Ik stop met submodden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Ik stop met submodden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:14

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:11

Fitzroy schreef:
Vooral het sturend optreden in discussies bleek niet te werken zonder bevoegdheden, Baroen. Dat was de reden dat ik dat aangezwengeld heb.
Er wordt hier steeds gepiept dat er te weinig moderators zijn, wat is dan een logischer keuze dan de submod wat extra bevoegdheden te geven? Een simpel slotje geven of verplaatsen moet toch niet zo moeilijk zijn.

Ben ik helemaal met je eens.

Ik vind het ook ontzettend frustrerend dat ik als Submod niks extra's kan, terwijl ik wel veel dingen zie ik of op slot kunnen of verplaatst moeten worden.
Zou toch vrij simpel iets moeten zijn lijkt mij.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:23

youngster schreef:
Fitzroy schreef:
Vooral het sturend optreden in discussies bleek niet te werken zonder bevoegdheden, Baroen. Dat was de reden dat ik dat aangezwengeld heb.
Er wordt hier steeds gepiept dat er te weinig moderators zijn, wat is dan een logischer keuze dan de submod wat extra bevoegdheden te geven? Een simpel slotje geven of verplaatsen moet toch niet zo moeilijk zijn.

Ben ik helemaal met je eens.

Ik vind het ook ontzettend frustrerend dat ik als Submod niks extra's kan, terwijl ik wel veel dingen zie ik of op slot kunnen of verplaatst moeten worden.
Zou toch vrij simpel iets moeten zijn lijkt mij.

maar daarom toch sub mod ? dat ik sub mod dus ook onzin vind, mag duidelijk zijn, maar die functie hebben jullie toch zelf geaccepteerd? als je min of meer dezelfde bevoegdheden hebt als een mod, dan slaat sub mod toch nergens op?

jullie wisten toch wat het in hield, toen je de ' functie" accepteerde?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:26

Ze wisten wel wat het "inhield", maar in de functie omschrijving wordt de verwachting gewekt dat ze serieus genomen worden: niet dus !!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:29

De aanstelling van submoddie's heb ik vanaf het begin al niet begrepen. Wel de functiebeschrijving, maar niet de toegevoegde waarde. Beter was geweest als ze iets meer bevoegdheden hadden gekregen zoals het mogen plaatsen van een slotje en dergelijke.

Ik kan me dus wel vinden in Fitzroy's beslissing.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:33

baroen schreef:
maar daarom toch sub mod ? dat ik sub mod dus ook onzin vind, mag duidelijk zijn, maar die functie hebben jullie toch zelf geaccepteerd? als je min of meer dezelfde bevoegdheden hebt als een mod, dan slaat sub mod toch nergens op?

jullie wisten toch wat het in hield, toen je de ' functie" accepteerde?

Klopt. Nou heb ik niet de problemen die Fitz heeft, dat ligt iets anders.
Maar ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom er submods zijn aangesteld. Als de gebruikers temmen wordt het net zo snel in behandeling genomen namelijk.

Ik denk dat dit wel iets is voor de Mods om over te praten. Submod is leuk onder je naam, maar heeft verder geen toegevoegde waarde helaas.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:35

slimmerik schreef:
Ze wisten wel wat het "inhield", maar in de functie omschrijving wordt de verwachting gewekt dat ze serieus genomen worden: niet dus !!

nogmaals, ik kan niet oordelen over hoe er met elkaar achter de schermen word omgegaan, maar qua taken? tja.. dat ze niks tot weinig zelf kunnen beslissen, dat lijkt me wel duidelijk uit de taakomschrijving, dus daar moet men dan wat mij betreft ook niet over klagen Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:37

Het is inderdaad een nogal "lege" functie Tong uitsteken Ik denk dat het juist beter zou zijn als de sub-mods niet sturen in een discussie, maar juist slotjes plaatsen en topics kunnen verplaatsen. Als ze toch niet serieus genomen worden in een discussie dan kunnen ze beter direct een moderator aanspreken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:38

Fitzroy schreef:

Maar aan de andere kant is tegenwoordig ongeveer de helft van de gebruikers wel ergens submod, lijkt het soms... Van sommigen lijkt het me ook echt geen goed idee als ze meer bevoegdheden krijgen .
(Dan heb ik het niet over jou, jij lijkt me er wel geschikt voor, maar lang niet iedereen dus...)

