Wie doet wat op Bokt.nl (23/9: bemiddelaars)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Wie doet wat binnen het moderatorteam op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:28

Wie zijn wij?
Op dit moment bestaat het boktbemiddelaarsteam uit Sterre (hoofdbemiddelaar), Gwen, Kiwiko, Olympia, Sjoert, Urielle, poes en Kiara

Wat doen wij?
Wij bemiddelen in zaken tussen Mods/Beheer en gebruikers. In de ogen van gebruikers kunnen OW's, UN's, Bans, etc. onterecht gegeven zijn. Of topics kunnen in ogen van gebruikers onterecht op slot gezet zijn. Voor deze zaken zijn wij aangesteld om hierin een bindend advies te geven richting het Mod-team.

Wij bemiddelen echter niet in pm-ruzies. Pm's zijn en blijven een privé-aangelegenheid waar wij als team ons niet in zullen of willen mengen. Wij kunnen geen originele Pm's lezen en kunnen dus de authenticiteit niet toetsen. Het enige advies wat wij kunnen geven in deze zaken is "gebruik de foei-knop". Weet je niet wat de foei-knop is, klik dan op deze link voor uitleg.

Hoe werken wij?
Wij werken als een jury. Het voltallige bemiddelaarsteam bekijkt iedere klacht. We overleggen of het Modteam een terechte beslissing heeft genomen. Gezamenlijk komen we dan tot een uitspraak over het opheffen danwel voortzetten van de OW, ban, UN, slot etc. Deze conclusie is bindend voor het modteam. Het Beheer heeft het laatste woord en een vetorecht.

Let op: De uitkomst van de klachtenprocedure is definitief. De maatregel, op opheffing daarvan, staat dan vast en verdere klachten hierover zullen niet in behandeling genomen worden.
Natuurlijk doen we er in eerste instantie alles aan om het niet zover te laten komen en "zaken" onderling en in goed overleg op te lossen.

Wat gebeurt er met een klacht?
Als je een probleem hebt, stuur dan een email naar bemiddelaars@bokt.nl, met daarin een uitleg van de situatie waarvoor je bemiddeling wilt. In dat bericht moet dus duidelijk staan met wie je een probleem hebt, wat er gebeurd is en welke sanctie (straf) is uitgedeeld. Geef ook duidelijk aan hoe jij wilt dat de situatie wordt opgelost.

Jouw email wordt geplaatst in een topic op het Bemiddelaarsforum. Dit is een gesloten forum waarop alleen bemiddelaars kunnen lezen en posten. Je krijgt een vast contactpersoon aangewezen. Dat is degene die verantwoordelijk is voor de afhandeling van jouw klacht en contact met jou zal houden.
Jouw contactpersoon vraagt aan de moderators om een motivatie aan de moderator(s) waarom een bepaalde aktie is ondernomen. Ook deze informatie wordt geplaatst op het Bemiddelaarsforum.

Alle informatie over de kwestie wordt dus gelezen door alle bemiddelaars.
De bemiddelaars geven allemaal hun mening of de moderators de beslissing op de juiste wijze hebben genomen en bekijken ook of de gegeven sanctie terecht was voor de hele situatie.
Zo komt het team tot een gezamelijke beslissing die aan jou bekend gemaakt wordt en naar de Mods en het Beheer gaat.

Termijnen?
Binnen 2 dagen krijgt een klager bevestiging van ontvangst van zijn/haar bericht. Klachten zullen binnen 7 dagen worden afgehandeld.
Het kan soms zijn dat de behandeling van een klacht langer dan 7 dagen gaat duren. In dat geval zal jouw contactpersoon aan jou vragen of jij toestemming geeft om de termijn te verlengen. Wil je dat niet, dan zal het bemiddelaarsteam een beslissing nemen op basis van de dan bekende informatie.

Hoe kan je ons bereiken?
Je kan ons bereiken door een email te sturen naar bemiddelaars@bokt.nl (zou ik even goed onthouden, want als je eenmaal geband bent kan je dit niet meer teruglezen)

Mochten er nog vragen zijn dan kan je die uiteraard bij één van ons kwijt.

Wij als team hopen het heel rustig te krijgen, en wensen iedereen veel boktplezier !!

