Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chrisje92 schreef:Nee, maar weer ff ontopic:
Wat geeft de mensen het recht om elkaar maar lekker te vermoorden?
Bitch schreef:Chrisje92 schreef:Nee, maar weer ff ontopic:
Wat geeft de mensen het recht om elkaar maar lekker te vermoorden?
Gaat het nu over dat bokt te hard is, of de algehele maatschappij?
Verder ben ik ook geen voorstander voor de doodstraf, ook om de bovengenoemde redenen, maar ook zie ik het als een verpakte zelfmoord, als iemand iemand vermoord, en hiervoor de doodstraf krijgt, is degene er 'snel vanaf',
doordat degene de doodstraf krijgt. Ik zal me nu wel wat ongelukkig uitdrukken, maar ik neem aan dat de gemiddelde lezer, en poster, het IQ wel heeft mijn stelling te snappen![]()
Ik werk zelf ( nog) in een gevangenis, en het is echt niet leuk om vast te zitten, hoor, stel jij je eens voor dat je de hele dag in een kamertje zit van 2 bij 2 en de godganse dag tv kijken...de deur gaat alleen open als een ander dat bepaald. Zeker met de opkomende bezuinigingen wordt dat alleen maar erger...
Desalniettemin zitten ze niet voor zweetsokken, dus heb totaal geen medelij met ze! ( ondanks dat het een huis van bewaring is)
_Suus_ schreef:gelijk heb je..
Wees eens vriendelijk.,.
Ook iemand: Wouw fotos maken (vriendin.. Is nu al een tijd geleden)
Van bloemen ..
kreeg alleen maar domme fotos enz..
Heel vaag
miloutjuhh schreef:ik denk niet dat er een goede rede voor moord is...
_Suus_ schreef:gelijk heb je..
Wees eens vriendelijk.,.
Ook iemand: Wouw fotos maken (vriendin.. Is nu al een tijd geleden)
Van bloemen ..
kreeg alleen maar domme fotos enz..
Heel vaag
enidan23 schreef:ik vind dat mensen ook de kans moeten krijgen om weer terug te keren in de maatschappij.. maar dit vindt ik niet voor iedereen gelden.
een psychopaat blijft een psychopaat. en een kinderverkrachter blijft een kinderverkrachter, deze mensen zien het als een lust,, het is een genot voor hun en ze kunnen het amper weerstaan of ze het nou willen of niet.
iemand die door blinde woede iemand neer geknalt heeft kan erop terugkomen en heel veel spijt hebben,net als een opgeschoten jongeren die een bankberooft deze mensen mogen van mij terug in de maatschappij als ze hun straf uitgezeten hebben,, maar ik vind dat ze dan wel hulp moeten krijgen als ze terug gaan in de maatschappij,,vaak worden ze gewoon aan hun lot overgelaten heb ik t idee.
Chrisje92 schreef:Ik erger me de laatste tijd vaak op de manier waarop er hier op bokt, door sommige mensen, wordt gereageerd op erge gebeurtenissen. Bijvoorbeeld mishandeling, moord of diefstal. Vaak krijg je als reactie: We moeten hetzelfde bij die man/vrouw doen! Laat ze zelf maar 's de pijn voelen.
Mensen.. kom op! Je wilt 'de mishandelde' de pijn niet laten voelen, maar wel degene die het gedaan heeft! Wil je je zo verlagen tot dat niveau?
Voordat je zoiets zegt, denk dan goed aan dit gezegde: Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.
Chrisje92 schreef:Tuurlijk laat je hem niet vrij rond hobbelen!
Maar je verlaagt je tot ook niet tot het niveau van de dader?
Laten we het iets dichter bij huis halen. Stel nou, een hele goede vriend van jou vermoord iemand. Die persoon die vermoord is, is een onwijze eikel geweest, en jij hebt hem nooit aardig gevonden. Jij vind het dan normaal als jou vriend ook vermoord wordt..?
KiWiKo schreef:rudi schreef:Ik erger me aan zoveel reacties! Kijk bijvoorbeeld maar eens in het topic: Snij mezelf.. Waarom nemen mensen zo'n meisje in godsnaam niet serieus.. nee.. wat het niveau betreft is het zo omlaag gegaan, maargoed dat is niet alleen met bokt.nl..
*Wil niet zeggen dat ik perfect ben*
zoooo en dat weet jij in die 10 maanden![]()
verder zeg ik altijd gewoon wat ik vind........ take it or leave it : D
enidan23 schreef:een hele goede straf, dit is een daad om er zelf beter van te worden...
ik heb t zoiezo niet echt op zwervers ( sorrie hoor!)
sommige kiezen er zelf voor om zwerver te worden.. en sommige komen door bijvoorbeeld drugsgebruik op straat te staan.. en in mijn ogen is het een junk die voor veel geld iemand vermoord dus opsluiten die handel.