Waarom moet alles gereguleerd worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:32

Lielle schreef:

We passen dit consequent en voor iedereen toe, anders wordt er weer verweten dat we met 2 maten meten

daarom interpreteren we die regel maar passen we die toe.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:41

Ibbel schreef:
Prima schreef:
Maar de grap in deze is dat de problematiek verschoven wordt naar de TS; door het 'lastiger' te maken om een topic te plaatsen.

De TS kan natuurlijk ook gewoon eerst de regels lezen en zich daaraan houden. Dan /is/ er nl geen problematiek...

Citaat:
Geloof eens in de zelflerende organisatie .

Een zelflerende organisatie. Waar denk je dat we naar streven?
Als het goed is heb jij nu geleerd minder en kleinere foto's te plaatsen

Als /wij/ dat iedere keer voor je doen, leer /jij/ daar niets van. Hooguit gemakzuchtig worden omdat de mods wel alle rommel opruimen. En dat was nou net een zelflerende actie die we /niet/ willen uitdragen.

Nee, dat is opgedrongen, zonder beleid en zonder geldige reden. heeft niets te maken met zelflerend en zelfregulerend.

Rommel krijg je er idd van; je moet nog meer werk verrichten als mod.

Dit is een typisch voorbeeld van een ondoordacht besluit:
we gaan maar ondoordachte knopen doorhakken, anders blijf je helemaal steken in die besluitvorming die kennelijk niet goed is ingeregeld achter de schermen.

Lielle: je kan de regel altijd toepassen; dat betekent niet dat je op alles dezelfde sanctie hoeft neer te leggen

Het gaat mij gewoon om het princiepe en het toepassen van iets. De regel zelg, in al haar ondoordachtzaamheid en bekrompenheid, zal me verder een worst wezen.
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-06-06 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:41

dan meten we weer met 2 maten

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:48

Nee hoor, je kijkt naar de omstandigheden en dan bepaal je de sanctie. Net als een rechter zeg maar. Heeft niets te maken met maten meten, alleen met interpreteren van de regels en een sanctie bepalen......Wat jij nu zegt: iedereen die een moord pleegt krijgt levenslang. Period. Anders meten we met twee maten...of nog meer maten.

Kan jij niets als kwaliteitsmanager een mooie audit houden op het toepassen van de boktregelgeving?!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:51

Nou, ik kan me heel wat voorvallen op bokt herinneren waarin de moderators exact dat verweten is, terwijl het ook dan ging om interpretatie van regels en de bijbehorende sanctie.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:59

Dat is dan meer een managerial issue. Dienen jullie beter aan verwachtingsmanagement te doen. Communiceren! Uitleggen waarom. Als ze het dan nog niet begrijpen, dan moet je niet aan jezelf of je regelgeving twijfelen. Niet deze tekortkomingen compenseren door rucksichloss regels te verzinnen en toe te passen. Vrouwe Justitia is blind, maar zo was het niet bedoeld

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:02

Hmm Nee hoor. Wat dat betreft ga ik toch mee met Lielle. Niet met 2 maten gaan meten, tenzij het een grote uitzondering betreft. Maar verder niet in de ene situatie A doen, en in een zelfde soort situatie B doen. Dat werkt niet.

_Spooky_

Re: Waarom moet alles gereguleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:06

Jeetje Prima, ik vind echt dat je veel te ver doordrijft over een pietluttigheid, als het je op bokt niet bevalt ga je toch ergens anders posten?

Er is vast wel een plek waar ze de regels wel speciaal voor jou willen ombuigen....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:11

Jawel, dé bokt dooddoener...

Prima heeft toch het recht om hier over te discusseren? En de mod's kunnen uitleggen waarom zij die regels hebben?

Prima hoeft niet iets klakkeloos te accepteren, en mag daar vragen overstellen. door_ hoeft niet gelijk te zeggen dan ga je maar ergens anders heen. Onderzoeken, kritisch en nieuwschierig zijn en vragen stellen en niet altijd zomaar alles accepteren.

