Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ella_ schreef:Waar ik me meer aan stoor is mensen die om de haverklap "omg" in hun posts strooien. Ik vraag me ook vaak af, wat voegt dat nou werkelijk toe aan wat je eigenlijk wil zeggen?
luxx schreef:wat een enorm gezeur voor de zoveelste keer.
amen betekend 'dat zij zo' en wordt gebruikt in gebeden en preken, maar ook al heel lang [niet alleen hier] om te laten blijken dat je het ergens vólkomen mee eens bent.
ik voel het als een compliment als iemand mijn post quote en er 'amen' onder zet, dan heb ik niet voor niets de moeite genomen om een duidelijk geformuleerde post neer te zetten.
soms kom je dan ook weer op de volgende pagina nogmaals voor met jouw [in jouw ogen en dus kennelijk van iemand anders] perfecte post.
het feit dat jij het sinds kort ook in je dagelijks leven gebruikt zegt mij persoonlijk helemaal niets, gelovigen hebben geen alleenrecht op dat woord, en het is toch zeker geen blasfemie????
gezeur!
Ann schreef:luxx schreef:wat een enorm gezeur voor de zoveelste keer.
amen betekend 'dat zij zo' en wordt gebruikt in gebeden en preken, maar ook al heel lang [niet alleen hier] om te laten blijken dat je het ergens vólkomen mee eens bent.
ik voel het als een compliment als iemand mijn post quote en er 'amen' onder zet, dan heb ik niet voor niets de moeite genomen om een duidelijk geformuleerde post neer te zetten.
soms kom je dan ook weer op de volgende pagina nogmaals voor met jouw [in jouw ogen en dus kennelijk van iemand anders] perfecte post.
het feit dat jij het sinds kort ook in je dagelijks leven gebruikt zegt mij persoonlijk helemaal niets, gelovigen hebben geen alleenrecht op dat woord, en het is toch zeker geen blasfemie????
gezeur!
AMEN!
T@nj@ schreef:Voor diegene die niet weten wat blasfemie is (ik dus, moest het opzoeken) dat is dus godslastering.
T@nj@ schreef:Voor diegene die niet weten wat blasfemie is (ik dus, moest het opzoeken) dat is dus godslastering.
katiavl schreef:Dat vind ik soms ook je bent bv met twee aan het discussieren tegen één iemand, en die zegt dat helemaal wat je wilt zeggen.
En dan zeg je ik ben het dus met je eens, maar wat moet je erbij zetten weer hetzelfde
T@nj@ schreef:
Elaine schreef:katiavl schreef:Dat vind ik soms ook je bent bv met twee aan het discussieren tegen één iemand, en die zegt dat helemaal wat je wilt zeggen.
En dan zeg je ik ben het dus met je eens, maar wat moet je erbij zetten weer hetzelfde
Als iemand zijn mening zorgvuldig heeft geformuleerd (en dan bedoel ik geen mening als: wat een leuke jas), ben jij het dan met ieder woord exact eens?
Ik heb vaak, of eigenlijk altijd dat ik dan zoiets heb: Ik ben het met Pietje eens, en vind ook dat..
Zoiets.
En verder vind ik het minder irritant als iemand zegt: 'Ik ben het met Roosje eens', dan 'amen'