Jeugd in the picture, leeftijd omlaag?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jeugd in the picture, leeftijd omlaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:24

Ik vind het een beetje een rare regel.
Maarja, als ik foto's heb kan ik het bij wn-itp posten, en dan heb ik er geen last van Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:25

nielsd schreef:
Ik vind het een beetje een rare regel.
Maarja, als ik foto's heb kan ik het bij wn-itp posten, en dan heb ik er geen last van Lachen

Waarom een rare regel?
Kun je dat ook onderbouwen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:43

Even gewoon een vraagje van mijn kant:
Jullie spreken over serieuzer bezig zijn dan sommige andere jeugdige bokkers, maar maakt dat voor ITP- of JITP- foto's ook maar enig verschil? Je kan imo toch niet aan portretfoto's ed zien of je nu serieus of niet bezig bent met je pony. En dan nog: wat is serieus?

Jullie spreken daarbij ook over "tips", maar wat voor echte bruikbare tips met betrekking tot je pony of paard krijg je op ITP/JITP? Echte tips krijg je imo enkel op HAW, en dat is voor iedereen.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 12:50

Harvest_Moon schreef:
De leeftijd op JITP veranderen zou ik dus zeker niet doen, dan krijgen we volgende week iemand die 14 is en die de leeftijd wil veranderen omdat die weer persee wil antwoorden op normaal ITP, jij word bijna 16 maar het is misschien ook wel een beetje zo dat je de leeftijd omlaag wilt omdat je graag nu op ITP wil plaatsen niet ? Knipoog

Daar geef ik je ergens wel gelijk in. Toen deze regel er nog niet was heb ik altijd gewoon bij ITP geplaatst en altijd veel positieve en leuke reactie's gekregen. Nu is hij bijna niet leuk meer op een topic te openen bij JITP, je krijgt nauwelijks reactie's en vaak onzinning. Naar mijn idee zitten er veel penny's bij JITP (ik wil niemand aanvallen hoor Lachen ) Ik had het er laatst met een medevriendinbokker over JITP en de leeftijdsgrens en de reactie's vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Ik heb ook nooit ergens gezien dat kinderen aangaven dat ze een eigen jeugd hoekje wilde? Heb ik daar overheen gelezen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:42

@IceEva: Ik zie dat je een topic hebt geopend op JITP en daar heb je 12 reacties op gehad. Je zegt zelf: 'Een berichtje zou leuk zijn'. Je geeft dus niet aan hoe je de berichten wil. Als je nou zelf zegt dat je onderbouwde berichten wil, dan zullen mensen je dat heus wel geven. Zo werkt het op CB/UK ook. Wil je dat mensen iets zeggen over je talenten als fotograaf kan je misschien beter je foto's plaatsen op UK/CB.

Maar wat wil je dat mensen zeggen dan?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:53

Niezzz schreef:
Ja die reacties bij JITP zijn heel nutteloos af en toe.

Nee.. de reacties op ITP zijn zinvol af en toe. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:58

Shalimar schreef:
@IceEva: Ik zie dat je een topic hebt geopend op JITP en daar heb je 12 reacties op gehad. Je zegt zelf: 'Een berichtje zou leuk zijn'. Je geeft dus niet aan hoe je de berichten wil. Als je nou zelf zegt dat je onderbouwde berichten wil, dan zullen mensen je dat heus wel geven. Zo werkt het op CB/UK ook. Wil je dat mensen iets zeggen over je talenten als fotograaf kan je misschien beter je foto's plaatsen op UK/CB.

Ik heb bij de TS een beetje het gevoel dat het gaat om zoveel mogelijk reacties Scheve mond

Ik heb liever 3 onderbouwde dan 30 die dat niet zijn, en ik ben ook van mening dat het op JITP best wel meevalt en die vergelijking met CB en UK vind ik wel terecht Knipoog daar let ook iedereen op een onderbouwde mening!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:59

Sjoert schreef:

Waarom wordt er dan toch nog onderscheid gemaakt?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:00

Ymke schreef:
Sjoert schreef:

