Mod sluit eigen tems af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Mod sluit eigen tems af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:08

Nogmaals: In principe is het niet de bedoeling dat Moderators tems op hun eigen topics afhandelen. In dit geval was het ook beter geweest als de mod de tem voor iemand anders had overgelaten. Kan gebeuren: fouten zijn menselijk, mods zijn mensen (schijnt Clown ) .

En wat RK aangeeft ga ik inderdaad mee naar achter de schermen nemen: Wat mag er wel met tems op je eigen topics, en wat niet. De richtlijn 'geen tems op je eigen topics/acties behandelen' is namelijk te strikt als je kijkt naar de voorbeelden die al worden aangehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:09

Super dat je het achter de schermen bespreekt.
dat was namelijk ook alles wat ik wilde bereiken met dit topic

Bedankt.

Verder kijk ik betreffende mod ook echt niet kwaad aan, maar het viel mij gewoon op. Misschien wel extra

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:10

Ik vind nog steeds dat er weinig situaties zijn waarin een moddie een op hem/haar getemde reactie mag behandelen. Maar er wordt nu in ieder geval met hele team overleg gepleegd i.p.v. dat degene dat zelf kan bepalen. Bedankt voor je input, Ellende. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:13

Pfff weten jullie dan nóg niet dat je de mods in een kwaad daglicht mag zetten???

Citaat:
Klagen over beheer/mods/mids in topics valt onder ongefundeerde kritiek en moet dus via PB of mail.

Foei, foei, foei, maar gauw een slotje Karl Haha! Haha! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:15

Ik denk dat je niet vergeten bent ertussen te zetten, slimmerik Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:16

Hahaha, Slimmerik op d'r slimst! Haha! Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:25

runningkawa schreef:
Ik ben zelf net mod af, dus weet heel goed wat het is.
Dit is dan ook geen klaagzang, maar iets wat ik gewoon niet vind kunnen.
Na een pb wisseling met betreffende mod die lomp afgebroken werd, mag er imo wel iets van gezegd worden.

Niet om af te kraken, maar wel dat er in het modteam ff overleg over komt.
Want zo gaat dat met die dingen, ff gezamelijk erover hebben wat er nu wel en niet mag betreffende de tems.

Dat je eerst MOD was is mij ook niet on-opgemerkt gebleven hoor Knipoog Verder spreek ik bij klaagzang ook niet specifiek over dit topic, maar in het algemeen, dat er de laatste tijd veel topics worden geopend met klachten over mods of andere gebruikers die zich bewust of onbewust niet aan de regeltjes houden.

Nou is daar het knopje TEM voor dus snap niet waarom er laatste tijd zoveel topics worden geopend terwijl met 1 klik op TEm knopje het opgelost is. Ten tweede als je MOD bent geweest ken je de andere mods toch ook wel en kun je deze op de hoogte brengen? Maar goed het neemt niet weg dat ik het verder wel met je ééns ben, Bokt hoort democratisch te zijn en door dergelijke acties word dat het steeds minder.

Groetjes Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:26

Ik kan me ergens voorstellen dat je als je een probleem hebt met een mod die een tem oplost, je dat niet nog een keer per tem onder de aandacht wilt brengen Clown

Maar pb naar mij, bart of een andere mod kan ook altijd en is zeker in een geval als dit wat toch wel neigt naar een klacht over een individuele actie eigenlijk handiger.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:29

Ongefundeerde kritiek is niet toegestaan, maar dat is hier niet het geval. RK signaleerde een probleem en stelt daar een vraag over met daarbij een mogelijke oplossing, namelijk bespreken in het moderatorteam.

Ik heb in deze specifieke situatie een andere inschatting gemaakt en hou er een volgende keer rekening mee omdat RK in de basis gelijk heeft en mijn inschatting in dit geval een verkeerd idee kan geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:31

Karl66 schreef:
Ongefundeerde kritiek is niet toegestaan, maar dat is hier niet het geval.

Dan maar wéér de regels aanpassen. Die kunnen verkeerd gelezen worden nu en zo wordt gefundeerde kritiek uit angst niet gegeven Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:26

Sony, dat tem knopje had ik al geprobeerd, maar toen kreeg ik dezelfde mod, met uiteraard dezelfde mening aan de pb te hangen. Lachen

Het was dan een inviduele aktie, maar wel 1 die imo even onder de aandacht gebracht mocht worden bij het team.
Niet om te stoken dus, want daar is niks aan.

Nogmaals, ik wil hiermee die mod ook niet aanvallen, integendeel.
dat hij zich hier zelf kenbaar maakt had voor mij niet gehoeven want ik wil hem niet te kakken zetten Lachen
Had beteffende topic anders wel genoemd als dat mijn doel was.

