Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: Bij ITP. Vaak @ Fotoshoot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:23

Frozenstar schreef:
This_is_me schreef:
En iemand met OOG voor het opject!!! Want dat word ook nog wel eens vergeten!!! Niet alleen betalen en een goede camera is genoeg!!

Bedoel je oBject Haha! ?

Tuurlijk moeten de foto's er ook goed uit zien!

Bloos ja sorry dat is wat ik bedoel.... Die NL spelling is niets voor mij haha

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:51

Ja dat is wel irritand inderdaad. Dan staat er bijvoorbeeld Z1+15 BONFIRE @ FOTOSHOOT MOOI!!!
En wat krijg je wazige foto's, die eigenlijk heel gewoontjes zijn. Ik kijk ook heel vaak naar ITP en dan staat er zo'n titel en dan denk je, nu komen er mooie proffesionele foto's en dan zijn ze met een mobieltje gemaakt of in de bak zodat alle foto's te donker zijn en je vrijwel niks ziet. En dat is erg jammer want er zitten wel degelijk goede foto's bij! *LOL* Maar door de bomen kun je het bos niet meer zien.

Voorbeeldje

Wanneer is iets een fotoshoot, als ik foto's van me schoenen onder het bureau maak met me mobieltje is het dan een fotoshoot omdat ik er tijd aan heb besteed?

Of is het pas een fotoshoot als ik mijn schoenen eerst goed heb gepoetst, ze op een plek heb gezet zodat de foto's niet te donker of over belicht worden en ik een degelijke camera gebruik. Dan is er echt tijd aan besteed.

Zelfde dat mensen erbij zetten Z1+15 ik bedoel wat maakt dat uit met ITP, het is toch geen HAW, kijk als je het er bij zet met HAW dan is het logischer want dan kun je ook zien dat het rijden van hoger niveau is en mag je dus ook foto's verwachten waarbij er wat oefeningen uit de M,L of Z worden gedaan. En vaak is dit nog geen eens het geval.

Er word bij ITP Z1+15 bij gezet om meer kijkers te trekken, maar als de foto's terleurstellend zijn zoals slechte kwaliteit dan bekijken de meeste bokkers de eerste foto en dan klikken ze al op vorige, want het is gewoon niet wat je er van verwacht had en dat werkt frustererend. Dus ik snap de TS heel goed.

Maar gelukkig zitten er af en toe ook nog wel echte fotoshoots bij die wel van kwaliteit zijn Haha! het lijkt me handig als iemand proffesionele foto's heeft gemaakt dat ook in de titel zet, en als de foto's niet van een proffesionele fotoshoot zijn dat er dan niet bij gezet mag worden proff. fotoshoot. Dat scheelt een hoop teleurstellingen denk ik.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:54

Fotoshoot versta ik onder goede kwaliteits foto die goed scherp zijn. Bokkers die vaak fotograferen en wel zo nu en dan te zien zijn bij Amateursfotografen-topic. Ikzelf zet wel Fotoshoot bij. Als het wat slechtere foto´s zijn dan ben ik wel inderdaad aan het twijfelen dat ik er fotoshoot voor plaats. Maar wat versta jij onder slechte foto´s? Wazig? Paard loopt niet goed of ruiter staat er gek op? Heb je misschien een voorbeeld als foto?!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:56

SONY schreef:
Ja dat is wel irritand inderdaad. Dan staat er bijvoorbeeld Z1+15 BONFIRE @ FOTOSHOOT MOOI!!!
En wat krijg je wazige foto's, die eigenlijk heel gewoontjes zijn. Ik kijk ook heel vaak naar ITP en dan staat er zo'n titel en dan denk je, nu komen er mooie proffesionele foto's en dan zijn ze met een mobieltje gemaakt of in de bak zodat alle foto's te donker zijn en je vrijwel niks ziet. En dat is erg jammer want er zitten wel degelijk goede foto's bij! *LOL* Maar door de bomen kun je het bos niet meer zien.

Voorbeeldje

Wanneer is iets een fotoshoot, als ik foto's van me schoenen onder het bureau maak met me mobieltje is het dan een fotoshoot omdat ik er tijd aan heb besteed?

