Betalen voor inloggen bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Betalen voor inloggen bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:34

Wat jij zegt Bienotje is ook best een goed idee, maar daar zou ik weer meer moeite mee hebben, want dan heb ik het idee dat ik voor de "gratis" mensen aan het betalen ben. (maar da's dan een gevoel van mij Knipoog )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:35

Ymke schreef:
topsylover schreef:
Als ze geld gaan vragen voor het inloggen dan is het dag Bokt! Doei!

Helemaal mee eens.
Een vrijwillige bijdrage moet kunnen vind ik, ik wil zelf ook wel wat doneren..
Maarre, verplicht betalen? No way.

vind ik ook, vrijwillige bijdragen wil ik zeker doen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:36

Sundancer schreef:
Pff, ik heb gehoord van een ex moddie dat Bart genoeg sponsoren kon krijgen, maar het niet wil regelen? Ik zie haast alleen maar Google advertenties, er zijn zoveel grote bedrijven die wel willen adverteren op zo'n site als Bokt.nl.

Voor een deel waar, maar Bart wil ook nog een keer z'n studie afmaken (ja, nog steeds Haha!). Bokt kost nu al bakken met tijd, als ik daar dan ook nog acquisitie bij moet doen wordt het helemaal een ramp. Daarnaast scheppen sponsors/adverteerders verplichtingen. Als Bokt er nu uitligt kan ik besluiten dat dat jammer is maar dat iets anders belangrijker is. Als er een flink aantal betaalde banners draaien worden die adverteerders niet blij als Bokt er ineens een dag uitligt. Sponsors zoeken kan maar die willen iets terug zien voor hun sponsorbedrag en dat gaat over het algemeen verder dan alleen een linkje op de site. Ik blijf erg graag onafhankelijk.

Maar goed, de kans is erg klein dat er ooit betaald moet gaan worden voor het registreren op Bokt.nl Het zou kunnen dat er betaald moet gaan worden voor extra functionaliteit maar de basis (b.v. de paardenforums) blijven gewoon gratis. Anders ga ik ook helemaal aan het doel voorbij.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:39

topsylover schreef:
Als ze geld gaan vragen voor het inloggen dan is het dag Bokt! Doei!

Zo gaat het bij mij dan ook. Heel jammer. Maar ik ga niet betalen voor een internetsite. Vrijwillig moeten mensen zelf weten. Maar verplicht.

Dan zoek ik wel een ander forum op. Ja

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:39

ik denk dat bokt een heleboel leden kwijt gaat raken als er voor betaald moet gaan worden! ik kom in ieder geval niet meer terug dan, er zijn genoeg gratis forums op internet. ik zal dan ook niet meer anderen naar bokt sturen als ze informatie zoeken of als ze gewoon leuk contact willen met andere paardenliefhebbers.

Ik snap wel dat bokt geld nodig heeft, maar kunnen er dan niet meer advertenties komen? Nu staat er 1 banner bovenaan, maar volgens mij kun je best wat meer reclamer erop zetten. En is het niet zo dat je bij google-ads geld krijgt voor elke keer dat er geklikt wordt op de google-advertentie?? Ik wil best oninteresante sites bekijken om bokt te helpen hoor Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:41

Ik vind het een slecht idee om te gaan betalen voor bokt.nl
Ik denk dat je heel veel leden misloopt , die gaan dan vast allemaal naar gratis fora's . Ikzelf ook , ik vrees dat mijn ouders niet bereid zijn om te gaan betalen voor dit soort site's .
( Ziek dat worden dan afkickverschijnselen Nagelbijten / Gniffelen )

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:42

ik moet zeggen dat ik het niet zou doen.. niet omdat het veel is maar gewoon om het principe.. zo een eenmalige donatie kan wel daar heb ik geen problemen mee..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:47

deedee19 schreef:
Wat jij zegt Bienotje is ook best een goed idee, maar daar zou ik weer meer moeite mee hebben, want dan heb ik het idee dat ik voor de "gratis" mensen aan het betalen ben. (maar da's dan een gevoel van mij Knipoog )

