Moderators: Is dit misschien een goed idee om....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Moderators: Is dit misschien een goed idee om....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:53

claudia23 schreef:
jullie werk uit handen te nemen?

ik ben regelmatig aan het temmen, betreffende dingen die niet goed staan etc...Nu leek het misschien makkelijk voor jullie, om enkele bokkers aan te wijzen die alleen de bevoegheid hebben op topics te sluiten en of te verplaatsen...

Deze 'bokkers' heten toch moderators...?

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:58

@Ylana: submodjes

Het lijkt mij geen goed plan.. Er zijn modjes genoeg en zo werkt het toch prima? Als er meer modjes nodig zijn zegt bart dat heus wel..

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:45

nienewiep schreef:
@Ylana: submodjes

Het lijkt mij geen goed plan.. Er zijn modjes genoeg en zo werkt het toch prima? Als er meer modjes nodig zijn zegt bart dat heus wel..

Dat klopt als nog niet helemaal.. Submodjes zijn de toezichthouders op de subfora's, zoals Verzorgperspraat, SGW, alle rassubfora's, bokkers van toen, In Memorian, draf en rensport.. In de forumcharter staan ook wie de submoddies zijn..

Andere gebruikers die veel temmen enz zijn in feiten geen submodjes..

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:05

Waarom zijn de Mods er?
Juist, om topics te verzetten, te sluiten en de boel op orde te houden op Bokt.

Als dit plan uitgevoerd wordt, worden Moderators overbodig.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:52

nee kvind het geen goed idee.. kvind die tem knop wel oke
( en dan lijk ik ook nog eens populair als ik een bericht in mn postvak in heb omdat de melding is behandeld )

daarvoor zijn de moddies toch ? net zoals die 1 april grap.. hoeveel hebben toen niet op bannen geduwd

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:31

Nee, geen strak plan..

Waarom zijn er submoderators? Zodat de Moderators niet ook nog zelf een extra subforum moeten controlleren. Dan hadden ze net zo goed direct 10 nieuwe mods aan kunnen stellen voor die subfora..
En zo hebben ze dat mooi binnen de perken kunnen houden... Prima oplossing toch, die submods!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:48

Nee hoor, niet nodig.

Daar zijn de Moderators toch juist voor, voor dit soort dingen?
Als je hun wilt helpen dan kun je idd even netjes Temmen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:35

Nou nee.
Als iemand dadelijk zomaar een topic op slot zet omdat diegene zijn vriend niet is.
Dan krijgen we heftige discussies en ruzies denk ik eerder.
En moderators zijn er gewoon om te slottteren en hand te haven.
Dus het lijkt me niet zo'n goed plan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:28

ik vind het wel nuttig
als je ziet hoe druk de mods het nu hebben met alleen maar verplaatsen en slotjes plaatsen...dat zou best een stukje uit handen genomen kunnen worden

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:18

Ik zie dat jullie zelf al de voors en tegens weten te noemen.
Dat zien wij als mods ook.

Wat kun je doen om ons te helpen? Maak van je zelf een soort van OpperTeMmer
TeM op alles wat je ziet dat niet goed gaat of eigenlijk ergens anders geplaatst moet worden. Wij zien die meldingen verschijnen en kunnen dan een kijkje gaan nemen en indien nodig ingrijpen.

Wanneer je ooit de ambitie hebt om mod te worden kun je natuurlijk zo al kijken of je een beetje op dezelfde lijn ligt als het moderatorteam wat beslissingen betreft. Wie weet val je positief op en wordt je dan een keer gevraagd

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:56

Mensen hebebn verschillende opvattingen. Ik denk juist door met nog meer man te gaan puzzelen en shuffelen en oordelen over topics dat de éen juist de ander weer meer werk geeft.

Een kleine groep kan beter overleggen over hoe in te grijpen oid. Een grote groep, levert alleen maar weer kelinere groepjes op met andere opvattingen etc.