Citaat:
Motivatie voor dit forum:
JITP is speciaal bedoeld voor de jeugdige bokkers onder ons. Wij hebben dan ook de streep getrokken bij de leeftijd van 16 jaar. Alle bokkers die jonger zijn dan 16 jaar, moeten hier hun ITP-topics plaatsen.
Hier kunnen jullie alle grappige, gekke, mooie, sprookjesachtige foto’s van je paard of verzorgpaard plaatsen. Ook foto’s van buitenritten horen hier.
Waarom speciaal een ITP forum voor de jeugd? Omdat Bokt zo groot is en het gebleken is dat de jeugd graag zijn eigen aparte hoek heeft op Bokt hebben wij besloten daar ook een JITP aan toe te voegen. Daarnaast ook omdat de bestaande ITP en HAW- fora erg druk zijn, en zo een ieders topic vaker bekeken kan worden.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:01

Helemaal mee eens! ben al bijna een jaar lid, en word er beetje gek van Nagelbijten / Gniffelen
En met die reacties ook. krijg maximaal 5 reacties Bloos!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:09

Maar kijk ik ben 13, heb al nu mijn 2e eigen pony.. zit in het L2 en wil ook serieuze reacties.. En dat kan nu ook niet meer bij JITP. Iemand van bijna 13 kan soms even goed rijden als een 20jarige die op een manege paard rijdt.. Clown

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 18:11

Cyntje schreef:
Shalimar schreef:

Ik heb bij de TS een beetje het gevoel dat het gaat om zoveel mogelijk reacties Scheve mond

Ik heb liever 3 onderbouwde dan 30 die dat niet zijn, en ik ben ook van mening dat het op JITP best wel meevalt en die vergelijking met CB en UK vind ik wel terecht Knipoog daar let ook iedereen op een onderbouwde mening!

Nou dat vind ik echt volkomen onzin, dat het zou gaan om zoveel mogelijk reactie's.. maar goed. Rolleyes Tuurlijk, berichtjes zijn altijd leuk en om te horen wat ze van je paard vinden is ook al leuk maar daarvoor heb ik dit topic niet gestart.
Inderdaad reactie's of tips hoe ik mijn foto's beter kan maken in welke positie's enzovoort, maar dan kan ik ze dus beter op CB/UK zetten?
Ik heb gewoon het idee dat er op ITP veel meer mensen de foto's bekijken van iedereen en dat is ook zo. Bij JITP zitten vaak pennymeisjes die reactie's geven alles: Lief! Wat een schatje! enzovoort. (Ik zeg niet allemaal en niks tegen penny's hoor) Daar heb je niet echt veel aan..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 18:13

Cyntje schreef:
Ymke schreef:

Citaat:
Motivatie voor dit forum:
JITP is speciaal bedoeld voor de jeugdige bokkers onder ons. Wij hebben dan ook de streep getrokken bij de leeftijd van 16 jaar. Alle bokkers die jonger zijn dan 16 jaar, moeten hier hun ITP-topics plaatsen.
Hier kunnen jullie alle grappige, gekke, mooie, sprookjesachtige foto’s van je paard of verzorgpaard plaatsen. Ook foto’s van buitenritten horen hier.
Waarom speciaal een ITP forum voor de jeugd? Omdat Bokt zo groot is en het gebleken is dat de jeugd graag zijn eigen aparte hoek heeft op Bokt hebben wij besloten daar ook een JITP aan toe te voegen. Daarnaast ook omdat de bestaande ITP en HAW- fora erg druk zijn, en zo een ieders topic vaker bekeken kan worden.

Ik heb nooit aangegeven dat ik een eigen apart jeugd hoek wil hoor, en volgens mij meerder van mij niet. Ben eigenlijk benieuwd wie wel.

Ik ga mee met Ymke!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:19

houden zo,

itp kun je imo toch niet echt tips o.i.d. geven.
als je rijfoto's plaatst komt het in HAW en dat is geloof ik voor iedereen.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:20

Ik ben het met de TS eens Knipoog ,,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:22

@IceEva: als je opbouwend commentaar over de technische kant van je foto's wil kan je ze idd beter op CB/UK (ligt aan je leeftijd) plaatsen. Lees dan wel eerst even de regels door. Knipoog

En in het verleden hebben idd bokkers aangegeven een 'aparte hoek' te willen. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoeveel en wie. Clown

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:23

IceEva schreef:
Ik heb nooit aangegeven dat ik een eigen apart jeugd hoek wil hoor, en volgens mij meerder van mij niet. Ben eigenlijk benieuwd wie wel.

