Amen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Re: Amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:20

Ik vind posts als amen en ik ga met die en die mee ook nogal irritant. Zinloos in ieder geval.
Om redenen vanuit het geloof (ben zelf ook gelovig) kan ik me er niet zo aan storen. Het is gewoon hebreews voor "het is waar". Gelovige mensen gebruiken het om de oprechtheid van hun gebed te bevestigen, en aan te geven dat ze geloven dat God hun zeker gehoord heeft. Maar verder is het gewoon een hebreews woord. Ik voel het zelf niet als disrespect voor God of voor mij als gelovige. Waar ik me meer aan stoor is mensen die om de haverklap "omg" in hun posts strooien. Ik vraag me ook vaak af, wat voegt dat nou werkelijk toe aan wat je eigenlijk wil zeggen?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:23

persoonlijk vindt ik het vervelender als Afgod word geplaatst

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:08

Persoonlijk vind ik het woordje ook niet echt toepasselijk hier. Als iemand dat doet komt het mij meestal over als 'ik heb geen eigen mening en volg de rest dus maar' Bloos .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:23

_Ella_ schreef:
Waar ik me meer aan stoor is mensen die om de haverklap "omg" in hun posts strooien. Ik vraag me ook vaak af, wat voegt dat nou werkelijk toe aan wat je eigenlijk wil zeggen?

Is dat om de betekenis van de afkorting? Ik hoor de laatste tijd namelijk steeds vaker mensen "Oh my gosh" roepen, zelfde afkorting.

Ik erger mij vooral aan de "amen" en Afgod posts als dat het enige is wat er wordt gemeld. Als dat 1x gedaan wordt maakt het mij niet uit maar als er daarna nog eens 10 personen vinden dat ze het er ook mee eens zijn en hetzelfde plaatsen hoeft het van mij ook niet meer. Amen op zich vind ik niets mis mee maar ik gebruik zelf liever Afgod

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:27

wat een enorm gezeur voor de zoveelste keer.
amen betekend 'dat zij zo' en wordt gebruikt in gebeden en preken, maar ook al heel lang [niet alleen hier] om te laten blijken dat je het ergens vólkomen mee eens bent.
ik voel het als een compliment als iemand mijn post quote en er 'amen' onder zet, dan heb ik niet voor niets de moeite genomen om een duidelijk geformuleerde post neer te zetten.
soms kom je dan ook weer op de volgende pagina nogmaals voor met jouw [in jouw ogen en dus kennelijk van iemand anders] perfecte post.
het feit dat jij het sinds kort ook in je dagelijks leven gebruikt zegt mij persoonlijk helemaal niets, gelovigen hebben geen alleenrecht op dat woord, en het is toch zeker geen blasfemie????
gezeur!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:30

luxx schreef:
amen betekend 'dat zij zo' en wordt gebruikt in gebeden en preken, maar ook al heel lang [niet alleen hier] om te laten blijken dat je het ergens vólkomen mee eens bent.
ik voel het als een compliment als iemand mijn post quote en er 'amen' onder zet, dan heb ik niet voor niets de moeite genomen om een duidelijk geformuleerde post neer te zetten.
soms kom je dan ook weer op de volgende pagina nogmaals voor met jouw [in jouw ogen en dus kennelijk van iemand anders] perfecte post.
het feit dat jij het sinds kort ook in je dagelijks leven gebruikt zegt mij persoonlijk helemaal niets, gelovigen hebben geen alleenrecht op dat woord, en het is toch zeker geen blasfemie????
gezeur!

AMEN! Afgod

Tong uitsteken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:32

Ann schreef:
luxx schreef:
gezeur!

AMEN! Tong uitsteken

Afgod ( Haha! Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken ) (waarom weer een heel verhaal typen als ik eigenlijk gewoon wil zeggen dat luxx zich imo heel juist uitgedrukt heeft... )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:42

Dat vind ik soms ook je bent bv met twee aan het discussieren tegen één iemand, en die zegt dat helemaal wat je wilt zeggen.

