Foto's gejat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallybally

Re: Foto's gejat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:22

Ik ken Honeymoon Westland van onze manege van voor hij verkocht werd.

De vader is :
Bright moon westland
de moeder:
Sandygrove Fionn

Ik ken ook het meisje die hem heeft ingereden. Alle veulens die daar geboren zijn hebben Westland in hun naam afgeleid van hippisch centrum westland. de foto`s van het profiel zijn gemaakt bij de westernmanege bij madestein.

De manege heeft een site met een forum en daar staat ook een topic over paarden en pony`s van vroeger en daar staan dus geen foto`s bij

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:28

Ik ben zelf de beheerder van het forum PRCW en heb het (nog vrij jong) meisje zelf verzocht om dit eerst netjes te vragen aan Yvvv en uitgelegd waarom en heeft ze netjes de foto's eraf gehaald.
Het is een topic van paarden en pony's die o.a. bij ons hebben gestaan.
Nou heeft deze pony bij ons gestaan en vinden ze het leuk om te horen hoe het gaat enz.
Dus zit verder geen kwaad achter en ze wacht gewoon netjes of het mag en anders moet ze de foto's gewoon verwijderen.
In plaats van een hoop ophef kan je het ook netjes regelen.

M.V.G,

Sheila

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:34

ElSalvador schreef:
Ik ken Honeymoon Westland van onze manege van voor hij verkocht werd.

De vader is :
Bright moon westland
de moeder:
Sandygrove Fionn

Ik ken ook het meisje die hem heeft ingereden. Alle veulens die daar geboren zijn hebben Westland in hun naam afgeleid van hippisch centrum westland. de foto`s van het profiel zijn gemaakt bij de westernmanege bij madestein.

De manege heeft een site met een forum en daar staat ook een topic over paarden en pony`s van vroeger en daar staan dus geen foto`s bij

oke Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:39

Sheila schreef:
Ik ben zelf de beheerder van het forum PRCW en heb het (nog vrij jong) meisje zelf verzocht om dit eerst netjes te vragen aan Yvvv en uitgelegd waarom en heeft ze netjes de foto's eraf gehaald.
Nou heeft deze pony bij ons gestaan en vinden ze het leuk om te horen hoe het gaat enz.
Dus zit verder geen kwaad achter en ze wacht gewoon netjes of het mag en anders moet ze de foto's gewoon verwijderen.

M.V.G,

Sheila

Leuk dat je dit zo oplost Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:01

pfoe, breek me de bek niet los,... zijn het niet de fotos van mijn shet dan wel de tekst van mijn eigen site

Kan me er mateloos aan irriteren!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:51

Ik word echt helemaal niet goed van al die kinderen die zomaar foto's jatten en ze nog deeplinken ook Boos! Als ik de statistieken van mijn sites bekijk staan er continu sites van penny, kindertent en meer van dat soort dingen aan m'n foto's te lurken Stoom uit je oren En nu de volwassen dus ook --> klik , foto van die 2 Shires voor de bierwagen is van mij Scheve mond

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:01

Af en toe heb ik hier ook problemen mee. Echter is het tot dus ver steeds op te lossen met een vriendelijke email of pb met daar in het verzoek alsjeblieft de foto te verwijderen.

Wanneer dingen onderling op Bokt niet te regelen zijn (denk aan foto's in profielen etc.) neem dan even contact op met een moderator. Kan via pb of TEM. Lachen

Sheila OK dan! Netjes geregeld!

Craignethan: Al geprobeerd te mailen met de mensen van die website?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:55

Sheila schreef:

M.V.G,

Sheila

Nee Sheila, het kan idd zijn dat er geen kwaad inzit en dat ze gewoon wat foto´s wil...

Maar dat is het punt ook niet!
Het punt is dat ze mij via de mail toestemming vraagt en dat ik daarop `nee´ zeg!
Waarop ik in haar profiel kijk, waar dus wel 2 foto´s staan van hem, zonder dat ze daar toestemming voor heeft gevraagd! Het zijn dan wel geen boeiende foto´s, maar het zijn wel mijn foto´s!

Dus een ophef maak ik niet, ik vraag gewoon via bokt wat ik hieraan had kunnen doen.

Maar goed, het is opgelost, ik heb netjes een excuses via mail gehad!

En even offtopic: Dat 'inrijden' van Moon, dat is geen inrijden geweest!! Zadelmak maken en iemand erop kwakken is even iets anders dan inrijden!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:29

Waar mensen zich niet druk om gaan maken zeg Slapen

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:59

Gewoon je naam op de foto zetten met paint Tong uitsteken

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:54

Het gaat er hier niet om hoe het dier is ingereden, maar om het feit dat jou iets is gevraagd, waarop jij nee zei en het toch is gedaan.
Niet erg netjes. De mail daar in tegen is wel erg netjes. Ja
Ik zal me er niet te druk om maken. Haal desnoods de foto's uit je profiel. Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:59

Elessar schreef:
Haal desnoods de foto's uit je profiel. Knipoog

Het is toch te gek voor woorden als je nog geen eens je eigen dier mag showen?

Ik zou gewoon je eigen naam door de hele foto heenzetten, de letters wat doorzichtig maken en klaar !
Zo zie je de foto nog wel goed, maar dan kan niemand hem "jatten" (kan wel, maar dan staat er toch een hele andere naam doorheen)

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:03

Ken dit! Ook via bokt, meisje had website foto van ik op mijn friese hengst stond op haar site. En stond eronder geschreven, dit ben ik op mijn friese hengst van 2 jaar. (hij was 9 maar goed Knipoog )...

