Mag een lid alleen reageren met commerciële bedoelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: Mag een lid alleen reageren met commerciële bedoelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:18

Ik snap wel wat je bedoelt.
Als "commerciële" aanbieders er gewoon netjes bijzetten wat ze in de aanbieding hebben, met foto en prijs, mag het wel.
Als een "commerciële" aanbieder alleen reageerd met een link, mag het niet
toch?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:27

Ook Harnessmaker wordt hier weer naar voren gehaald, ik vind dat deze man op harnachement ook goeie inhoudelijke posts geeft. Bewust spammen ben ik nog niet tegen gekomen.

Mensen die commercieel zijn en een link in hun onderschrift hebben staan (ik geloof schimmelig ook) vind ik alleen maar handig, weet ik gelijk wie bij welk 'bedrijf' hoort.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:02

die zijn ook niet zo heel erg. maar steeds kijk als je dit zoekt. En dan verder niks, wetende of hopende dat je in hn onderscrift klikt, of doodleuk de link naar hun bedrijf neerzetten. nee dank je. maak dat betaald reclame maar val mij er niet mee lastig.

En wat betreft je bovenste naam die ik nou juist niet noem bewust, in een topic over leeronderhoud is hij/zij steeds aan het promoten dat zijn/haar leeronderhoudsproduct in ontwikkeling is dat zo perfect is. dat zit op het randje omdat het er nog niet is maar toch.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 01:24

En diegene die ik bedoelde heeft waarschijnlijk een waarschuwing gehad, maar is sluw genoeg om toch nog reclame te blijven maken Lachen.
Kijk, als je ergens heel enthousiast over bent en het is ook je inkomen is het raar als je niet een antwoord geeft naar je eigen straatje om het zo maar te zeggen. Maar als zo'n antwoord meegaat in een discussie of zoeken naar een oplossing vind ik het niet erg. Erg vind ik als de persoon keer op keer een product adviseerd, zonder mee te gaan in de discussie en nu via sluwe wijze toch nog probeert reclame te maken voor eigen site.
Ik studeer bv chinese geneeskunde en zou met deze achtergrond ook snel mensen iets adviseren op deze basis. Alleen verkoop ik nu niets, help sporadisch mensen en paarden als ze me persoonlijk benaderen. Persoonlijk vind ik dat dit kan, anders kan je heel veel bokkers van bokt gooien.

Vraag me dan toch stiekum af wat nu de regels zijn omtrent die ene specifieke bokker die ik bedoel Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:11

Pff ik geloof dat ik jullie begrijp, heb een topic gezet op EA gezocht en gelijk een reactie van Vitalhorse, weliswaar met foto's maar zie dat hij in bijna elke topic reageerd.

Inderdaad, zeer irritant.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:56

Ik vind het ook behoorlijk irritant soms.
De grens van wat mag en niet mag is soms erg onduidelijk. Sommigen geven een linkje, als je dan temt wordt dat meteen weggehaald. Andere dragen niet echt bij aan de discussie maar geven alleen aan dat zij wel kunnen helpen en hun product daarvoor het allerbeste is.
Altijd lastig, waar ligt de grens?

Gelukkig is dat niet aan mij, laat de mods maar beslissen, ik tem wel Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:42

Charos schreef:
Pff ik geloof dat ik jullie begrijp, heb een topic gezet op EA gezocht en gelijk een reactie van Vitalhorse, weliswaar met foto's maar zie dat hij in bijna elke topic reageerd.

Inderdaad, zeer irritant.

en dát mag dan weer wél, duidelijk maken wat je te bieden hebt, met een foto en prijs.
Had zij alleen de link naar haar website geplaatst (zoals er ook een aantal doen) dat mag dan weer niet

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:43

luxje schreef:
en dát mag dan weer wél, duidelijk maken wat je te bieden hebt, met een foto en prijs.
Had zij alleen de link naar haar website geplaatst (zoals er ook een aantal doen) dat mag dan weer niet

Ja ik weet dat het mag. Maar heb dan toch eigenlijk liever enkel en alleen een link.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:50

maar dát mag niet, want dat is spam Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:44

Tja, lastig, moet je horen, ik verkoop traditioneel Portugees tuig van een zadelmaker hier (het is dus niet van mijzelf) en voor een schijntje van wat ik op internet zie. En dat zeg ik dan ook in topics als mensen Portugees tuig zoeken. Die kunnen een catalogus bij me opvragen via pb, zeg ik dan. Het komt ook nog eens in mijn onderschrift naar voren dat ik het verkoop.
Is dat dan "hinderlijk" of "spam"?

