Een idee over het afstraffen van schaduwaccounts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Een idee over het afstraffen van schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:37

Liezel1: het modteam is nog wel een beetje menselijk Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:38

Shadow0 schreef:
Liezel1: het modteam is nog wel een beetje menselijk Knipoog

klopt, daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je wel echt op moet vallen willen ze er iets van zeggen. Er wordt niet stelselmatig gecontroleerd, pas als je er misbruik van gaat maken valt het op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:43

Nee, stelselmatig controleren is niet te doen voor 50.000+ accounts. Lachen

Er zijn trouwens wel meer dingen waar de mods op letten, dus veel SA's worden toch wel opgemerkt, maar juist dit soort situaties: te goeder trouw aangemaakt, oude en nieuwe lid niet in negatieve zin opvallend, die glippen er wel eens tussendoor. Is ook niet echt een ramp, want dat zijn meestal ook de personen die niet voor problemen zorgen. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:55

Ik ben overigens niet voor het bekend maken van wie een SA is. In elk geval niet de eerste en mss ook niet de 2e keer. Ik ben erg van de 2e kansen, als iemand zijn straf gehad heeft moet ie opnieuw kunnen beginnen. Gaat ie daarna nog een keer - of 2 keer - dézelfde fout in, dan wordt het een ander verhaal.

Imo kun je niet opnieuw beginnen als echt iedereen weet wat je gedaan hebt...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:01

Aan de andere kant, in alle adere situaties is ook terug te vinden wie er "op zijn donder" heeft gehad Knipoog

Er zijn natuurlijk ook genoeg gevallen van mensen die een SA aanmaken om anoniem een probleem te bespreken waarvan ze absoluut niet willen dat anderen het te weten komen. Ookal is het illegaal aangemaakt, het is dan wel heel naar voor de desbetreffende persoon als achteraf bekend wordt gemaakt wie het was. Er is in mijn ogen een heel duidelijk verschil tussen mensen die een SA aanmaken om te rellen en mensen die een SA aanmaken om een probleem te bespreken (en niet aan het modteam toestemming durven te vragen)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:04

Maar Sylvia, dat is dan toch fijn hun eigen schuld.
Hadden ze zich maar van te voren moeten bedenken, voordat ze begonnen met (misschien wel rellen) bokken onder een SA.

Ik ga verder wel met odetteke mee.
Er is een verschil tussen een SA en een SA. Clown
Oftewel, SA om je hart te luchten of een SA om posten onder je eigen account te ontlopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:11

odetteke schreef:
Aan de andere kant, in alle adere situaties is ook terug te vinden wie er "op zijn donder" heeft gehad Knipoog

Niet de eerste keer Lachen
En bij tweede OW's wordt het ook met SA's gewoon vermeld.

Citaat:
Ookal is het illegaal aangemaakt, het is dan wel heel naar voor de desbetreffende persoon als achteraf bekend wordt gemaakt wie het was. Er is in mijn ogen een heel duidelijk verschil tussen mensen die een SA aanmaken om te rellen en mensen die een SA aanmaken om een probleem te bespreken (en niet aan het modteam toestemming durven te vragen)

Ook dat is inderdaad een belangrijk punt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:34

Citaat:
Ookal is het illegaal aangemaakt, het is dan wel heel naar voor de desbetreffende persoon als achteraf bekend wordt gemaakt wie het was. Er is in mijn ogen een heel duidelijk verschil tussen mensen die een SA aanmaken om te rellen en mensen die een SA aanmaken om een probleem te bespreken (en niet aan het modteam toestemming durven te vragen)

Precies, en in het eerste geval hoeft het ook niet vermeld te worden, er is niemand gekwetst of op de kast gejaagd door zo`n SA. Maar in het 2e geval, dus rellen/kwetsen/etteren etc etc vind ik dat het gewoon vermeld moet worden wie dat was. Nu komen ze daar i.m.o veel te makkelijk mee weg.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:11

heel goed idee. sta er volledig achter!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:26

Sisco4life schreef:
Miss is het een oplossing om 5 standaard Schouduw accounts aan te maken. Die zijn voor iedereen bruikbaar op bokt. Dan kan je onder die SA ook weer reageren enz. Zonder dat iemand weet dat jij het was. Mocht er veel misbruik worden gemaakt dan kan je 2 dingen doen:
1) geen standaard SA's
2) er is 1 SA, je stuurt een smsje naar ( bijv. ) Bokt 1982
dan krijg jij de naam en wachtwoord van de SA, dan kan je je inloggen en je verhaal kwijt.