Als de mod's duidelijke redenen hebben om zulke regels te hebben, dan kunnen ze zichzelf best goed verdedigen en dat hier uitleggen.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:16

Ik ben het met Prima eens.

Als ik het goed begrijp wil je per situatie naar de sanctie kijken. Vind ik prima

Als er 17 nuttige fotos staan (dus rijden, echt duidelijk, niet 10x hetzelfde) vind ik niet dat er 2 link moeten worden. Als er 14 drollenscheppende-fotos staan, en 1 uitstapfoto mag van mij het topic naar de mesthoop.

Zoaisl hierboven beschreven: in de rechtzaal word niet gekeken: o mannetje A deed in 2001 ongeveer hetzelfde als mannetje B, nu hier voor me.. o dan mag hij ook 15 jaar achter slot en grendel.

Nee stuk voor stuk, feit voor feit, zaak voor zaak..

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:18

@ Sammie: Ook door_ heeft het recht om te zeggen wat ze hiervan vindt, en dat doet ze ook, dat jij het daar niet mee eens bent, is mijn probleem niet, toch?

Ik vind dat de vraag die TS stelde voldoende beantwoord is en een discussie over waarom de regels zo zijn zoals ze zijn vind ik een beetje streberig...
De regels zijn zo, als hierdoor een topic van TS gesloten is is dat rot, maar helaas....

Ik snap wel dat er wordt gepleit voor minder strakke regels, alleen ik denk dat er hier al vrij vaak aangelopen wordt tegen het: Met twee maten meten,of het beschuldigen daarvan, en dat dat dan alleen maar erger gaat worden...

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:22

Ik ga helemaal mee met door_

Er is nu eenmaal een evolutie in de regels, en die regels zijn er niet zomaar gekomen. De regels zijn niet van die aard dat er mensonwaardige en vreselijke gevolgen van zijn, we zitten hier nog steeds op een forum waar je komt voor je amusement. Dat er zoveel problemen rond de regels gemaakt worden... Gosh, kijk naar dingen in de wereld die veel belangrijker zijn, klaag andere belangrijke dingen aan, niet 'waarom maar zoveel foto's in een topic'...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:22

@elaine. Maar 14 drolscheppende foto's gaan naar ITP en misschien vind iemand het wel intressant om 14 drolscheppende foto's te zien. Dat kun jij niet bepalen voor een ander.

dan zouden ze bij de sticky's duidelijk moeten omschrijven wat voor een foto's wel mogen: dus wél rijfoto's, wél springfoto's wél wedstrijd foto's,enz.

géén drolschep, géén paard uit de trailer halen op de wedstrijd foto's, geen poets en invlechtwerk op de wedstrijd foto's, géén uitstap en instapfoto's, géén onduidelijke of onscherpe foto's, géén wazige foto's, enz enz.

Dan pas kun je die foto's die daar niet aan voldoen weg gaan halen of er een link van maken.

@door_, ja hoor dat mag, maar ik vind je mening niet echt overtuigend of duidende van enige discussie mogelijkheid. (want prima moet d'r klep maar houden of weggaan)

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:27

@ Sammie: mijn mening was heel duidelijk neergezet op de vorige pagina hoor, verder laat ik de discussie met jou hierbij, als je mij persoonlijk nog wat te melden hebt lijkt me dat beter per pb....

Ik ben wel heel benieuwd of moddies met wat hier aangegeven wordt door gebruikers ook wat doen... Blijven de regels de regels of wordt er eea aangepast als gebruikers zich aan de regels storen?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:27

Elaine schreef:

Als ik het goed begrijp wil je per situatie naar de sanctie kijken. Vind ik prima

Als er 17 nuttige fotos staan (dus rijden, echt duidelijk, niet 10x hetzelfde) vind ik niet dat er 2 link moeten worden. Als er 14 drollenscheppende-fotos staan, en 1 uitstapfoto mag van mij het topic naar de mesthoop.

