gezellig hier op bokt niet dus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:35

Ik kan me er wel aan storen als mensen iets in een topic posten dat ze helemaal niet lezen, op het eerste berichtje na. Kijk, als het 50 pagina's is kan ik het me voorstellen (maar dan kan je op zijn minst de eerste en de laatste pagina lezen), maar een pagina of 3 moet te doen zijn. Als op HAW al 50 keer is gezegd dat de pony teveel in de krul getrokken wordt snap ik echt niet dat er iemand het nodig vindt om hetzelfde er voor de 51e keer bij te zetten. En als er eenmaal een paar negatieve berichten staan lijkt het wel alsof er alleen maar geprobeerd wordt om nog meer negatief commentaar te geven en de TS de grond in te boren. Dat soort dingen vind ik inderdaad niet gezellig!

Liins

Re: gezellig hier op bokt niet dus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:40

de TS heeft wel een beetje gelijk hoor, als je op een shet rijd ofzo en je bent te groot en er komen 3bladzijdes vol van e bent te groot dan zou ik er ook moe van worden als 1 iemand het zegt is het toch goed, of over te lange beugels ofzo dan word ook zo gezeurt maargoed!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:49

Linnycally schreef:
de TS heeft wel een beetje gelijk hoor, als je op een shet rijd ofzo en je bent te groot en er komen 3bladzijdes vol van e bent te groot dan zou ik er ook moe van worden als 1 iemand het zegt is het toch goed, of over te lange beugels ofzo dan word ook zo gezeurt maargoed!

Als je dat tegenkomt moet je niet gaan zeuren, dan moet je TEMMEN!!!! daar is die knop voor. Dat ligt niet aan Bokt, dat ligt aan die sukkels die dergelijke foto's blijven plaatsen in HAW in plaats van Jeugd ITP of ze gewoon weg moeten gooien! Je kan ook zelfcensuur toepassen.

Ik erger mij weleens aan die penny's die iedere week vreselijk sclechte foto's plaatsen van een donkere stal waar misschien een pony in staat, maar die hoef ik gelukkig niet meer te zien, jeugd ITP hoef ik niet te bezoeken, Hoera!

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:52

Ja tuurlik ligt het aan hunzelf omdat ze te groot zijn maar waarom zegt niet 1 iemand het en geeft verdere commentaar op het paardje ofzo.. dat is nou bokt maargoed

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:54

Omdat iedereen mag reageren. En iedereen heeft een mening! En dus kan je er alleen wat aan doen door het topic op slot te laten zetten.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:57

amondi schreef:
Omdat iedereen mag reageren. En iedereen heeft een mening! En dus kan je er alleen wat aan doen door het topic op slot te laten zetten.

Helemaal mee eens !

LittleWillow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:03

Het komt vaak door de manier waarop iets gezegd is; doordat het geschreven is kan je iets heel anders opvatten dan het eigenlijk is bedoeld en als je dan heftig reageerd is het eigenlijk een soort kettingreactie... Goed lezen en een beetje meer begrip voor elkaar zouden wonderen doen, denk ik!

(o, en als dit al gezegd is; ik heb idd de voorgaande reacties niet grondig gelezen... Zit nl op mn werk maar wou toch even meepraten! )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:06

LittleWillow schreef:
Zit nl op mn werk maar wou toch even meepraten! )

Je bent waarschijnlijk de enige vandaag, het is niet druk zeker?

LittleWillow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:08

Nee, de telefoon is iig nog niet over gegaan! Heb alleen nog genoeg werk liggen om me een dag te vermaken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:11

Kimmie_Paard schreef:
Haflinger!! fries vind ik egt niet leuk!! absoluut geen hol aan

Tja, zo maak je het ook niet erg gezellig voor jezelf, en dan nog gaan klagen over anderen, ik denk dat je dan aan bokt een hele verkeerde hebt

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:12

Ik vind het ook meevallen,soms denk ik wel moet iets nou zo gezegt worden,maar dat heb je overal wel.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:14

Ik vind dat ook erg jammer, vooral als mensen kosten wat kost gelijk willen hebben. Waar is die tijd dat men lekker kon discusiëren en elkaar daarna de hand kon schudden?
Erg jammer van zo'n forum.

Nu wilde ik wel nog even kwijt: Meestal zijn dat ook jongens en meisjes onder de 17, wat een beetje kort lonterig reageren......
Heb nu ook weer getwijfeld of ik dit zal typen, mar we zijn nu toch aan het kotsen hahahah

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:53

Haha ik was in discussie met haar in het topic over Friezen of Haflingers, daarom begint ze ook dit topic!
Daarom zei ik: Je kan ook overdrijven. Net zoals al eerder gezegd is in dit topic hier, je zit nog maar een maand op bokt!

