Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:09

haha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:03

EricPrast schreef:
Ik kan de "tegenstanders" van de rassen-subfora bij deze enigszins geruststellen: Een subforum voor IJslanders zal er vast niet komen. Reden: zie mijn onderschrift.

dan nog..jij zegt dat maar dat kan er gerust komen..je bent immers niet de enige bokker die daar van houd!

er is ook een haflinger forum..maar als er 30 mensen van bokt een haflingersubforum aanvragen en dat goed gekeurd word is dat er ook!

ik ben van mening dat het voor echte gangbare rassen waar je ook echt "problemen" in tegenkomt dat het voor hun wel handig is..maar voor rassen die niet echt "problemen" met zich meebrengen niet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:55

Mag ik vragen waarom de ijslander en Welshpony dan GEEN subforum hebben gekregen, terwijl er toendertijd wel om gevraagd is? Imo doe dan voor alle rassen die 30 aanvragen binnen krijgen. Dan krijg je wel alle rassen in subforums, maar dan had je ook de Tinkers maar geen subforum moeten geven, wel eerlijk blijven naar de rest toe natuurlijk

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:18

Omdat er toen duidelijk is aangegeven dat er een proef gedaan werd met 5 subforums (het werden er uiteindelijk zes). Alle forums van die proef zijn blijven bestaan en op dit moment mogen nieuwe aanvragen worden ingediend. Geen van de groepen die toen een forum aangevraagd hebben, hebben dat nu opnieuw gedaan.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:31

Ellende schreef:
Omdat er toen duidelijk is aangegeven dat er een proef gedaan werd met 5 subforums (het werden er uiteindelijk zes). Alle forums van die proef zijn blijven bestaan en op dit moment mogen nieuwe aanvragen worden ingediend. Geen van de groepen die toen een forum aangevraagd hebben, hebben dat nu opnieuw gedaan.

Maar stel, je doet opnieuw een aanvraag voor hetzelfde als wat je een jaar geleden hebt gedaan.. Hoe zit het dan, want het is niet voor niets afgewezen toen, of niet soms?

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:46

Olympia schreef:
Ellende schreef:

Maar stel, je doet opnieuw een aanvraag voor hetzelfde als wat je een jaar geleden hebt gedaan.. Hoe zit het dan, want het is niet voor niets afgewezen toen, of niet soms?

Dat van vorig jaar was een proef. Niet alle aangevraagde subfora konden meedoen met de proef. Ik denk dat de mods gekozen hebben voor veel uiteenlopende fora. Om een goed beeld te krijgen van of zoiets zou lopen.

Ik denk, nee weet wel zeker, dat men nu probleemloos weer een subforum van vorig jaar aan kan vragen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:47

Ja dat begrijp ik ook wel, maar misschien vonden de mods dat sommige dingen geen toegevoegde waarden hadden aan bokt.

Even een edit: Dit vond ik in een ander topic:

Ellende schreef:
Ik denk dat Olive daar een goed punt heeft.

Ik weet dat er een aantal mensen op bokt zitten die ook inderdaad veel verstand hebben van rechten en plichten. Maar op het moment dat er een topic over zo' n onderwerp geopend wordt reageren er vaak eerst 30 mensen die er niets vanaf weten, verkeerd advies geven, et cetera. Ik ben dus eigenlijk bang dat een subforum met dit soort vragen weinig oplevert.

Dus daarom vroeg ik me af hoe of wat..
Laatst bijgewerkt door Olympia op 29-04-06 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:49

Olympia schreef:
Oke, dat begrijp ik ook wel, maar kon ook zijn dat de mods vonden dat sommige dingen geen toevoeging hadden tot bokt.. Dus daar was ik erg benieuwd naar..

Als jij 30 medestanders vindt, dan maakt het niet uit of de mods het een toevoeging voor Bokt vinden of niet (enkele onderwerpen daargelaten ). Gebruikers kunnen een subforum aanvragen en als voldaan is aan alle eisen dan hebben de mods geen reden om zo'n subforum te weigeren.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:56

Ik snap de commotie eerlijk gezegd niet. De tinkers zijn een grote groep en we waren vorig jaar één van de proef-subforums. Vanaf het begin was ik een grote voorstander. Het loopt goed, doen er niemand kwaad mee en hebben een fijn overzicht. Ook in eigen gelederen was er wat offensief maar er wordt nu behoorlijk gepost. Persoonlijk zou ik het toejuichen als ook andere rassen zoals bijv. de Fjorden een eigen plekje zouden willen.

Zoals al eerder werd opgemerkt, je moet het zien als een bibliotheek, alles netjes gerangschikt dus

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:13

Nerwen: we kunnen altijd beslissen om een aanvraag te weigeren, ik kan me bijvoorbeeld indenken dat wij vinden dat een bepaald onderwerp al gedekt is door andere forums. Een disciplineforum voor dressuur bijvoorbeeld zou te veel overeenkomen met Rijtechnisch (om maar wat te noemen).