Karl, bedankt voor je begrip

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:11

Ik heb pas 1 keer gehad dat een mod een 'eigen' TeM afhandelde, uiteraard in haar eigen gelijk. Logisch, als ik ergens een topic plaats of iets doe vind ik ook dat ik het bij het juiste eind heb. Het is toendertijd heel netjes opgelost overigens. Geen idee of ik gelijk had of niet, wsn niet anders wist ik 't nog wel Clown, maar het is naar tevredenheid afgehandeld.

Ik heb er toen wel een topic over geopend als ik het me goed herinner, alleen waren er toen nog geen afspraken over geloof ik. Dat topic was met de insteek om er wél iets over afgesproken te krijgen en dat is toen ook gebeurd. Voor zover ik weet in elk geval Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:13

En daar is dan neem ik aan uitgekomen dat je een tem op je actie niet zelf afhandeld. Of dat moet de laatste 2 maanden zijn veranderd Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:16

Ann schreef:
Ik vind nog steeds dat er weinig situaties zijn waarin een moddie een op hem/haar getemde reactie mag behandelen.

Even een reactie van mijn kant, omdat ik ook weleens tems sluit die over een opmerking van mijzelf gaan Knipoog
Om misverstanden te voorkomen meld ik me hier ook maar even, want er zal zich vast nog wel iemand melden met de opmerking "maar Oscarrrrr doet dat ook" *LOL*

Ik ben dus mod op ITP en HAW (goh, verrassend Knipoog Haha!) en daar komt het vrij vaak voor dat er getemd wordt op een slotpost van een mod.
Meestal gaat dat over het sluiten van een topic, met als voornaamste reden dat de foto's het niet meer doen. Als dat het geval is dan zet ik een topic op slot, een fototopic zonder foto's heeft immers geen nut.
Om vage redenen willen die uploadsites weleens ineens weer een opleving krijgen en dan zijn de foto's weer wel zichtbaar, dan is het slotje in dat geval onterecht.
Daar wordt dan op getemd en meestal pik ik die tems dan zelf ook weer op en heropen het topic.

In zo'n geval gaat het uiteraard niet om iets inhoudelijks of over mijn functioneren, het is een "technische" melding.
Zelf zie ik er ook helemaal geen kwaad in om dit soort tems zelf af te handelen.
Ik zou er ook een andere mod bij kunnen roepen die de hele boel afhandelt, maar dat kost onnodig tijd en ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook het nut niet zo van in zie.

Maar goed, al met al komt het er dus wel op neer dat ik regelmatig tems op mijn eigen posts behandel.
Zolang het niet over een inhoudelijke discussie gaat, wil ik dat eigenlijk wel graag blijven doen Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:18

Dat kwam daar idd uit. Maar het is al eens eerder gezegd, mods blijven mensen. Als er net eentje zeer overactief alle TeMs weg aan het werken is en deze is er één van... Kwestie van een pb sturen of voor mijn part opnieuw TeMmen denk ik dan. En ik kan me ook wel vinden in Oscars toelichting. In mijn geval was het wél "het functioneren van", hoewel dat ernstiger klinkt dan het was. Ik geloof dat het om een topic op HAW dat ik op ITP thuis vond horen, iets in die geest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:20

Maar een technische melding of een tem op jou actie waar iemand het niet mee eens is vind ik heel wat anders imo.
dat zijn imo dan ook de weinige uitzonderingen

ook bij mij is functioneren van een zwaar begrip, maar het viel me wel op.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:21

Oscar schreef:
Maar goed, al met al komt het er dus wel op neer dat ik regelmatig tems op mijn eigen posts behandel.
Zolang het niet over een inhoudelijke discussie gaat, wil ik dat eigenlijk wel graag blijven doen Knipoog
Bovenstaande is een voorbeeldsituatie waarbij ik er geen moeite mee zou hebben.
"Slotter' dus maar lekker door, Oscar. Tong uitsteken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:26

Ann schreef:
Oscar schreef:
Bovenstaande is een voorbeeldsituatie waarbij ik er geen moeite mee zou hebben. Vriendjes zijn? Haha!

Nou, bedaaaaaankt fuer die Bloemen dan maar Knipoog Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:27

Haha, gelukkig heb je ze nog kunnen quoten, ik had ze net veranderd voor een andere smilie. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:35

Wat ik me nog wel steeds afvraag of de andere mods het betreffende slotje nodig vonden of niet Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:41

Ik zal vragen of de andere NM mod er naar wil kijken RK.