En ja, er zijn nog heel wat meer spelfouten waar ik me aan kan ergeren. Ik noemde alleen deze omdat ik hem op dat moment net weer tegen gekomen was en ik die spelfout de laatste tijd erg vaak zag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:
- Namens de Bond Voor Wou
Karoliefje_ schreef:Tja, als je overal druk om moet gaan maken. Heel veel bokkers kunnen bijna niet fatsoenlijk nederlands typen, of alleen maar breezertaal. Ik erger me ook zo aan de zin ''Ik kon die persoon wel'' (Ik kende die persoon wel)
Jettie schreef:Het valt mij best vaak op, en ik heb zoiets van "Je weet het verschil tussen 'is' en 'eens' toch wel?".
Melissa schreef:Ik wil niet heel banketstaaf zijn hoor, maar er zijn hier veel mensen met dyslexie. Ook aardig dat jullie met hen rekening houden.
Mientjeuh schreef:Idd.Ehm, weet je, in België zeggen we dat gewoon zo.
Denk dat je daarop niet iemand moet beschuldigen van het niet beheersen van de Nederlandse taal. Ik let zelf ook op spellingsfouten en kan me er dood aan ergeren, maar ik zeg toch gewoon altijd 'is' ipv 'eens'. In België hoor je 'eens' gewoon nooit.
Pinootje schreef:Spreekt moeilijk uit.Maar... de afkorting van eens is toch 'ns en niet is??? Dat heb ik mml altijd zo gedacht!
Sylleke schreef:Pinootje schreef:Spreekt moeilijk uit.Maar... de afkorting van eens is toch 'ns en niet is??? Dat heb ik mml altijd zo gedacht!
No offence.
Ik denk dat het bij ons (of toch hier bij mij) in België een soort van uitspraak is gewoorden. Welllis/welles.
Sylleke schreef:Ik denk dat het bij ons (of toch hier bij mij) in België een soort van uitspraak is gewoorden. Welllis/welles.
Sylleke schreef:Dat zeggen ze hier op de grens ook (jij woont in Essen toch?), maar als wij dat op school schrijven wordt het fout gerekend.Ik denk dat het bij ons (of toch hier bij mij) in België een soort van uitspraak is gewoorden. Welllis/welles.
Pinootje schreef:Weet ik...Maar hier op bokt geldt de schrijftaalJe 'spreekt' hier niet, maar je 'schrijft' het!
beantsje schreef:. In het Westen 'ik gaat naar me paard'
Fitzroy schreef:beantsje schreef:. In het Westen 'ik gaat naar me paard'
Nou, behalve Willem van Hanegem heb ik dat nog nooit iemand horen zeggen(en zelfs Willem niet
)
En ik heb toch ruim 30 jaar in het Westen gewoond![]()
Svp niet iedereen over 1 kam scheren.