Ergelijk gedrag op bokt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Ergelijk gedrag op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:25

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:58

Ik vind ook dat soms mensen wel wat liever mogen reageren.
Zeker mensen met shetlander worden vaak helemaal afgekraakt
Je bent te groot of te zwaar ziet er niet uit.
En dat vind ik wel jammer.
Ach als de pony er nu geen last van heeft wat maakt het dan uit.
Tips is heel iets anders dan afzeiken.
Zeg dan van mischien is het beter om te stopen want ik ben van mening dat je te groot bent.
In plaats van je bent te groot het ziet er niet uit en dat soort dingen.
Ik ken veel mensen hier op bokt die niet eens foto's durven in haw omdat ze bang zij om helemaal afgezeken te worden.
Maar gelukkig zijn er ook mensen bij die aardige en goed tips geven.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:37

Sommige mensen oordelen graag over situaties waar zijn geen of weinig (achtergrond)informatie van kennen. Dat heb ik ook al ervaren op bokt, maar zo zijn sommige mensen ook in het dagelijks leven. Of mensen die erg direct zijn (wat verkeerd opgevat kan worden).

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:38

Er zijn een hoop berichten die wel anders geformuleerd hadden mogen worden, maar is wel heel moeilijk om het goed op te schrijven. Het is ook heel moeilijk om geschreven woord op de juiste manier te lezen.
Soms voelen mensen zich aangevallen, terwijl het misschien helemaal niet is bedoeld, zelfs met smilie's is het niet altijd mogelijk om het zodanig neer te zetten zoals het ook bedoeld is.

Ik ben zo'n muts die zegt wat ie denkt, en ik hoop dat andere ook zo tegen mij zullen zijn. Ik heb er niets aan als ik iets zeg en iedereen kan alleen maar zeggen: 'daar heb je gelijk in' of 'dat ziet er leuk uit'.
Zo heb je mensen met een grove woord, maar zo heb je ook mensen met extreme lange tenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:42

urselin schreef:
Sommige mensen oordelen graag over situaties waar zijn geen of weinig (achtergrond)informatie van kennen. Dat heb ik ook al ervaren op bokt, maar zo zijn sommige mensen ook in het dagelijks leven. Of mensen die erg direct zijn (wat verkeerd opgevat kan worden).

Helaas worden heel veel topics op bokt ook gestart zonder dat je het hele verhaal te horen krijgt. Hoe vaak moet je niet gaan vissen? Dingen goed analyseren en troubleshooten is niet iedereen gegeven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:43

Ja Ja af en toe ben ik het ook spuugzat... van sommige mensen op bokt zou ik ook wensen dat ze nooit meer iets in een topic van me zouden plaatsen maarja daar kun je verder weinig aan veranderen...
Sommige mensen hebben nou eenmaal een kort lontje of voelen zich beter dan een ander... jammer ...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:45

Cyntje schreef:
Ja Ja af en toe ben ik het ook spuugzat... van sommige mensen op bokt zou ik ook wensen dat ze nooit meer iets in een topic van me zouden plaatsen maarja daar kun je verder weinig aan veranderen...
Sommige mensen hebben nou eenmaal een kort lontje of voelen zich beter dan een ander... jammer ...

Misschien kun je dat voortaan in een topic vermelden? 'De volgende personen mogen geen commentaar leveren:......' Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:46

Ook ik kom niet altijd even aardig over, maar het probleem van internet is ook dat dingen soms heel verkeerd over komen.

Maar soms zie ik ook reacties dat ik denk nou dat had wel even iets minder gemogen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:47

Vanessa24 schreef:
Cyntje schreef:

Misschien kun je dat voortaan in een topic vermelden? 'De volgende personen mogen geen commentaar leveren:......' Haha!

Ja whaha kon dat maar, je maakt het dan echter alleen maar erger Verward

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:48

Gewoon eens een keer proberen, of staat er ergens in de regels dat het niet mag? Haha!