Zoaisl hierboven beschreven: in de rechtzaal word niet gekeken: o mannetje A deed in 2001 ongeveer hetzelfde als mannetje B, nu hier voor me.. o dan mag hij ook 15 jaar achter slot en grendel.

Weet je hoeveel tijd dat gaat kosten als we elk topic waar teveel of verkeerde foto's instaan individueel moeten gaan beoordelen? Dat is niet haalbaar Daarnaast blijft zoiets gedeeltelijk een subjectief oordeel en dan komen termen als 'vriendjespolitiek' ed al snel bovendrijven. Want natuurlijk niemand vindt dat zijn of haar topic niet aan de voorwaarden voldoet.

Prima:
Die regels zijn opgesteld om het forum overzichtelijk te houden voor iedereen. En inderdaad, er zijn inmiddels heel wat regels op Bokt en misschien op het eerste gezicht niet allemaal even nuttig.

Maar geldt dat ook niet voor de dagelijkse wetgeving waar we mee te maken hebben? Alle regels en wetten in NL zijn ook niet gemaakt voor de doorsnee groep mensen die omgangsnormen weet te hanteren, maar voor dat kleine groepje die problemen veroorzaakt. Daar ontkom je gewoon helaas niet aan, ook op een forum niet.

Vandaar dan wat de foto's betreft dat je er 15 mag plaatsen en de rest als link...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:28

door_ schreef:
Ik snap wel dat er wordt gepleit voor minder strakke regels, alleen ik denk dat er hier al vrij vaak aangelopen wordt tegen het: Met twee maten meten,of het beschuldigen daarvan, en dat dat dan alleen maar erger gaat worden...

Nee hoor, je snapt mijn inziens helemaal niets van wat ik heb geschreven of wat ik bepleit. Het blijkt uit elk woord wat je schrijft.
Het heeft niets te maken met strakke regels (maar met het toepassen ervan)
Het heeft niets te maken met meten met meerdere maten.

Juist door ondoordachte reacties als dit, worden regels gemaakt

Trouwens ik ben een man

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:32

Citaat:
Prima schreef:Nee hoor, je snapt mijn inziens helemaal niets van wat ik heb geschreven of wat ik bepleit. Het blijkt uit elk woord wat je schrijft.

Trouwens ik ben een man

Ik snap heel goed wat jij hebt beschreven, maar dat ik het snap, betekent niet automatisch dat ik het er ook mee eens ben, en dat ben ik dus niet.....
Maar dat ik het niet met je eens ben, betekent dus niet dat het me niet duidelijk is...

En die laatste melding....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:34

door_ schreef:
@ Sammie: mijn mening was heel duidelijk neergezet op de vorige pagina hoor, verder laat ik de discussie met jou hierbij, als je mij persoonlijk nog wat te melden hebt lijkt me dat beter per pb

Ik heb geen persoonlijke discussie met jou dus ik zou me god niet weten wat ik per pb jou te melden moet hebben......................
En het lijkt mij logisch dat ik op je (twee na laatste) post reageerde. Je reageert al eerder, ga dan door met die discussie en geen dooddoener als: wegwezen of klephouden.

@prima, na je laatste reactie snap ik er eerlijk gezegd ook niet meer veel van.

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:35

Djilan schreef:
Elaine schreef:

Weet je hoeveel tijd dat gaat kosten als we elk topic waar teveel of verkeerde foto's instaan individueel moeten gaan beoordelen? Dat is niet haalbaar Daarnaast blijft zoiets gedeeltelijk een subjectief oordeel en dan komen termen als 'vriendjespolitiek' ed al snel bovendrijven. Want natuurlijk niemand vindt dat zijn of haar topic niet aan de voorwaarden voldoet.

Prima:
Die regels zijn opgesteld om het forum overzichtelijk te houden voor iedereen. En inderdaad, er zijn inmiddels heel wat regels op Bokt en misschien op het eerste gezicht niet allemaal even nuttig.