Of is het pas een fotoshoot als ik mijn schoenen eerst goed heb gepoetst, ze op een plek heb gezet zodat de foto's niet te donker of over belicht worden en ik een degelijke camera gebruik. Dan is er echt tijd aan besteed.

Zelfde dat mensen erbij zetten Z1+15 ik bedoel wat maakt dat uit met ITP, het is toch geen HAW, kijk als je het er bij zet met HAW dan is het logischer want dan kun je ook zien dat het rijden van hoger niveau is en mag je dus ook foto's verwachten waarbij er wat oefeningen uit de M,L of Z worden gedaan. En vaak is dit nog geen eens het geval.

Er word bij ITP Z1+15 bij gezet om meer kijkers te trekken, maar als de foto's terleurstellend zijn zoals slechte kwaliteit dan bekijken de meeste bokkers de eerste foto en dan klikken ze al op vorige, want het is gewoon niet wat je er van verwacht had en dat werkt frustererend. Dus ik snap de TS heel goed.

Maar gelukkig zitten er af en toe ook nog wel echte fotoshoots bij die wel van kwaliteit zijn Haha! het lijkt me handig als iemand proffesionele foto's heeft gemaakt dat ook in de titel zet, en als de foto's niet van een proffesionele fotoshoot zijn dat er dan niet bij gezet mag worden proff. fotoshoot. Dat scheelt een hoop teleurstellingen denk ik.

Ik ben het helemaal met je eens. Alhoewel ik het niet irritant vind als je Z1+15 plaatst bij ITP. Niet dat je dat zegt! Knipoog Het is vaak inderdaad zo dat je wazige foto´s krijgt en er word in de titel het woord `fotoshoot´ geplaatst. Als de fotograaf er duidelijk vermeld staat dat door het uploaden de kwaliteit achteruit is gegaan kan ik het deeltelijks begrijpen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:00

Echt aan irriteren doe ik niet (meer), maar trap er soms nog steeds in. Als ik fotoshoot zie staan verwacht ik kwaliteit.

SONY schreef:

Dit vind ik wel een mooie omschrijving van een fotoshoot. Er is van te voren tijd aan besteed en er is na gedacht over belichting/instellingen/compositie enz. Hierdoor zullen de foto's kwalitatief beter zijn dan gemiddeld.

En wat betreft het vermelden; professionele fotoshoot. Ik ken amateurs die schitterende foto's kunnen maken. En zie heel regelmatig mensen hier op bokt zich aanbieden als prof. terwijl de kwaliteit die ze leveren bagger is.
Okee, prof of niet heeft dan wel niets te maken met kwaliteit. Tenslotte; iedereen die 'z'n brood' ermee verdient mag zich professioneel noemen.

Daarnaast, wat de één goed genoeg vind is voor de ander weer niet goed genoeg. Maar inderdaad, er staan vaak genoeg foto's op ITP die onscherp zijn, met zware overbelichting enz.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:03

Antoinette schreef:
Echt aan irriteren doe ik niet (meer), maar trap er soms nog steeds in. Als ik fotoshoot zie staan verwacht ik kwaliteit.

SONY schreef:

Dit vind ik wel een mooie omschrijving van een fotoshoot. Er is van te voren tijd aan besteed en er is na gedacht over belichting/instellingen/compositie enz. Hierdoor zullen de foto's kwalitatief beter zijn dan gemiddeld.

En wat betreft het vermelden; professionele fotoshoot. Ik ken amateurs die schitterende foto's kunnen maken. En zie heel regelmatig mensen hier op bokt zich aanbieden als prof. terwijl de kwaliteit die ze leveren bagger is.
Okee, prof of niet heeft dan wel niets te maken met kwaliteit. Tenslotte; iedereen die 'z'n brood' ermee verdient mag zich professioneel noemen.

Daarnaast, wat de één goed genoeg vind is voor de ander weer niet goed genoeg. Maar inderdaad, er staan vaak genoeg foto's op ITP die onscherp zijn, met zware overbelichting enz.