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:49

Eerlijk gezegd stoor ik me er niet aan. Als iemand aanvallend reageert op mij dan leg ik het gewoon uit zoals het is. Niets mis mee. Ik zie heel vaak topics waarvan ik denk: hier klopt iets niet. Wat mij opvalt is dat er vaak een paar leuke reacties komen, dan zegt iemand waar het op staat en gelijk krijgt diegene heel veel bijval, dat vind ik een beetje kuddegedrag.

Maar verder denk ik dat velen heel wat kunnen leren van tips en adviezen, die waarschijnlijk niet helemaal overeen komen met je eigen idee, maar juist door dat soort opmerkingen kun je weer wat leren. Je hoeft er niets mee te doen maar je kunt er wel over nadenken. Ik zie heel vaak dat mensen op zulke opmerkingen heel defensief reageren, net zoals in het dagelijks leven, dat vind ik een beetje kinderachtig.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:59

Cassidy schreef:
urselin schreef:

Helaas worden heel veel topics op bokt ook gestart zonder dat je het hele verhaal te horen krijgt. Hoe vaak moet je niet gaan vissen? Dingen goed analyseren en troubleshooten is niet iedereen gegeven.

Die topics zitten er ook tussen ja. Maar je hoeft niet altijd te vissen, je kunt ook vragen Knipoog.
Ik stoor me er allemaal niet aan, ieder persoon reageert anders (de ene wat botter dan de ander). Maar de meeste reacties zijn goed bedoeld.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:00

Het gaat er toch niet om dat er niet negatief gereageerd MAG worden?
Het gaat er om dat (sommige) mensen niet goed onderbouwde kritiek leveren die bij een heleboel mensen hard aan komt en zeer veel pijn kan doen.
Je kan iets ook op een andere manier zeggen:
een opmerking als: "ben je gek ofzo? je gaat toch niet met gympen rijden, idioot.
Ga eerst eens fatsoenlijke spullen kopen" kan je ook anders brengen. "Het is best gevaarlijk om met gympen te rijden, je voet kan vast komen te zitten in de beugel als je valt, misschien dat het slim is om eerst goede schoenen/laarzen te kopen voor je er weer op klimt" klinkt toch al heel anders, en daar zal ook anders op gereageerd worden.
Er is de laatste tij deen hoop gedoe om "dikke mensen". Ik vind dat je het best mag zeggen als je iemand te zwaar vindt voor een pony/paard, maar breng het dan op een normale manier, een manier waarop de TS er nog wat aan heeft.
Jij bent veels te dik en dit is zielig met al dat hobbellende vet. Zoiets is gewoon kwetsend en dat hoef je echt niet op die manier te zeggen.

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:02

Ik dacht dat iedereen wel meekreeg dat het kwetstend/triest is om ongevraagd commentaar te geven op iemands uiterlijk, maar dat is helaas niet zo. Het ging toch om de binnenkant en niet om het plaatje! Die zogenaamde eerlijkheid.....
Door advertenties op Marktplaats krijg je soms ook de meest vreemde reacties van meiden. Ongevraagd commentaar op de foto/advertentie of de vraag of ze even op je paard mogen rijden (als je bv een bit te koop aanbiedt) en andere vreemde vragen. Als je verteld dat dit niet de bedoeling is van de advertentie gaan ze schelden in heeeel vreemd nederlands;-)
Laatst bijgewerkt door jakkiwakki op 04-10-06 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:04

Maar waarom zou je helemaal uitleggen dat het niet verstandig is om met gympen te rijden, je mag toch aannemen dat de persoon in kwestie dat zelf ook wel weet.
Ik zelf zou geen 'idioot' erbij schrijven, maar ik ben wel zo een die zegt wat ie denkt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:05

Maar ik zie vaak zat dat iemand normaal reageert (over gympen, te dik ik noem maar wat) en de TS toch helemaal over de rooie is hoor...
Zelf reageer ik ook bijna niet op HAW, alleen als ik er iets écht leuk uit vind zien.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:11

Misser schreef:
Maar ik zie vaak zat dat iemand normaal reageert (over gympen, te dik ik noem maar wat) en de TS toch helemaal over de rooie is hoor...
Zelf reageer ik ook bijna niet op HAW, alleen als ik er iets écht leuk uit vind zien.

