Bekend op bokt een nadeel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Bekend op bokt een nadeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:50

Ik scoorde toch 5 pagina's laatst met 'mijn' Enrico * Victorie Tong uitsteken en dat kun je toch geen bekende afstamming noemen.

Ik denk dat het idd wel te maken heeft met dat je meer mensen kent, en vice versa. Op EA is het me nooit zo opgevallen, ik weet wel dat het een lastig te modden forum is, en wat hulp in de vorm van TeMs is heel welkom.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:51

jantina schreef:
Hehehe, ipv BN-er ben je dan BB-er Clown

Hahaha Vork
Vooral bij HAW zie je dat BB-ers veel reacties krijgen. Opzich ook niet gek, en ik denk ook niet dat het vriendjespolitiek is Lachen Stél dat er nou echt iets niet klopt (hulpteugels oid die niet goed zitten) dan word dat commentaar heus wel gegeven. Het verschil is alleen dat veel van deze BB-ers wél tegen kritiek kunnen (imo) en op een volwassen manier terugposten ipv. een boze reactie. Nerd

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:52

Maar Lielle, jij hebt een gekleurde naam, dat trekt ook bezoekers. Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:01

Bij mij gaat het gewoon automatisch, als ik een bekende naam zie dan kijk ik ook in het topic. Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:14

Ymke, ik denk dat mijn titel en de foto's (bijna kopje onder in de waterbak) vooral zoveel reacties opleverden, eerlijk gezegd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:23

Wuis schreef:
Dat snap je toch wel, zonder een HENGST met een afstamming van hier tot Tokio hoor je er niet bij Ja

Ik kijk graag naar foto's op HAW van paarden die dezelfde afstamming hebben als paarden die ik ken. Gewoon benieuwd of ze op elkaar lijken of niet. Vandaar dat ik ook eerder klik op titels met de afstamming in de naam.
Nu ik weer een 3-jarige rij ben ik ook aan het kijken naar hoe de leeftijdsgenootjes het doen dus ook dat trekt mijn blik.

En ik denk dat het vrij logisch is dat je even kijkt als je foto's ziet staan van je 'internetvrienden' (omg, dat klinkt sneu). Irl kijk je ook liever de vakantiefoto's van je beste vriendin dan die van iemand 3 straten verderop waar je ooit eens hoi tegen hebt gezegd, toch? Lachen
Dus de BBers trekken automatisch wel meer kijkers op hun topic, je weet waar ze mee bezig zijn, welk paard ze hebben en wat je mag verwachten qua vooruitgang. Dat maakt het topic interessant.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:26

Lielle schreef:
Ymke, ik denk dat mijn titel en de foto's (bijna kopje onder in de waterbak) vooral zoveel reacties opleverden, eerlijk gezegd.
Als dat het geval is, dan zal dat wel de reden geweest zijn ja. Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:43

Ymke schreef:
Maar Lielle, jij hebt een gekleurde naam, dat trekt ook bezoekers. Knipoog

En volgens mij zit er nog een kern van waarheid in ook *LOL*
Er zit ook meteen een nadeel aan: echt rijtechnisch commentaar zul je niet makkelijk krijgen.
Ik heb ook weleens een topic geopend op HAW (long time ago, toen ik nog een overactieve ruiter was Knipoog) maar er was echt niemand die wat kritiek wilde leveren, terwijl ik er toch echt dubbel en dwars om gevraagd had *LOL*

Ik ben het trouwens wel met jullie eens dat bekende namen vaak meer reacties krijgen dan onbekende gebruikers.
Ik denk dat het er ook veel mee te maken heeft dat (in elk geval een deel van) deze gebruikers ook veel vaste topics hebben waarin ze veel posten, bijv. in de Huiskamer. Daar wordt dan natuurlijk vermeld dat er nieuwe foto's op bokt staan, en ook dat trekt weer bezoekers (en reacties).
Kortom: ik signaleer het ook, maar zie het toch als een soort "gegeven". Je kunt er niks aan doen, en eigenlijk wil ik er ook niks aan doen. Je kunt immers maar slecht zeggen dat iemands topic te veel bezoekers trekt Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:32