Om die reden is het niet verkeerd om de ´profiteurs´ erop te wijzen dat bokt niet op lucht in de lucht blijft en een donatie van hun kant ook gewenst is Lachen

Daarbij kun je verschillen maken in wel/ niet clubmembers. Eigenlijk iedereen wil wel een profiel hebben en een persoonlijke avatar. Graag eigen foto´s plaatsen op Horses at Work. Kunnen snuffelen op EA. Kletsen in de huiskamer. Die dingen kun je splitsen.

Niet clubleden zouden wat mij betreft best mogen lezen en meereageren op het paarden gedeelte. Het is niet meer dan logisch dat een betalend lid, meer features terugkrijgt als dank Lachen

Het weigeren van niet betalende mensen op bokt lijkt mij in ieder geval flink desastreuzer. En uiteraard krijg ook jij de keuze om die reden of je wel of niet clublid wil worden Knipoog

haha, ik heb het al helemaal in mijn hoofd zitten. Dat merk je vast alwel.. Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:50

Nou ik ga zeker niet betalen, vrijwillig wil ik wel doen, maar om in te loggen?? NO WAY!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:57

yousra schreef:
Nou ik ga zeker niet betalen, vrijwillig wil ik wel doen, maar om in te loggen?? NO WAY!

:J hier nog zo 1 maar wat bart al zei gebeurt het waarschijnlijk toch niet Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:57

BartVB schreef:
Sundancer schreef:
Pff, ik heb gehoord van een ex moddie dat Bart genoeg sponsoren kon krijgen, maar het niet wil regelen? Ik zie haast alleen maar Google advertenties, er zijn zoveel grote bedrijven die wel willen adverteren op zo'n site als Bokt.nl.

Voor een deel waar, maar Bart wil ook nog een keer z'n studie afmaken (ja, nog steeds Haha!). Bokt kost nu al bakken met tijd, als ik daar dan ook nog acquisitie bij moet doen wordt het helemaal een ramp. Daarnaast scheppen sponsors/adverteerders verplichtingen. Als Bokt er nu uitligt kan ik besluiten dat dat jammer is maar dat iets anders belangrijker is. Als er een flink aantal betaalde banners draaien worden die adverteerders niet blij als Bokt er ineens een dag uitligt. Sponsors zoeken kan maar die willen iets terug zien voor hun sponsorbedrag en dat gaat over het algemeen verder dan alleen een linkje op de site. Ik blijf erg graag onafhankelijk.

Maar goed, de kans is erg klein dat er ooit betaald moet gaan worden voor het registreren op Bokt.nl Het zou kunnen dat er betaald moet gaan worden voor extra functionaliteit maar de basis (b.v. de paardenforums) blijven gewoon gratis. Anders ga ik ook helemaal aan het doel voorbij.

Kun je het niet samen gaan doen met Bas323 (als die dat wil natuurlijk!) Of iemand anders, dan heb je dat opgelost..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:59

BartVB schreef:
Daarnaast scheppen sponsors/adverteerders verplichtingen. Als Bokt er nu uitligt kan ik besluiten dat dat jammer is maar dat iets anders belangrijker is. Als er een flink aantal betaalde banners draaien worden die adverteerders niet blij als Bokt er ineens een dag uitligt. Sponsors zoeken kan maar die willen iets terug zien voor hun sponsorbedrag en dat gaat over het algemeen verder dan alleen een linkje op de site. Ik blijf erg graag onafhankelijk.

Denk je niet dat mensen die ooit gaan betalen voor extra functionaliteit geen eisen gaan stellen en, net als een adverteerder/sponsor, "niet blij" zijn als Bokt er dan een dag uitligt?
Wat is dan volgens jou precies het verschil tussen een adverteerder/sponsor en een betalend lid. Volgens mij is een betalend lid gewoon een sponsor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:01

Ann schreef:
Met een betaald Bokt krijg je waarschijnlijk wel dat er wat oudere, serieuzere bokkers blijven hangen. Maar dat hoeft op zich niet verkeerd zijn, vind ik.

