Is Bokt werkelijk zo negatief??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: Is Bokt werkelijk zo negatief??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:48

shetlandlove schreef:
@Nerwen => mooi stuk tekst
Het is natuurlijk helemaal waar dat bokt niet negatief is maar de mensen het negatief maken, maar vind vaak wel dat veel mensen erg bot uit de hoek komen. Mensen willen graag hun mening geven, en daar wordt vaak ook om gevraagd, dus verkeerd is het niet. Het is zo dat die mening heel erg kwetsend over kan komen...
Ook is het zo dat je gezichtsuitdrukkingen niet kan zien, maar ik vind dat je daar als schrijver van een bericht zelf ook al rekening moet houden. Ik denk dat bokt een stuk meer gewaardeerd zou worden als de reacties op berichten in een wat vriendelijker stijl zouden worden geschreven.

Zeker, en daar komt dus dat stukje opbouwend kritiek geven de hoek om kijken. Om wat te doen aan het non-verbale aspect; daar zou je smiley's voor kunnen gebruiken. Om een stukje negatieve kritiek iets te verzachten kan je er bijv. de ' ' smiley achter zetten. Dat maakt het al iets minder 'hard'.

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:00

Hoi hoi, ik zeg nergens, dat Bokt negatief is... Ik doelde op de mensen die lid zijn van bokt Ik heb zelf ook niets te klagen over de papieren van mijn paard, ik heb ook alles wat ik graag zou willen, ook al heb ik daar zelf hard voor moeten werken, ff off-topic, mijn paard + toebehoren, zijn allemaal van mijn eigen geld betaald..

nu weer even on-topic
Iemand zei zonet, dat in de ogen van een puber alles negatief lijkt, volgens mij lijkt me dat wel mee te vallen.. ik ben 16 (en geen 14 zoals mijn naam doet vermoeden) en shetlandlove is 18, ik weet dat we nog wat jong zijn, maar goed...

bedankt voor de reacties tot nu toen, ik ben het er idd ook met Nerwen mee eens, dat we voor de expresieve taal emoticons hebben "ter vervanging" hoewel dat natuurlijk nooit de echt expressie's kan vervangen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:32

Sanneh14 schreef:
Hoi hoi, ik zeg nergens, dat Bokt negatief is...

hahahahaha, wat is de titel van je topic dan?

maar t'is niet alleen bokt wat negatief is, over het algemeen is de paardenwereld snel negatief......en, bokt is natuurlijk een afspiegeling van de paardenwereld!

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:59

hahaha,
@ Bitch, ik bedoel met "Is Bokt werkelijk zo negatief" eigenlijk alleen de bokkers maar dat hadden jullie vast al door en idd, de paarden wereld is snel negatief, iedereen moet altijd duurder, meer en beter (niet iedereen natuurlijk, maar dat is wat ik heb gehoord uit verhalen en ervaring )

xx

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:44

Ik vind Bokt helemaal niet negatief, er is alleen wel een groot aantal mensen wat om niks op hun teentjes getrapt is...

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:19

Wat is er fout aan je mening geven?
Als mensen topics plaatsen met foute reacties, kunnen ze twee dingen doen. Die dingen serieus nemen, desnoods de desbetreffende bokker pb-en voor meer informatie enz, vragen waarom hij.zij het erneer zet enz. De bokker kan ook het commentaar met een korreltje zout nemen en de andere reacties wel lezen als hij/zij ervan overtuigt is dat zijn of haar eigen mening de beste is.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:33

Ik wil hier toch ook wel even op reageren. (Dit is verder mijn persoonlijke mening, niet een officieel antwoord van het modteam)

Ten eerste denk ik dat veel mensen vergeten dat hun bericht gelezen wordt, en hoe hun bericht gelezen wordt. Bokt is groot, erg groot. Er zijn 43000 geregistreerde leden! Het is dan ook niet alleen het gebrek aan gezichtsuitdrukkingen dat meespeelt, maar ook simpelweg dat hoe meer mensen iets lezen, hoe sneller iets verkeerd begrepen wordt. Want er is altijd wel iemand die moe is of even niet oplet, en dan heb je heel snel een misverstand.

Het is dus verstandig om daar voor je iets plaatst goed over na te denken. Wil je dat iedereen het weet? Zouden er misverstanden over kunnen ontstaan? Je kunt beter een beetje extra aan de veilige kant gaan zitten, extra duidelijk en extra vriendelijk.

