Ongewenste mensen in topic, wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ongewenste mensen in topic, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:52

Jammer is dat hoor dat geklier zo onderling , laat elkaar lekker met rust.....

Wezen jullie dan verstandig en laat je niet opfokken en uitlokken om gemeen te doen , gewoon negeren en het niet zien , dan hoef je je er ook niet aan te ergeren en ben je weer een stukje volwassener geworden Lachen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:14

pmarena schreef:
Mmmh , als je zo haar reacties en jullie reacties leest , dan zijn jullie de vervelia's en niet zij.
Okee , de schrijffouten zijn een beetje irritant en ze zit blijkbaar niet in het meidenkliekje , maar het blijft een openbaar forum.

Ze reageerd gewoon normaal maar jullie beginnen meteen te hakken , vooral die Moirsa is een pubertje zeg , en jij ook Tong uitsteken

Maar als jullie nu echt zo kinderachtig zijn dat je haar er niet bij wilt hebben , idd. reageer dan niet en doe net of ze er niet is , lees gewoon over haar reacties heen. Dan heb je er geen "last" van en ze houdt ze waarschijnlijk vanzelf op en gaat haar aandacht geven aan mensen die het WEL waard zijn Knipoog
En blijft ze reageren : nou en , je leest het gewoon niet , makkelijk zat.

negeren mag ook niet, krijg je ook een moddie over je heen. Heb ervaring Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:42

Dat lijkt mij een beetje onzinnig, als je iemand niet zou mogen negeren dan kunnen ze de hele foei functie wel afschaffen, daarmee negeer je iemand namelijk want je leest zijn/haar berichten niet meer. Dat zal dan zeker niet alleen wegens negeren zijn geweest, in de meeste gevallen gaat er toch het een en ander aan vooraf, dat zal hier niet anders zijn denk ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:43

Negeren mag wel...natuurlijk wel. Je kunt haar in de foeilijst zetten en dan kun je haar posten niet meer lezen. Klaar !! Tja met pb's is het anders. Die kun je (nog) niet weigeren.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:45

Weigeren niet nee maar als die persoon in je foeilijst staat dan kan je hem wel ongeopend weggooien, je zal hem dan niet per ongeluk gaan lezen want je ziet dat de pb bij een foei vandaan komt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:49

Yep alleen kán de verzender dan aannemen dat je hem wél gelezen hebt. En je kunt iedere pb ongeopend weggooien omdat je altijd de afzender ziet....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:58

Yep, dat is helaas nog wel steeds zo, dat de afzender kan aannemen dat je hem hebt gelezen maar in dit topic is dat niet aan de orde denk ik. Volgens mij gaat het de dames erom dat ze niets van deze persoon willen lezen en dan is het op de foeilijst zetten toch het makkelijkst. Ik kijk trouwens eigenlijk niet echt van wie ik een nieuw bericht heb maar klik de boel meteen open en kom er achter wie het is tijdens het lezen Clown het zou mij dus wel kunnen gebeuren dat ik een pb lees die ik niet wil lezen omdat ik niet op let van wie de pb komt. Voor mij is de foei optie dan toch beter Haha!

mikafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:57

ah sommige mensen he? ik heb er ervaring mee er zijn altijd mensen niet altijd die een topic of een forum wil verzieken en mensen afzeiken Slapen is een woord triest

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:02

T@nj@ schreef:
Dat lijkt mij een beetje onzinnig, als je iemand niet zou mogen negeren dan kunnen ze de hele foei functie wel afschaffen, daarmee negeer je iemand namelijk want je leest zijn/haar berichten niet meer. Dat zal dan zeker niet alleen wegens negeren zijn geweest, in de meeste gevallen gaat er toch het een en ander aan vooraf, dat zal hier niet anders zijn denk ik.

Ik heb samen met een paar anderen iemand een tijdje genegeerd, die in 'ons' topic kwam binnenvallen. Toen kregen we meteen een moddie op bezoek..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:31

En wat kwam de mod dan vertellen? Dat je iemand niet mag negeren? Dan mag die mod er voor gaan zorgen dat de foei functie wordt afgeschaft, dan negeer je toch ook iemand dus ik kan dit verhaal niet echt rijmen hoor

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:35

tsja als ik dan jullie topic lees komt ze inderdaad binnenvallen, maar als ze dan zegt dan kom ik hier niet meer blijven jullie ook maar posten over haar terwijl ze er al even niet meer komt net zolang todat ze weer reageert.