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:45

Nou Fritz je bent niet de enige,ik las net dat Yvonniej ook gestopt is!
Is er dan niet meer aan de hand?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:50

En Margreet was toch ook submod?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:03

Quellian schreef:
baroen schreef:
sorry? Blond welke kans waarop?

To be 'sub-God' Ja

ohhh, dus omdat ik niet zeg, jaaa stom bokt beleid, ja belachelijk zeg dat de submodjes zo behandelt worden, ja boe en bah word maar boos, logisch!
Ambieer ik ineens een functie als?

oke duidelijk... Clown

nogmaals, ik zeg nergens dat ik niet snap dat bv fitzroy stopt of dingen niet prettig vind, ik zeg alleen, dat de functie omschrijving duidelijk was en dat men dat ook wist, als een sub mod diverse bevoegdheden krijgt, slaat de term sub mod nergens meer op ( voor zover dat uberhaupt ergens op sloeg)

ik weet dus verder niet hoe er onderling achter de schermen met elkaar omgegaan word, en daar oordeel ik ook niet over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:07

Fitzroy schreef:
Eigenlijk kun je niet veel meer dan een gewone gebruiker en dat is gelijk mijn grootste frustratie.
Je kunt TeMmen, je kunt PB's sturen aan de mods en evt. sturende opmerkingen maken in de hoop dat ze van een submod iets willen aannemen.

Baroen, kijk hieruit blijkt dus gewoon dat je als sub-mod nog "minder" bent dan een gewone bokker. Terwijl ze wel verwachten dat je je inzet.

Dus dat schept verwachtingen die de "groenen, oranjussen en roden" niet waarmaken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:08

Jammer dat het achter de schermen zo werkt,...
Ik dacht dat een submod idd ook wel het één en ander aan knopjes had Clown
Maar zonder de titel onder je naam kun je dus ook nog door ´submodden´ Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:12

slimmerik schreef:
Fitzroy schreef:
Eigenlijk kun je niet veel meer dan een gewone gebruiker en dat is gelijk mijn grootste frustratie.
Je kunt TeMmen, je kunt PB's sturen aan de mods en evt. sturende opmerkingen maken in de hoop dat ze van een submod iets willen aannemen.

Baroen, kijk hieruit blijkt dus gewoon dat je als sub-mod nog "minder" bent dan een gewone bokker. Terwijl ze wel verwachten dat je je inzet.

Juist... Als gebruiker kun je tenminste nog je mening geven over iets. Alszijnde -sub-mod moet je je mond houden. Wel handig bekeken, submods Ja Op die manier kunt je een hoop mensen snoeren.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:18

Ik hou me nou niet bepaald in als sub-mod zijnde. Heb ook nooit het idee gekregen dat dat de bedoeling is geweest Verward
Maargoed misschien heb ik dat regeltje gemist Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:22

Lachen Precies, het is een groot complot om heel Bokt te kunnen censureren natuurlijk Knipoog

Submods zijn idd samen met de subforums ingesteld bij wijze van experiment. Het grootste probleem hier is dat we nog niet de tijd hebben gehad om de subforums en de submods echt goed te evalueren. We hebben daar wel gedachten over natuurlijk maar tot een formele evaluatie (en knopen doorhakken) is het nog niet gekomen.

Iig eerst even het idee van de submods. Het belangrijkste is dat we met de submods een soort aanspreekpunt hebben voor de subforums. Iemand die goed weet wat er speelt, wie er op een forum komen, wat zijn de problemen, wat moet of kan er anders. Verder ook iemand die zich verantwoordelijk voelt voor het reilen en zeilen op een forum. Iedereen kan natuurlijk temmen maar dan moet je er maar op hopen dat dat ook echt gebeurt. Met de submods weten we dat er iig iemand is die een oogje in het zeil houdt zodat de mods hun handen iets meer vrij hebben voor de stapels ander werk.

De vraag is in zo'n geval; waar leg je de grens in bevoegdheden? Wat kan een submod wel en wat niet? Het is natuurlijk prettig als submods zelf berichten kunnen verwijderen, topics kunnen verplaatsen en topics kunnen sluiten maar dan zit je weer met het probleem van de coordinatie. Het is met alleen de moderators al soms knap lastig om alles een beetje op 1 lijn te houden wat betreft regels en de uitvoering/interpretatie van die regels. Als daar dan ook nog een stuk of tig submods bij komen wordt het helemaal ingewikkeld. Het geven van meer bevoegdheden heeft dus zo z'n voordelen maar die komen helaas niet zonder nadelen.