Veel van de onderwerpen die bij de proef zijn aangedragen zijn geweigerd omdat het ging om dubbelingen. Zo waren bijvoorbeeld Endurance en SGW beide aangevraagd, we hebben voor de proef voor SGW gekozen, maar Endurance is er sinds kort ook. We wilden gewoon een zo verspreid mogelijke groep om te kijken hoe de proef zou verlopen.

Als je voor de proef een verzoek hebt gedaan wat is afgewezen, maar wat je nog wel graag wil: pak het stuk uit de FAQ erbij, vind 29 medestanders, schrijf een goede charter (eventueel met modhulp) en dan gaan we er zeker naar kijken.

Het topic wat Olympia aanhaalt is geen kant en klaar verzoek voor een subforum, vandaar dat ik er op deze manier in reageer: ik denk dat het op zich nuttig zou zijn om goed advies te kunnen krijgen over juridische zaken, maar zoveel vragen worden er op dat gebied niet gesteld, en heel vaak verzanden die topics in één of twee mensen die er wel verstand van hebben die worden overgeschreeuwd door andere mensen die 'van de buurvrouw van een vriend van een vriendin' iets hebben gehoord. Dan is het misschien handiger om over veelvoorkomende juridische problemen een aantal juridisch onderlegde gebruikers stukken te laten schrijven die in een FAQ worden opgenomen zodat mensen dat kunnen opzoeken

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:24

Nee, dat weet ik ook wel Ellende, maar daarom vroeg ik het me dus af, want zoiets zullen jullie dus waarschijnlijk sneller afwijzen, dan iets voor haflingers, bv

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:30

Even persoonlijk, dus niet per se de mening van het hele modteam:
Als ik kijk naar juridische vragen, dan zijn dat er heel weinig. Op algemeen (mensgerelateerd) zijn het er nog wel wat (maar die staan daar goed denkik ) paardgerelateerd zijn dat er weinig, misschien een stuk of 3 per week (maar dat is een gok). Dat past eigenlijk prima op een vraag maar raak forums. Ik zie daar het voordeel van een eigen forum ook niet voor: er worden dan niet ineens meer juridische vragen gesteld, en juridische mensen onderling zullen ook geen gezellige kletsbehoeftes hebben, omdat het echt maar een handjevol is die er echt verstand van heeft. En ik denk dat dat toch de overwegingen zijn die we maken voor een subforum: is er behoefte aan, past het niet in een bestaand forum en voegt het wat toe.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:46

Gezien de activiteit binnen het tinker subforum, snap ik niet waar iedereen problemen van maakt.
Blijkbaar hadden de tinkermensen er wel 'nood' aan en maken ze er veel gebruik van. Mij lijkt het dat het dan toch wel wat toevoegt.

Bokt is nu eenmaal al zo groot geworden, het is onvermijdelijk dat er forums zijn waar je nu eenmaal niets mee hebt. Daar kijk je dan gewoon niet naar, tenminste zo gaat dat bij mij.

matybu30

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:14

Wanneer b.v. Cayenne iets wil schrijven over dit onderwerp is het zinvol om dit te doen onder je eigen naam en niet mijn naam te gebruiken voor iets waar ik mij niet mee bezig houd.

matybu30 schreef:
Waarom is er dan nog in godsnaam Rassenpraat als iedereen zijn eigen subforum mag hebben, ik vind het dus echt onzin Snap ook niet waarom de Tinkers het gekregen hebben, staan die boven de andere rassen ofzo?

Afijn ik denk dat ik mijn punt nu wel redelijk duidelijk heb gemaakt

Gr. Kees.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:31

matybu30 schreef:
Waarom is er dan nog in godsnaam Rassenpraat als iedereen zijn eigen subforum mag hebben, ik vind het dus echt onzin Snap ook niet waarom de Tinkers het gekregen hebben, staan die boven de andere rassen ofzo?

De Tinkers zaten in de proef van vorig jaar, die goed is bevallen waardoor ze er nog steeds zijn. Het is dus onzin te concluderen dat de Tinkers boven andere rassen zouden staan op Bokt, puur en alleen omdat zij een subforum hebben. Er kan net zo goed een Fjordenforum worden aangevraagd, en als deze aan alle eisen voldoet zal die vast wel worden aangemaakt.

In de praktijk zal het denk ik niet zo zijn dat vrijwel alle rassen een subforum krijgen; daar zal vaak niet genoeg animo voor zijn. Rassenpraat kan dus gewoon blijven bestaan...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:54

matybu30 schreef:
Wanneer b.v. Cayenne iets wil schrijven over dit onderwerp is het zinvol om dit te doen onder je eigen naam en niet mijn naam te gebruiken voor iets waar ik mij niet mee bezig houd.