En dan zeg je ik ben het dus met je eens, maar wat moet je erbij zetten weer hetzelfde

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:07

@ Luxx & 'aanhang': Het feit dat jij het gelijk gezeur vind zegt meer over jou dan over mij. Het gaat mij er helemaal niet om dat ik het nu in het dagelijks leven vaker gebruik, het gaat mij er meer om dat iemand een discussie op een irritante manier verstoord om meer posts te krijgen.

Overigens post ik geen perfecte posts, imo kan niemand dat. Als iemand het met mij eens is, prima.. maar formuleer het óf in je eigen woorden óf formuleer je mening met een verwijzing naar de mijne.

Iedereen heeft een eigen mening en het is onmogelijk dat je exact dezelfde mening draagt.

En denk je serieus dat het mij interesseerd als op de volgende pagina mijn naam weer staat Clown ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:12

Voor diegene die niet weten wat blasfemie is (ik dus, moest het opzoeken Clown ) dat is dus godslastering.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:14

T@nj@ schreef:
Voor diegene die niet weten wat blasfemie is (ik dus, moest het opzoeken Clown ) dat is dus godslastering.

Ik was ook net de Van Dale aan het pakken

Ik vind Amen zeggen ook geen Blasfemie (klinkt best stoer als je weet wat het betekend Cool ), ik gaf alleen aan dat dat voor mij een reden was om het minder/niet meer te gebruiken op bokt/waardanook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:15

T@nj@ schreef:

Ow wist ik dus ook niet, het is niet echt iets dat ik dagelijks gebruik Haha! wou het eigelijk al vragen Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:17

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
Heb ik naast alles altijd open staan Haha!

Maar goed, ik vind het dus ook geen godslastering en gebruik het ook niet minder op Bokt, ik ben alleen van het amen roepen over gestapt op Afgod of ik gebruik het beide Haha!
Ik heb er ook geen problemen mee dat iemand een post plaatst met alleen amen of die smiley maar wel als daar een hele pagina (of meer) van het zelfde achteraan komt Clown
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-03-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:17

katiavl schreef:
Dat vind ik soms ook je bent bv met twee aan het discussieren tegen één iemand, en die zegt dat helemaal wat je wilt zeggen.

En dan zeg je ik ben het dus met je eens, maar wat moet je erbij zetten weer hetzelfde

Als iemand zijn mening zorgvuldig heeft geformuleerd (en dan bedoel ik geen mening als: wat een leuke jas), ben jij het dan met ieder woord exact eens?

Ik heb vaak, of eigenlijk altijd dat ik dan zoiets heb: Ik ben het met Pietje eens, en vind ook dat..
Zoiets.

En verder vind ik het minder irritant als iemand zegt: 'Ik ben het met Roosje eens', dan 'amen'

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:18

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:22

Elaine schreef:
katiavl schreef:

Als iemand zijn mening zorgvuldig heeft geformuleerd (en dan bedoel ik geen mening als: wat een leuke jas), ben jij het dan met ieder woord exact eens?

Ik heb vaak, of eigenlijk altijd dat ik dan zoiets heb: Ik ben het met Pietje eens, en vind ook dat..
Zoiets.

En verder vind ik het minder irritant als iemand zegt: 'Ik ben het met Roosje eens', dan 'amen'

Soms hangt er eigelijk van af, ik heb moeite met mijn woorden goed te formuleren, en te schrijven wat ik bedoel.
En dan schrijft iemand het helemaal zoals ik bedoel, en dan wil ik wel eens zetten ben het helemaal mee eens, of zo bedoelde ik het dus. Maar als je schrijft vind ook dat herhaal je het gewoon. Maar goed doe het nu dus ook Haha!

Alleen zal ik nooit amen gebruiken. Ben wel blij dat het een beetje afgenomen is Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:31

Ik heb er op zich geen moeite mee als je zet dat je het ermee eens bent, maar 'amen' of een smiley..

