Modbreaks op UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

Re: Modbreaks op UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:23

Nou, eigenlijk... Clown
Zie ik dat berichtjessprokkelen de laatste tijd dus echt bijna niet meer gebeuren op UK. Volgens mij is het toch ook zo dat nieuwkomers (die vaak berichten voor de HK willen?) nog niet op UK kunnen posten en dat dat niet meetelt voor de toegang tot de verschillende onderdelen van dit forum?
Ik denk dan dat UK geen populair onderdeel zal zijn voor je berichtenteller?
Correct me if I'm wrong Knipoog .

Maar ik kan wél met zekerheid zeggen, dat veel mensen die het absoluut goed bedoelen, niet meer reageren omdat ze er van uit gaan dat het bericht wel verwijderd wordt... en ook dat er mensen al zitten te anticiperen dat er dalijk een reeks berichten uit hun topic verwijderd gaat worden...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:25

Idd naoom Ja Nu je het zegt zijn er idd veeele malen minder berichtjessprokkelaars op UK. Zie het iig niet veel meer, maja, wordt ook zoveel verwijderd Clown (sorry, kon het niet laten Lips are sealed )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:39

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van de reacties die ik laatst op m'n topic op UK kreeg. Allemaal onderbouwde reacties, geen oneliners. In dat opzicht werkt het 'strenger modereren op oneliners' dus wel, ze worden al minder geplaatst.

En misschien is dat persoonlijk maar ik heb liever drie reacties van mensen die iets 'dieper' ingaan op een foto of tekening, dan dertig 'oh wat mooi' reacties. (En liever misschien nog één iemand die m'n werk afschuwelijk vind, en goed uitlegt waarom Clown )

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:41

Maar dat is heel persoonlijk en ook wat overdreven. Tuurlijk hoef je niet 30 'oh wat mooi' reacties te krijgen. Maar een paar mensen die sprakeloos zijn omdat ze het zo mooi vinden moet imo kunnen.. Is ook weer goed voor het zelfvertrouwen en stimuleert voor het volgende werk. Wil je meer tips kan je toch altijd doorvragen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:45

En vergeet niet dat als je een gemotiveerde mening hebt die overeenstemt met een eerder post van iemand anders, dat je die dan ook nog niet mag plaatsen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:47

Staat ook bij dat het persoonlijk is Knipoog

Maar ook bij positieve reacties is het denk ik leuker om te weten wát een kijker precies aanspreekt. Dus niet een 'Oh wat mooi' maar een 'Wow, ik wordt echt helemaal stil van jouw gevoel voor kleur'. En die laatste categorie reacties hoort imo niet verwijderd te worden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:49

Ik tem wel eens op die oneliners, maar dat zijn dan meestal toch al bokkers met wat minder 'inhoud' en dan kan ik me daar aan ergeren. Maar soms vind ik het wel ernstig, dat in een topic met een prachtige tekening een aantal waarschuwingen staan,...

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:50

Maar we willen hier ook helemaal niet zeggen dat we alleen maar "wow" reacties willen, of dat we die "beter" vinden dan onderbouwde reacties.
Tuurlijk is t fijn áls iemand kan zeggen: zus en zo. Maar het zou ook erg fijn zijn, dat als de berichten die dat niet doen, gewoon op hun plek mogen blijven staan en niet in de prullenbak gegooid worden Ja .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:56

Ja het geeft op de één of andere manier ook weer een kroontje op je werk,...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:58

@Cyntje: die boodschap is helder, dank daarvoor Lachen
@Naomi: snap ik, dat is niet de manier waarop ik het opvat. Ik ben alleen bang dat als je de reacties laat staan mensen denken dat het normaal/goed is om op die manier te reageren.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:02

@Ellende: en ik snap dat er enige vorm van beleid nodig is om te zorgen dat mensen minimaal hun best doen om onderbouwde reacties te geven.
Maar op dit moment, voelt het toch erg streng, en ik vind het wrang als meerdere vaste plaatsers op UK gaan roepen: ik plaats maar niets meer want... Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Lachen

Ik vind dat het soepeler moet kunnen. Verwijder dan een tijd niets maar plaats alleen waarschuwingen als de mods dat nodig vinden. Is dat geen idee? Iemand andere ideeën mss? Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:05

Vind ik ook wel een goed idee, bij wijze van proef misschien dan? om inderdaad even alleen een waarschuwing te plaatsen?
Als het uit de hand loopt met oneliners kunnen ze alsnog verwijderd worden toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:28

Punt is ook dat 'vroeger' mensen UK en CB gebruikten om hun berichtenaantal omhoog te krijgen. Die plaatsten gewoon in elk topic, oooh wat mooi! Ooh, wat knap gedaan, dat kan ik echt niet. En dergelijke berichten voegen gewoon weinig toe.

