Moderators die in een topic alleen een moderatoropmerking..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Moderators die in een topic alleen een moderatoropmerkin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:43

Tsja, en wat als de persoon tegen wie de mod het daar had, nu in een week tijd al 10 keer een tag was vergeten (of iets dergelijks)? In dat geval mag de TS alleen blij zijn dat het topic open blijft. Opmerkingen als 'TAG VERGETEN!!' zie ik ook zelden langskomen. Meestal is het 'Tag toegevoegd' ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:46

idd nouks

Meestal staan er niet ineens uitroeptekens achter
TS weet vaak wel waarom Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:47

Ik heb nooit problemen met de mods.
En de manier waarom ze tag zeggen stoort me ook niet. Ze zouden er een slotje kunnen opzetten maar dat doen ze niet. Is toch braaf Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:52

Lijkt me ook niet de bedoeling dat een mod dingen verder gaat toelichten als: Dit is al de tiende keer dat ts de tag is vergeten..
Dan krijg je nog meer irritatie onderling, als je dat leest ben je stiekem gelijk al bevooroordeeld over de betreffende TS. Knipoog

Verder denk ik dat moddies tijd genoeg nodig hebben om juf te spelen. Zoveel gepruts zie je op bokt, van tag vergeten (hoeveel keer zal dat zijn per dag) tot verkeerd geplaatst tot onderlinge strijd tot negeren van forumregels tot...

Ben wel benieuwd hoeveel tijd een gemiddelde mod nu per dag kwijt is aan moderaten Knipoog Tel daar nog meer tijd bij op om zich meer te mengen in overige topics en het wordt een fulltime baan (onbetaald, helaas dan..) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:53

Min. een uur, maar meestal veel meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:04

Nouks schreef:
Tsja, en wat als de persoon tegen wie de mod het daar had, nu in een week tijd al 10 keer een tag was vergeten (of iets dergelijks)? In dat geval mag de TS alleen blij zijn dat het topic open blijft. Opmerkingen als 'TAG VERGETEN!!' zie ik ook zelden langskomen. Meestal is het 'Tag toegevoegd' ofzo.

tja das ook wel weer zo als de TS het idd al 10 keer vergeten is oid dan word t idd frustrerend.
Nou moet ik zeggen dat ik die TAG vergeten in hoofdletters ook niet veel zie, maar toch vind ik dat dat ook gewoon kan.Stuurt die mod maar een pb aan die ts dat t al de tigste keer is ofzo Knipoog
En als t echt eens voorkomt dat een TS 10 keer een tag vergeet zou ik dat topic sluiten wegens niet voldoen aan regels en de betreffende persoon een pm sturen met de rede van het slotje dat het dan niet heel aardig is kan ik me indenken na zo vaak, maar hoe vaak vergeet een TS 10 keer een tag?

Ik kan me indenken dat het soms vervelend word hoor maar toch .
Ieder zijn eigen mening daarover Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:05

Je zult er van schrikken Avanti....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:07

Ja?? ow ok ja jij kan t weten jij was groen Knipoog ok dan snap ik het wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:08

En dan niet alleen over tags
Maar waar je gewoon netjes wijst op dat er bijv geen MSN taal mag en dan vrolijk hetzelfde doortypen.
Dat soort dingen Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:09

Juist zo´n moderatoropmerking in het groen vind ik een uitkomst! Hoevaak er bv al niet in het centrale bloopertopic op HAW al moest worden ingegrepen omdat er niet volgens de regels wordt gepost. Geen bloopers of filmpjes/foto´s van internet wat tegen de regels is.. Er zitten pagina´s tussen waarop elke keer dat herhaald moet worden. Zelfs de groene opmerkingen worden bijna telkens overheen gelezen door sommige. Dat is heel storend en ik kan het juist wel waarderen dat een moddie zich dan even erin mengt met een moderatorbreak. Dat helpt beter dan 20 ´gewone bokkers´ en nog blijft het af en toe storend (voo rmij, maar ook voor de betreffende moderator lijkt me Knipoog )

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:16

runningkawa schreef:
En dan niet alleen over tags
Maar waar je gewoon netjes wijst op dat er bijv geen MSN taal mag en dan vrolijk hetzelfde doortypen.
Dat soort dingen Lachen

Ow maar msn taal lijkt mij ook wel irritant hoor ,al betrap ik mezelf erop dat ik het ook wel eens doe,maar dat is met name in pbtjes e.d. (hierr had ik het al wilde das typen ipv dat is)
Vergeet ook wel eens de leestekens oid.
Door msntaal vergeet je echt een hoop en wordt msntaal te automatisch.
Toch lukt het me vrij aardig om nl te typen al zeg ik het zelf Clown
maar als je 1 keer zegt geen msn taal zou dat iff genoeg moeten zijn

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:03

Weet je, als iedereen nou gewoon de regels eens las, dan waren modopmerkingen niet nodig geweest Knipoog.