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:56

Iedereen mag z'n mening geven toch?
Dus ik vind niet dat je meteen antwoorden moet met houd je kop ofzo.
Ik dacht dat een forum altijd was om je mening te geven?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:13

Ach, als iemand reageert op zo'n manier als 'Hou je bek!' zit er aan de rechterkant een lief wit knopje met een mooi rood uitroeptekentje. De moddies weten prima hoe ze iemand op zijn vingers moeten tikken (weet ik ook nog uit eigen ervaring toen de gemoederen een beetje hoog opliepen een paar maanden terug )
En dan nog een oplossing: in sommige topics merk ik dat de toon van de discussie me gaat irriteren en die skip ik even. Een dag later ga ik dan eens terugkijken of ik het inmiddels wat gezelliger vind worden. Je bent niet verplicht om te reageren, gewoon wegklikken mag altijd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:16

ikke24 schreef:
Ik vind dat ook erg jammer, vooral als mensen kosten wat kost gelijk willen hebben. Waar is die tijd dat men lekker kon discusiëren en elkaar daarna de hand kon schudden?

Waar leid je dat bijvoorbeeld uit af?
Als ik voor mezelf spreek: ik kan heel fel discussieren over iets dat me interesseert maar in een ander topic weer helemaal eens zijn met de persoon waar ik in het andere topic fel op in ging. Ik hoop althans niet dat mensen mijn niet altijd even gematigde (maar wel onderbouwde) manier van reageren in een discussie persoonlijk opvatten. Dat je het niet eens bent met iemand zijn ideeen wil niet zeggen dat je die persoon irl ook een zou vinden tenslotte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:20

LZP --> FZ.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:24

@_Marjolein_ dit topic heeft helemaal niks met dat topic te maken !! toen reageerde ik zelf indd mischien wel een beetje bot maar dat is egt niet de rede dat ik dit topic heb geopent hoor..

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:42

Weinig problemen mee eigenlijk!
Ik mis blijkbaar ook alle actie.

Nee hoor, bokt is prima zo.
We houden ons over het algemeen netjes aan de regels.
En volgensmij respecteren we elkaar ook wel aardig?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:44

Urielle schreef:
Dat je het niet eens bent met iemand zijn ideeen wil niet zeggen dat je die persoon irl ook een zou vinden tenslotte.

Ben ik het helemaal mee eens. Wat zou het saai zijn als iedereen altijd dezelfde mening heeft zeg. Ik vind ook dat je best met iemand van mening kan verschillen en daar dan desondanks nog steeds goed mee door 1 deur kan. Waar ik wel een hekel aan heb, is dat mensen in discussies soms op de man gaan spelen en er iets bijhalen wat helemaal niet met het onderwerp van discussie te maken heeft.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:45

Joh get over it! op bokt zitten nou eenmaal veel mensen met een verschillende mening.

[edit]zie net dat je nog maar vanaf april bent aangemeld, das toch wel erg kort om een mening erover te kunnen hebben? [/edit]
Laatst bijgewerkt door Charaz op 26-05-06 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:47

Uhm.. de TS is sinds 18 april op bokt, dat is iets meer dan een maand, hoe kun je dan zeggen 'tegenwoordig'

Vaak zijn de mensen die het als ruzie zien, de mensen die niet tegen kritiek kunnen. Want tja, kritiek leveren zijn mensen gewoon erg goed in.

Als ik geen zin heb in een discussie dan *klik* naar een ander topic en je merkt niks meer van de 'ruzie'

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:58

Ik denk dat topics minder uit de hand zouden lopen als mensen iets meer zouden relativeren en (goedbedoelde) kritiek niet al te persoonlijk op zouden vatten. Het topic doorlezen om te voorkomen dat dingen dubbel gezegd worden, of dat jouw post alleen op het eerste bericht slaat, kan ook helpen.
ikke24 schreef:
Nu wilde ik wel nog even kwijt: Meestal zijn dat ook jongens en meisjes onder de 17, wat een beetje kort lonterig reageren......
Heb nu ook weer getwijfeld of ik dit zal typen, mar we zijn nu toch aan het kotsen hahahah
Dat denk ik ook. En ik kan het me ook goed voorstellen. Als je wat jonger bent, is het nog aftasten tot hoever je kunt gaan en je relativeert de zaken (meestal) wat minder.

Verder vraag ik me af wat de TS met dit topic wil bereiken. Met deze constatering kun je niets! Probeer dan tenminste een oplossing aan te dragen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:05

Bokt is te meeloperig vind ik. Op het moment dat er een verdacht topic word gestart met wel een normale vraag vind heel bokt dat het een penny is. Op het moment dat ik het vriendelijk voor de TS'er op neem en vraag of er misschien gewoon antwoord kan worden gegeven op de vraag. Krijg ik half bokt over me heen dat ik moet lezen. Als ik zeg dat ik heb gelezen worden ze nog bozer en krijg vervolgens Pmmetjes van de TS'er waarom ik onderscheid maak in het in rijden van een hengst en een hengst in de groep en word ze kwaad.

Tevens word er regelmatig met de woorden ' Houdt je kop dan', " Bemoei je er niet mee" En andere zinnen gegooid die er op neer komen dat de desbetreffende persoon alles beter weet en jij gewenst bent vooral je mening niet te geven.

Als bokkers, maar ook mensen IRL respect voor elkaars mening hadden zou het toch een stuk aangenamer zijn.

Maar er zijn zat topics WEL heel gezellig met respect voor elkaar

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:10

Nou, overdrijven is idd ook een vak. De meeste TS vragen er zelf naar, bijvoorbeeld al die topics over die slofteugels, dat mensen ermee rijden terwijl ze de werking ed er niet eens van weten.