bokt te hard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miloutjuhh

Re: bokt te hard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:59

ik denk niet dat er een goede rede voor moord is...

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:03

denk t ook niet,,maar als je beide kinderen door een of andere psychopaat verkracht en als een vodje in de berm gedumpt zijn..kan ik er begrip voor opbrengen dat iemand het eigen heft in handen neemt..of zichzelf niet meer in de hand kan houden... en wat als diegene nou de doodstraf krijgt door het vermoorden van een psychopaat die zijn kinderen verkracht en vermoord heeft?? om maar even een voorbeeld te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:04

Chrisje92 schreef:
Nee, maar weer ff ontopic:
Wat geeft de mensen het recht om elkaar maar lekker te vermoorden?

Gaat het nu over dat bokt te hard is, of de algehele maatschappij?

Verder ben ik ook geen voorstander voor de doodstraf, ook om de bovengenoemde redenen, maar ook zie ik het als een verpakte zelfmoord, als iemand iemand vermoord, en hiervoor de doodstraf krijgt, is degene er 'snel vanaf',
doordat degene de doodstraf krijgt. Ik zal me nu wel wat ongelukkig uitdrukken, maar ik neem aan dat de gemiddelde lezer, en poster, het IQ wel heeft mijn stelling te snappen Knipoog

Ik werk zelf ( nog) in een gevangenis, en het is echt niet leuk om vast te zitten, hoor, stel jij je eens voor dat je de hele dag in een kamertje zit van 2 bij 2 en de godganse dag tv kijken...de deur gaat alleen open als een ander dat bepaald. Zeker met de opkomende bezuinigingen wordt dat alleen maar erger...
Desalniettemin zitten ze niet voor zweetsokken, dus heb totaal geen medelij met ze! ( ondanks dat het een huis van bewaring is)

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:05

De doodstraf:

Ik vind van niet want dan lijd degene die gemoord heeft niet genoeg! Degene die moord moet voelen wat hij/zij gedaan heeft!!

miloutjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:06

tsjaa...daar zit weer wat in.. Nors opkijken
dat van die verkrachter en ouder.. Nagelbijten / Gniffelen
duz dat wat endian23 zegt..

miloutjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:08

Bitch schreef:
Chrisje92 schreef:
Nee, maar weer ff ontopic:
Wat geeft de mensen het recht om elkaar maar lekker te vermoorden?

Gaat het nu over dat bokt te hard is, of de algehele maatschappij?

Verder ben ik ook geen voorstander voor de doodstraf, ook om de bovengenoemde redenen, maar ook zie ik het als een verpakte zelfmoord, als iemand iemand vermoord, en hiervoor de doodstraf krijgt, is degene er 'snel vanaf',
doordat degene de doodstraf krijgt. Ik zal me nu wel wat ongelukkig uitdrukken, maar ik neem aan dat de gemiddelde lezer, en poster, het IQ wel heeft mijn stelling te snappen Knipoog

Ik werk zelf ( nog) in een gevangenis, en het is echt niet leuk om vast te zitten, hoor, stel jij je eens voor dat je de hele dag in een kamertje zit van 2 bij 2 en de godganse dag tv kijken...de deur gaat alleen open als een ander dat bepaald. Zeker met de opkomende bezuinigingen wordt dat alleen maar erger...
Desalniettemin zitten ze niet voor zweetsokken, dus heb totaal geen medelij met ze! ( ondanks dat het een huis van bewaring is)

precies! OK dan!

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:09

gelijk heb je..
Wees eens vriendelijk.,.
Ook iemand: Wouw fotos maken (vriendin.. Is nu al een tijd geleden)
Van bloemen ..
kreeg alleen maar domme fotos enz..
Heel vaag

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:12

_Suus_ schreef:
gelijk heb je..
Wees eens vriendelijk.,.
Van bloemen ..
Heel vaag

Euh, wat bedoel je nu precies? Verward Over die bloemen?

Maar dat mensen wel eens wat vriendelijker naar elkaar mogen zijn, irl en op Bokt, ben ik het wel mee eens. Bokt is imo een afspiegeling van de huidige maatschappij, en ik ben het er wel mee eens dat die steeds harder wordt ja... En dat zie je ook terug op Bokt, mensen hebben een korter lontje en op internet kunnen dingen zo anders overkomen dan ze bedoeld worden...

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:15

miloutjuhh schreef:
ik denk niet dat er een goede rede voor moord is...

Ik kan voor mezelf wel een paar redenen bedenken wat voor mij een goede reden is om iemand te vermoorden...