En ik denk dat je als bekende bokker juist op EA voordeel hebt. Ik zou sneller iets kopen van een bekend persoon dat een onbekende... Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:03

Dat ben ik met je eens Oscar. Ik heb een tijdje terug wel wat inhoudelijk commentaar gekregen (van Katja), maar dat is idd zeldzaam.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:34

runningkawa schreef:
Om eerlijk te zijn kijk ik ook liever bij die jazz x lingh x gribaldi
dan naar de jacoba van het achterveld (of zoiets) bij HAW.
Ieder zijn voorkeur denk ik dan.

Ik denk dat dat 'm ook wel is voor een groot deel. Iedereen heeft een eigen voorkeur. En ook topics waarbij Z1 of Z2 vermeld wordt in de titel doet het imo goed.
Ik zit hier ook al best een tijdje, maar 2 pagina's vol op HAW is me nog nooit gelukt.
En om eerlijk te zijn maakt me dat niet zoveel uit, het is heel leuk als je veel positieve reacties krijgt, maar ik lig niet wakker van een reactie of 5 Knipoog

wat Oscar aanhaalt is inderdaad ook zoiets, ik ben een tijd lang actief geweest in een groot HK topic, en dan wordt er automatisch veel meer gereageerd.

Machie schreef:
En ik denk dat je als bekende bokker juist op EA voordeel hebt. Ik zou sneller iets kopen van een bekend persoon dat een onbekende... Lachen

Ook zo, ik zou ook eerder kopen bij een 'bekende' bokker, dan eentje mer 25 posts die net aangemeld is.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:21

Oscar schreef:

En volgens mij zit er nog een kern van waarheid in ook *LOL*
Er zit ook meteen een nadeel aan: echt rijtechnisch commentaar zul je niet makkelijk krijgen.
Ik heb ook weleens een topic geopend op HAW (long time ago, toen ik nog een overactieve ruiter was Knipoog) maar er was echt niemand die wat kritiek wilde leveren, terwijl ik er toch echt dubbel en dwars om gevraagd had *LOL*

Dit herken ik ook. Ja
Gelukkig zijn er zo af en toe nog bokkers die wel gewoon onderbouwde kritiek geven ongeacht of je nu wel of niet een BB bent

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:30

Ik herken veel dingen van wat hier gezegd word.
Maar op zich is dit wel logisch, en ook op meerdere fora zo, denk ik.
Je doet er vrij weinig aan, maar ik vind het ook niet een heel groot probleem.

Lielle schreef:
Citaat:
Dat ben ik met je eens Oscar. Ik heb een tijdje terug wel wat inhoudelijk commentaar gekregen (van Katja), maar dat is idd zeldzaam.

Katja is zelf ook mod geweest, scheelt misschien ook wel wat. Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:33

Urielle schreef:
En ik denk dat het vrij logisch is dat je even kijkt als je foto's ziet staan van je 'internetvrienden' (omg, dat klinkt sneu). Irl kijk je ook liever de vakantiefoto's van je beste vriendin dan die van iemand 3 straten verderop waar je ooit eens hoi tegen hebt gezegd, toch? Lachen
Dus de BBers trekken automatisch wel meer kijkers op hun topic, je weet waar ze mee bezig zijn, welk paard ze hebben en wat je mag verwachten qua vooruitgang. Dat maakt het topic interessant.

Idd, dat vind ik ook. En soms herken je een naam van een paard en dan denk je: goh, hoe zou het daarmee gaan. Je raakt op de een of andere manier toch betrokken bij paarden/bokkers.

