Kan dat niet anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Kan dat niet anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:06

Het is inderdaad zwaar irritant, maar je moet maar zo denken: nog een week en de vakanties zijn weer afgelopen Lachen

*helaas Verdrietig * Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:33

Ik weet dat dat meiske van dat shetten topic in een paar dagen 7 topics heeft geopend (imo om te rellen) : ze zijn alle 7 op slot gegooid. Diverse mensen die in die topics gereageerd hebben, kregen OW's. De TS staat niet op de banlijst: heeft dus maximaal één OW gehad.... Voor mij onbegrijpelijk!! Boos!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:34

Van de andere kant: jonge kinderen, vaak net nieuw op Bokt, hebben niet altijd door dat ze bloedirritant zijn... Als ze na de eerste waarschuwing niets meer heeft geopend dan heeft die waarschuwing blijkbaar gewerkt en lijkt me dat het doel (de overlast beperken) bereikt is. Het strenger aanpakken daarvan heeft weinig zin, want haast niemand leest de regels. (Nou is dat natuurlijk niet echt een excuus, maar het punt is dat je met hardere aanpak niets bereikt, dit soort topics worden er niet mee voorkomen want straf is altijd achterafgepraat.)

Van de andere kant zijn er verschillende volwassen, verstandige en ervaren Bokkers die weten wat de bedoeling is, en als ze dan toch reageren, is dat eigenlijk veel teleurstellender.

(Ik vind bij straffen niet zozeer belangrijk dat er gestrafd wordt, alswel dat mensen hetzelfde niet nog eens doen.)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 16:11

Misschien moeten bokkers die zich keurig gedragen een beloning krijgen. Zoiets als bokker van het jaar, of bokker van de maand of zoiets. Belonen werkt immers beter als straffen Knipoog .

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:21

marquez1 schreef:
Misschien moeten bokkers die zich keurig gedragen een beloning krijgen. Zoiets als bokker van het jaar, of bokker van de maand of zoiets. Belonen werkt immers beter als straffen Knipoog .

Dat is opzich wel een leuk idee.

Alleen met 60duizende gebruikers.. Nagelbijten / Gniffelen

(ietsje meer zelf Totaal aantal leden 60998)

Word dat een dagtaak..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 17:39

mmmm ja, of je doet het net zoals de veulen verkiezingen, maar dan met bokkers. Bokkers kunnen dan stemmen op mede bokkers die goed gedrag vertonen, daar stel je dan een aantal voorwaarden aan b.v. nog nooit een waarschuwing gehad of iets dergelijks.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:13

dan zijn het constant de populaire en bekende (vaak langer-lid-zijnde) bokkers die bovenaan staan, denk niet dat dat positief werkt op de sfeer?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:41

Precies, en vriendjespolitiek (al heb je die natuurlijk ook met de veulenverkiezing). En inderdaad de bekendere bokkers, of die al langer lid zijn.

Nee, we zullen het echt zelf moeten doen Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:49

Maar dit topic gaat ook niet over brave bokkers maar over topics gestart om te rellen....

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:59

Denk dat 't ook veel te maken heeft met hoe bepaalde "niet-rellende" bokkers reageren. Vaak wordt er te serieus op ingegaan imo; dan ontstaat er toch een discussie of eindigt het topic in een onzin-klets-gebeuren terwijl vaak de TS allang niet meer reageert.
Gewoon zoals Maya zegt; zelf ook alerter zijn en snel op de TEMknop drukken.
Er zitten zoveel leeftijden door elkaar hier op bokt, volgens mij is het aan de oudere bokkers om de jonkies op hun plaats te wijzen, want idd, lang niet iedereen leest de regels Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:53

marquez1 schreef:

Als-je-blieft niet. Daar heb ik echt zo'n ontzettende hekel aan. Dat is zo vreselijk Amerikaans, en zelden eerlijk. Als ik een clubje mensen om me heen verzamel die allemaal voor me stemmen, ben ik volgende maand bokker van de maand hoor!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:07