Dat ze binnen kwam vallen in jullie topic is vervelend als jullie dat niet willen. Dat ze nu weer reageert in jullie topic hebben jullie nu zelf op je afgeroepen imo, je had haar verder kunnen negeren omdat ze het topic al verlaten had Knipoog

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:37

Klopt, we mochten mensen niet negeren. Ik een pb gestuurd: waarom moeten we perse op iemand reageren als we diegene niks zinnigs hebben te vertellen? Daar kwam t antwoord op dat we niet verplicht op mensen hoeven te reageren, maar dat we ze niet steevast mogen negeren.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 00:05

Je mag dus geen mensen negeren, maar je kan wel iemand op en negeerlijst zetten?
Of begrijop ik dat nu verkeerd?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 01:05

Wat belachelijk dat je geen mensen mag negeren op bokt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:26

Zoals Bokt een openbaar forum is, ben je ook vrij iemand te negeren imo.
Nee een foei en een vriendenlijst is lekker vriendelijk dan Pling

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:31

Ik snap niet wat jullie moeilijk doen. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar als jullie doen alsof ze er niet is, en haar posts compleet negeren, dan houdt ze vanzelf op Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:41

Ik krijg nu echt het idee of bokt voor jullie als kinderjuffrouw moet gaan spelen om ruzietjes op te gaan lossen. Huilen van het lachen

Als er 'ongewenste' mensen in een topic zijn, dan reageer je daar niet op. Heeft die ook geen lol meer om jullie reacties, en kunnen jullie weer verder met jullie topic. Wat een niveau zeg.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:48

Paula schreef:
Ik krijg nu echt het idee of bokt voor jullie als kinderjuffrouw moet gaan spelen om ruzietjes op te gaan lossen. Huilen van het lachen

Als er 'ongewenste' mensen in een topic zijn, dan reageer je daar niet op. Heeft die ook geen lol meer om jullie reacties, en kunnen jullie weer verder met jullie topic. Wat een niveau zeg.

Helemaal mee eens, iedereen hier is minstens ouder dan 10, oud genoeg om zelf een ruzietje op te kunnen lossen denk ik. Als het echt uit de hand loopt haal je er een mod bij, we weten ook allemaal dat het moeilijk is om een forum te beheren dus de regels over negeren en de foei/vriendelijst kloppen idd niet helemaal maar dan kan toch gebeuren ? Bovendien is het het zo dat je niemand mag negeren tenzij hij of zij je expres lastig valt of je uitscheld etc. dan kun je hem of haar in je foei lijst zetten zodat deze je niet langer lastig zal vallen. Lachen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:57

Fairie schreef:
Besloten topics zijn niet meer toegestaan, dus in feite is iedereen welkom in élk topic.

Er is heus nog wel een topic, zelfs een subforum waar niet iedereen welkom is die niet voor een bepaalde datum lid van Bokt was. Maar ja, dat is de spreekwoordelijke uitzondering zeker? Knipoog

Maar lijkt mij ergens wel logisch dat het niet leuk is dat er 'zomaar' nieuwe mensen in een topic komen, soms worden er best vertrouwelijke dingen in gezegd en dan voelen mensen zich snel in hun privacy geschonden. Natuurlijk is bokt een openbaar forum en is het beter gewoon op te passen wat je schrijft. Maar het is dus best wel te begrijpen dat mensen wat onwennig staan tegenover een 'nieuweling' in 'hun' vertrouwde topic.
Evengoed hoort men wel nieuwelingen een kans te geven gezellig mee te praten, mits de nieuweling zich netjes voorstelt. Daarom vind ik het zeer goed dat besloten topics niet meer zijn toegestaan. Die nieuweling kan immers soms echt een enorme meerwaarde voor dat gezellige topic zijn.

