Als je op die computers internet hebt wat uit hetzelfde kastje komt, heb je hetzelfde IP adres en is het dus wél te merken.
Als je bent geband kun je niet inloggen. Bij een IP-ban kun je zelfs niet op Bokt komen. Als je intikt www.bokt.nl , krijg je een pagina waar staat: (alsof je een bericht hebt geplaatst, maar dan staat er boven: Information)
You have been banned from this board until Today 22.31. (en dan nog iets over dat je voor vragen kunt mailen naar de beheerder). Ban_id = 1747
Dat stond er in ieder geval bij mij. Al klopt dat van Today 22.31 niet, want dat stond er de hele tijd.
Met Proxy's kun je een IP ban wel omzeilen, maar je kunt toch niks plaatsen. Dat merken de beheerders/mods wel. Dus dat heeft weinig zin.
M'n zus, zusje en ik hebben alledrie een computer uit hetzelfde kastje, dus als ik een IP-ban heb, kunnen mijn zus en zusje ook niet meer op bokt?
Die kunnen dan niet meer op Bokt.
Ik heb een laptop op m'n kamer en had een ban gekregen. M'n broer zit op een andere kamer met een computer en kon dus niet op Bokt komen door die IP ban. (Nu paste dat wel weer bij het plan waarom ik een ban had gekregen, dus m'n broer stonk er wel in. )
Dat kan, en meestal komen we daar toch achter en wordt het schaduwaccount ook geband Soms komen we er inderdaad niet achter, gewoon omdat er zo ontzettend veel leden zijn, en er per dag flink wat leden en posts bijkomen. Maar als je tijdens je ban een schaduwaccount aanmaakt en dat wordt ontdekt, dan krijg je zonder pardon een ban voor onbepaalde tijd (voorheen permanente ban).
En ja, als je al zo'n ban voor onbepaalde tijd hebt dan maakt het natuurlijk niet uit wat de sanctie is en dan kun je onder onbekende IP's schaduwaccount na schaduwaccount aanmaken om het moderatorteam een beetje te zieken. Maar ach, misschien wordt het dan wel tijd om langzaam iets anders te gaan zoeken, een leven ofzo
De permanente ban is eigenlijk niet zoveel anders dan de ban voor onbepaalde tijd hoor Nielsd Alleen hebben we in het nieuwe bansysteem ingevoerd dat een permanente ban na minimaal een jaar ook weer opgeheven kan worden als de betreffende user daarom verzoekt (en zijn verzoek motiveert). Dan is permanent dus toch zo permanent niet meer Vandaar de naamswijziging, in de banlijst staat het echter nog wel zo omdat dat gewoon beter past in het kolommetje. Puur een praktische overweging dus