Zolang de moderators ´geholpen´ worden gaat het prima en houdt een mod zelf tenminste goed overzicht omtrent zijn forumgedeelte. Weet wat er speelt en ziet niet iedere keer dat deze weer op bokt rondzwerft wijzigen waar deze niets van af wist..

Is het trouwens zo dat je altijd als je hebt geTeMd en een mod je melding heeft behandeld dat je een pb kunt verwachten?!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:43

@bienotje. die pb krijg je als je het betreffende vakje hebt geselecteerd als je temt staat er een vakje ''ik wil een pb wanneer mijn TEM behandeld is'' oid

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:17

Ik had begrepen dat de mods niet konden zien wat er aan gegeven was over een antwoord. maar misschien is dat al opgelost. Maar ik krijg ongeveer de helft van de keren een berichtje op mijn mail dat de tem behandeld is.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:26

Olympia schreef:
Hier ben ik het ook wel mee eens, maar puur, omdat ik ook submod van IM ben en van VP.. Dan is het in sommige situaties best handig, zeker als het topic gewoon op slot moet vanwege een heftige discussie, maar ik vind voor gewone gebruikers..

psies

voel mezelf altijd zo'n zeikwijf als ik weer is tem

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:30

DOmme vraag maar hoe tem je eigelijk??

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:32

Dus dat is het, volgende keer maar eens kijken of ik wel reactie krijg als ik dat vakje aanvink..

TeMmen is heel gemakklijk, als je een offtopic reactie oid ziet gewoon even op het rode vraagteken duwen dat rechts onder elke geposte bericht staat

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:35

Medousa schreef:
Olympia schreef:
Hier ben ik het ook wel mee eens, maar puur, omdat ik ook submod van IM ben en van VP.. Dan is het in sommige situaties best handig, zeker als het topic gewoon op slot moet vanwege een heftige discussie, maar ik vind voor gewone gebruikers..

psies

voel mezelf altijd zo'n zeikwijf als ik weer is tem

Haha sinds ik HA doe heb ik zoveel TeM's gestuurd om hetzelfde
Stomme foto's

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:28

Als het aan mij ligt, voorlopig even niet.
Het zijn er al zo veel en als hulp van de hulp van de hulpoppermod 'ontdek' je toevallig misschien een dubbelpost of een ander onzinnig topic net ene minuutje eerder?
Nee, gaat goed zo. Toch?

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:09

Ik vind van niet hoor.
Dan hebben de mods niet meer te doen want daar zijn hun wel voor aangewezen he! Als ze echt hulp nodig hebben dan zullen ze wel mensen vragen!

en er is hier iemand heel erg arrogant bezig en ik stoor me eraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:57

Bienotje, die melding van wel of niet een antwoord terug krijgen, die zien wij als moddies niet Bepaalde users willen geen antwoord op hun TEM, en vermelden dat ook, dan typ ik geen antwoordbericht.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat door tijdgebrek ik vaak maar 1 TEM van iemand beantwoord, en de rest wel afhandel van die persoon, maar niet overal beantwoord, tenzij specifieke vraag over het een of ander. Dat bespaart weer tijd. Verder kunnen wij als mods niet bepalen of je een pb of mailtje krijgt, dat ligt ergens in het prog aan, maar dat weet ik niet hoe dat zit

En verder ben je soms idd wel bezig met iets, en dan handel je dat af, en krijg je daarna een TEM te zien.

Overigens zijn wij wel erg blij met TEM'en, hierdoor is het makkelijker om je fora na te lopen, omdat opvallende zaken al afgehandeld zijn, en je daar sneller mee klaar bent. Voor andere moderators kunnen die dan ook eenvoudige TEM's afhandelen als zij tijd over hebben en de mod van het betreffende forum bijvoorbeeld minder

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:33

Ik denk niet dat het zo'n goed idee is. Naar mijn weten gaat alles nu ook wel goed.

En als je bijv. 3 van die 'hulpmods' neemt, heb je nog duidenden bokkers over die nog wél op de TeMknop moeten drukken..

Alleen die 3 dan niet..