Hier een oudere en af en toe serieuze bokker die helaas niet meer op bokt zal komen als ze er voor moet betalen.
Wat mij betreft dan liever een ledenstop zodat het overzichtelijk blijft en niet steeds hoeft uit te breiden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:07

Eerlijk gezegd begrijp ik al die ophef over misschien te moeten betalen voor bepaalde fora niet. Verward Als ik een tijdschrift of iets anders koop kost mij dat ook geld. Staat een bepaald iets mij niet aan, koop ik het niet. Zo simpel zie ik het ook met Bokt.nl

Door het grote aantal users is het logisch dat er meer kosten aan verbonden zijn. Het is toch niet reëel om te verwachten dat BartVB dat alleen moet ophoesten?

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:18

Er bestaat toch ook een systeem dat je een link naar een advertentie op je site kan zetten, en dat je voor elke klik op die link geld krijgt?

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als iedereen iedere keer dat hij inlogt even op die link klikt, krijg je toch ook geld binnen. Lachen
(en maakt het als nog niet uit als bokt er even uitligt, het is jammer, maar er is niemand die er boos om kan worden, niemand betaald tenslotte en vast bedrag. er zullen alleen geen inkomsten zijn die dag.)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:20

Ik werk zelf ook bij een bedrijf dat een betaalde site heeft. Bij ons kunnen mensen lid worden voor 22 euro per jaar en krijgen ze een code waarmee ze kunnen inloggen op onze site.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:21

een vrijwillige donatie van een min. bedrag van 1 euro per jaar lijkt me geen slecht idee. Maar vaststellen op een bedrag zal leden kosten. Ik vind het dan wel een logische (re)actie dat de bokkers die betalen toegang krijgen tot de bijv. algemene onderwerpen die niet over paarden gaan.. En onbetalende bokkers enkel op onderwerpen die met paarden te maken hebben worden toegelaten.
Je komt tenslotte naar bokt omdat het een paardenforum is (over het algemeen dan) Wil je meer erbij is dit een eigen en extra keuze.. die je 1 euro kost.. of wat je er voor over hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:23

Ann schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik al die ophef over misschien te moeten betalen voor bepaalde fora niet. Verward Als ik een tijdschrift of iets anders koop kost mij dat ook geld. Staat een bepaald iets mij niet aan, koop ik het niet. Zo simpel zie ik het ook met Bokt.nl

Door het grote aantal users is het logisch dat er meer kosten aan verbonden zijn. Het is toch niet reëel om te verwachten dat BartVB dat alleen moet ophoesten?

Misschien omdat er mensen bestaan die nu nog maar net rond kunnen komen en dus ook al geen tijdschriften kopen? Knipoog
Jij kunt en mag niet voor een ander gaan bepalen of het wel of niet een groot bedrag is en of ze er wel of niet dingen voor kunnen opzeggen.
Internetverbinding is voor veel mensen al duur genoeg, als je dan nog moet betalen om bepaalde sites te bezoeken kan dat net de druppel zijn.

Ik denk dat met vrijwillige bijdrages het probleem al aardig wordt opgelost en als er dan ook een ledenstop komt kan het volgens mij aardig in de hand gehouden worden.
En inderdaad de sponsors, dan maar wat minder onafhankelijk dat is nu eenmaal zo als je groot wilt zijn.

