[Dienstmededeling] Problemen met het 2^24e bericht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwadraatje

Re: [Dienstmededeling] Problemen met het 2^24e bericht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:15

Mij logt hij niet uit, maar als ik verder wil klikken dan kom ik soms weer uit op de 'hij doet het niet pagina'.
Dat krijg ik daarna steeds te zien, als ik een nieuw venster open of gewoon klik op vorige.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:45

Idd de vragenlijst werkte niet.. WIlde hem gaan invullen, maar

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:19

Vanes schreef:
Super, nu lijkt alles het weer goed te doen...toppie OK dan!

Go jij! Go jij! yeeeeuhhhh *gaat zoeken*

Afbeelding *bijna alles doet het dus ...toppie*

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:56

BartVB schreef:
Sinds vanavond hebben we meer dan 2 tot de macht 24 (16777215). Een heugelijk feit, ware het niet dat in de Bokt database de nummers van de berichten (de post_ids) bijgehouden worden in een veld dat 24 bits groot is. Het grootste getal dat daar in past is dus 16777215, zodra je daar overheen gaat heb je een probleem. Dat dit probleem er aan zat te komen was al wel bekend, ik heb het me al eerder gerealiseerd maar dacht toen dat het nog een flinke tijd ging duren voor we eens over de 16 miljoen berichten heen gingen. Bokt is echter veel harder gegroeid dan we ooit hebben kunnen anticiperen dus ook dit 16777215e bericht is er eerder dan we de database voorbereid hebben.

Op zich is dit alles niet zo'n probleem, verander dat veld van 24 bits naar bijvoorbeeld 32 bits en je kan er weer 4.294.967.295 berichten in kwijt Lachen Dat veranderen is een redelijk ingrijpende wijzigingen en duurt ongeveer een uur. Hierna bleek echter dat het plaatsen van reacties nog niet goed ging, het bepalen van het volgende post_id ging mis, de database maakte daar altijd 0 van in plaats van 16777216. Dit heb ik in eerste instantie op de verkeerde plaats opgelost, dat dit de verkeerde plaats was bleek echter pas na een wijziging die weer een uur nodig had. Het echte probleem was daarna snel gevonden en na weer een uur wachten zijn we aanbeland bij de huidige situatie.

Mijn oprechte excuses voor het feit dat Bokt vrijwel de gehele avond uit de lucht is geweest, dit probleem had tijdens het reguliere onderhoud preventief opgelost moeten worden. Zoals altijd; laat het aub even weten als je nu ineens vreemde problemen ziet.

Hoi Bart,

Waarom is dat veld niet meteen 64bit groot?
Dan kom je dat vrijwel nooit meer tegen Haha!
32bit is ook niet zoveel hoor, da's maar 16 miljoen (24bit) naar 4 miljard (32 bit) tegen over 1.84467441 × 10^19 (64 bit).
Voor de snelheid van je database maakt dat geen pukkel uit hoor Clown