Ik ben zeker niet voor doodsstraf ik denk dat je iemand die iemand vermoord veel beter weg kan stoppen in een issolatie cel met alleen zichzelf om mee te banketstaaf en hem daar de rest van zijn leven laten zitten denk dat je die gene dan veel meer straft.
Aan de andere kant,kijk die mensen die met hun smerige handen aan kleine kinderen zitten en ze misbruiken en verkrachten zo een moet ik dus ook niet in me handen krijgen en in mijn ogen iemand die zo ziek is om aan iets te komen wat zich niet kan verdedigen verdient het in mijn ogen niet om te leven

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:19

nee oke.. maar je hoort ook heel vaak dat psychopaten zelf ook een poedersuiker gehad hebben(niet om het goed te praten maar..) hetzelfde geldt voor mensen die vroeger mishandelt zijn,vaak hoor je dat ze later zelf ook hun zelfbeheersing verliezen en dus losser met de handjes zijn..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:23

Eigenlijk gaat dit topic nu een beetje over de hele maatschappij. Is goed, maar dat moet het ff verplaatst worden, naar nieuws en maatschappij, en de titel moet veranderd, maar hoe doe je dat? Bloos
Over Celstraf:
25 jaar cel (ik noem maar wat..) is lang Ziek ik zou dan tot m'n 38ste in de cel zitten. Nou, reken er maar op dat dan je leven verpest is hoor!
Ook geloof ik wel in spijt. Klinkt heel naief, maar als iemand heel lang in de cel zit na een moord, denk ik dat diegene wel spijt KAN hebben, en weer een goed mens KAN worden, als hij/zij dat wil. Daar heb je volgens mij ook mensen voor, die misdadigers uit de gevangenis weer helpen om ze weer.. goed te krijgen zegmaar.
Ik had nog een argument, maar die ben ik vergeten Schijnheilig

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:24

_Suus_ schreef:
gelijk heb je..
Wees eens vriendelijk.,.
Van bloemen ..
Heel vaag

Sommige mensen moeten eerst eens fatsoenlijk nederlands leren. ( dit is niet hard bedoeld)

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:31

ik vind dat mensen ook de kans moeten krijgen om weer terug te keren in de maatschappij.. maar dit vindt ik niet voor iedereen gelden.
een psychopaat blijft een psychopaat. en een kinderverkrachter blijft een kinderverkrachter, deze mensen zien het als een lust,, het is een genot voor hun en ze kunnen het amper weerstaan of ze het nou willen of niet.
iemand die door blinde woede iemand neer geknalt heeft kan erop terugkomen en heel veel spijt hebben,net als een opgeschoten jongeren die een bankberooft deze mensen mogen van mij terug in de maatschappij als ze hun straf uitgezeten hebben,, maar ik vind dat ze dan wel hulp moeten krijgen als ze terug gaan in de maatschappij,,vaak worden ze gewoon aan hun lot overgelaten heb ik t idee.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:45

enidan23 schreef:
ik vind dat mensen ook de kans moeten krijgen om weer terug te keren in de maatschappij.. maar dit vindt ik niet voor iedereen gelden.
een psychopaat blijft een psychopaat. en een kinderverkrachter blijft een kinderverkrachter, deze mensen zien het als een lust,, het is een genot voor hun en ze kunnen het amper weerstaan of ze het nou willen of niet.
iemand die door blinde woede iemand neer geknalt heeft kan erop terugkomen en heel veel spijt hebben,net als een opgeschoten jongeren die een bankberooft deze mensen mogen van mij terug in de maatschappij als ze hun straf uitgezeten hebben,, maar ik vind dat ze dan wel hulp moeten krijgen als ze terug gaan in de maatschappij,,vaak worden ze gewoon aan hun lot overgelaten heb ik t idee.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen kunnen verbeteren.
Er zijn speciaal opgeleide mensen die misdadigers weer helpen hun leven op te pikken, en ik vind dat dat soort mensen heel goed werk doen Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:11

Chrisje92 schreef:
Ik erger me de laatste tijd vaak op de manier waarop er hier op bokt, door sommige mensen, wordt gereageerd op erge gebeurtenissen. Bijvoorbeeld mishandeling, moord of diefstal. Vaak krijg je als reactie: We moeten hetzelfde bij die man/vrouw doen! Laat ze zelf maar 's de pijn voelen.
Mensen.. kom op! Je wilt 'de mishandelde' de pijn niet laten voelen, maar wel degene die het gedaan heeft! Wil je je zo verlagen tot dat niveau?
Voordat je zoiets zegt, denk dan goed aan dit gezegde: Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.