Maar dat is een utopie, dus dream on Dromen Haha!.

Overigens zul je idd nog verbaasd staan over de hoeveelheid mensen die een tag vergeten o.i.d. (en een tag vergeten is nog wel het minste...).

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:08

Ik zou er weinig lol aan beleven als ik niet meer kon meepraten in het forum wat je moet modden (waarvan je verwacht dat je daarmee juist wat affiniteit zou hebben).
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 15-01-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:23

Sos vervelend
Soms ook goed, scheelt hart kwalen Tong uitsteken Clown

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:30

runningkawa schreef:
Min. een uur, maar meestal veel meer.

'Min. twee uur en vaak nog meer' komt zelfs nog meer in de richting Ja .

TS, als moderators overal ook nog een verhaaltje bij zouden zetten zou het een fulltime baan worden. Alleen al het bijhouden van je eigen fora kost heel veel tijd, en dan is er nog het behandelen van de TeM's, de grote hoeveelheid PB's, het bijhouden van de beleidsfora, het (proberen) op(te)lossen van problemen etc. Daarnaast zit een moderator (of bemiddelaar Knipoog ) ook nog voor het plezier op Bokt en wil dus in de 'eigen' topics ook nog wat mee kunnen kletsen ter ontspanning Lachen .

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:55

runningkawa schreef:
Daar hebben ze het idd te druk voor.

Moeten er nog maar meer mods komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:56

Lijkt me niet nodig. Iedereen snapt met een korte opmerking wat ze bedoelen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:34

karuna schreef:
Als je als Mod een nuttige post ook nog moet plaatsen en het is een topic van tig bladzijdes, moeten ze zich ook nog door al die posts heenworstelen om een "nuttig" commentaar te leveren. Ik kan me voorstellen dat ze daar geen tijd/geen zin in hebben. Zeker als het een onderwerp is waar ze zich misschien niet eens voor interesseren.

Zin zeker wel, maar ik denk dat de helft van de users zich niet bewust is van de tijd die een random genomen mod in het werk op het specifieke forum, achter de schermen en daarna eventueel op de andere forums steekt. Tsja, als je een uurtje aan Bokt zit kom je gewoon niet zo snel toe aan gezellig mee kletsen. Ik heb naast Bokt een prive leven met daar in school, werk, nog meer werk, honden en een paard. Kun je nagaan; niet eens meer een vriend.... En niet alleen ik, maar alle mods/mids hebben een druk prive leven. Lachen

Ik denk dat ik zo'n 3 tot 4 uur per dag gemiddeld besteed aan Bokt, en dan puur op moderatie gebied.

Frozenstar, ik kan hier uit opmaken dat je op mij doelt. Dat is ook helemaal niet erg maar het zou erg fijn zijn als je dit direct richting mij via pb zou communiceren.
Even een globale uitleg: voorheen werden topics zonder tag gesloten. Omdat dit jammer is heb ik er voor gekozen de tag in het topic te zetten. Daarnaast wil ik er voor zorgen dat de TS er iets van leert. Als je klakkeloos overal een tag toevoegt zal niemand het leren dat een tag toevoegen moet. Kijk eens rond, als ik bij een users een opmerking heb geplaatst (die niet bot is, maar gewoon duidelijk) over een tag dan komt het zélden voor dat de zelfde user in een nieuw topic een tag vergeet.

Betreft de opmerking over oneliners en niet onderbouwde reacties: de opmerking plaatsen onder de beginpost heeft geen toevoegende waarde. In dat geval zou een dergelijke opmerking in élk topic geplaats kunnen worden.
Nu word er slechts een opmerking geplaatst wanneer er overduidelijk niet onderbouwd gepost wordt in een specifiek topic. Een kleine aanwijzing voor de users om na het lezen van die post hopelijk wat onderbouwder te posten.