De situatie van de TS is echter anders als ik het goed lees, en dan zou ik inderdaad de lastige partij -na vriendelijk meermaals te verzoeken om beter gedrag - negeren. De foei-functie is immers aanwezig op bokt dus lijkt me logisch dat je die gewoon mag gebruiken.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:43

slimmerik schreef:
Negeren mag wel...natuurlijk wel. Je kunt haar in de foeilijst zetten en dan kun je haar posten niet meer lezen. Klaar !! Tja met pb's is het anders. Die kun je (nog) niet weigeren.

Oh is dat daar voor, haha wist ik niet. Nagelbijten / Gniffelen Wij hebben ook wel eens last gehad van vervelende mensen, idd een mod inschakelen, zodat er iets aan gedaan kan worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:10

Even opver de opmerking van Niceboy: er is een verschil tussen iemand negeren die de boel loopt te verzieken in een HK topic en iemand negeren die gewoon op een normale, gezellige manier mee wil kletsen.

Yuna zegt het eigenlijk precies zoals het is Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:17

Yuna schreef:
Fairie schreef:
Besloten topics zijn niet meer toegestaan, dus in feite is iedereen welkom in élk topic.

Er is heus nog wel een topic, zelfs een subforum waar niet iedereen welkom is die niet voor een bepaalde datum lid van Bokt was. Maar ja, dat is de spreekwoordelijke uitzondering zeker? Knipoog

Maar lijkt mij ergens wel logisch dat het niet leuk is dat er 'zomaar' nieuwe mensen in een topic komen, soms worden er best vertrouwelijke dingen in gezegd en dan voelen mensen zich snel in hun privacy geschonden
. Natuurlijk is bokt een openbaar forum en is het beter gewoon op te passen wat je schrijft. Maar het is dus best wel te begrijpen dat mensen wat onwennig staan tegenover een 'nieuweling' in 'hun' vertrouwde topic.
Evengoed hoort men wel nieuwelingen een kans te geven gezellig mee te praten, mits de nieuweling zich netjes voorstelt. Daarom vind ik het zeer goed dat besloten topics niet meer zijn toegestaan. Die nieuweling kan immers soms echt een enorme meerwaarde voor dat gezellige topic zijn.

De situatie van de TS is echter anders als ik het goed lees, en dan zou ik inderdaad de lastige partij -na vriendelijk meermaals te verzoeken om beter gedrag - negeren. De foei-functie is immers aanwezig op bokt dus lijkt me logisch dat je die gewoon mag gebruiken.

Wat een onzin! Dan moet je het niet zeggen!Je hebt geen privacy op een forum met ruim 63000 leden!

Als ik het meisje was zou ik niet eens meer in jullie topic WILLEN posten

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:38

pharagirlke, kan je het zinnetje daarna eens eventjes lezen a.u.b? Lachen

En je laatste zin snap ik niet zo goed, het gaat hier toch over een topic van de TS? Lachen

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:39

Ik ben het volledig met Yuna eens, er mogen geen besloten topics op bokt, dat is het punt, iedereen kan zomaar in het topic binnenstappen. Maar je kan wel zeggen tegen de nieuwe dat het wel moeilijk word om erbij te horen.. dan kan hij/zij zich voorbereiden, maar overigens moet dit wel op een normale manier gezegt worden, anders kan dit fout opgevat worden.

Maar het onderwerp is hier een beetje veranderd want zover ik begrijp is het probleem van de TS dat iemand het echt expres doet? Maar wat ik al gelezen heb en wat ook waar is, gewoon even temmen of pb'tje.

Phargirlke jou snap ik ook niet echt, het gaat niet om het topic van Yuna..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:31

Gezien zij hier post mag ik daar op reageren Liedje_ Knipoog

yuna; Heb ik gelezen. Het komt er op neer dat het een openbaar forum is maar het toch begrijpelijk is. Neen dat is het niet Lachen Als je het hier post moet je er mee kunnen leven dat zoveel mensen het kunnen lezen en daar ook op kunnen en mogen reageren Knipoog Anders moet je het niet posten. Da's geen reden om iemand te weigeren in een topic of vreemden te 'weigeren' (of minder graag te zien komen.)