Afijn ik denk dat ik mijn punt nu wel redelijk duidelijk heb gemaakt

Gr. Kees.

Pardon? Waarom zou ik in vredesnaam iemand zijn naam gebruiken
En hoe moet ik uberhaupt achter een wachtwoord komen, en je mag je de volgende keer best eerst voorstellen voordat je me zomaar beschuldigt, ik ken je niet eens?
Bedankt voor de beschuldiging, doet me goed, Maar goed, dat lijkt me duidelijk ik ga er verder maar niet op in.

Nou ik hier toch in dit topic zit, zal ik ook even mijn mening geven

Op zich heb ik niets tegen het subforum Tinkers, maar wat ik vooral jammer vind is dat het nu net is alsof het helemaal losstaat van de rest. Het is en blijft toch een ras! Verder zou ik nog steeds heel graag een subforum willen zien voor mensen met een overleden paard en dit soort dingen, maar ik weet niet of daar voldoende animo voor is Anders zou ik bij 30 aanmeldingen ook een verzoek willen indienen

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:16

Cayenne, moet je eens zien hoeveel topics er zijn op het tinker subforum! Het is toch veel overzichtelijker om alles onder één rasgroep te hebben. Maar je moet wel een grote rasgroep hebben want anders is het niet zinvol.

Als jij een subforum wil voor overleden paarden moet je daar een topic over openen, je moet zelf wel initiatief tonen! Ga naar VMR of zo en open een poll.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:15

Is al 2 keer gebeurd hoor dus initiatief nemen is echt wel gedaan, en er is ook alweer een aanvraag ingediend, dus lijkt me dat er echt wel genoeg aangedaan wordt

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:07

Wat natuurlijk ook zo is op tp (tenminste bij mij) is dat ik 80% van die mensen irl ook ken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:31

Cayenne schreef:
Pardon? Waarom zou ik in vredesnaam iemand zijn naam gebruiken
En hoe moet ik uberhaupt achter een wachtwoord komen, en je mag je de volgende keer best eerst voorstellen voordat je me zomaar beschuldigt, ik ken je niet eens?
Bedankt voor de beschuldiging, doet me goed, Maar goed, dat lijkt me duidelijk ik ga er verder maar niet op in.

Nou ik hier toch in dit topic zit, zal ik ook even mijn mening geven

Op zich heb ik niets tegen het subforum Tinkers, maar wat ik vooral jammer vind is dat het nu net is alsof het helemaal losstaat van de rest. Het is en blijft toch een ras!
Verder zou ik nog steeds heel graag een subforum willen zien voor mensen met een overleden paard en dit soort dingen, maar ik weet niet of daar voldoende animo voor is Anders zou ik bij 30 aanmeldingen ook een verzoek willen indienen

En of dat er was

Binnen 2 uurtje hadden we al 30 mensen.. Dus ik hoop dat het er doorheen komt samen met alle voorstanders

Nog even over het feit van de tinkers die een eigen plekkie hebben. ik ben alleen maar blij voor die mensen dat ze een eigen plekkie hebben.. Zo kunnen ze van alles bespreken en er zitten bijna alleen maar tinkermensen.. Top!

Ook al vond ik het zelf toen jammer dat mijn aanvraag voor overleden paarden er niet doorkwam, maar goed dat heb ik afgelopen zondag weer geprobeerd met een bokker en met succes zoals hierboven al staat..

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:44

Ik heb zojuist een aanvraag voor een KWPN subforum geopend en waarom?

Omdat ik zelf een KWPN-er heb en soms met vragen zit die gericht zijn op de KWPN, en dan meer op de instantie dan het paard zeg maar.
Ik vind de subforas handig, je ziet in 1 klik waar je moet zijn. En teveel subforas houden de moderators wel tegen lijke mij

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:15

Zou het i.p.v. subfora over bepaalde rassen niet handiger zijn om subfora te maken over verschillende types paarden (koudbloed, Amerikaanse rassen, barokke rassen etc. )?

Ik moet wel eerlijk zeggen nu met dat Tinker subforum vind ik dat elk veel voorkomend ras in Nederland wel een eigen subforum mag krijgen... Maar dan krijg je weer zoveel subfora.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:43

Jus: 'Nu met die tinkers" vind ik dan weer een beetje overdreven Juist omdat we nog geen enkele aanvraag gekregen hebben voor een ander ras, denk ik dat het niet zo'n vaart loopt. En stel dat er een aanvraag komt voor een ras wat heel veel gelijkenis heeft met een ander kunnen we dat altijd breder trekken. Bijvoorbeeld in plaats van IJslanders een 'Gangenpaarden' forum.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 01:25

mmm, lezen is ook een optie...
ik zie telkens dezelfde vraag voorbij komen die telkens met hetzelfde antwoord beantwoord word

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:25

Nu voor arabier, nprs, klassieke rassen en kwpn Sorry maar nu word het echt stom.