Maar geldt dat ook niet voor de dagelijkse wetgeving waar we mee te maken hebben? Alle regels en wetten in NL zijn ook niet gemaakt voor de doorsnee groep mensen die omgangsnormen weet te hanteren, maar voor dat kleine groepje die problemen veroorzaakt. Daar ontkom je gewoon helaas niet aan, ook op een forum niet.

Vandaar dan wat de foto's betreft dat je er 15 mag plaatsen en de rest als link...

Die tijd eraan besteden is ook de afweging die je moet maken voordat je een regeltje gaat verzinnen. Dan moet je niet achteraf je erachter gaan verschuilen dat je minder tijd hebt.

Verder:
Heel mooi gesproken en veel waarheid in. Dit ondersteunt ook alles wat ik heb gezegd. Dank je.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:41

@ Sammie: nee, dat dacht ik ook, maar wilde gewoon voor het geval wij teveel smaen gingen discussieren even melden dat ook per pb kon... dat maakt het voor andere lezers weer makkelijker lezen hier...

@ Prima: Ga je op deze manier tegen alle regels in of is dat alleen op bokt? Ik bedoel, in het "echte" leven zijn toch ook zat regels die gemaakt zijn voor een stel stoorzenders en die bij jou helemaal niet van toepassing zullen zijn?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:41

door_ schreef:
Citaat:

Prima schreef:
Nee hoor, je snapt mijn inziens helemaal niets van wat ik heb geschreven of wat ik bepleit. Het blijkt uit elk woord wat je schrijft.

Trouwens ik ben een man

Ik snap heel goed wat jij hebt beschreven, maar dat ik het snap, betekent niet automatisch dat ik het er ook mee eens ben, en dat ben ik dus niet.....
Maar dat ik het niet met je eens ben, betekent dus niet dat het me niet duidelijk is...

En die laatste melding....

Waarom schrijf je dit dan:

===
Onder ander uit deze woorden trek ik de conclusie dat het totaal langs je heen gaat wat ik bedoel.

Die laatste melding slaat op dat iemand impliceerde dat ik een vrouw was, door het woord d'r te gebruiken

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:46

Citaat:
Waarom schrijf je dit dan:

===
Onder ander uit deze woorden trek ik de conclusie dat het totaal langs je heen gaat wat ik bedoel.

Die laatste melding slaat op dat iemand impliceerde dat ik een vrouw was, door het woord d'r te gebruiken

Nee, hoor, het was me niet ontgaan dat jij het niet had over het minder strikt maken van de regels maar het soepeler toepassen ervan, alleen ben jij niet de enige die in dit topic post dus reageer ik ook wel eens op wat andere mensen melden...

Jouw conclusie was dus onjuist...

Aha... ja, dat is iets wat hier vrij vaak voorkomt inderdaad, mannen zijn hier (soms helaas) in de minderheid...

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:48

Man of vrouw, ik ben het met je eens dat er een soepeler beleid mag komen.

Het is voor de fun? En anders moet er een hier-kan-je-je-drollenscheppende-fotos-en-andere-nutteloze-dingen-zoals-paard-uitladen-topic komen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:48

door_ schreef:
@ Prima: Ga je op deze manier tegen alle regels in of is dat alleen op bokt? Ik bedoel, in het "echte" leven zijn toch ook zat regels die gemaakt zijn voor een stel stoorzenders en die bij jou helemaal niet van toepassing zullen zijn?

Van die regels ondervind ik ook geen last, omdat ik geen stoorzender ben. En dat is hier wel het geval. De regels irl worden alleen daar toepast waar nodig! En idd, tuurlijk, regelgeving zou ik ook last van kunnen hebben. Overtreed ik die, dan verwacht ik een sanctie, op maat. (waarop ik beroep kan aantekenen).

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:50

(Als je het nu niet eens bent met een beslissing van de mods, kan je ook bij de boktbemiddelaars aankloppen, wilt dan wel niet zeggen dat je ook gelijk hebt/krijgt)