* ik ga werken dus reageer niet meer

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:42

Ik zet zelf ook wel eens 'Amen' onder een quote (en dan nog wat erachteraan hoor).
Ik erger me er ook niet aan. Niet uit het opzicht dat het irritant zou zijn, ik vind het juist makkelijk. Kort&Krachtig.
Ook uit godsdienstig oogpunt erger ik me er niet aan. ben zelf niet gelovig verder. Amen is gewoon een woord van "het is waar" en daar bedoel ik verder niks "blasfemies" mee. Dan zou je van alles godslastering kunnen maken, 'Hemeltjelief!' 'Oh hell' 'Goh!' (serieus, ik kreeg een keer een tik op m'n vingers van een mens omdat ik Goh zei want dat leek op 'God!' Rolleyes )

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:01

'Amen', is voor mij hetzelfde als 'Ik ben het eens (met ...)' en ik heb met beiden absoluut geen probleem. Bij een smiley hangt het voor mij van de situatie af.

Wat is het alternatief als iemand het perfect verwoord heeft? Na gaan schrijven? Plagiaat.
Het neerschrijven op een inferieure manier? Waarom zou je?
"Amen/Ik ben het eens" is imho een goede korte bondige manier om je mening te tonen en toch krediet te geven aan de persoon die het oorspronkelijk schreef.

En nee, ik gebruik 'amen' zelf niet veel want ik ben het zelden met mensen eens. Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:56

Nee sorry, maar ik kan me er niet aan irriteren. Het is voor mijn mening gewoon een woord als afsluiting of als idd 'ik ben het eens met...' en ik ben ook gelovig.
Ik kan niet begrijpen dat iemand zich hier zorgen om kan maken, dan scroll je toch gewoon even iets verder? Nagelbijten / Gniffelen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:54

Ik irriteer me er niet aan hoor. Ik doe het zelf ook wel eens, ook al ben ik christen. Ik zit op de Evangelische Hogeschool, waarvan de opleiding helemaal in het teken staat van God. Supergaaf trouwens, maar echt... ik heb geen moeite met het gebruik van amén waarmee wordt gezegd dat iemand het volkomen eens is met iemand. Vind het echt onschuldig zoals het hier op bokt gebruikt word.

Wil iemand hier amén op zeggen? Clown

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:11

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:41

Njah ik kan me er ook wel aan ergeren.
Zegt een iemand Amen kun je er op rekenen dat meer mensen op het idee komen.
Jammer want zo wordt wel de discussie verstoord.
Zelf zeg ik soms wel zo'n 'amen' smiley maar daaronder dan mijn uitgebreide mening, da's wel zo netjes en het voegt dan ook iets meer toe aan het topic.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 15:26

Maar hoe verstoort het gebruik van 'amen' een discussie?
Misschien ben ik wel Blond maar ik snap het niet. Mogen mensen het niet met elkaar eens zijn in een discussie ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:23

Moeilijke situatie maar ik heb er niet zoveel last van. Maar als mensen er problemen mee hebben vanwege hun religie zou het mss kunnen irriteren ja. Ik vind ook dat mensen mogen laten weten dat ze het ergens helemaal mee eens zijn maar zet er wel altijd wat bij want een oneliner voegt niets toe. Of zet er 'Niets aan toe te voegen' bij Vork

Ik stoor me meer aan oneliners van veel (vooral beginnende) bokkers in een topic waar men het niet met de TS eens is. Vooral op HAW zie je dit veel, ik vind dat mensen een mening mogen hebben maar deze wel moeten onderbouwen en geen oneliners neerzetten van:
- Ik vind het er niet paardvriendelijk uitzien.
- Dit ziet er niet uit.
- Ben je wel goed bij je hoofd?
- Ik vind het maar zielig...
- Levensgevaarlijk.
- Dit is niet leuk voor je paard.
En ga zo maar door! Daar word je toch ook helemaal gek van? Wat heeft een TS nou aan dit soort posts? Niets toch? Als je commentaar geeft is het de bedoeling dat je deze ook onderbouwt, wat nog beter zou zijn is om ook tips neer te zetten hoe de TS het dan zou kunnen verbeteren. Ik vind dat hier ook iets aan gedaan moet worden.