Paardenmeis1

Re: Wie doet wat op Bokt.nl (23/9: bemiddelaars)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:36

Oke dat is helder Ja

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:17

Inderdaad!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:47

is het misschien niet mogelijk om de submods een bepaalde kleur te geven.
misschien zien sommige mensen dan anders nog niet helemaal wie de submods zijn Knipoog

dan vallen die ook een beetje op

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:36

de submods hebben volgens mij een ondertitel.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:30

Submods hebben idd een ondertitel, lijkt mij duidelijk genoeg Ja

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:54

misschien een rare vraag hoor, maar waarom is lielle geen mod meer?
dacht dat ze nog mod is

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 00:17

Ze heeft haar modtaken naast zich neergelegd om zich op andere bokt-taken te concentreren Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 08:05

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:39

sorry lielle,
dat had ik niet gezien

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:10

Wat doet een submod nu eignelijk? ... want kan daar niet echt iets over vinden...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:13

Rol van de submoderators
De submoderators zijn als eersten verantwoordelijk voor het goed reilen en zeilen van dit forum. Van hen wordt dan ook verwacht dat zij sturend optreden in discussies als dit nodig is en dat zij verder gebruikers wijzen op de regels. Bij onvoldoende effect is het de bedoeling dat de moderators ingeschakeld worden, en dat geldt ook voor het verplaatsen van topics die elders horen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:18

Handig Ja

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:42

Eigenlijk verdienen de sub-moderators (naar mijn mening) ook een kleurtje. Vork Zij doen toch ook werk?

Ik ben ook benieuwd of er nog een rijtje komt met wie de beheerders zijn, wie de moderators zijn, wie de bemiddelaars zijn (al staat dat al hier boven) en wie de sub moderators zijn.
Ik heb er nl helemaal geen zicht meer op. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:32

Ja, eigenlijk moeten submoderators ook een kleurtje (weet ik tenminste meteen waar ik me voor in moet houden Knipoog ) Maar ik vraag me gewoon af of het allemaal nog wel zo gezellig is in het "team".......

Binnen 1 maand 3 moderators die het opgeven en 1 bemiddelaar....... Is het allemaal toeval? Verward

Lielle, Maya, Karin en Jasper ....pfffff

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:11

Maya is er nog hoor, Anya is gestopt Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:26

Oeps...ik haal ook altijd die twee door elkaar.... Bloos Bloos Bloos

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:48

Laat mij maar gewoon in het kleurtje die ik al heb, voor de mensen die niet kunnen lezen wat er onder mjin naam staat wordt het geloof ik tijd voor een bril of een groter lettertype.
Ik vond de schok dat er iets onder mijn naam stond al groot genoeg maar om nu straks ook nog eens van kleur te veranderen.. nee doe maar niet...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:52

Mee eens Zahlina, lijkt mij toch duidelijk genoeg Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:47

Olympia schreef:
Rol van de submoderators
De submoderators zijn als eersten verantwoordelijk voor het goed reilen en zeilen van dit forum. Van hen wordt dan ook verwacht dat zij sturend optreden in discussies als dit nodig is en dat zij verder gebruikers wijzen op de regels. Bij onvoldoende effect is het de bedoeling dat de moderators ingeschakeld worden, en dat geldt ook voor het verplaatsen van topics die elders horen.

Gezien wat een submoderator allemaal mag vind ik een kleurtje zeker nodig. Vraag me ook af of ik kan zien of ze "sturend" bezig zijn of dat ze zich gewoon in de discussie mengen.... En kijken wat er onder die naam staat??? Geen idee wat die afkortingen allemaal betekenen.... Interesseert me eigenlijk ook niet. Er zijn ook GP amazones en weet ik het wat allemaal wel niet met die letters onder de naam. Boeit me niet dus lees ik het niet.....

Als ze iets sturend bedoelen en ik vat dat anders op dan hoeven ze dus alleen de mods nog maar vragen een OW te sturen en hebbes Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:04

Ik geloof toch niet dat het de bedoeling is dat ik om een ow voor iemand bij een mod ga vragen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:36

slimmerik schreef:
Olympia schreef:
Rol van de submoderators

Gezien wat een submoderator allemaal mag vind ik een kleurtje zeker nodig. Vraag me ook af of ik kan zien of ze "sturend" bezig zijn of dat ze zich gewoon in de discussie mengen.... En kijken wat er onder die naam staat??? Geen idee wat die afkortingen allemaal betekenen.... Interesseert me eigenlijk ook niet. Er zijn ook GP amazones en weet ik het wat allemaal wel niet met die letters onder de naam. Boeit me niet dus lees ik het niet.....

Als ze iets sturend bedoelen en ik vat dat anders op dan hoeven ze dus alleen de mods nog maar vragen een OW te sturen en hebbes Bloos

Oh ja hoor me mogen echt erg veel...
Denk dat wij net zoveel mogen als andere gebruikers alleen wordt er van ons verwacht dat wij ons forum goed in de gaten blijven houden en ingrijpen indien nodig met een sturende post.
Wordt er niet geluisterd dan moeten wij ook gebruik maken van de tem-knop of de pb.
Dit kan elke bokt gebruiker doen en er zijn ook veel die als een topic uit de hand loopt een opmerking posten of een moddy tippen.

Gr Em

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:31

Hoe word je eigenlijk mod? Is dat op uitnodiging?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:36

Ja. Ja

De moderators houden intern overleg over wie zij geschikt achten. Die personen kunnen plotseling een pb verwachten. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:18

Aha, ik wou niks hinten of zo Tong uitsteken