Ook vind ik veel topics bij b.v. HAW echt slecht. (het niveau op de foto's of gewoon foeilelijke paarden). En ik klik dan altijd maar snel weg, voordat ik iets onaardigs ga zeggen. Dan kun je wel zeggen van: dan hou je in en probeer het positief te brengen. Maar gezien ik in het dagelijks leven ook al genoeg op m'n tenen moet lopen, zoek ik dat in mijn vrije tijd niet zo.
Bovendien wil ik mensen niet voor het hoofd stoten. Een ieder is blij en trots op zijn paard en doet erg zijn best. En ook niet iedereen kan tegen kritiek.
Terwijl je van (voor jou) bekende bokkers weet hoeveel kritiek hij/zij kan verdragen en hoe ze ermee om gaan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:38

Wat leuk dat er al zoveel reactie's komen. Het was eigenlijk ook niet echt een aanval, meer een gedachte toen ik op eenmaal andermaal rond struinde. Het is ook zo dat je als "bekende" vaak meer interesse wekt dan iemand die onbekend is, omdat je al iets weet van diegene of iets van het paard, of noem maar op. Wel grappig dat meer mensen het zo ervaren..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:47

Ik heb een tijdje op een ander forum geholpen als mod en beheerder. En daar zag je hoe ver het ging: er heeft zich zelfs een 'neppe runningkawa' aangemeld toen.
Ik wil er verder geen woorden over vuilmaken (en ik denk ook niet dat zij dat wil Knipoog), maar het zegt wel genoeg, denk ik. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:22

tsja ik kijk ook altijd even bij de bekenden. Maar zelf heb ik er weinig 'last' van. Ben ook niet echt een bekende bokker denk ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:31

TurdusMerula schreef:
Lielle schreef:
Citaat:

Katja is zelf ook mod geweest, scheelt misschien ook wel wat. Knipoog
Katja was voor die tijd ook al niet op d'r bekkie gevallen. Haha!

Ik merk wel dat ik sinds ik mod ben geweest veel minder (negatief) commentaar krijg op foto's en dat vind ik jammer omdat er best een hoop mensen zijn met verstand van zaken op Bokt. Helaas wordt de mening dan vaak wel via pb of in HK-topics gegeven waar je als TS natuurlijk niets aan hebt.

Ik denk dat bekend zijn een voor- en een nadeel kan zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:50

Nagelbijten / Gniffelen ik krijg ook 5 pagina's vol bij HAW met een papierloze letlander... en ik ben nu niet echt een bekende BB-er te noemen...

denk dat commentaar ook wel ligt aan wat voor foto's je plaatst,verder geef ik zelf eigenljk nooit tot zelden reacties bij HAW,dus daar kan het ook niet aan liggen..Afbeelding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:57

Citaat:
Citaat:
Katja is zelf ook mod geweest, scheelt misschien ook wel wat.

Katja was voor die tijd ook al niet op d'r bekkie gevallen.

Dat weet ik wel, ik bedoelde ook meer dat dat wat scheelde voor anderen. Haha!

Meer in de zin van zoals je het hier schrijft:;)

Citaat:
Ik merk wel dat ik sinds ik mod ben geweest veel minder (negatief) commentaar krijg op foto's en dat vind ik jammer omdat er best een hoop mensen zijn met verstand van zaken op Bokt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:26

Ik denk dat het, behalve je bekendheid, ook wel degelijk aan je manier van reageren of de dingen die je op foto hebt ligt.
Mjin pony's zijn redelijk bekend denk ik, ik ben in elk geval bijna altijd 'gezegend' met een topic met 3 pagina's of meer aan reacties.
Maar als je dan ook kijkt wat ik plaats, kan ik daar inkomen.
Als ik 3 keer per week longeerfoto's plaats van mn pluizige shet dan kijkt er geen hond meer, hoe bekend ik ook ben.
Maar ik plaats altijd foto's van diverse dingen en dat weten bokkers, het is altijd een vrolijke gekke boel in mn topics en dat trekt blijkbaar aan. Tel daarbij 2 bonte shets op met hoog 'aaah'gehalte, schrijf een beetje vlot en je hebt een topic vol.

Daar heeft mn wel of niet bekend zijn geen klap mee te maken. Ik ben tegenwoordig minder actief dan voorheen op bokt, maar zodra ik foto's plaats heb ik altijd reacties.