Zeer irritand..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:16

Mag ik een ander voorstel doen: leer er mee leven en stoor je er niet aan Knipoog Geen moderatoropmerking, gewoon m'n eigen mening.

Op internet kunnen dingen die je er neerzet door anderen gebruikt worden. Aan de ene kant misschien irritant, maar als je erover na gaat denken: waarom is het eigenlijk erg? Heb je er echt last van als jou paard op iemand (met of zonder grote fantasie) website staat? Als je geld verdiend met foto's of tekeningen kan ik me voorstellen dat je het vervelend vind als je foto's of tekeningen ergens verschijnen terwijl men voor het gebruik niet betaald heeft. Maar persoonlijk vind ik het doodzonde dat mensen dan maar een naam groot door een foto zetten. Ik vind het lelijk en afleiden van de foto's. Zonde als je een gaaf paard hebt wat je wilt laten zien, maar dan wel met grote letters erdoorheen.

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:22

Melden bij een mod idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:25

maar Ellende, ik zou het ook niet leuk vinden als iemand mijn foto's zonder toestemming op een site oid zou zetten, en gaan pronken met mijn paard, en allemaal onzin daarover zou vertellen, het is toch JOU paard, dan is het toch niet leuk dat iemand anders allemaal onzin over jou paard verteld, of zonder toestemming jou foto's gaat gebruiken?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:18

Dat kinderen m'n foto's jatten en daar allemaal leuke verhaaltjes bij verzinnen zal me een zorg zijn. Maar dat deeplinken word ik zat, kost mij wel allemaal bandbreedte en is in feite gewoon diefstal Boos!

Dat een volwassene bij een serieus artikel een foto van mij plaatst vind ik een compliment, maar zet dan wel even m'n naam erbij (nog leuker: vraag eerst even toestemming).

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:37

Cyntje: Is dat dan op je site, namelijk er zijn ook html codes die de mogelijkheid aanbieden om heel je site te gaan 'vergrendelen' zeg maar. Zo kan niemand meer tekst of foto's kopieëren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:40

De foto kwam van bokt af,... en de tekst van mijn site,...

Ik heb freewebs zonder HTML dus ik weet niet of het dan ook mogelijk is?

En dan kunnen mensen het nog letterlijk overtypen he Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:21

Je kunt je foto's niet zodanig beveiligen dat iemand er niet bijkan. Zogenaamde 'right click beveiligingen' zijn makkelijk te omzeilen, en ook andere methodes zijn te breken. 'Right click' uitschakelen is sowieso ook irritant voor gebruikers omdat je er ook diverse navigatiemogelijkheden mee uitschakeld.

@dees_daan: maakt het nou echt uit dat je paard ergens op een pennysite staat, waar het overduidelijk is dat een jong meisje er een fantasieverhaal bij verzonnen heeft? Ik zou daar niet wakker van worden. Als iemand mijn foto's zonder naamsvermelding / toestemming gebruikt en ik daar achter kom stuur ik een vriendelijk mailtje of de link naar m'n site bij de foto vermeld mag worden, dat is alles.

@Craignethan: ik weet niet of je je site zelf maakt of de beschikking hebt over een welwillend whizzkid, maar instellen dat het onmogelijk is om te deeplinken is wel mogelijk.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:44

Behalve dan in situaties dat er sprake is van broodwinning snap ik eerlijk gezegd ook niet zo waarom mensen er zó ontzettend kwaad over worden als kleine meisjes fantasieverhalen maken bij die foto's. Inderdaad, deeplinken is een rotstreek ivm bandbreedteverbruik, maar verder zal het mij persoonlijk boeien wie zegt dat mijn haf of mijn tekeningen van haar zijn. Ik en mijn omgeving weten zelf toch wel beter Lachen

Ik vind het wel netjes om zoiets eerst te vragen, maar verder vind ik dat er in het leven wel belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken dan onschuldige pennymeisjes die wegdromen bij jouw paard. Ik vind het juist een geweldig compliment...

Ellende: hoe doe je dat, het voorkomen van deeplinken?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:46

*edit * Vreemde aktie van bokt mbt editen... Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Remy op 02-03-07 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:46

Maar WAT moet ze met de foto's dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:50

@ Ellende, denk niet dat ze je naam op een ''pennysite'' gaan zetten Knipoog en ik zou er idd niet wakker van liggen,maar zou wel de pest in krijgen als ik zijn foto ergens zag verschijnen, zonder mijn toestemming en een heel verzonnen verhaal, maar ik zou er niet wakker van liggen en zou idd ook een mailtje sturen. maar toch, het idee dat iemand anders foto's van mijn paard gebruikt, en daar zelf iets omheen verzint, dat zou ik niet leuk vinden, maar goed dat is mijn mening, en wss zullen ze hem ook (nog) niet gaan gebruiken Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:07

Craignethan schreef:
Dat kinderen m'n foto's jatten en daar allemaal leuke verhaaltjes bij verzinnen zal me een zorg zijn. Maar dat deeplinken word ik zat, kost mij wel allemaal bandbreedte en is in feite gewoon diefstal Boos!

Dat een volwassene bij een serieus artikel een foto van mij plaatst vind ik een compliment, maar zet dan wel even m'n naam erbij (nog leuker: vraag eerst even toestemming).

je hebt gelijk ja.. ik d8 eerst van waar maakt ze zich druk om want het is een leuke foto!
Het is ook een compliment, maar idd ff je naam erbij zetten en toestemming vragen aan de eigenaar is wel zo netjes.
Maar waar komt die foto vandaan? staat die op een website ofzo?
groetjess