Er bestaat geen excuus om iemand te vermoorden, verkrachten of ander vreselijk leed aan te doen. Wat mij betreft mag bij al dat schorriemorrie de huid eraf getrokken worden, levend en wel.

Mensen moeten zelf, voor hun eigen daden, nadenken over jouw genoemde gezegde. Ik vind dat je bij een crimineel echt niet naar zijn of haar welzijn hoeft te kijken. Dit gezegde komt met mijn gedachtegang over criminelen overeen: wie de bal kaatst, kan/zal/moet hem terug verwachten.

Overigens vind ik diefstal een heel ander verhaal dan een moord..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:35

ben ik het aan de ene kant mee eens maar... denk dat je echt naar de motieven van de daders moet kijken..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:40

Chrisje92 schreef:
Tuurlijk laat je hem niet vrij rond hobbelen!
Maar je verlaagt je tot ook niet tot het niveau van de dader?
Laten we het iets dichter bij huis halen. Stel nou, een hele goede vriend van jou vermoord iemand. Die persoon die vermoord is, is een onwijze eikel geweest, en jij hebt hem nooit aardig gevonden. Jij vind het dan normaal als jou vriend ook vermoord wordt..?

Ik zou die vriend niet meer recht in de ogen aan kunnen kijken, ik zou kotsmisselijk van hem worden.
Maar ik ben niet voor de doodstraf, dus ook niet bij die heel goede vriend.

KiWiKo schreef:
rudi schreef:
Ik erger me aan zoveel reacties! Kijk bijvoorbeeld maar eens in het topic: Snij mezelf.. Waarom nemen mensen zo'n meisje in godsnaam niet serieus.. nee.. wat het niveau betreft is het zo omlaag gegaan, maargoed dat is niet alleen met bokt.nl..
*Wil niet zeggen dat ik perfect ben*

zoooo en dat weet jij in die 10 maanden Haha! Haha!

verder zeg ik altijd gewoon wat ik vind........ take it or leave it : D

Ik geloof dat wij elkaar een hand kunnen geven *LOL*

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:40

bv een zwerver die geen geld heeft en iemand vermoord voor veel geld, wat voor straf zoude jullie zo iemand geven??

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:00

een hele goede straf, dit is een daad om er zelf beter van te worden...
ik heb t zoiezo niet echt op zwervers ( sorrie hoor!)
sommige kiezen er zelf voor om zwerver te worden.. en sommige komen door bijvoorbeeld drugsgebruik op straat te staan.. en in mijn ogen is het een junk die voor veel geld iemand vermoord dus opsluiten die handel.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:00

op water en brood! maar dat was die al gewend denk ik ! Tong uitsteken

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:01

wat de straf ook is, het is nooit goed genoeg.
we willen het vaak altijd net iets anders dan dat het gaat.
net als met het weer, dat is ook nooit goed.

wat is nou een goede straf.
doodstraf ben ik niet gelijk voor, maar iemand als saddam hoessein mogen ze van mij langzaam laten lijden.
dat noem ik geen mens meer.

idd is bokt soms wat hard, maar ik denk dat het eerder de gedachte is die het ''zaligmakend'' maakt dan dat het ook eigenlijk gebeurd.
even je frustratie uitten en opschrijven, want als je het irl zegt krijg je soms nogal scheve koppen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:02

enidan23 schreef:
een hele goede straf, dit is een daad om er zelf beter van te worden...
ik heb t zoiezo niet echt op zwervers ( sorrie hoor!)
sommige kiezen er zelf voor om zwerver te worden.. en sommige komen door bijvoorbeeld drugsgebruik op straat te staan.. en in mijn ogen is het een junk die voor veel geld iemand vermoord dus opsluiten die handel.

sommige komen ook op straat te staan door andere dingen...
je reactie vind ik nogal kortzichtig, het meerendeel zal er op wat voor manier zelf voor gekozen hebben op wat voor manier dan ook, maar sommigen hebben ook geen keus...

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:06

door wat voor een dingen dan?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:15

mijn mening is dat je niet zomaar op straat komt te staan,, daarvoor moet je het echt wel bont gemaakt hebben.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:36

door bijvoorbeeld een onvoorzien iets waardoor kosten oplopen en je steeds meer schuld opbouwd en uiteindelijk niks meer kan betalen???

je komt niet zomaar op straat te staan en ja, je hebt er zelf ook een deel aan meegewerkt.
maar om nou gelijk een hekel te hebben aan zwervers?

maar dit gaat off-topic zo.