Ik ga mee met Ymke!

Nee ik ook niet hoor
ik vind eigelijk dat de mensen die dat wel willen dat moeten doen maar de andere het zelf moeten weten.
@I_Moondance; idd!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:25

Misschien domme vraag; Wat voor reacties verwachten jullie bij een ITP of JITP?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:25

Laatst had ik hier ook al een topic over geopend, aangezien ik ook vind dat het een vrije keus moet zijn om bij JITP te plaatsen. Als mensen daar behoefte aan hebben, laat ze dan lekker daar plaatsen, maar sommige mensen vinden zoiets belachelijk en die plaatsen liever bij ITP.
Bovendien word er gezegd dat er behoefte aan een jeugdhoek was, nou dat dus echt niet!
Bovendien krijg je bij ITP meer reacties en ja even eerlijk, daar gaat het mij gewoon om

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:26

Bonaire schreef:
Misschien domme vraag; Wat voor reacties verwachten jullie bij een ITP of JITP?

Nou teminste geen penny achtige reacties, vol typfouten en msn taal wat bij JITP dus wel te zien is

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:28

sronnie schreef:
Het gaat er helemaal niet om wat je met je paard aan het doen bent op welke leeftijd.
Er zijn ook volwassenen welke lekker tuttelen met hun paard dus ik denk dat het beter is dat volledig buiten beschouwing te laten.

Deze leeftijdsgrens is niet voor niets getrokken, de jeugd heeft nou eenmaal een eigen plekje op bokt en ik hoop dat dit zo blijft.
En inderdaad er zullen altijd mensen blijven zeuren maar dan zou nu alleen JITP worden verlaagd qua leeftijd, is het dan de bedoeling dat alles verlaagd wordt?
Want dan krijg je wel als gevolg, mensen willen dat ook op hun 15e mogen posten bij LZP etc etc.

Helemaal mee eens. Niets meer aan toe te voegen. De mods hebben hier goed over nagedacht en dit leek hun de beste oplossing. Het kan inderdaad wel zijn dat JITP minder goed bezocht wordt, maar de reacties die je krijgt zijn toch leuk? Moet je per se 2/3 pagina's vol met complimentjes/leuke reacties hebben?
Je wordt vanzelf wel 16. Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:29

Maakt het jou dan uit of je 20 reacties krijgt met 'mooi paard, mooi gebouwd!' of 3? Het komt toch op hetzelfde neer?

En idd Bonaire: wat voor reacties verwachten jullie op die fora?
Edit: zet dan in je bericht dat je graag serieuze reacties wil. Noem dan eventueel een voorbeeld. Maar als het gaat om hoe het paard loopt zet je topic dan in HAW.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:31

Waarom mogen jeugdige bokkers dan wel in de Huiskamer posten?
En bij Paardenpraat?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:40

Ik vind de opdeling JITP vs ITP niet echt zinvol en ik vraag me dan ook echt af of dit niet op een andere manier op te lossen is. Wat mij betreft is het grootste deel op ITP net zo niet-boeiend en er staan nog steeds heel veel volstrekt niet boeiende topics ("Kijk, die 3 pixels daar linksboven is mijn paardje! Mooi he!"), mensen die het nodig vinden heel vaak een topic te openen (paardje met rood halster, paardje met terracotta halster, paardje met donkeroranje halster, paardje met roest halster, paardje met oranjerood halster, paardje met oranjebruin halster, paardje met roodbruin halster etc.)

De opdeling in ITP en JITP is erg willekeurig en ook niet nuttig vind ik. (Dan liever een ander soort verdeling: 1 waar je vaak op mag posten, en 1 speciaal forum waar je bv max eens per maand 5 foto's op mag zetten. Dan wordt het veel interessanter om een goeie selectie te maken Lachen )

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:42

Het idee van Shadow0 klinkt wel interessant