Uit de kunst en Crea Bea..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:06

Misschien moeten jullie het net doen als jullie bij Vraag maar raak gedaan hebben...

*Tekeningen/Schilderijen
*Fotobewerkingen en collages enzo
*Art
*Gedichten
*....

Kan niet op meer komen zo...maar dat maakt het misschien wel overzichterlijker en kun je ook gewoon kijken wat je leuk vind...

Een grens tussen leeftijd trekken lijkt me erg lastig...
Wat doen jullie dan als een 16< bij Uit de Kunst post, verplaatsen? Lijkt me best veel werk voor de mods als dat steeds gebeurt zeg maar...

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:26

Shadow0 schreef:
We snappen de bezwaren zeker wel. Probleem was dat op het oude CB de topics te snel gingen waardoor er veel onderwerpen weinig aandacht kregen. Op 1 of andere manier moest dit dus opgedeeld worden. Elke onderverdeling levert weer andere bezwaren op, en er zijn altijd mensen die benadeeld worden door de verdeling. Maar er zijn ook mensen die benadeeld worden door het niet te verdelen.

Dat is dus best lastig.

Op dit moment is de verdeling op deze manier gemaakt. Je mag in beide forums reageren, alleen het plaatsen van je eigen topics gaat op leeftijd. We willen dit eerst een poos bekijken, dan kunnen we over een aantal weken eens kijken of het anders gedaan kan worden en hoe we dat aan zouden moeten pakken.

Alle mensen die een beetje handig en goed commentaar gaven, reageren nu op UK.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:28

Ja inderdaad.
Wij krijgen nu alleen veel reacties met daarin: Wauw MOOIII.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:48

Ik post ook gewoon op UK, en vind eerlijk gezegd dat ik daar beter tussen pas dan bij CB.
Ik ben in staat om tips en commentaar (subtiel en onderbouwd) te geven op dingen waar dat nodig is. Daarbij plaats ik gedichten die een hoger niveau hebben dan de zo genoemde "ik voel me zo rot want mijn wiskunde proefwerk ging slecht" gedichten. Als ik vind dat het niet genoeg niveau heb, plaats ik het niet.

Dus wat let me om op UK te posten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:50

In theorie is het een goede regeling, in de praktijk niet. Er zullen altijd wél serieuze mensen zijn maar die nog te jong zijn en daarom op CB moeten posten, en aan de andere kant zijn er ook genoeg niet serieuze mensen die wel oud genoeg zijn en dus op UK plaatsen. In principe krijg je dan dus twee mengelmoesjes van wel en niet serieus, in plaats van één wel en één niet serieus forum (en hierbij bedoel ik niet dat CB niet serieus is, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden).

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:53

Maar Wuis en anderen, stel dat we het anders indelen. Zijn er dan genoeg mensen die toe willen geven dat ze niet serieus genoeg bezig zijn?
(En wie beoordeelt of het serieus genoeg is?)

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:57

Ik moet eerlijk zeggen, dat als er toch een indeling komt. Dit volgens mij de beste manier is.
En als die indeling er is moet iedereen zich er ook aan houden. Je wordt snel genoeg zestien, en des noods stuur je een PB naar iemand van wie je commentaar wilt ofzo en daarin geef je een link van je post mee.

Even voor de duidelijkheid, ik ben ook pas 15 dus wordt hier ook door benadeeld, maar goed. Over een maand of 9 ben ik 16.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:18

Shadow0 schreef:
Maar Wuis en anderen, stel dat we het anders indelen. Zijn er dan genoeg mensen die toe willen geven dat ze niet serieus genoeg bezig zijn?
(En wie beoordeelt of het serieus genoeg is?)

Dat is het probleem, dat zal denk ik ook nooit lukken.

Veirl

Re: Uit de kunst en Crea Bea..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:35

Kijk: ik plaats nu niet op CB, omdat ik daar toch geen commentaar krijg. Dus wat heb ik er aan?
Toch zou ik wel graag commentaar op mijn foto's willen hebben en voor DPZ zijn ze weer iets te min, vind ik zelf.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:50

Er zijn nu al redelijk wat mensen die op CB moeten plaatsen en beweren dat ze daar te goed voor zijn.
Als al die mensen nu gewoon wel plaatsen, wel commentaar op CB geven en ook op Uk, zouden ze dan echt geen goed commentaar krijgen?

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:54

Op CB krijg je reacties als: "wow, wat mooi!"
Of als één iemand zegt dat de compositie niet goed is, dan is de hele rest daar mee eens. Waardoor iedereen dus hetzelfde zegt.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:07

Ik vind op zich dat de sterk vermindere kwaliteit die we op CB hadden door niet-serieuze werken wel verbetert is door de splitsing naar UK.
Natuurlijk verhelp je het niet de wereld uit, maar dat is gewoon niet haalbaar. Bovendien is het moeilijk te stellen wanneer iets wel of niet serieus is.

De grenstrekking.. tja.. het is moeilijk, maar de meest haalbare methode op deze manier. Nu ben ik van mening dat er naar kwaliteit gekeken moet worden. Een 14/15 jarige kan ook iets van kwaliteit maken, wat volwassen commentaar en tips verdient. In mijn ogen mag dat op UK staan.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:31

Wat betreft reacties die op CB van mindere kwaliteid zouden zijn, dat valt reuze mee hoor.
Ik kijk gewoon op CB én UK, plaatst eigen topics op UK en blijf gewoon in de centrale topics komen op CB waar ik altijd kom. Enige keer dat ik een reactie zal geven is wanneer ik iets écht heel erg mooi vind of wanneer ik denk dat de TS potentie heeft en misschien wat aan mijn commentaar heeft, of dat nu op CB of UK is.

En volgens mij is dat voor veel mensen zo.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:56

Goh, en opeens staat mijn topic op cb

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:03

Natasja91 schreef:
Goh, en opeens staat mijn topic op cb

Sorry, ik heb geTeMt (Misschien ook wel meerderen.)
Ik TeM nu steeds ivm de leeftijdsgrens- het niveau op CB is niet zo drastisch laag als mensen nu beweren. Dat wordt het wél als alle mensen <16 zichzelf te goed voelen voor CB, en hun werkjes op UK gaan posten. Op die manier komt het goede werk inderdaad op UK en het minder goede werk op CB, en is het ook niet vreemd dat het niveau van CB dan daalt

Vat het trouwens niet op als iets banketstaafligs Door mensen die de wat meer 'goede' (in mijn ogen, want goed en slecht is slechts een mening) dingen maken (zoals jij) blijft het niveau op CB ook gewoon goed, en niet lager dan UK.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:51

Hahaha geeft niet hoor
Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens
En heb mijn andere gedicht net maar braaf bij CB geplaatst...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:57

Iwan_Fjord schreef:
Maar hoe weet een modje nou of je ouder bent dat 16? Ik bedoel als je geen profiel hebt ofzo.

Ja dit vraag ik mij dan ook wel af

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:27

ze gaan uit van eerlijkheid en wanneer iemand iets in de richting post van ik zit in 2 havo dan merk je het snel.
Maar voor de rest zou ik ook niet weten hoe ze dat precies doen?