Nou dan ga ik ervoor zorgen dat ik grotere groepje krijg dan jou, Cassidy Tong uitsteken Tong uitsteken

Ik ben er dus helemaaaaaal voor.. Zo kwam ik vroeger op een (vreselijk) forum, waren er elke maand stemmingen. En ik werd het negatiefst beoordeeld Tong uitsteken
*bijna als: meest gehaat forummer Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:08

Nee dat lijkt me idd ook geen groots plan,...
Dan wordt bokt 1 groot vriendjespolitiek gedoe!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:10

Cassidy schreef:
marquez1 schreef:

Als-je-blieft niet. Daar heb ik echt zo'n ontzettende hekel aan. Dat is zo vreselijk Amerikaans, en zelden eerlijk. Als ik een clubje mensen om me heen verzamel die allemaal voor me stemmen, ben ik volgende maand bokker van de maand hoor!

Hahaha inderdaad, even vriendjes maken met iedereen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:59

Gewoon een lekker Penny antwoord geven op zulke topics Lachen

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:00

Och het openen van dit soort topics vind ik niet zo erg. Je hoeft ze niet te lezen en al helemaal niet te reageren Clown
Ergerlijker vind ik het dat het een vast groepje min of meer volwassenen aantrekt, die meteen staan te brullen dat er schade gedaan wordt door te zwaar en te lang (schofthoogte min. lengte ruiter ?!?)
Die zouden wijzer moeten wezen en dit soort topics mijden. Geloof me, dat zou bladzijden schelen!
Plus dat het vuurtje dan niet weer steeds wordt opgerakeld.
Laat de penny's gewoon penny'en en laten wij verstandig zijn en niet reageren. Lijkt me het beste Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:15

En als je de Penny's in hun sop gaar laat koken, hoe denk je dat ze er ooit bij gaan leren?

Ik ben het met je eens dat er te vaak gepiept wordt dat een ruiter te lang is voor een paard (helemaal onterecht overigens) maar te zwaar mag in mijn ogen echt gezegd worden.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:30

Natuurlijk mag te zwaar gezegd worden, maar 30 keer in een topic komt ook niet over. En dat spul luistert toch niet, leeft in een soort droomwereld, waar ze vanzelf (meestal dan toch) weer uitgroeien. Maar steeds weer reageren op dit soort topics maakt die topics groot en ik heb altijd stilletjes het gevoel dat het ze juist daarom te doen is.
Misschien weten die kinderen best wel beter, maar is het ze gewoon om zo veel mogelijk bladzijden te doen. Nou, daar is de lol dan gauw af, als niemand meer reageert.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:25

BrittKitt schreef:
dan zijn het constant de populaire en bekende (vaak langer-lid-zijnde) bokkers die bovenaan staan, denk niet dat dat positief werkt op de sfeer?

Precies, ik weet nu al wie er zouden winnen. Als hier de popie-jopie cultuur officiele vormen zou aannemen, zou ik snel weg zijn hoor

idje: ben het met je eens wat betreft de min-of-meer-volwassenen die te snel snel op hun achterbenen gaan staan. Je hebt zoveel mensen die zogenaamd de wijsheid in pacht hebben, die de grootste dierenvriend zijn en weet ik wat Lachen
Als deze personen nou eens gewoon een oogje in het zeil houden, advies geven en mods alarmeren waar nodig, dan had je een veel overzichtelijker forum denk ik.
Voor de 385ste keer roepen dat het zadel niet past voegt echt niks toe aan de discussie Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:07

Cassidy schreef:
En als je de Penny's in hun sop gaar laat koken, hoe denk je dat ze er ooit bij gaan leren?

Het zal je verbazen, maar de meeste leren dat uiteindelijk vanzelf. Wat Penny's namelijk het allerliefste willen is aandacht. Confronterende en uitdagende foto's maken is lang zo leuk niet als niemand kijkt. Als ze doorkrijgen dat je met foto's van goed omgaan met je paard veel meer reactie krijgt en dat je als je stomme foto's plaatst niemand je nog een blik waardig keurt, dan is de lol er snel vanaf. Maar juist de aandacht, het rellerige, ja, dat moedigt wel aan.

