tijdvermelding laatste post?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: tijdvermelding laatste post?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:13

kvind het er eigelijk ook wel leuk uitzien

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:53

Ik mis de optie 'Vandaag *tijd*' in het UCP. Vind 't eigenlijk maar niks. Ik heb *aantal minuten geleden* veranderd naar datum/maand/tijd.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:59

Hmm, ik vind het wel handig, maar ik moet er wel even aan wennen haha! Ik denk namelijk nooit in 'zoveel minuten geleden' Clown

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:05

Ik vind het wel een beetje raar!
Moet steeds terug rekenen hoelaat het 18 min of zo geleden was .. Tong uitsteken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:09

Puera schreef:
Ik mis de optie 'Vandaag *tijd*' in het UCP. Vind 't eigenlijk maar niks. Ik heb *aantal minuten geleden* veranderd naar datum/maand/tijd.

Vind "zoveel minuten geleden" ook maar irritant. Mis de "Vandaag, gisteren" idd ook in de UCP.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:03

BartVB schreef:
Soms wel Lachen Maar als het aan 90% van de Bokkers ligt veranderd er de komende 100 jaar niets meer aan Bokt Lachen

hahaha ja dat klopt denk ik ook wel Bart...
Maar als 90% dit vind... waarom verandert bokt dan Knipoog Clown

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:46

Gebruikers weten niet wat goed voor ze is Tong uitsteken Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:47

Ik zou er graag een paar opties bij willen hebben, vooral dan de mogelijkheid dat voor 'vandaag' niet het hele datumveld wordt afgedrukt. Zo gebeurt het ook vaak in mail- en newsprogramma's en dat is erg overzichtelijk vind ik (komt vast ook omdat ik het gewend ben, maar toch).

Taalkundig puntje: volgens mij moeten de maanden van de jaren niet met hoofdletters. (Daar valt over te twisten, maar zonder ziet het er net wat logischer uit in het Nederlands.)
De optie die ook de dagnaam weergeeft ("Don Sep 21 2006, 3:44pm") is natuurlijk in alle opzichten erg lelijk Haha!
Een obscure mix van Engelse en Nederlandse datumweergave. (Overigens, misschien dat het een mogelijkheid is om ipv "date()" gebruik te maken van "strftime()" want deze kan de lokale datum/tijd-weergaves aan. Dat is wel zo netjes voor internationaal bedoelde software. Maar ik weet niet welke chaos een conversie met zich mee zou brengen Knipoog )

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:43

Citaat:
("Don Sep 21 2006, 3:44pm")

En dat AM of PM verhaal snap ik dus ook nooit...
Waarom niet in 24 uurs telling? (dus 21:00 i.p.v 9:00PM/AM)
En hoofdletters horen inderdaad niet bij dagen en maanden...
Maar we snappen wat je bedoelt hoor Bart Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:13

Bokt weer.
Een kleine verandering en er is stress Haha! .

Maakt het nou uit of er 20.00u staat of 20 minuten geleden? Je weet toch dat het 20 minuten geleden 20.00 uur was?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:32

strftime() geeft een aantal rare problemen in een aantal talen en doet wat rare dingen met tijdzones als ik me niet vergis. De vertaalde maanden/dagen zitten in phpBB zelf, het kan alleen zijn dat dat nog niet allemaal netjes vertaald is.

De datum formaten zijn idd nog niet echt omgezet naar het nederlands. AM/PM wordt in NL b.v. vrij weinig gebruikt. Ik zal hier zo even naar kijken.