Verder bemiddel ik ook in Portugese paarden (hoewel wegens ziekte niet zo fanatiek meer en ik ben er allang achter dat Nederland niet echt mijn markt is). Dit is bekend, en wordt tegen me gebruikt, zo van "ja we weten wel waar jouw belangen zitten" alsof ik altijd maar in elke post paarden probeer te verkopen, terwijl ik bv gewoon mijn mening geef of info over de Lusitano. Ik ben actief in heel veel fora en zit geen paarden te verkopen, ik noem nooit een bepaald paard met gegevens erbij, behalve op EA CO en in de huiskamer als ik het over het paard heb in mijn topic dat nou eenmaal oa over de manège gaat en mijn persoonlijke leven dus daar komen ze dan in voor, hè.

In elk geval zou ik het wel erg vinden als ik op grond daarvan een ban zou krijgen ofzo, want ik zit niet bewust te verkopen, ik heb zelf geen winkel ofzo, ik kan alleen soms leveren waar mensen naar zoeken. Mag je dat dan niet zeggen?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:50

@Lusitana: als jij "gewoon" per pb of in het topic zegt wat je te bieden hebt, bijv. zadel, maat , kleur en prijs evt met foto, met een link met meer info, dan mag het wel.
Stuur jij alleen een pb met een link, of zet je alleen een link in het topic dan valt het onder spam.
Als het per pb is, is het natuurlijk maar net wat de ontvanger er van vind

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:58

officieel volgesn bokt regels niet in een niet ea topic
maar begrijp lusitano wel is soms erg lastig fenomeen
betreffende topic waar mensen "middeleeuwstuig"zochtn
kan ik me goed voorstellen dat ze dan zet "je kan bij mij catalogus opvragen"persoonlijk ervaar ik dat niet als hinderlijk

of als er ergens niet op ea word gezegt/gevraagd van ik zoek dat en dat frontje / dekje watever
mag je dan wel of niet zeggen "bij mij "

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:16

Op zich vind ik het niet snel vervelend als kenbaar is dat iemand bepaalde producten/diensten verkoopt. Maar waar ik me aan stoor is dat er af & toe berichten opduiken met links naar een eigen site en daarbij wat info 'tussen neus en lippen door' die totaal niet relevant is met het topiconderwerp, dan tem ik wel.

Voor de rest; soms is het juist alleen maar handig omdat de reacties ook meteen een beeld geven van de verkoper. Zijn deze niet positief, werkt de 'reclame' juist tegen degene. Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:06

luxje schreef:
@Lusitana: als jij "gewoon" per pb of in het topic zegt wat je te bieden hebt, bijv. zadel, maat , kleur en prijs evt met foto, met een link met meer info, dan mag het wel.
Stuur jij alleen een pb met een link, of zet je alleen een link in het topic dan valt het onder spam.
Als het per pb is, is het natuurlijk maar net wat de ontvanger er van vind

Nee, dat is het hem nou juist, ik heb zelf niks te bieden, ik kan dingen van een zadelmaker bieden, dus zijn hele winkel ,zeg maar.
Mijn post is meer van:"Ik kan goedkoop Portugees tuig bieden, geef me een e-mail adres per pb, dan krijg je de catalogus." Maar dan in topics waar ze naar Iberisch of Portugees tuig zoeken.
Ik zet geen link, want die heb ik. Wel staat in mijn onderschrift dus mijn eigen site waar wat over het tuig op staat.
Enfin, het is dus meer de links, of verwijzingen naar sites, dat onder spam valt en hinderlijk is?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:34

Nou is het sowieso niet toegestaan om artikelen voor derden aan te bieden Knipoog.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:01

Lusitana schreef:
Mijn post is meer van:"Ik kan goedkoop Portugees tuig bieden, geef me een e-mail adres per pb, dan krijg je de catalogus." Maar dan in topics waar ze naar Iberisch of Portugees tuig zoeken.

