Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:03

slimmerik schreef:
Ellende schreef:
In de tussentijd kan je voor berichten die je niet wilt lezen en ook niet de indruk wil wekken dat je ze gelezen hebt een map aanmaken waar je ze heen verplaatst - dan staan ze niet in de weg in je inbox.

Dat kan dus niet Eline: Als je "ziet" waar de pb vandaan komt dan krijgt de afzender al door dat de post bij haar uit de outbox is, dus gelezen door ontvanger.

Heeft dus géén zin het bericht te verplaatsen. Huilen
Nee,was het maar zo makkelijk,dan hadden we ook niet zo moeilijk hoeven doen.
Zodra je je berichten bekijkt,(dus niet leest,maar gewoon op nieuwe berichten klikt) is het bericht bij de verzender al in de verzonden map,ipv. in verzonden berichten.
(en dan denkt die dus dat je dat bericht gelezen hebt)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:57

Ik snap het probleem niet zo... Ik stuur een PM en wat de ontvanger er mee doet zal me snot zijn, vwb ontvangen pm's idem... als de verzender zich er beter bij denkt te moeten voelen met het idee dat ik zijn/haar laatste pm heb gelezen, prima...
Er zijn bepaalde mensen waar ik de PM's niet van lees, wat hun denken wat ik met hun PM heb gedaan boeit me niet.

Snap ook niet goed dat dit op een 2do list moet komen omdat 1 bokker het belangrijk vind wat een andere bokker zou kunnen denken...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:07

Alane schreef:
Ik snap het probleem niet zo... Ik stuur een PM en wat de ontvanger er mee doet zal me snot zijn, vwb ontvangen pm's idem... als de verzender zich er beter bij denkt te moeten voelen met het idee dat ik zijn/haar laatste pm heb gelezen, prima...
Er zijn bepaalde mensen waar ik de PM's niet van lees, wat hun denken wat ik met hun PM heb gedaan boeit me niet.

Snap ook niet goed dat dit op een 2do list moet komen omdat 1 bokker het belangrijk vind wat een andere bokker zou kunnen denken...

Ja Daar ben ik het wel mee eens. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig. Als je de pm's van die persoon zat bent, dan kan je ze toch of zelf negeren of een pb terug sturen met het vriedelijk verzoek om geen contact meer op te nemen. Daarvoor hoeft toch niet vanalles ingebouwd worden. En wat maakt het uit welke indruk die andere heeft of je het nu wel of niet gelezen hebt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:16

Ik vraag mij eerlijk gezegds af welke PB's zo erg zijn dat je niet wilt dat de tegenpartij ziet dat je ze gelezen hebt/ of juis wil zien dat je ze ongelezen weggooit?
gaan er mensen door zoveel moeite dan om dat te controleren? en met welk doel? Clown

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:32

We krijgen als mods wel eens pb's te zien waar de honden geen brood van lusten. Die worden doorgestuurd door mensen, we kunnen hier geen actie op ondernemen, maar ik kan me wel voorstellen dat je dat soort zut ongelezen wilt verwijderen - en dat het liefst ook duidelijk maken aan de verstuurder.

Heb het nu aangepast op bart z'n 2dolijst: dat pb's als 'gelezen' worden gemerkt als ze echt door de ontvanger gelezen zijn, en niet alleen 'gezien'. Bart weet alleen niet hoeveel tijd die aanpassing gaat kosten - waarschijnlijk wordt het dan lange termijn werk.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:40

Ik denk dat het handig is als iemand in je foeis lijst staat, dat je geen pm's van die persoon kan ontvangen. Ik denk dat je dan al een hele slag maakt met mensen die via pm's worden lastig gevallen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:17

bambi76 schreef:
Ik denk dat het handig is als iemand in je foeis lijst staat, dat je geen pm's van die persoon kan ontvangen. Ik denk dat je dan al een hele slag maakt met mensen die via pm's worden lastig gevallen.

Absoluut mee eens!
Ik heb ook nog wel eens pm's gekregen waar de honden geen brood van lusten en van die personen zou ik graag een pm kunnen weigeren. Het liefst zou ik dan zien dat die persoon een melding krijgt bij het versturen van de pb aan mij, iets in de trant van: "U staat op de foei lijst van de geadresseerde, deze heeft er dan ook voor gekozen geen pm's van u te ontvangen" waarna de pm ongeopend weer terug komt Haha! In sommige gevallen zou ik dat zooooooo graag willen Haha! (maar hoge prioriteit heeft het voor mij niet hoor, er zijn veel belangrijkere dingen Knipoog )

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:34

T@nj@ schreef:
...Het liefst zou ik dan zien dat die persoon een melding krijgt bij het versturen van de pb aan mij, iets in de trant van: "U staat op de foei lijst van de geadresseerde, deze heeft er dan ook voor gekozen geen pm's van u te ontvangen" waarna de pm ongeopend weer terug komt Haha! ...

