Te veel moeite?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Te veel moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:44

Echwel schreef:
I care.

Het is zo onzettend vervelend, dat mensen terwijl je in een heftige discussie zit, niet de moeite nemen deze discussie door te lezen, en zomaaar een opmerking plaatsen.

Vind ik ook hoor, als je je ook in een discussie wilt mengen mag je best van tevoren de moeite nemen om te kijken wat de andere reacties zijn. Lees ze iig even globaal door.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:44

ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt Tong uitsteken

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:45

Echwel schreef:
In real live kun je ook niet in een gesprek zomaar even je mening tussendoor gooien, en dan weglopen

Juist dat bedoel ik.....
Dat is een groot nadeel van het i-net,men gooit een mening neer of plaatst een opmerking zonder die te onderbouwen en de anderen moeten het er maar mee doen.

Je leest het ook hier weer......geen zin om door te lezen enz.
Ieders goed recht maar plaats dan niets want het is ontzettend irritant voor zowel de TS als diegene die wel de moeite nemen om iets door te lezen en op post te reageren die wel relevant zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:46

liefiej schreef:
ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt Tong uitsteken

Ik maak me er niet druk om, als de comp uitgaat ben ik het vergeten hoor..
Het gaat mij erom dat je toch best een beetje beleefdheid kunt opbrengen, als je dat hier al niet kunt, hoe zit dat dan in het echte leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:55

Ik vind dat je gelijk hebt echwel.
Iemand start laatst een topic over haar gewond paard en wat ze allemaal geprobeerd heeft o.a. Callendulazalf.
En echt een rits posten achtereen raden haar callendulazalf aan.Dan vraag ik me af.Leest er iemand nu nog wel wat er staat???.En dan zaten we nog maar op pagina 1.

Of iemand die schrijft dat haar paard zo ziek is en vraagt raad.Drie pagina's verder schrijft ze dat het paard overleden is.En op pagina 6 vind je nog raad voor het paard en beterschapswensen.Dan vind ik het al niet meer dom, maar ronduit onbeleefd en doe je soms iemand onodig pijn.

Als je niks zinnigs te zeggen hebt ,zeg dan niks.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:59

silvana schreef:

Of iemand die schrijft dat haar paard zo ziek is en vraagt raad.Drie pagina's verder schrijft ze dat het paard overleden is.En op pagina 6 vind je nog raad voor het paard en beterschapswensen.Dan vind ik het al niet meer dom, maar ronduit onbeleefd en doe je soms iemand onodig pijn.

Als je niks zinnigs te zeggen hebt ,zeg dan niks.

Dat is dus heel pijnlijk.
Dit soort dingen zijn dus te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:07

Aan de ene kant snap ik je wel. Ik kan me er soms ook aan ergeren als ik echt diep in een discussie zit. Maar aan de andere kant ga ik dan bij mezelf na: Zou ik 4 pagina's doorlezen? Nee, maar ik zou ze wel vluchtig doorlezen om pijnlijke situaties als hierboven te voorkomen. Soms zijn er echter zoveel pagina's dat ik alleen de laatste pagina lees en de eerste posts. Van daaruit kan je ook wel zien wat voor wending de discussie heeft genomen.

Maarja, er is niets aan te doen. Ik denk dat je bij jezelf moet beginnen en of die mensen erop moet wijzen of je negeert ze gewoon.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:13

[quote="Dito"]

Excuseer? Iedereen heeft wel evenveel recht om te reageren als jij.
Eerlijk, ik snap niet dat je je er zo druk om maakt, ik heb soms ook geen zin om soms tal van reacties te lezen en reageer dan ook alleen op de eerste post.
quote]

Natuurlijk heeft iedereen even veel recht om te reageren.

Zelf wil je niet de moeite nemen om een topic te lezen maar je plaatst wel een reactie.
Neem aan dat je geen reactie zou plaatsen als je zeker wist dat die niet gelezen werd.
Als de topicstarter nu hetzelfde zou denken als jij zou het dus na 2 bladzijden al totaal geen zin meer hebben om een reactie te plaatsen. Want daag ik ga geen 2 bladzijden doorlezen ik heb nu wel raad/advies/ meningen genoeg.

Discussies kunnen heel interessant zijn maar als niemand meer de moeite neemt om op elkaar te reageren en alleen maar losse opmerkingen plaatst omdat het topic niet is gelezen komt er nooit een goede discussie op gang.

Snap ook wel dat als een topic inmiddels 20 bladzijden is dat je dan soms geen zin hebt om alles te lezen maar lees dan tenminste de 1e twee en de laatste 5 dan ben je ook weer aardig op de hoogte.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:16

*ook nu heb ik niet de reacties gelezen *oeps zal de ts leuk vinden*

Maar waarom irriteert jou dat dan? misschien denkt diegene wel iets zinnigs te zeggen of ergens een aanddeel in te kunnen leveren
Je kan er natuurlijk ook overheen lezen en verder gaan, Snap niet waarom het je irriteerd.

Het is wat anders als een topic over paarden gaan en iemand reageert over bijv barbie's. Maar verder tja kan jij zien wat een ander denkt of weet jij waarom iem niet alles doorleest,maar die wel de ts een tip wil geven?