En wat dan wel de bedoeling is hoe je met paarden omgaat, dat blijkt wel uit het Penny-blad zelf Knipoog Maar ook uit ongeveer al het andere, op Bokt spreekt dat ook wel hoor.

Bovendien kun je altijd nog 1 enkele zeer afstandelijke reply geven, dat je hun gedrag onwaarschijnlijk kinderachtig vindt en dat je dergelijke foto's niet wilt zien. Dan weten ze waar ze de verdere radiostilte aan hebben te danken. (En dat antwoord moet kort, niet aanvallend maar vooral erg afstandelijk, zelfs hooghartig zijn.)
Dat zou bijzonder goed werken, ALS het bij die ene reply blijft. Maar dat is een zelfbeheersing die men op Bokt vaak niet op kan brengen... En dus loont het plaatsen van pennygedrag, want iedereen duikt er vol bovenop en je hebt zo een pagina of 10 'lol'.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:06

Hun telkens op de plaats zetten gaat al helemaal niet werken!
Dan zetten ze zich alleen maar harder af tegen de rest; als je iemand in de verdediging laat schieten, komt ie er niet meer uit Knipoog
Gewoon niet reageren kan toch wel het beste werken aangezien ze zich dan gaan afvragen waarom er in hun topic niet meer word gereageerd? Dan moet het topic natuurlijk niet ovlstaan met "ohhhhhh mooie pony! Ja "

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:24

Door penny's hun gang te laten gaan en te negeren, lost niks op. Ze trommelen zo via msn een hoop medestanders op die constant uit lopen te dagen. En ze komen er op bokt altijd mee weg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:28

Maar lekker meedoen en ze de aandacht gunnen lost wel wat op? Het lijkt me dat Bokt overtuigend heeft bewezen dat dat niet zo is Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:05

Shadow0 schreef:
Maar lekker meedoen en ze de aandacht gunnen lost wel wat op? Het lijkt me dat Bokt overtuigend heeft bewezen dat dat niet zo is Haha!

Klopt.... er wordt te weinig tegen opgetreden.....
Ik weet niet waarom penny's wél gewoon door mogen gaan en de iets oudere bokker direct op non-actief wordt gezet. En kom nu niet met de dooddoener aan dat de oudere bokker wijzer moet zijn: ik wéét van sommige penny's dat ze willens en wetens de boel lopen te verzieken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:16

slimmerik schreef:
Klopt.... er wordt te weinig tegen opgetreden.....

Maar ondertussen moet je het gewoon negeren, dat werkt echt het beste. Het is wel erg makkelijk om alle verantwoordelijkheid bij de mods neer te leggen maar zelf ondertussen mee te doen met de relletjes en zo het gedrag toch weer te bevestigen, in het kader van 'zolang de mods er nog niet zijn mag het best'.

Overigens krijgen de meeste penny's, tenminste toen ik nog moderator was, best een waarschuwing, maar weet je? De meeste nieuwe leden die zich misdragen zijn vrij snel afgebluft. Dat zie je natuurlijk niet zo als gebruiker, maar achter de schermen bleek dat de meesten zich of met opgeheven hoofd afkeerden van Bokt ("op zo'n *(&@^ forum wil ik niet eens komen Boos! ") of ze hielden zich een poos koest en draaiden steeds meer bij.

Daar zie je meestal dus een hele duidelijke verbetering van het gedrag.

Dit in tegenstelling tot de mensen die keer op keer op keer op keer in een relletje duiken.

(En bovendien, de ervarenere onruststokers gebruiken hetzelfde argument: "de anderen in het topic reageren toch ook stom, waarom mag ik dat dan niet?" Tsja... hoe maak je duidelijk dat het de gewoonte is op Bokt om fatsoenlijk op elkaar te reageren als je een topic hebt van 7 pagina's waarin dat NIET het geval is?)