Teller aantal posts tov aantal berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Teller aantal posts tov aantal berichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:41

Ik snap jouw post geloof ik niet... Ik heb in elk geval de berichten via het profiel gezocht en daar zag ik 6 posts en hij vond 3 berichten.
Maar ik heb een lange dag gehad en ik blijf blont, dus vergeef me als ik je verkeerd begrijp.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:08

Sorry Maya, dat lijkt me stug.
Want de zoekfunktie maakt normaal gezien gebruik van een index die eigelijk continue bijgewerkt wordt.
De post count is normaal een simpel veld in de database die omhoog(/omlaag) gaat als iemand iets post.
Het kan dus bv zijn dat een crash van de database posts heeft laten verdwijnen die de zoekfunktie middels zijn index niet meer vindt en dat toch de post-counter klopt.
Ik bedoel dus, posts die weg zijn (om wat voor reden dan ook) maar dat de post counter wel klopt maar niet up-to-date is.
Normaal gezien voor forum software is dat een simpele counter en de enige manier om die te laten kloppen is om de software een commando te geven alle posts per persoon opnieuw te laten tellen.
Ofwel kloppen de postcounts niet ofwel zijn de posts er nog maar nog verder verborgen (ik bedoel opgeslagen dat mod ze ook niet zien). Ik ga uit van het eerste, dat de counter niet meer klopt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:22

Maya, deze post die ik nu plaats kun je via mijn profiel direct terugvinden. Dat zou niet moeten kunnen als de database niet bijgewerkt is, toch? Bloos

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:33

Justy, op het moment dat je iets post, dan wordt zowel de zoekindex als de postcount bijgewerkt.
Echter, de postcount is een simpel veld, laat ik het even uileggen:

Jou post staat op bv 100.
Dus je post nu iets en de software doet niets anders dan 100+1 in te voeren dus 101.
Niets checked of die 101 ook terecht is.

Wat anders is de zoekfunctie, die werkt een beetje anders.
De zoekfunctie heeft een Index van woorden.
Neem bv een kookboek, normaal aan het einde van het kookboek staat een index met woorden.
Welnu, de zoekfunctie gaat eerst door die index van woorden en zoek dan de posts.
Dus, voorbeeld je zoekt: Paarden

Eerst gaat de zoekfuntie door Paarden via de index, levert dat genoeg op dan laat hij die zien en haald die posts op, zijn de posts er niet dan laat hij die niet zien.
Dan kan het zijn dat hij andere posts of indexen gaat raadplegen of er meer is.
Het is niet simpel, maar zo werkt het wel ongeveer.

M.a.w. normaal gezien is de zoekfunctie beter op de hoogte dan de postcount.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:46

Oké, dan kan dat dus inderdaad het probleem niet zijn Haha!