Bij Professionele fotografen vind ik het normaal en inderdaad bij sommige Amateursfotografen zijn er zeker mooie foto´s. Maar die hebben ook nog te leren. Dus als 4 van de 15 foto´s wat te donker is of dat net het hoofd er niet opstaat vind ik opzich niet erg. Als ze mooi scherp, kleur en van kwaliteit is dan trekt het de kijker meer.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:00

Hey, ja je hebt ook wel gelijk Knipoog Wat ik met wazige foto's bedoel zijn foto's die erg onscherp zijn,wazig beeld, veel schaduweffecten, overbelicht of vanuit een slechte positie genomen zodat het totaalbeeld verstoord is. Niet dat ik zoveel verstand heb van fotograveren hoor Knipoog

Hier even een voorbeeldje van een foto die vrij donker is, de kwaliteit kan nog veel erger Tong uitsteken maar ik heb zo even niks voor handen. Het is overigens een oude foto van mezelf, wil niemand tegen de borst stuiten door foto's van anderen te gaan plaatsen hier Knipoog

En inderdaad er zijn amateurs die de mooiste foto's maken en er zijn mensen die zich aanbieden als proffesioneel fotograaf en die hele slechte foto's maken. Alleen is het lastig om alles uit elkaar te houden.

Afbeelding

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:14

Ik snap nu duidelijker wat je bedoeld. Dit is inderdaad storend. Ik vind zoiezo dat je jezelf pas echt een proffesionele fotograaf mag noemen als je er voor verdiend.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:59

Heb je ook een min. foto waarbij je mag zeggen dat dat een fotoshoot is?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:18

Deze is van de fotoshoot, gemaakt door Siempie van equipics (let op copyright he Lachen )

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:11

Sjoert schreef:
Helemaal mee eens, maar aan de andere kant, gaat het zeker wel om een fotoshoot.
men heeft immers de tijd genomen om wat foto's te maken.

(kwaliteit laat ik dan achterwege)

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
TS, ik snap wel heel goed wat je bedoelt!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:16

Zo, de foto-mod komt zich ook even melden *LOL*

Ik ben het grotendeels met jullie eens hoor, de kwaliteit van de foto's laat in veel gevallen te wensen over en de verwachtingen zijn vaak (te?) hoog gespannen.
Als mod vraag ik me ook weleens af wat we er aan zouden kunnen, en vooral of we er iets aan moeten doen.
Over misleidende topictitels zijn we het allemaal wel eens. Als er een titel staat in de trant van "Mijn GrandPrix-paard met 1000 wp @ work" en we zien een 'beginner' op de foto's, dan is het duidelijk dat de titel misleidend is en dat wordt dan ook aangepast.

Bij een fotoshoot ligt het voor mijn gevoel wat lastiger.
Ten eerste zouden we het dan eens moeten worden over het begrip "fotoshoot". Da's al een hele klus *LOL*
Met de opmerking dat het woord fotoshoot voorbehouden is voor professionele fotografen, ben ik het eigenlijk niet eens.
Het feit dat iemand een bepaald bedrag vraagt voor het maken van foto's, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat deze foto's uberhaupt beter zijn dan het werk van een (goede) amateurfotograaf.
Bovendien zou ik het nogal kinderachtig vinden als ik zou moeten gaan roepen dat iemand het woord fotoshoot niet mag gebruiken.
Da's net zoiets als foto's bekijken van iemand die een rondje door de bak aan het hobbelen is en dit 'dressuurfoto's' noemt. Wie ben ik om te bepalen dat dit om rondhobbelen gaat en eigenlijk niets met dressuur te maken heeft? Een hindernis nemen van 20 cm., mag dit springen genoemd worden of hebben we het hier dan over een molshoop overwinnen? Knipoog Waar ligt de grens?
Kortom: moeilijk, moeilijk.......

Mochten jullie nog suggesties hebben: heel graag Ja

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:10

Ik denk dat het moeilijk is de grens te maken. Want hoe leg je ( bijvoorbeeld he) een 14-jarig meisje uit dat haar 'fotoshoot' overbelicht is, de compositie niet klopt en dat het niet mooi is omdat de oren eraf zijn gevallen?

