Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Veel OW's/bans zijn er ook omwille van een persoonlijke vete uitvechten op Bokt. Is het dan ook geen idee om via de bemiddelaar ruzies proberen bij te leggen en de gemoederen proberen te bedaren?
Grietzz schreef:Ik vind dat er een goed beleid is qua OW's en bans. Soms vind ik alleen wel dat er beter gepraat kan worden dan direct een OW of wat dan ook gegeven kan worden! Zo blijf je houden dat mensen elkaar, zodra ze de kans weer krijgen, weer volledig onderuit halen, omdat ze het bijvoorbeeld meerdere keren al niet eens waren!
Tieneke schreef:Mensen die weigeren iets opzij te zetten en rustig verder te gaan, zijn hier niet op hun plaats. Stel ze dan voor de keuze: gedeisd houden en normaal verder doen ofwel permanente ban?
Tieneke schreef:Ik weet het Quellian, maar er moet toch een manier te vinden zijn om die grote langdradige ruzie's buiten Bokt te houden? Wat zie jij dan als oplossing?
Tieneke schreef:De meeste zijn inderdaad volwassen, maar wel zo kinderachtig om wel degelijk telkens opnieuw op Bokt te beginnen, vriendjes te zoeken die aan hun kant staan en zo het probleem niet bepaald kleiner maken.
Cayenne schreef:Op een forum waar ik kom, werken ze met een soort van puntensysteem (zelfde verhaal als met OW's) bij 3 punten, dus 3 OW's eigenlijk heb je een ban. Dit kan iedereen zien in je profiel (hoef je je ook niet voor te schamen) maar je wordt er zelf dus ook al aan herinnerd van "oh ja, ik heb al 2 OW's" en de mede gebruiker (en ook voor mods is het handig) zien dan ook hoe het er bij anderen voor staat.
Hier hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. De reden komt er ook bij te staan. Discussies over de gegeven OW's mogen daar ook gerust per PB met de betreffende OW gevende mod gevoerd worden (naam van de mod komt er ook bij) en eigenlijk werkt dit perfectHet geeft ook meer duidelijkheid naar iedereen toe.
MoonChloe schreef:Cayenne schreef:Op een forum waar ik kom, werken ze met een soort van puntensysteem (zelfde verhaal als met OW's) bij 3 punten, dus 3 OW's eigenlijk heb je een ban. Dit kan iedereen zien in je profiel (hoef je je ook niet voor te schamen) maar je wordt er zelf dus ook al aan herinnerd van "oh ja, ik heb al 2 OW's" en de mede gebruiker (en ook voor mods is het handig) zien dan ook hoe het er bij anderen voor staat.
Hier hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. De reden komt er ook bij te staan. Discussies over de gegeven OW's mogen daar ook gerust per PB met de betreffende OW gevende mod gevoerd worden (naam van de mod komt er ook bij) en eigenlijk werkt dit perfectHet geeft ook meer duidelijkheid naar iedereen toe.
Hoe groot is dat forum dan? Ik denk niet echt megagroot en naar schatting ongeveer evenveel mods als hier.
Hier moeten een beperkt aantal mods heel veel mensen onder toom houden. Om elke dag te gaan dicussieren om een OW lijkt me nogal zinloos en tijdrovend.
(nogmaals; het blijft toch wel vrijwilligerswerk)
Tieneke schreef:De meesten hebben daar zeker begrip voor, we weten ook dat jullie mensen zijn met een job, leven, bananenschillen (;) hè Sjoert). Ongetwijfeld komt alles ooit op z'n pootjes terecht...