Maar zo zie ik ook wel topics van minder bekende mensen die ik erg leuk vind, een leuk nieuw paard dat leuk lopen kan.
In tegenstelling tot 'oude' bokkers die een topic volkwakken met modderige hoofdfoto's van 1 en dezelfde pony, alleen op foto 1 heeft ie zn oren naar voor, op foto 2 heeft ie een oortje naar achteren en op foto 3 zn ogen dicht, hoera wat lief...

Tsja dan kan je me bekend of niet zijn,maar dan reageer ik niet. Ik hoef bv ook niet 4 keer per week een topic met Kawa in de wei te zien om even RK er bij te halen. ( sorry RK als je dat in de planning had Haha! )

Wat ik wel merk is dat bokt idd vriendjespolitiekerig is, en soms niet in goede aarde. Als er iemand commentaar op mn foto's geeft, dan hoef ik zelf niet eens in de aanval te gaan, de bokkende fans van mn pony's racen dan over betreffende gebruiker heen, zelfs soms zodanig dat zonder dat ik het door heb er een complete rel ontstaat tussen gebruikers."
Als bekende bokker, of als bekend paard/pony van bokker kun je wel meer maken dan een onbekende, dat is eigenlijk wel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:29

Ja goh...was ik dat van plan, weet ik nu dat er geen hond komt kijken... Verdrietig

*delete foto's*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:33

SANEX schreef:
Als er iemand commentaar op mn foto's geeft, dan hoef ik zelf niet eens in de aanval te gaan, de bokkende fans van mn pony's racen dan over betreffende gebruiker heen, zelfs soms zodanig dat zonder dat ik het door heb er een complete rel ontstaat tussen gebruikers."
Als bekende bokker, of als bekend paard/pony van bokker kun je wel meer maken dan een onbekende, dat is eigenlijk wel vreemd.

Maar volgens mij gaat het daar dus ook al mis wat betreft het commentaar in topics. Knipoog
Tegenwoordig lijkt het er al op dat je geen commentaar meer mag geven. Alleen als je dit doet met zachte handschoentjes..
Geef je dan commentaar, dan staat direct iedereen op zn achterste poten. Ik kan me dan best voorstellen dat een ander, die wellicht best veel verstand van zaken heeft, geen zin meer heeft om te reageren.

Verder: Wanneer ben je bekend op bokt? Als je topics meer dan 5 pagina's scoren op HAW of ITP? Is dat belangrijk?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:49

en daar heeft Sjoert een punt. Ik geef al tijden geen inhoudelijk commentaar op bokt omdat ik niet het idee heb daar iets nuttigs mee te bereiken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:50

Het zal een samenspel van factoren zijn Lachen.

Bekende naam van de TS, TS die in veel HK topics zit (en dus veel internetvrienden heeft), TS die veel mensen irl kent, TS wiens naam toevallig een ander kleurtje heeft, Paard met bepaalde afstamming, fotogeniek paard etc. etc. etc..

Ook dingen als, wat Sanex ook aangeeft, TS waarvan je weet dat deze ook wel wat minder standaard zaken plaatst (foto's van Sanex, RK met de serie van Kawa en de bal van het Kruitvat, Lielle met crossfoto's (en ook de 'dat ging maar net goed' foto's).

Wat voor mijzelf ook telt is dat ik eerder een topic open van iemand waarvan ik weet dat die regelmatig echt kwalitatief goede foto's heeft (dus geen springfoto's waarbij je ergens in de verte een wazig paard half over de hindernis ziet gaan, foto's met alleen de kont van de paarden erop, foto's van mobiel etc. etc. etc..). Lielle heeft vaak mooie foto's, Sjoert ook en zo zijn er nog veel meer.

Dus, als Lielle een topic opent (om die als voorbeeld te nemen), dan zal ik snel kijken. Bekendere naam (dus dat valt sowieso op), maar daarnaast ook de wetenschap dat ik wellicht foto's krijg te zien met iets echt nieuws er op en ook nog eens van mooie kwaliteit Lachen .