Anyway, nee ik ziu me dr niet aan irriteren zolang het het zelfde onderwerp betreft . Lachen

edit spatie vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:18

TS heeft al uitgelegd waarom het haar irriteerd... dus LEES! Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:18

Kijk, ik zei al dat ik zelf ook de posts van TS opzoek, dat om stomme reacties (zoals hierboven 1 vermeld werd) te vermijden. Dat neemt niet weg dat ik soms helemaal geen zin heb om aan een discussie deel te nemen die al niet meer gaat over de vraag van TS, moet ik dan maar zwijgen want het gaat irritant zijn als ik een reactie plaats? en ontzettend irritant voor de TS? Je opent toch een topic om reacties te krijgen..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:19

ja ok dat heb ik gezien over losse flodders etc maar ik SNAP niet waarom Clown Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:20

Misschien inderdaad een goed idee om 't in dit geval te gaan lezen, ik deel de mening van de TS, in dit topic komt 't dan alleen niet snugger over, maar in bijv. 't Medische deel kan het paard ondertussen niet meer leven, heel pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:21

avanti4ever schreef:
*ook nu heb ik niet de reacties gelezen *oeps zal de ts leuk vinden*

Maar waarom irriteert jou dat dan? misschien denkt diegene wel iets zinnigs te zeggen of ergens een aanddeel in te kunnen leveren
Je kan er natuurlijk ook overheen lezen en verder gaan, Snap niet waarom het je irriteerd.

Het is wat anders als een topic over paarden gaan en iemand reageert over bijv barbie's. Maar verder tja kan jij zien wat een ander denkt of weet jij waarom iem niet alles doorleest,maar die wel de ts een tip wil geven?

Anyway, nee ik ziu me dr niet aan irriteren zolang het het zelfde onderwerp betreft . Lachen

edit spatie vergeten

Hier zou ik haast zeggen;
als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan niks Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:24

Een idee om even te lezen..
Het feit is dat een levendige discussie verder gaat dan openingspost.
Vaak heb je al ik weet niet wat besproken, en dan is het idd vervelend als iemand een opmerking plaatst die tig paginas geleden al besproken is..

Losse flodders vind ik als iemand gewoon tussendoor een oneliner neergooit.
Zoals "ik vind dat ........".

En je opent ook wel eens een topic voor een discussie dus niet alleen voor de reacties.

En dan nog als een reactie al tig keer is gegeven, waarom dan weer hetzelfde schrijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:24

Ik moet wel zeggen dat haar reactie echt heel toepasselijk is voor het onderwerp van dit topic. Ze geeft precies weer wat de TS nu bedoelt! Chapeau Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:44

Ik lees trouwens ook veel vaker een discussie dan dat ik er ook echt in reageer... Alleen maar je eigen idee neerplanten en je niet afvragen wat anderen ervan vinden is toch helemaal niet interessant?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:17

Ik snap je mening best TS, ik vind het soms ook best vervelend, ik moet wel bekennen dat ik af en toe ook wel eens kom 'binnevallen' maar meestal wil ik het dan over de begin post hebben, maar is de discussie al zo verlopen dat het helemaal niet meer om de begin post gaat.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:18

casperrr schreef:
Ik snap je mening best TS, ik vind het soms ook best vervelend, ik moet wel bekennen dat ik af en toe ook wel eens kom 'binnevallen' maar meestal wil ik het dan over de begin post hebben, maar is de discussie al zo verlopen dat het helemaal niet meer om de begin post gaat.

Precies wat ik dus al zei.. en in principe mag je dat nu al niet meer zeggen, want ik heb het al vermeld. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:23

omdat jij het hebt vermeld mag ik het niet meer zeggen? Je vroeg toch om een mening? anders open je geen topic? ik vind het nu een beetje lijken alsof dit ook zo'n soort topic gaat worden...

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:32

nou, ik heb dit hele topic doorgelezen en wat ik wou zeggen is nog steeds niet veranderd! Knipoog
waarom zou je een heel topic overlezen om te reageren?
lees gewoon de eerst post en wat er op de laatste pagina staat, waar ze het over hebben en als jou reactie daar niet tussen past dan laat het!
maar waarom moet daar een heel topic over? alsof ze het nu wel helemaal gaan lezen? Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:45

Milou omdat heel menselijk, sommige dingen op een gegeven moment gewoon vervelend beginnen te worden..

Dito dit heet spijkers op laag water zoeken.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:47

casperrr schreef:
omdat jij het hebt vermeld mag ik het niet meer zeggen? Je vroeg toch om een mening? anders open je geen topic? ik vind het nu een beetje lijken alsof dit ook zo'n soort topic gaat worden...

haha ja idd!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:50

Haha!

@ casperrr: ik bedoel dus dat TS het beu is dat hetzelfde 10x geplaatst wordt en dat iemand dus eerst maar alles moet lezen volgens haar alvorens te reageren. Dus ik haal aan dat dan je post eigenlijk overbodig was.

@ Echwel: ik vind dit anders ook maar een voorbeeld, weliswaar is hier nog niet 10x hetzelfde gepost, maar ach, je begrijpt zelf wel waar ik naartoe wil. Knipoog

Ik vind het voor "beide partijen" gewoon vervelend.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:52

maar in weze vraagt ze eigenlijk wie er nog meer last van heeft, terwijl ze de vraag zelf niet helemaal gesteld heeft.
ik reageer daar op met mijn mening.
Als je zo'n topic zoals haar opent dan kan je alleen maar meningen verwachten van: ja ik ben het met je eens of ik bent het niet met je eens...