Miss is dat een idee ?

heb hier ook wel eens over nagedacht, maar vrees dat er teveel misbruik van gemaakt wordt.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:22

Ook als je ervoor zou moeten betalen ?
Dan is het toch een stuk minder grappig voor die persoon denk ik...
Geen idee hoor! Doe maar een sugestie

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:28

Dan weet dus straks iedereen op Bokt.nl dat ik het was... Verdrietig

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:30

Het idee op zich vind ik oke, maar niet voor alles.
Er zijn zeker wel wat mensen die een SA aanmaken om problemen waarvoor ze zich zo schamen op bokt te gooien, denk niet dat die hier van gediend zijn als hun werkelijke boktaccount dan verschijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:04

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch de terugkoppeling vanuit het team. We hebben uitgebreid overlegd, en zien zowel de voor als nadelen, en hebben besloten om dit niet te doen. Dit in het kader van persoonlijke vete's, plus het gaat de rest van de bokkers in principe weinig aan wie wij waarop aanspreken Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:53

Okey. Kan ik me prima in vinden. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:08

Bart zou hotmail gewoon moeten verbieden, als iedereen een gewone e-mail heeft, zijn er een hoop problemen uit de wereld.
De mensen die zich voor niks aanmelden, en de schaduwaccounts..

Maar als ik hem was zou ik dan wel de accounts die ál onder een hotmail staan behouden, zo wordt de groep bokkers wel groter maar verminderen de schaduwaccounts aanzienlijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:12

Karoliefje: er zijn veel mensen die geen ander emailadres hebben dan hun hotmail-account (bijvoorbeeld omdat ze hun internetverbinding delen) of hun 'serieuze' email-adres niet willen gebruiken vanwege mogelijk misbruik. Ik heb dat ook niet gedaan, mijn privemail gebruik ik nooit voor foruminloggen.

Zo zouden er een boel gebruikers uit de boot vallen.

Van de andere kant zijn er voor handige gebruikers toch een heleboel manieren om aan emailadressen te komen, dus het blokkeren van hotmail-adressen zal veel schaduwaccounts niet kunnen voorkomen.

Kortom: het helpt niet en het heeft wel nadelen, dus het lijkt me geen goed idee.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:40

Ik gebruik geen hotmail voor Forums

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:10

Je kan bij de meeste providers ook meerdere emailaccounts krijgen, zoals ik bij basis @Home 5 stuks. Voor mij ook geen hotmail, nooit gehad ook.
Ik weet niet of het een schifting zou kunnen zijn, daarvoor heb ik er te weinig verstand van.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:24

Karoliefje_ schreef:
Bart zou hotmail gewoon moeten verbieden, als iedereen een gewone e-mail heeft, zijn er een hoop problemen uit de wereld.
De mensen die zich voor niks aanmelden, en de schaduwaccounts..

Maar als ik hem was zou ik dan wel de accounts die ál onder een hotmail staan behouden, zo wordt de groep bokkers wel groter maar verminderen de schaduwaccounts aanzienlijk!

Misschien ben ik toch stiekem blond.. Maar kan iemand me uitleggen wat hotmail hiermee te maken heeft?? Ik heb nl. een hotmailadres voor "onzin" dingen (ah je kent het wel, registratie voor dit, registratie voor dat, ook bokt) maar daarbuiten heb ik ook een hotmailadres voor serieuze mails e.d. en snap ik dus niet waarom men hotmailadressen zou moeten verbieden.