Ik vind het niet normaal dat iemand afgebrand wordt op zijn uiterlijk, dat kies je namelijk niet zelf uit.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:18

Vanessa24 schreef:
Maar waarom zou je helemaal uitleggen dat het niet verstandig is om met gympen te rijden, je mag toch aannemen dat de persoon in kwestie dat zelf ook wel weet.
Ik zelf zou geen 'idioot' erbij schrijven, maar ik ben wel zo een die zegt wat ie denkt.

Het was gewoon als voorbeeld bedoelt.
Het klinkt gewoon een stuk aardiger. Als je aangeeft dat je denkt dat diegene het niet wist toon je de TS dat je hem/haar niet wil kwetsen en dat je van het goede in mensen uitgaat. Namelijk dat ze het doen in ontwetendheid, en niet uit gemakszucht ofzo.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:24

Nou ja goed dan, daar heb je wel gelijk in, maar ik denk ook dat er meer misverstanden kunnen ontstaan als je ieder zinnetje op z'n aardigst eruit wil hebben.
Soms is gewoon zeggen waar het op staat het beste.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:27

Ik denk idd dat, als je iemand wijst op bijv. giftige planten in zijn weiland, het eerder aankomt als je roept dat het " hartstikke giftig, en dodelijk voor je paard kan zijn" dan dat je roept dat " het niet zo gezond voor het paard is, en hij er weleens ziek van zou kunnen worden".

Wat denken jullie, welke verwoording zou ertoe leiden dat er actie wordt ondernomen?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:30

Dat is zo Cassidy, zeggen dat het dodelijk is komt veel beter over dan zeggen dat het niet zo gezond is.

Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je zelf aangesproken wilt worden, ik heb graag de directe aanpak, als je me niet mag, zeg het dan gewoon. Vindt je dat ik niet kan rijden, zeg het gewoon, ik heb er niets aan als mensen maar aardig in mijn gezicht doen om vervolgens bij zich zelf te denken: 'en toch is het een trut'.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:33

mee eens....ik plaatste een keer foto's van mn shetlander en een commentaar dat ik kreeg!!! Plaats nu maar geen foto's meer heb er genoeg van...Knipoog

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:36

Beetje jammer dat veel mensen meteen een oordeel klaar hebben, terwijl je gewoon een onschuldige vraag stelt of als trotse eigenaar foto's van je paardje plaatst... Ach ja, zegt genoeg over de personen die zulk commentaar hebben denk ik dan maar, maar inderdaad, leuk is anders...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:49

Lepeltje21 schreef:
Beetje jammer dat veel mensen meteen een oordeel klaar hebben, terwijl je gewoon een onschuldige vraag stelt of als trotse eigenaar foto's van je paardje plaatst... Ach ja, zegt genoeg over de personen die zulk commentaar hebben denk ik dan maar, maar inderdaad, leuk is anders...

Maar wat is een onschuldige vraag? Iedereen heeft een eigen opvatting over alles, wat de een normaal, onschuldig vindt, daar kan de ander behoorlijk van steigeren.
Waar zoveel mensen zijn, zullen ook zoveel problemen geven.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:51

Vanessa24 schreef:
Lepeltje21 schreef:

Maar wat is een onschuldige vraag? Iedereen heeft een eigen opvatting over alles, wat de een normaal, onschuldig vindt, daar kan de ander behoorlijk van steigeren.
Waar zoveel mensen zijn, zullen ook zoveel problemen geven.

Dat klopt, maar de manier waarop sommige mensen antwoorden is af en toe een beetje bot en kan ook op een andere manier gebracht worden (naar mijn mening).