En een tag gaat denk ik niet werken. Het word voor de mods teveel werk verschil te maken.

En Oscar heeft gelijk, een professionele fotoshoot hoeft niet áltijd mooier te zijn dan een huis-tuin-keuken shoot.

Moeilijk.. ik ga hier is ff over nadenken..

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:11

Van mij mag ITP wel opgedeeld worden in simpele snapshotjes en serieuze foto's. De beoordeling hoeft niet al te lastig te zijn hier toch? En de topics gaan daar toch al hard genoeg.

Vrijwel geen ene foto is netjes nabewerkt (ook niet van de pro's dat valt echt op!). Een beetje usm of levels kan geen kwaad. En die copyright onzin, die mag ook weggelaten worden, het dient geen enkel doel. Een foto vam 640x480 wordt echt niet afgedrukt en zo wel, dan moet je daarop juist trots zijn. Verder veel gemaakte fouten; niet lekker scherp, harde schaduwen, geen kleurcorrectie zijn voor mij wel de punten die nodig zijn voor een "fotoshoot" (raar woord eigenlijk).

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:42

Hier is vaker een topic over geweest.
Ik vind het ook erg 'storend'.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:05

SuperPepeijn schreef:
Van mij mag ITP wel opgedeeld worden in simpele snapshotjes en serieuze foto's. De beoordeling hoeft niet al te lastig te zijn hier toch? En de topics gaan daar toch al hard genoeg.

Vrijwel geen ene foto is netjes nabewerkt (ook niet van de pro's dat valt echt op!). Een beetje usm of levels kan geen kwaad. En die copyright onzin, die mag ook weggelaten worden, het dient geen enkel doel. Een foto vam 640x480 wordt echt niet afgedrukt en zo wel, dan moet je daarop juist trots zijn. Verder veel gemaakte fouten; niet lekker scherp, harde schaduwen, geen kleurcorrectie zijn voor mij wel de punten die nodig zijn voor een "fotoshoot" (raar woord eigenlijk).

Vrijwel niemand zal zijn foto als "simpel snapshotje" bestempelen. Het gevolg is dat er drie extra mods op ITP moeten komen om het kaf ter plaatse van het koren te scheiden.
Men schijnt het al verschrikkelijk moeilijk te vinden om te bepalen wanneer men een foto van een blunder heeft gemaakt. In plaats daarvan zie je in het Blunderfototopic vooral foto's die op het verkeerd moment zijn genomen of foto's van een paard dat door onvoldoende hulpen/lichte ongehoorzaamheid niet mooi/te hard loopt. De scheiding serieuze versus simpele foto's gaat nog moeilijker worden lijkt mij.
De copyright zetten veel fotografen trouwens op hun foto's vanwege de vele Penny's met hun paardenspellen of hun claims dat dit hun paard is. Beide zaken zijn geen dingen om als eigenaar van het paard op de foto blij mee te zijn.
De punten die je noemt voor een fotoshoot zijn goed bedacht. Maar of men zich er ook aan kan houden?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:06

Ik ben niet degene die er voor moet zorgen dat "men er zich aan zal houden", gelukkig Knipoog Ik geef slechts mijn mening.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:08

SuperPepeijn schreef:
Ik ben niet degene die er voor moet zorgen dat "men er zich aan zal houden", gelukkig Knipoog Ik geef slechts mijn mening.

Je goed recht, ik doe het immers ook. Met zulke onderwerpen is echter helaas niet direct een regel af te spreken die voorkomt die dezelfde problemen in de toekomst weer de kop opsteken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:19

ook mij valt het de laatste tijd op dat er veel "fotoshoot" topics zijn, en idd met teleurstellende foto's
maargoed zo zie je ook op HAW foto's waarvan ik denk die had ik gelijk na het maken al van mn camera verwijderd Nagelbijten / Gniffelen paard wat er op een vreselijk fout moment opstaat, ruiter zonder hoofd etc etc

