedereen en grammaticale fouten sluipen er ook vaak in. Maar die belachelijke afkortingen en die SMS-taal? 't Zal wel stoer zijn, maar ik vind 't alleen maar erg dom overkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:03

aan msn taal (eg, tog, seg, sweep) kan ik me dood ergeren, maar aan dt fouten, 'me' ipv 'mijn' etc niet hoor...DT fouten doe ik zelf ook nog Bloos Kan het gewoon niet Bloos

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:08

Ik vind het ook nergens op lijken. Scheve mond

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:09

Ik heb ook kinderen op msn die is hun naam : Juhh bent my sgaTjUh ! lievurtt hvj ..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:39

Deze discussie is onlangs (ook al weer voor de 10000ster keer) nog gevoerd. Lachen viewtopic.php?f=135&t=748374&hilit=taalgebruik+jongeren

Niet echt toevoegende waarde meer nu dus. Lachen

Als er concrete dingen bedacht kunnen worden om msn taal enzovoorts daadwerkelijk tegen te gaan mag dit natuurlijk geplaatst worden.