slotjes??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vicksytje

Re: slotjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:21

Karl66 schreef:
In de plaats van de slotje te zetten, zal ik hem maar naar het goede forum verplaatsen Haha!

[RT-D] > [FZ]

oh lieff Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:22

runningkawa schreef:
Al is zo'n beslissing goed overdacht, dan vind die gene waar het topic van op slot ging het toch willekeur.
Omdat dat topic van klaasje wel open mocht blijven. Ook al werd er in dat topic netter gediscusieerd.

Het sex topics gebeuren is iig niet over 1 nacht ijs gegaan en door 1 mod besloten. Verre van dat

Prima, maar zeg dat dan als je een topic sluit.
Zoals het er nu staat, is het net of 1 mod besloten heeft even een topic dicht te gooien en de reden waarom staat er ook veels te kort bij. Wij kunnen ook niet ruiken dat er overleg is gevoerd en dat het een weloverwogen beslissing is. Pas in dit topic ben ik er achter gekomen wat de reden is (12 jarigen op bokt, paardenforum etc.etc.). Het zou de mod heel wat pb'tjes (en dus tijd) besparen als hij het in 1 keer goed uitlegt.
Het is maar een idee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:30

Arno, 99% van de slotjes zijn gebaseerd op de bokt-regels. Dus als je de reden wilt weten zou je dat in de boktregels na kunnen kijken. Verder lijkt het mij niet zo interessant waarom een topic gesloten is, enkel het feit dat het gesloten is en ik snap niet helemaal waarom daarover verantwoording afgelegd moet worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:24

Ik ben het er wel mee eens dat er geen verantwoording voor afgelegd hoeft te worden, als het strookt met de regels in het terecht. Maar als ergens een slotje op gaat vind ik wel dat er bij gezegd moet worden waarom maar dat gebeurd meestal wel.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:32

ik vond het idd ook erg jammer dat dat topic wat arno noemt op slot ging, ik had er ook behoorlijk veel aan, en vond het toch wel fijn en steunend om te weten dat ik niet de enige ben. ik ben dan ook van mening dat deze discussie verder voortzetten in een HK topic geen optie zou zijn geweest

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:44

ik denk idd dat ze denkt dat iedereen een slotje op een topic kan zetten.. ik weet dat allen MODs dat kunnen ( toch???) maar ik snap haar ook wel (???) denk ik..
Zo als Shalimar of Wineds of uuhh Iripier nog wat... die maken vaak "grote" topics.. zo als bewerkings dingen...
k denk dat ze daarom misschien denkt dat de meesten het kunnen ofso?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:59

Karl66 schreef:
Verder lijkt het mij niet zo interessant waarom een topic gesloten is, enkel het feit dat het gesloten is en ik snap niet helemaal waarom daarover verantwoording afgelegd moet worden.

Verantwoording afleggen is wat anders dan motiveren. Wanneer er een korte maar duidelijke motivatie wordt gegeven bij een slotje dan creeer je daar alleen maar draagvlak mee. Lijkt mij niets mis mee?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:20

Mij valt het op dat topics op EA naar CO worden verplaatst, ipv van op slot gezet. Dat vind ik zelf erg prettig, maar als een 15 jarige een topic opent op ITP of UK wordt het topic op slot gezet. Waarom worden die topics dan nauwelijks/nooit verplaatst?
Omdat het fototopics zijn ofzo? Bloos

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:29

zo was er laatst een topic over een bekend paard dat verkocht was.
een moderator opende een zelfde topic met het zelfde nieuws.
dit topic werd niet gesloten...
als een bokker een zelfde topic opent, wordt ie wel op slot gegooid.
niet dat ik er wakker van lig, in tegendeel, maar het hele team moet wel consequent erin zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:31

Foto's van itp worden zeker weten verplaatst Ja

Maar bijv alleen met linken, dus zonder foto's wordt het gesloten Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:24

Elessar: dat staat uitgelegd in het Boktbulletin van deze maand, en volgens mij ook in de stickys op ITP/UK: de regels met betrekking tot plaatsen op ITP werden heel vaak overtreden, daarom is besloten de topics tijdelijk op slot te zetten ipv te verplaatsen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:20

Ook ik stoor me af en toe aan de manier waarop door moderators met de regels word omgesprongen.
Slotjes die worden gezet op topics die niet op slot hadden gehoeven in mijn ogen is al besproken, maar ook andersom.
Vorig jaar heb ik hier een topic geopend over wat ik voor mijn vriend kon kopen. Een paar dagen later kwam hij naar me toe "raad es, ik heb me aangemeld op bokt!"
Dus ik als een idioot een moderator een berichtje gestuurd "kan da topic verwijdert worden, voor hij er dadelijk in kijkt, dan is mijn cadeau geen verassing meer"
"nee, is niet tegen de regels, dus word niet verwijdert"
Sorry, maar dat vind ik ronduit belachelijk :S

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:29

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:34

Ellende schreef:
Elessar: dat staat uitgelegd in het Boktbulletin van deze maand, en volgens mij ook in de stickys op ITP/UK: de regels met betrekking tot plaatsen op ITP werden heel vaak overtreden, daarom is besloten de topics tijdelijk op slot te zetten ipv te verplaatsen.