En als zo'n topic er niet is, open je er gewoon zelf een Haha! Knipoog

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=156&t=624931

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:14

Siempie schreef:
Nou is het sowieso niet toegestaan om artikelen voor derden aan te bieden Knipoog.

neem aan dat als er om product X word gevraagd waar kan ik dat krijgen en ik of iemand anders zegt in de winkel hier om de hoek ..kan ik eventueel wel regelen voor je oid
dat dat gewoon mag

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:40

Ja, zo zie ik dat dus ook. Ik zit toevallig in het land waar ze het vandaan willen halen....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:45

Dealer schreef:
Lusitana schreef:

En als zo'n topic er niet is, open je er gewoon zelf een Haha! Knipoog

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=156&t=624931

Dat is toevallig iets heel anders (trouwens ook al oud, van juli), een vraag over waar anderen mee rijden en in mijn openingspost heb ik laten zien wat ik zelf heb, NIET wat ik verkoop (als gezegd, ik verkoop niet mijn eigen spullen), het is van een heel ander merk zelfs! Het was een topic over allerlei tuig op een barok forum, en het was reuze interressant om te lezen wat anderen hebben (en hoe ze mixen!!!!).
Er zijn ook topics over "Wie heeft er nog meer een bruin zadel?" enzo.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:51

Aan de éne kant vind ik dit maar gemier. Stoort zo'n onderschrift (in dit geval bv. dat van mij Clown ) je nu echt? Aan de andere kant snap ik dat het continu promoten vervelend kan zijn, dit doe ikzelf ook niet. Enkel als ik het gevoel heb dat ik mensen kan helpen met een bepaald product... Lachen

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:14

nickyu schreef:
neem aan dat als er om product X word gevraagd waar kan ik dat krijgen en ik of iemand anders zegt in de winkel hier om de hoek ..kan ik eventueel wel regelen voor je oid
dat dat gewoon mag

Dat mag inderdaad, maar het is een ander verhaal als je steeds dezelfde winkel probeert te promoten omdat ze het daar hebben en jij die persoon kent. Een advertentie plaatsen zelf mag ook niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:12

Ja, dan zit ik in grijs gebied. Ik promoot de winkel niet, noem niet eens de naam (het is trouwens een zadelmaker), maar zeg wel dat ik aan Portugees tuig kan komen (heel algemeen dus).
Heb er trouwens nog nooit commentaar op gehad van een mod, dus het zal wel in orde zijn dan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:02

Siempie schreef:
nickyu schreef:
dat dat gewoon mag

Dat mag inderdaad, maar het is een ander verhaal als je steeds dezelfde winkel probeert te promoten omdat ze het daar hebben en jij die persoon kent. Een advertentie plaatsen zelf mag ook niet.

dat is dan nog lastig want er zijn een aantal verkopers op bokt die ik persoonlijk ken
en als er dan om iets gevraagd word en ik zeg dan moet je even bij die of die of die kijken of die heeft het (wat ik dus nog wel eens doe ..)

maar ik begrijp dat als persoon x die bv mij kent zelf geen winkel heeft keer op keer bij iedere mogelijke post reactie geeft van moet je eens bij nickyu kijken dat dat niet mag (lijkt me trouwens idd hoogst irri Bloos )

het gaat dus om de hoeveelheid en irri grens van temmers en moddies begrijp ik Vork

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 00:38

Weet dat dit een oude topic is, maar haal hem toch weer omhoog.

Als een lid reageerd met commerciele bedoelingen is naar aanleiding van deze topic gestopt lijkt me het een goede start. Alleen jammer dat dit niet gecommuniceerd wordt door de mod's maar oke, zal wel een regel zijn.
Maar, als een nieuwe user ineens met soort gelijke berichten komt, op het moment dat de andere stopt, tja, dan ga ik toch weer vreemd opkijken Nors opkijken . Ik tem het bericht en krijg geen idee dat er wat aan gebeurt.

Mat mag nou wel of niet? Als je puur naar deze ene gebruiker kijkt worden enkel en alleen adviezen gegeven om een product van een en dezelfde leverancier te gebruiken. Als er nou ook postings bij zouden zitten van meer algemene aard (kan uiteraard ook over paarden gaan, maar geen aanprijzingen van producten) vind ik het minder erg.

Het stoort me gewoon Knipoog