Daarnaast zijn er naast vergeten tags, oneliners, niet onderbouwde opmerkingen inderdaad nog veel meer dingen die voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:44

Verder wil ik nog even opmerken dat voor mij vaak geldt dat ik vaak een modopmerking plaats in het topic als bericht ipv als edit ergens. Dit is dan zodat het topic dan vervolgens in mijn eigen berichten komt en ik het makkelijker kan volgen op eventueel opnieuw ontsporen na mijn modopmerking bijvoorbeeld. Dat zie je dan door opnieuw een uitroepteken bij het topic (als er dus geTEM'd is) of als er ineens veel pagina's / reacties bijgekomen zijn Lachen en omdat jij al eerder een modopmerking hebt geplaatst, weet je dus een beetje hoe het in dat topic eraan toe gaat, waardoor je makkelijker kan handelen Lachen

Verder kost modden ook behoorlijk wat tijd, en je moet ook als mod wel eens reageren op topics waar je als bokker / persoon dus gewoon weinig mee hebt. Als ik naast elk topic, waarin ik een modopmerking plaats, ook nog eens inhoudelijk zou reageren, dan ben ik 2 keer zo lang bezig, en die tijd heb ik niet. Dan ga ik liever eerst al het modwerk afhandelen en daarna voor mijn plezier rondlezen op Bokt Lachen Zo af en toe doe ik dat wel, zowel mod opmerking als inhoudelijk als ik daar zin in heb, en het onderwerp me aanspreekt Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:55

Moddies (& bemiddelaar), bedankt voor jullie uitleg en toelichting Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 12:17

Fairie schreef:
Frozenstar, ik kan hier uit opmaken dat je op mij doelt. Dat is ook helemaal niet erg maar het zou erg fijn zijn als je dit direct richting mij via pb zou communiceren.
Even een globale uitleg: voorheen werden topics zonder tag gesloten. Omdat dit jammer is heb ik er voor gekozen de tag in het topic te zetten. Daarnaast wil ik er voor zorgen dat de TS er iets van leert. Als je klakkeloos overal een tag toevoegt zal niemand het leren dat een tag toevoegen moet. Kijk eens rond, als ik bij een users een opmerking heb geplaatst (die niet bot is, maar gewoon duidelijk) over een tag dan komt het zélden voor dat de zelfde user in een nieuw topic een tag vergeet.

Betreft de opmerking over oneliners en niet onderbouwde reacties: de opmerking plaatsen onder de beginpost heeft geen toevoegende waarde. In dat geval zou een dergelijke opmerking in élk topic geplaats kunnen worden.
Nu word er slechts een opmerking geplaatst wanneer er overduidelijk niet onderbouwd gepost wordt in een specifiek topic. Een kleine aanwijzing voor de users om na het lezen van die post hopelijk wat onderbouwder te posten.

Daarnaast zijn er naast vergeten tags, oneliners, niet onderbouwde opmerkingen inderdaad nog veel meer dingen die voorkomen.

Ik "doelde" niet op jou Fairie, maar ik zag een topic waar het voorkwam, en ik wou even weten wat de rest van Bokt er van vond. Anders had ik natuurlijk naar jou persoonlijk een PB Gestuurd.
Ik wist niet dat in het modereren zo veel tijd zat! Bloos!

Oké dan trek ik mijn vraag terug, ik blijf er wel bij, dat af en toe van zulke korte opmerkingen wel iets vriendelijker kunnen.

Modjes & midje. Bedankt voor jullie uitleg Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:33

Gwen schreef:
Alleen al het bijhouden van je eigen fora kost heel veel tijd, en dan is er nog het behandelen van de TeM's, de grote hoeveelheid PB's, het bijhouden van de beleidsfora, het (proberen) op(te)lossen van problemen etc.

Vergeet ook niet het nazoeken van allerlei dingen. Als er getemd wordt wegens een dubbel topic, dan staan de 2 op elkaar lijkende topics meestal dicht bij elkaar, maar vlak daarna reageert er toch iemand en dan moet je de ander toch weer terug zien te vinden Lachen
Of iemand stelt een vraag die behandeld wordt in een centraal topic, dan is het handig om de link van het centrale topic ook te geven. Maar die moet je dan wel eerst even opzoeken, kopieren en plaatsen. Dat doen de meeste van ons ook als gebruikers wel eens, en zoveel werk is dat niet... tot je het 20 keer achter elkaar moet doen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:25

en bovendien moet wachten vanwege de melding "je kunt niet zo snel na je vorige reactie ene nieuwe plaatsen" Lips are sealed

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:08

Iris1702 schreef:
Ik denk dat de meeste mods het druk genoeg hebben.

denk ik ook, ik irriteer me er ook niet aan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:02

Ik heb liever dat een mod een extras "nutteloze" post plaatst dan dat ze mijn bericht gaan editten. God knows wat er dan gewijzigd wordt, niemand die dat ziet.