Het is zeker niet zo dat iemand ook negatief moet reageren, maar gewoon echt onderbouwen waarom ie het mooi vindt. Hij kan uitleggen welk gevoel het bij hem oproept, of bewondering uiten voor de wijze waarop het gemaakt is. Maar een heel simpel standaard, ooh wat mooi, daar heb je imo gewoon weinig aan. Zo'n reactie mag ook best blijven staan, maar dan kijk ik er een beetje naar hoe die user vaker op UK/CB reageert Lachen

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:42

Helemaal met ts eens Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:46

Mijn mening is vaak niet meer dan oh wat mooi of nee ik vind er niks aan. Waarom ik iets mooi vind?? Dat is af en toe niet aan te geven. Tja en dan moet je maar allerlei onzin erbij typen...

Ach meestal ga ik bij die mooie tekeningen en zo maar op mijn handen zitten Haha! en reageer ik maar niet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 02:01

Naomi: naast wat Maya zegt, het is inderdaad niet de bedoeling van het beleid om vaste UK posters weg te jagen en mensen die complimenten hebben op hun handen te gaan laten zitten. In dat opzicht zullen we er dus zeker naar kijken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:11

Vind het een erg goed idee om alleen waarschuwingen te plaatsen ipv meteen alles verwijderen. Ik denk dt het op zich wel redelijk te doen is om een beetje te volgen wie altijd onzinnige reacties plaatsen en wie wel serieuze posters zijn die ook eens sprakeloos zijn. Eventueel kunnen de onzinnige posters toch gewoon een waarschuwing krijgen en de rest lekker een keertje laten staan?

Het is echt heel jammer dat veel mensen niet meer willen/durven reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:09

Remy schreef:
WildWings schreef:
Dat geloof ik dus niet, ik heb het iig nog nooit gezien

Lijkt me logisch, gezien het feit dat het dus verwijderd is... Pling

Je kan toch wel zien dat er een onderbouwd bericht mist wat je daarvoor wel zag Pling ?

Als je sprakeloos bent omdatje het zo mooi vindt en je kan niet uitleggen waarom, tja, het is een regel dat je het onderbouwd dus moet je maar even wachten tot het wat bezonken is (bezonken? Nagelbijten / Gniffelen ) en je wel kan onderbouwen waarom naar mijn mening.

Sorry, maar ik heb TE vaak gezien dat mensen gewoon in alle TEK, of in alle GED, of in alle SCH - topics gewoon 'oeh mooi' 'wauw knap zeg ik zou dat niet kunnen' plaatsen, om hun berichtenaantal lekker omhoog te krijgen of om gewoon maar te kunnen reageren.
Persoonlijk zou ik als TS dan ook totaal niet onder de indruk zjin van een 'prachtig' of 'mooi' reactie zonder onderbouwing/uitleg.

Verwijderen vind ik een prima oplossing, want zoals je ziet werkt het wel.. vroeger kreeg je bij een gedicht allemaal 'oh-wat-herkenbaar Verdrietig' of 'oh zo moooi' reacties, nu leggen mensen uit wat ze er mooi aan vinden.
En persoonlijk heb ik dat veel liever, ongeacht hoeveel werk ik erin heb gestopt en dat ik het ook fijn vind complimentjes te krijgen- ik voel me als iemand alleen roept 'oooh mooi!' toch niet direct gecomplimenteerd, vraag me zelfs soms wel eens af of iemand dan echt snapt waar het gedicht om gaat en het echt wel mooi vindt. Als iemand het kan onderbouwen vind ik dat veel prettiger.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:47

Natuurlijk is het fijn om een reactie waarom het mooi is onderbouwt te krijgen. Dat 'mooi' verwijderd wordt snap ik dan nog wel, maar als iets WEL onderbouwt is alleen gewoon kort maar krachtig en het wordt alsnog verwijderd dat snap ik gewoon echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:48

Dat hóórt ook niet, zoals ik al meerdere malen gezegd heb, dus als dat gebeurd is, stuur de betreffende mod dan gewoon een PB!! Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:49

Ok, dan zijn we het daar iig over eens Haha! pb sturen zou idd kunnen, maar misschien dat het na dit topic niet meer nodig is *hoopt*

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:46

IMO valt het heel erg mee, ik heb niet vaak gezien dat een post waarin staat wáárom je iets mooi vind (goede compositie, mooie kleuren, aparte blik, enz.) wordt verwijderd. Een kleine moeite om het te onderbouwen ipv alleen "Wauw!" te roepen, dit was ook meer waarom de regel oorspronkelijk is ingesteld geloof ik Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:47

Waarom heeft desbetreffende MOD hier nog geen mening mede gedeeld?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 15:50

Misschien heeft ze ook een leven naast Bokt, Cyntje Knipoog Heb geduld... Niet iedereen is zo verslaafd als wij Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:55

Nee dat begrijp ik, maar ze is wel vaak online vandaar mijn vraag Haha!