Wat bedoel je overigens met: "vooral dan de mogelijkheid dat voor 'vandaag' niet het hele datumveld wordt afgedrukt"?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:51

Misschien 'vandaag 21-09-06'? Ik gok ook maar wat hoor Clown

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:01

Tjaaa het viel mij ook al op! beetje vreemd Knipoog Maar jaa even wennen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:21

strftime() heeft niets met tijdzones te maken, het parset timestamps, precies zoals date(). Alleen dan met de lokale instellingen en niet alleen maar met Engelse. Ik kan me geen rare bugs met bepaalde talen herinneren, wel weet ik dat het uitmaakt hoe je server is geinstalleerd.
Desondanks lijkt het me een nettere oplossing dan hackselmatig alle Engelste 'dates' een beetje omvormen tot een soort van Nederlandse 'dates' Knipoog

[quuote="BartVB"]Wat bedoel je overigens met: "vooral dan de mogelijkheid dat voor 'vandaag' niet het hele datumveld wordt afgedrukt"?[/quote]

In mijn mailbox staat bv:
"Reactie op topic" | bokt@ bokt.nl | 19:20
"Een mailtje" | iemand @anderadres.nl | 21 sep 2006, 16:15

Ofwel: als het mailtje vandaag is verstuurd staat er alleen de tijd, en als het mailtje van gisteren of eerder is, wordt de hele datum afgedrukt.

(Overigens, eigenlijk vind ik dat het "21 sept" zou moeten zijn en niet "21 sep", maar dat is een nuance die ik mijn computer ook niet uit kan leggen Knipoog )

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:45

Ah, je hebt helemaal gelijk. strftime() doet idd niets met tijdzones. Wel werkt het anders op windows of un*x servers en dan ook nog afhankelijk van wat er allemaal wel/niet op die servers geinstalleerd is. Dat is nogal een probleem voor phpBB aangezien phpBB op de meest vreemde configuraties moet kunnen draaien. Dingen af laten hangen van externe libraries die nogal verschillen tussen installaties is in zo'n geval niet heel handig helaas Scheve mond

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:45

Van de andere kant zijn de problemen met strftime() gedocumenteerd en op te lossen, wat niet geldt voor obscure fouten in zelfgebouwde functies. Ik zou zelf als beheerder in elk geval liever willen proberen de datumfuncties volgens lokale instellingen aan de praat te krijgen, dan de optie helemaal maar niet te krijgen.

Dat is uiteraard een afweging die je maakt, maar na heel veel uur gespendeerd te hebben aan het omvormen van Engelse datums naar Nederlandse, en dat steeds opnieuw te moeten doen omdat elk programma weer andere manieren heeft, zou een standaard call naar strftime() wel een zegen zijn. Vooral omdat deze output dus al net zomin voldoet. Lachen

(Nog mooier zou het zijn als zowel php als de OS'en niet zo eigenwijs zouden zijn en gewoon een standaard datumparseding zouden ontwerpen. Maar dat zal wel nooit gebeuren)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:08

Zou idd een zegen zijn als dat allemaal stnadaard was maar helaas Lachen Grote probleem is dat het gros van de gebruikers van phpBB totaal geen controle heeft over de omgeving waar phpBB op draait. Die mensen kunnen hoog en laag springen maar er is maar erg weinig kans dat de beheerders van de server vervolgens zorgen dat de locales fatsoenlijk geinstalleerd worden. Ondertussen krijgen wij (de phpBB group) te horen dat onze software niet werkt Lachen

Liever zelf een alternatief bouwen voor strftime() en daar wat tijd in stoppen dan bergen support requests en klachten krijgen van mensen die servers hebben die maar half werken waar wij geen controle over hebben...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:02

Een klassiek "prisoner's dilemma". Zo wordt het nooit wat met de standaardisatie, dat is duidelijk. Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:03

Misser schreef:
Bokt weer.
Een kleine verandering en er is stress Haha! .

Maakt het nou uit of er 20.00u staat of 20 minuten geleden? Je weet toch dat het 20 minuten geleden 20.00 uur was?

mee eens, snap niet waar die drukte om is hoor

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:12

Er klopt geloof ik ook niks van van die minuten?
of gaat de tijd gewoon zo verschrikkelijk hard?