bij een "fotoshoot" topic verwacht ik niet eens echt perfecte foto's, nabewerken van foto's doe ik zelf ook niet aan, ben dan ook een échte amateur die haar digi alleen bijna altijd bij zich heeft als ze naar de paarden gaat Schijnheilig en ook ik krijg het voor elkaar om redelijk tot goede foto's te maken(zie profiel haha) en dat zijn gewoon leuke huis, tuin&keuken-kiekjes die dus op bokt terecht komen zónder de naam fotoshoot erbij Lachen

maar wanneer je het topic "fotoshoot" meegeeft in de titel verwacht ik iig een schoon&gepoetst paard, volledig paard op de foto dus geen missende oren/staart en geen storende achtergrond
en natuurlijk een aardige kwaliteit(al gaat die door het uploaden wel achteruit maargoed) iig geen donkere of vreselijk overbelichte foto en graag duidelijke kleuren en gewoon een helder&scherp beeld
als mij dat lukt, dan kan het gemiddelde bokkertje met standaard digitale camera dat ook
en ja dan maak je bv 60 foto's en hou je maar 15 mooie over, nou en? dat is het handige van een digitale camera, alles wat niet goed genoeg is gooi je weg Haha!

als er "professionele fotoshoot" in de titel staat en het zijn bagger-foto's die zelfs ik beter kan maken vind ik de titel wel echt storend&misleidend die zou dan van mij gerust aangepast mogen worden

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:29

Waarom moet een paard gepoetst zijn om een mooie foto van hem te maken, het ligt er maar aan wat je op de foto wilt zetten.

Maar de oplossing is heel simpel, het woord "fotoshoot" censureren Knipoog

Die shoot van Flower laatst was best goed, maar verder zie ik bar weinig goede platen voorbij komen.

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:35

Daar trap ik ook nog vaak in. Toch zie ik meestal wel aan wie het topic plaatst of het ook echt een fotoshoot is met foto's van goede kwaliteit of niet.

Het is een beetje een rare manier om mensen naar je topic te laten kijken, want de meeste klikken toch meteen op vorige als de eerste twee foto's van slechte kwaliteit zijn.
Maarja, om ITP nou op te splitsen in simpele snapshotjes en serieuze foto's, wat hierboven werd genoemd, lijkt me ook niet echt werken. Dan krijg je weer het hele gebeuren dat er bijna geen mensen meer reageren bij de simpele snapshotjes en wel bij de serieuze foto's.

Maargoed, ik erger me er niet vreselijk aan ofzo, ik kijk gewoon even snel naar de foto's en klik dan weer op vorige, zoveel moeite is dat nou ook weer niet toch? Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:58

SuperPepeijn schreef:
Waarom moet een paard gepoetst zijn om een mooie foto van hem te maken, het ligt er maar aan wat je op de foto wilt zetten.

Maar de oplossing is heel simpel, het woord "fotoshoot" censureren Knipoog

Die shoot van Flower laatst was best goed, maar verder zie ik bar weinig goede platen voorbij komen.

die van Antoinette en Biebel zijn ook altijd mooi Ja verder schiet me zo ff nix binnen

en gepoetst, naja ik zag een tijdje terug een pony ingevlochten op de foto staan met een puinhoop als achtergrond en zn witte beentjes die niet wit waren + stof op zn kont

als je dan de moeite maakt om leuke standfoto's van je pony te maken zorg dan iig dat je pony er fatsoenlijk bijstaat, als je invlecht dan ook ff wassen of iig goed poetsen

fotoshoot in de wei is t al weer een ander verhaal Knipoog maar bedoelde meer dat ze iig nadenken over at ze doen en wat ze op de foto zetten als je er daarna t woord fotoshoot bij zet

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:02

Ik heb even wat tijd erin gestoken en dit is eruit gekomen:

Uitleg fotoshoot

Allereerst ben ik gaan zoeken naar de letterlijke betekenis van het woord fotoshoot. Aangezien de dikke van dale dit woord niet heeft ben ik door gaan zoeken naar fotoreportage. Letterlijk betekent dit: het vastleggen van een gebeurtenis.
Omdat dit niet echt aansluit bij wat voor beeld ik, en ik denk de meeste mensen, bij een fotoshoot heb(ben) ben ik door gaan zoeken op de engelse variant: photoshoot. Na veel gezoek en vooral gesurf ben ik tot de conclusie gekomen dat dit woord niet meer betekend dan het maken van een reeks foto’s van hetzelfde onderwerp.