Jaaaa, perfecte oplossing voor vervelende mensen die nog vervelendere (bb) pb's sturen! *LOL* Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:38

Ja Haha! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:41

Ellende schreef:
We krijgen als mods wel eens pb's te zien waar de honden geen brood van lusten. Die worden doorgestuurd door mensen, we kunnen hier geen actie op ondernemen, maar ik kan me wel voorstellen dat je dat soort zut ongelezen wilt verwijderen - en dat het liefst ook duidelijk maken aan de verstuurder.

Dan heeft de ontvanger ze dus bewust gelezen, TS stelt wat anders, ze wil bewust hebben dat de verzender kan zien dat de ontvanger het NIET heeft gelezen.
Niets rechtvaardig schelden of verwensingen, zegt ook meer over de verzender dan de ontvanger, maar met zo'n functie als TS voorstelt voorkom je die pb's nog steeds niet.

Ellende schreef:
Heb het nu aangepast op bart z'n 2dolijst: dat pb's als 'gelezen' worden gemerkt als ze echt door de ontvanger gelezen zijn, en niet alleen 'gezien'. Bart weet alleen niet hoeveel tijd die aanpassing gaat kosten - waarschijnlijk wordt het dan lange termijn werk.

Wat is de meerwaarde van zo'n functie?

Jeuh, hebben jullie zoveel mensen in je foeilijst dat zoiets nodig is? (als reactie op Ann en T@nja)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:47

Nee, ik ben veel te nieuwsgierig naar zulke pb's om ze niet te lezen. Haha!
Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen die serieus lastig worden gevallen (vanuit hun oogpunt) van zo'n functie gebruik willen kunnen maken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:48

Als je berichten ongeopend kunt verwijderen, dus dat ze niet op 'gelezen' springen als je alleen je inbox al 'inkomt', ziet de verzender - als het goed is, slag om de arm - dat de pb ongelezen blijft.

Voordeel daarvan is ook dat het voor gewone pb's duidelijk is dat ze gelezen zijn, en niet alleen de inbox geopend. Voor ons mods bijvoorbeeld kan het handig zijn om zeker te weten of een 'Ja maar ik heb het niet gelezen' reactie terecht is Lachen .

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:55

Ik heb ook zo'n probleem.
Dus ik hoop dat het met de tijd er wel door heen komt.
Zodat er mensen dus weten dat andere niet op hun pb's zitten te wachten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:56

@Ann: Jij ook een vrouw? Tong uitsteken

Je hoeft ze toch niet te lezen? Verwijder ze en laat die andere denken wat die wil. Blijft die PB's sturen dan schoon je toch eens per week je inbox op... paar vinkjes en een keer klinken en weg...
Het helpt sowieso niet tegen scheld PB's

@Ellende: outlook zegt bij een ontvangstbevestiging: Het bericht is verschenen/geopend maar het is nog steeds geen garantie dat het daadwerkelijk gelezen is.
En dan heb je meer aan een leesgarantie dan aan een berichtje dat de pm ongelezen verwijderd is, lijkt mij.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:03

Ik blijf erbij dat je iemand gewoon moet kunnen blokkeren om je pm te kunnen sturen.
Er zijn genoeg verhalen en feiten bekend dat mensen echt wel lastig worden gevallen via de pm..want er is geen modje die daar iets aan kan doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:20

Ik wilde jullie eerst allemaal PM'en Extreme duivel Haha! maar toch maar even via deze weg. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal de consternatie hierover. Je kan betreffende persoon toch terug berichten dat je geen prijs stelt op een PM? Of zie ik het te makkelijk? Ik snap eerlijk gezegd ook niet het nut van de foei als betreffende persoon hier geen bericht over krijgt. Ik denk dat als mijn PM niet op prijs wordt gesteld en mij dit wordt gezegd ik de eer aan mezelf hou. Of zijn er mensen met een betonnen muur voor hun kop?
De makkelijkste optie is blokkeren lijkt mij in dat geval. Net zoals met e-mails. Afzenders blokkeren. Is dat niet makkkelijk aan te passen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:29

Alane schreef:

Er zijn meer bokkers meis die er last van hebben. Alleen is het zo dat maar 1 bokker een topic kan starten.
En als je het niet belangrijk vindt dan blokkeer je het toch niet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:31

Ik zag in een ander topic pas dat je het uit kunt zetten dat je geen pb's kunt krijgen.
Dan staat er bijv onderaan je berichtje ook niet het PM knopje.

