Olympia schreef:Lydian schreef:ach, opzich wel een goed idee, alleen krijg ik het gevoel dat sommige mensen langer in hun verdriet blijven hangen dan goed voor ze is, hun verdriet uiten bokt.nl en zo alleen nog maar meer in hun verdriet gestimuleerd worden, inplaats van weer vooruit te kijken.
Natuurlijk is het goed om je verdriet te verwerken, en kan het af en toe erg fijn zijn om je verhaal kwijt te kunnen, of en virtuele schouder hebben om op te steunen of uithuilen. Maar wat denk ik wel van belang is, is om het reeel te houden, en wanneer zaken te er uit de hand dreigen te lopen, er word ingerepen.
Verdriet na een verlies is heel natuurlijk, maar mensen moeten er niet in wegzakken, ik denk dan ook dat de hoofdmoot moet zijn dat andere bokkers dit persoon stimuleren om weer het normale leven op te pakken, en vooruit te laten kijken, de dingen positief benaderen en gewoon zo goed mogelijk steunen.
Dus opzich wel een goed idee, er moet alleen wel toezicht op gehouden worden dat het niet erger word gemaakt dan dat het is bij wijze van spreke. Mischien is dit toch een goede manier om je laatste eer te bewijzen aan je paard/pony of het verlies te verwerken.
Wat mij betreft, laat de tijd het uitwijzen.
En waarom jezelf als moderator benoemen, dat kan toch bij wijze van spreke, iedereen wezen die een beetje potentie heeft? Niet aanvallend bedoeld, eerder vragend
Ik ben het niet echt met je eens, dat mensen langer in hun verdriet blijven hangen, ik heb er zelf heel erg veel aan gehad om erover te praten, ook met bokkers.. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is, omdat iedereen zijn/haar verdriet op een andere manier verwerkt.
En de reden over de submoderators heb ik al ergens hierboven aangegeven.
Mischien niet bij jou, ik praat in het algemeen, maar ik heb ook gevallen op bokt (ook mensen die ik persoonlijk ken) die er dus niet meer uitkwamen en hoe meer bokkers zeiden, meid wat erg voor je etc. hoe meer ze er in weg zakten. En zoals ik ook al zei mischien is het inderdaad een goed idee om dit te doen omdat het een goede manier kan zijn van verwerking of een laatste eerbetoon.
Maar dat pakt niet voor iedereen zo uit, en op dat punt moet er rekening mee gehouden worden (toezicht) dat het daar niet mis gaat, dat mensen reeel naar de zaak blijven kijken!
En als je me vorige post had goed had gelezen had je gezien dat ik zowel de positive als de negative kanten ervan heb beschreven!