Dan zal ik die nog eens doorlezen. Het is me iig al een stuk duidelijker.
Bedankt voor de moeite. Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:56

Jasper, de reden van het slotje wordt er bij vermeld. Vaak zijn mensen het er niet mee eens en dan voel ik over het algemeen weinig behoefte om daar een volledige verantwoording voor af te leggen. Of het staat duidelijk genoeg in de boktregels, of er is een discussie tussen de mods geweest met het slotje als uitkomst, waarvan de reden al vermeld is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:01

misschien is het toch wel een idee om eens goed rond tafel te zitten met alle mods.

het is nl wel degelijk zo dat er idd vreemd wordt omgesprongen met de regels

en idd op sommige topics een slotje komt dat ik denk, nou ja dat hoeft dan ook weer niet .

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:02

Nistria schreef:
zo was er laatst een topic over een bekend paard dat verkocht was.
een moderator opende een zelfde topic met het zelfde nieuws.
dit topic werd niet gesloten...
als een bokker een zelfde topic opent, wordt ie wel op slot gegooid.
niet dat ik er wakker van lig, in tegendeel, maar het hele team moet wel consequent erin zijn.

mee eens Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:06

crossmonster, heb je daar ook voorbeelden van?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:18

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:20

slimmerik schreef:
Weer een voorbeeld van een onnodig slot:
viewtopic.php?f=114&t=734815&hilit=

Mod had ook één of twee posten kunnen splitten. Nee hoor: bats slotje....

Dit is anders wel een heel vreemde discussie, gaat nergens over...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:47

het is mij ook al eerder opgevallen, ook dat voorbeeld van dat bekende paard dat verkocht was. Ik kan me alleen herinneren dat het topic van de mod op slot ging (of het plan was er) omdat die andere bokker het eerder geopend had en meer reacties?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:54

Ik vind het beldei van de mods prima. Ze zijn er meestal snel bij als er iets fout gaat, dus ik ben alleen maar positief.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:54

Ik heb ervaring met het gevallen dat topics van me werden heropend na overleg met betreffende mod die het op slot had gezet. Er is heus wel oor naar goede motivatie bij het mod team en soms is er alleen een kleine aanpassing nodig. (Er werd trouwens dan ook duidelijk over "overleg" gesproken)

Wat het "sex topic" betreft, dat ging over gebrek aan zin, dus dat vind ik juist geen sex topic Clown
Voor zover ik meegelezen heb, stond er niets schokkends in voor jongere lezers. Bovendien hoeven we die helemaal nergens meer tegen te beschermen als je ziet wat ze in hun eigen bladen (en op TV) al voorgeschoteld krijgen.
Mee eens dat sex natuurlijk geen echte rol mag spelen op dit forum, maar een topic over géén zin lijkt me nou niet echt aanstootgevend ofzo.
Het is natuurlijk wel zo dat men met dat soort dingen bij de diverse damesbladen- en medische fora terecht kan en dat een betere keuze is dan een paardenforum.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 01:56

Veel slotjes begrijp ik dus ook niet.
Dit is weer een recent voorbeeld:
viewtopic.php?f=25&t=736352

TS mag wel uithalen naar heel dresuur minnend Nederland en ze beschuldigen van hokjesgeest, maar TS mag zelf geen kritiek ontvangen?

En dan las ik laatst juist dat als maar genoeg bokkers negatieve ervaringen hadden dat er dan wel over gepraat mocht worden. Blijkbaar mag dat dan alleen als de tegenpartij niet op Bokt aanwezig is.

In het verleden is ook meerdere malen gebleken dat je dit soort dingen beter even kunt laten uitvechten dan ze indammen. Nu blijft het sudderen en zal het elke keer weer terug gaan komen zoals zo vaak het geval is.

Edit: Intussen heeft de moderator de uitleg voor een slotje aangepast waardoor mijn post een beetje vreemd overkomt. Er stond dus in eerste instantie iets heel anders. Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:14

ThePast03 schreef:
Veel slotjes begrijp ik dus ook niet.
Dit is weer een recent voorbeeld:
viewtopic.php?f=25&t=736352

TS mag wel uithalen naar heel dresuur minnend Nederland en ze beschuldigen van hokjesgeest, maar TS mag zelf geen kritiek ontvangen?

En dan las ik laatst juist dat als maar genoeg bokkers negatieve ervaringen hadden dat er dan wel over gepraat mocht worden. Blijkbaar mag dat dan alleen als de tegenpartij niet op Bokt aanwezig is.

In het verleden is ook meerdere malen gebleken dat je dit soort dingen beter even kunt laten uitvechten dan ze indammen. Nu blijft het sudderen en zal het elke keer weer terug gaan komen zoals zo vaak het geval is.

Edit: Intussen heeft de moderator de uitleg voor een slotje aangepast waardoor mijn post een beetje vreemd overkomt. Er stond dus in eerste instantie iets heel anders. Clown

Dat heb ik dus ook even slecht begrepen (wilde een paar schrijffouten weghalen, maar het topic stond al op slot)
Zag dit topic en wilde er net zelf een opmerking over plaatsen Ja