Kan dat niet gemaakt worden dat als je iemand op foei zet, dat dat knopje dan verdwijnt voor die persoon?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:33

sweetheart schreef:
Ja Daar ben ik het wel mee eens. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig. Als je de pm's van die persoon zat bent, dan kan je ze toch of zelf negeren of een pb terug sturen met het vriedelijk verzoek om geen contact meer op te nemen. Daarvoor hoeft toch niet vanalles ingebouwd worden. En wat maakt het uit welke indruk die andere heeft of je het nu wel of niet gelezen hebt?

Geloof het of niet maar daar zijn sommige bokkers een beetje doof voor. Net zoals ik constant door sommige bokkers achterna gezeten wordt op forums waar ik post. Is idd zielig maar daar stoor ik me niet zo aan omdat die posten nog aan de fantsoensnormen voldoen. Dat doen die pm's absoluut niet Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:39

Yinnar schreef:
Of zijn er mensen met een betonnen muur voor hun kop?

Absoluut Ja Ja Ja

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:48

runningkawa schreef:
Kan dat niet gemaakt worden dat als je iemand op foei zet, dat dat knopje dan verdwijnt voor die persoon?

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Als iemand in zijn Inbox voor bepaalde mogelijkheden kan kiezen, oké. Maar de lay-out van iemand anders laten aanpassen omdat JIJ (in zijn algemeenheid) ergens moeite mee hebt? Aan de andere kant weet je dan wel meteen bij wie je op de Foei-lijst staat. Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ann op 07-03-07 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:48

Alane schreef:

Tja, idd, als je niet wilt lezen, lees je niet, wat die ander denkt is worst. Staan al maanden pb's in mijn inbox van een bepaald persoon, die lees ik never nooit, ben ook niet nieuwsgierig, daarvoor hoeft Bart niet allerlei aanpassingen voor te doen. Lijkt mij dat hij het druk zat heeft dan voor dit soort gedoe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:52

russel schreef:
Tja, idd, als je niet wilt lezen, lees je niet, wat die ander denkt is worst. Staan al maanden pb's in mijn inbox van een bepaald persoon, die lees ik never nooit, ben ook niet nieuwsgierig, daarvoor hoeft Bart niet allerlei aanpassingen voor te doen. Lijkt mij dat hij het druk zat heeft dan voor dit soort gedoe.

En ik wás nog wel zo blij dat je ze gelezen had Haha! Haha! Haha!

Nee hoor, het zal wel om iemand anders gaan. Knipoog Ik vraag ook niet dit direct aan te passen en ben blij met het antwoord vanuit het team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:53

Ann schreef:
runningkawa schreef:

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Als iemand in zijn Inbox voor bepaalde mogelijkheden kan kiezen, oké. Maar de lay-out van iemand anders laten aanpassen omdat JIJ (in zijn algemeenheid) ergens moeite mee hebt? Aan de andere kant weet je dan wel meteen bij wie je op de Foei-lijst staat. Haha! Knipoog

Omdat dit al bestaat voor als je van niemand pb's wil, leek het me misschien minder moeilijk om daar alleen bepaalde gebruikers aan te verbinden.

En ik zal er niet mee zitten dat bepaalde gebruikers zien dat ik ze in de foei lijst zou hebben dstaan
daar zullen ze het zelf dan ook wel naar gemaakt hebben denk ik dan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:57

slimmerik schreef:
sweetheart schreef:

Geloof het of niet maar daar zijn sommige bokkers een beetje doof voor. Net zoals ik constant door sommige bokkers achterna gezeten wordt op forums waar ik post. Is idd zielig maar daar stoor ik me niet zo aan omdat die posten nog aan de fantsoensnormen voldoen. Dat doen die pm's absoluut niet Clown

Dan heb ze je dus toch gelezen, anders weet je niets over de inhoud Haha!
Mischien gelijk een openbaar reactie verbod vragen voor je "stalkers" Tong uitsteken Clown