Een vrijwillige bijdrage ok, maar betalen om te moeten inloggen of voor bepaalde extra's zou voor mij einde bokt betekenen. En ach, voor sommige mensen wordt het hier dan waarschijnlijk een stuk leuker, who cares. Haha!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:25

helemaal mijn mening Knipoog
Laatst bijgewerkt door BartVB op 27-10-06 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enorme quote verwijderd

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:28

Op zich heb je wel een punt, ThePast03. En ik wil zeer zeker niet voor een ander bepalen wat die wel of niet kan betalen. Maar iets van 5, 10 of 15 euro per jaar moet voor de meeste mensen wel haalbaar zijn. Ik moet ook bepaalde dingen laten en kan niet alles kopen wat ik graag wil. Ik heb zo'n bedrag wel voor Bokt.nl over en als ik daar iets anders voor moet laten, so be it.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:50

Naast mijn eerder genoemde redenen in een ander topic heb ik het er niet voor over om voor bokt te betalen. Het is best leuk tijdverdrijf, maar de laatste jaren is het er (lees) imo niet beter op geworden. Niet qua mensen, maar qua indeling.
Zolang als het zo is kijk ik wanneer ik zin heb wat rond en ik heb het niet gemist nu het een dag plat heeft gelegen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:56

Ik weiger te betalen om lid te zijn.
Doneren heb ik zelf ook als optie opgegeven in de enquete die een tijdje geleden is gehouden op bokt. Zo krijg je toch het een en ander binnen aan gelden maar verplicht je mensen niet tot het betalen om lid te worden. Ook als je moet gaan betalen om toegang te krijgen tot bepaalde dingen zou het voor mij al erg snel afgelopen zijn. Dat je een aantal berichten moet hebben om bij bepaalde topics te komen vind ik niet meer dan logisch ook gewoon om de redenen die er nu zijn. Maar ik vind dat iedereen op bokt gelijk moet blijven, blijft het een stuk gezelliger door!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:41

ThePast03 schreef:
Misschien omdat er mensen bestaan die nu nog maar net rond kunnen komen en dus ook al geen tijdschriften kopen? Knipoog
Jij kunt en mag niet voor een ander gaan bepalen of het wel of niet een groot bedrag is en of ze er wel of niet dingen voor kunnen opzeggen.
Internetverbinding is voor veel mensen al duur genoeg, als je dan nog moet betalen om bepaalde sites te bezoeken kan dat net de druppel zijn.

Ik denk dat met vrijwillige bijdrages het probleem al aardig wordt opgelost en als er dan ook een ledenstop komt kan het volgens mij aardig in de hand gehouden worden.
En inderdaad de sponsors, dan maar wat minder onafhankelijk dat is nu eenmaal zo als je groot wilt zijn.

Een vrijwillige bijdrage ok, maar betalen om te moeten inloggen of voor bepaalde extra's zou voor mij einde bokt betekenen. En ach, voor sommige mensen wordt het hier dan waarschijnlijk een stuk leuker, who cares. Haha!

Ben het met je eens op 1 punt na. Voordat nieuw leden gaat weigeren is het misschien een idee om eens de ledenlijst op te schonen. Want je zal verbaast zijn hoeveel accounts er bestaan waaronder nog geen enkel bericht is gepost.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:42

BrankaZ schreef:
Ben het met je eens op 1 punt na. Voordat nieuw leden gaat weigeren is het misschien een idee om eens de ledenlijst op te schonen. Want je zal verbaast zijn hoeveel accounts er bestaan waaronder nog geen enkel bericht is gepost.

Dus mensen die alleen maar meelezen en niets plaatsen moeten verwijderd worden.....mooie handel voor ze Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:43

Sundancer schreef:
BrankaZ schreef:

Dus mensen die alleen maar meelezen en niets plaatsen moeten verwijderd worden.....mooie handel voor ze Knipoog

Meelezen kan je ook zonder lid te zijn van Bokt. Maar als je lid wordt kan je wel gebruik maken van de zoekfuncties, pb's, mailknop, etc. en dat terwijl je geen actief lid bent.
Op zich geen bezwaar, maar als je overweegt om nieuwe leden te weigeren zou ik dus eerst die optie bekijken. Dan sluit je geen mensen uit die wel actief lid willen zijn.