CB --> meer afwisseling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: CB --> meer afwisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:22

over commentaar op verhalen ben ik het wel met mizora eens... en het motiveerd wel als mensen zeggen van meer enzovoorts... dat geef ik eerlijk toe! alleen het punt is, door dat soort dingen worden topics wel heel erg lang.... (na de 3de x 'meer!' 'leuk' oid weet je vast wel dat het een goed stuk is toch? Nagelbijten / Gniffelen )

misschien kunnen lezers ideeen inbrengen over hoe het verhaal verder zou kunnen gaan? maar dat is ook meer aan de schrijver/ster om dat te vragen natuurlijk...

ik denk dat trouwens maya iets voorlegt, zij is toch ook de mod van cb? tenminste dan neem ik aan dat zij dat doet.

edit: ik zie net dat er eigelijk geen mod op cb is en dat maya de backup is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:26

Nee, ik ben enkel backup, Fairie is mod van CB Lachen

Ik weet niet of er een specifiek HK of forum voor de verhalen komt, ik zou daar ook niet al te hard op rekenen Knipoog maar we zijn wel aan het kijken naar de mogelijkheden om dit aan te pakken. Gezien veel van de reacties gewoon nergens op slaan, veel slowchat (daardoor onduidelijk voor de updates, en waar die staan). Het onderwerp van de verhalen is niet zo relevant, dat zijn rages, en is ook geen probleem.

Momenteel hebben we een paar opties, en zijn we aan het verder brainstormen, gezien ze beiden niet echt bevallen.
- Alle verhalen naar de JHK, waar men ongestoord kan slowchatten, en het ook niet meer aan de regel van minimaal 1500 woorden moet voldoen.
- Een gesloten topic, waarin enkel de updates geplaatst worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:30

is het ook geen optie dat in elk verhalen topic bovenaan een bericht komt te staan dat slowchatten niet de bedoeling is en dat er alleen onderbouwde reacties geplaatst mogen worden?

maar dat is waarschijnlijk een gigantische klus om dat allemaal bij te werken... Nagelbijten / Gniffelen
*denkt nog even verder na*

edit: en wat als er na elke 5 pagina's het hele stuk verhaal weer geplaatst word?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:54

A_lette schreef:
is het ook geen optie dat in elk verhalen topic bovenaan een bericht komt te staan dat slowchatten niet de bedoeling is en dat er alleen onderbouwde reacties geplaatst mogen worden?

maar dat is waarschijnlijk een gigantische klus om dat allemaal bij te werken... Nagelbijten / Gniffelen
*denkt nog even verder na*

edit: en wat als er na elke 5 pagina's het hele stuk verhaal weer geplaatst word?

Volgens mij schiet dat ook niet op. Dat slowchatten krijg je toch niet weg en steeds alle off topic berichten of oneliners weghalen kost de Mods te veel tijd. Het lijkt mij toch echt het makkelijkste om een CB HK of een subforum voor verhalen te maken. Dan blijft CB overzichtelijk. Nu staan er zoveel verhalen (dat het over hetzelfde onderwerp gaat begin ik nog niet eens over) dat alle andere dingen 'verdrukt' worden...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:08

Zucht, en dalijk zijn ze allemaal weer gek op foto's maken en krijgen we weer 1000 topic's met foto's.
Haha zo kun je bezig blijven! Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:09

Jammer, geen goede oplossing dit.
Omdat de topic's langer zijn dan 5 pagina's.
VAN VOOR DEZE REGEL.
worden ze naar HK verplaatst. Zoals shanna al opmerkt in het andere topic;
Jammer. Motivatie is zo weg. Scheve mond

Waarom deze oplossing? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:34

Zie de dienstmededeling : viewtopic.php?f=68&t=657249

Achterliggende gedachte : wij hebben geprobeerd bij te sturen maar geen verbetering op gemerkt, je hebt 2 soorten reacties, of men reageert niet meer, of men reageert eventjes goed, en vervalt weer in SC.

Door alles nu naar de JHK te verhuizen staat het nu daar, waardoor er geen regels meer zijn. Een deel van de verhalentopics is daar tevreden, zo kunnen ze ongestoord chatten, en updates hoeven niet meer aan de regel van min. 1500 woorden voldoen. Een ander deel vindt er niks meer aan, en het topic bloedt dood. Dergelijke schrijvers en lezers van een nieuw verhaal hebben gezien dat het op JHK niet leuk is, op die wijze in een topic te zijn. En zullen dus in een nieuw topic op CB (hopelijk) wel onderbouwd reageren zonder in SC te vervallen. Hierdoor wordt het niveau op CB een stuk hoger qua geplaatste reacties. Hierdoor kunnen de schrijver en bokkers zelf in de hand houden of een topic het waardig is om op CB te blijven, of dat ze tonen het niet belangrijk te vinden, en dus naar de JHK te gaan.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:03

Hmm. Nu snap ik het beter. Lachen
Dankjewel. Achteraf toch misschien wel de beste oplossing.