Toch zie ik nergens de verklaring van fotoshoot op internet. Dus ik ben weer verder gaan zoeken. Na veel zoeken en verschillende bronnen geraadpleegd te hebben (die ik overigens niet op internet zet ivm privacy  ) ben ik tot de ontdekking gekomen dat er meerdere soorten fotoshoots bestaan, de varianten die ik vond waren meer gericht op het foto’s maken van mensen dus ik heb ze zo goed mogelijk ‘vertaald’ naar de paardenwereld:
- De meest bekende is de opgepoetste, ingevlochten en tiptop verzorgde shoot. Hiermee word bedoeld dat paardlief netjes gewassen is, keurig getoiletteerd, zijn beste spullen aan (gepoetst en wel).. en jawel: de fotograaf met oog voor het object (om even terug te komen op een eerder genoemd onderwerp). Maar niet alleen oog voor het object is belangrijk, want ik heb zelf ook oog voor mijn paard, maar fotograveren is toch niet mijn sterkste kant. Nog veel belangrijker is oog voor het geheel. En dat onderscheid deze variant van de huis-tuin-keuken fotoshoots. Met oog voor het geheel wil ik zeggen: er is gedacht (let op gedacht, het hoeft niet altijd goed gelukt te zijn) aan: goede belichting, mooie achtergrond, goede compositie.. kortom er word gestreefd naar perfectie vast te leggen op de gevoelige plaat.
Overigens hoeft je paard natuurlijk niet gepoetst en ingevlochten te zijn. Een shoot van een modderig paard op de heide kan in sommige gevallen zelfs mooier zijn. Hierboven is slecht een samenvatting/voorbeeld van mijn waarnemingen.
 Deze shoot noemen we de professionele shoot, omdat er gestreefd word naar perfectie. Het doel is het object zo mooi en goed mogelijk op een foto te zetten, een foto die voldoet aan fotografische eisen.

- De meest voorkomende is de huis-tuin-keuken shoot. Het simpele doel hiervan is je meest geliefde (huis)dier vastleggen op de gevoelige plaat en hiermee vereeuwigen. Dat wil niet zeggen dat je paard niet gewassen, getoiletteerd is en zijn beste spullen aanheeft. Het grote verschil is dat het doel anders is.
Deze shoot word meestal ook niet gemaakt door een fotograaf (van beroep) maar door een verliefde eigenaar met een digitale camera.
 Deze shoot noemen we dan de allerdaagse shoot, omdat de foto’s dagelijks door ieder mens met een camera gemaakt (kunnen) worden. Om nog even het verschil te benadrukken: hierbij streef je naar foto’s in welke pose dan ook die voor jou dan misschien perfect zijn omdat je lieveling erop staat, maar eigenlijk in de fotografie wereld ‘afval’ zijn.

Dit zijn de 2 belangrijkste en meest voorkomende shoots op bokt.

Ik hoop dat ik goed heb uitgelegd wat ik gevonden heb en ik hoop ook dat dit een beetje een verklaring is voor het verschil?

Een echte oplossing voor het ‘probleem’ weet ik niet, maar miss bovenstaande 2 definities opdelen in 2 topics? Dus bijv: ITP-P(professioneel) en ITP-HTK (huis-tuin-keuken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:07

Wat maakt het nou uit? Als ik een fotoshoot van mijn paard plaats, dan zet ik gewoon Bob ITP of Bob op de foto.. terwijl het wel een fotoshoot is.. Het is maar net hoe iemand het neer wil zetten, je bent tenslotte niet verplicht om het topic te gaan kijken. Ik erger me eerlijk gezegd veel meer aan topic titels waar de gehele afstamming in vermeld staat.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:16

Nou afstamming vind ik best intressant. Als ik iets zie wat ik mijn paard zit ga ik ook altijd kijken. Famillietrekjes zoeken.

En ja, jij zet Bob itp.. een ander zet Fotoshoot Bob