Tot nu toe zijn we iig heel blij met de verantwoordelijkheid die de submods willen nemen en het werk dat ze verzetten in de huidige vorm van submoderator. We zijn ondertussen druk bezig met het evalueren van de subforums en de submods en we hopen daar binnen een paar weken meer duidelijkheid over te hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:28

BartVB schreef:
De vraag is in zo'n geval; waar leg je de grens in bevoegdheden? Wat kan een submod wel en wat niet? Het is natuurlijk prettig als submods zelf berichten kunnen verwijderen, topics kunnen verplaatsen en topics kunnen sluiten maar dan zit je weer met het probleem van de coordinatie. Het is met alleen de moderators al soms knap lastig om alles een beetje op 1 lijn te houden wat betreft regels en de uitvoering/interpretatie van die regels. Als daar dan ook nog een stuk of tig submods bij komen wordt het helemaal ingewikkeld. Het geven van meer bevoegdheden heeft dus zo z'n voordelen maar die komen helaas niet zonder nadelen.

I get your point Ja

Maar waarom dan 'sub' mods i.p.v. 'gewone' mods? Ik bedoel: bokt is groot en blijft groeien, dus dan lijkt het me dat je meer hebt aan mensen met bepaalde bevoegdheden, dan aan mensen waarvan je eigenlijk niet zo goed weet wat je ermee moet -sorry als ik je bericht op deze manier lees-.

Tuurlijk is het moeilijk met de coördinatie, is ook niet zo vreemd, maar waarom dan geen groter mod-team met duidelijke afspraken onderling (kan natuurlijk niet zien of die er wel of niet zijn, maar aangezien je zelf zegt dat het moeilijk is met de coördinatie, twijfel ik hieraan).

Bokt groeit en daar moet dan ook naar gehandeld worden. En anders geen nieuwe leden meer aannemen Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:30

Nouja, er word in ieder geval aan gewerkt. Misschien is het handig voor iedereen om toch nog éven rustig aan te doen, voor de groene, roden, oranje's straks weer heel bokt over zich heen hebben. Let's just wait and see shall we? Clown

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:32

hmm.. ik dacht eigenlijk dat submoddies er ook ''helemaal bij hoorde'' om het zo maar te zeggen/typen. Maar zoals jij nu typt blijkt het anders te zijn. jammer.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:37

De subforums en de submods zijn een flinke tijd geleden aangesteld, in die tijd is er ook al redelijk wat veranderd.

In de tijd dat we de submods aangestelde deden we nog een poging om het modteam zo klein mogelijk te houden. Voordeel van een klein team is dat overleg snel(ler) gaat, beslissingen makkelijker te nemen zijn en het makkelijker is om alles te coördineren. Het was echter al wel duidelijk op dat punt dat er, zeker met de nieuwe forumindeling, te weinig capaciteit was in het modteam dat we toen hadden. Dus zijn de submods bedacht. Een hoop nieuwe subforums zijn redelijk rustig, zitten allemaal mensen met ongeveer dezelfde opvattingen en daar hoef je dus niet iedere dag enorme branden te blussen. Die forums bijhouden kan dus prima voor een heel groot deel door de submods gedaan worden.

We zijn nu verder en er is gebleken dat we het met alleen de submods niet redden, er zijn teveel berichten en teveel branden op de andere forums en dus moet het team groter. Op zich werkt het submodteam prima voor een groot aantal forums maar we hebben ook flink wat 'full'mods nodig voor een aantal andere forums waar wel vaak ingegrepen moet worden.

Op dit moment zijn we dus aan het kijken hoe we dit alles aan gaan pakken. Geven we de submods meer bevoegdheden en gaan we kijken hoe we dat allemaal kunnen coordineren of maken we een aantal submods fullmod en stappen we van het submod systeem af? Of misschien nog wel heel iets anders (er zijn een aantal wat minder conventionele ideeën Haha!). Daar zijn we nu dus allemaal hard mee bezig.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:38

Fitzroy, ik vind het echt jammer dat je deze beslissing hebt genomen...
Ook namens mij bedankt voor je inzet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:41

Fitzroy, jammer dat je stopt. Je werk werd heel erg gewaardeerd en ik hoop dat je als gewoon bokker lekker actief blijft en waar nodig een sturende opmerking of een tem plaatst.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:58

Quellian schreef:
En Margreet was toch ook submod?

Nee hoor Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:34

Magreet was eerder toch een geheime sinasappel? Verward
verkeerd gewassen? Clown

on-topic: nogal een beslissing Fitzroy