Ten tweede is Bokt een discussieforum. Het is niet altijd nodig om alleen je eigen mening vast te houden en te verkondigen, het is ook leuk als er een gesprek ontstaat, heen en weer dus. Daarom is het bijvoorbeeld ook niet nodig om een bepaalde mening 10 keer te herhalen. En uiteindelijk zullen mensen er verschillend over blijven denken - dat is ook prima.

Mag je dus je mening niet geven? Ja zeker wel, maar belangrijk is de manier waarop! Hoe vriendelijker en duidelijker je het zegt, hoe groter de kans dat de lezer het begrijpt. Juist door fel of boos te reageren, gaan mensen in de verdediging en luisteren ze niet, maar krijg je wel pagina's vol met onaardige reacties.

Door gewoon vriendelijk ergens op te wijzen, gaan mensen veel sneller nog eens even nadenken over wat je hebt geschreven, en blijft Bokt een stuk gezelliger.

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 23:46

Wie is Bokt?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:14

Ik wil toch ook even mijn mening kwijt

Ik vind bokt zelf een erg leuk forum,blij dat zoiets bestaat en het is echt leerrijk,daar niet van!

Maar sommige mensen lezen echt niet of lezen alleen maar de eerste post.

Ik heb veel topics geopend op bokt,vooral medische vragen.Dit tot grote ergenis van anderen,dat spijt me en ik schaam me er ook voor.Maar ik,15-16jarige puber met een paard met medische problemen kan nergens haar vragen kwijt en zet het op een forum waarvan ze weet dat er echt veel mensen zijn met ervaringen die haar kunnen helpen.

En ik heb altijd traditionneel gereden,foute dingen aangeleerd gekregen en met goede bedoelingen iets verkeerd gedaan waar ik meteen weer gestopt ben.

Topic op NH is iedereen bekend die er komt,het topic is gesloten en daarna weer geopend omdat ik heb laten inzien dat ik er me wel degelijk wil voor inzetten en dat ik een reden had WAAROM ik zoveel topic plaats MAAR toch kan men het niet laten om nog steeds kwetsende opmerkingen te maken,ook op bokt
Met als resultaat dat ik gewoon niets meer durf plaatsen/vragen en al hélemaal geen topic meer wil openen en nee,ook niet op bokt.

Verder hoor je me niet klagen over bokt

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:23

Gulpje schreef:
Wie is Bokt?

Die hele grote hoop met negatieve gedachtes, dure paarden en een ego dat veeeel te groot is.

(Die betekend "grapjeee", ik dacht ik zeg 't er even bij... )

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:35

Ik vind bokt helemaal niet negatief maar als er een topic over shetjes staat en je scrollt naar beneden is het 50% negatief commentaar. Ik vind dat dit wel redelijk vaak voor komt.. Er zijn natuurlijk ook mensen die bruikbaar commentaar geven waar je echt wel iets mee kunt. Maar zodra iemand iets negatiefs zegt over het ras dan voelen die mensen zich ook vaak direct aangesproken en gaan direct in de aanval. Oke het klopt natuurlijk dat sommige mensen meer geld hebben en meer geld kunnen spenderen aan het aanschaffen van een paard en de toebehoren. Er zijn duurdere stallen met meer mogelijkheden maar ook goedkopere stallen. Omdat sommige mensen dus meer geld hebben en dit geld gebruiken en dus een paard kopen met goed bloed en ver komen in de dressuur/spring sport betekent het nog niet dat dit geen mensen zijn! Deze mensen hebben ook gevoel en zijn ook vast niet begonnen met een ZZ dressuur paard. Bokt is een discussieforum dus daar mag je je mening geven.. Als je het daar niet mee eens bent moet je ook zelf niet zo'n topic openen en foto's van jezelf en je shetlander online zetten.. (dit is niet aanvallent bedoeld voor de duidelijkheid)

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:56

Eerlijk gezegt heb ik nog nooit iets van die negativiteit gemerkt. Of soms misschien wel, maar niet zo erg. Paardenmensen zijn vaak wel negatiever dan andere mensen, ze zijn gewoon jaloers maar zo is láng niet iedereen. Ik vind zelf persoonlijk dat bokt van topics als deze negatiever wordt.

Gulpje schreef:
Wie is Bokt?

?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:57

Ik reageer zelf eigenlijk nooit meer in paardentopics, omdat er altijd mensen zijn die het beter weten, en je altijd naar beneden gehaald wordt als je geen eigen paard hebt die minimaal M loopt.

Bij wijze van.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:09

Soms worden er toch dingen door elkaar gehaald: dingen die echt niet kunnen, en dingen die wel kunnen maar waar de persoon die reageert niet zo achter staat. Enhet verschil in reacties op die dingen komt niet altijd even duidelijk naar voren.

Als een meisje van 12 op een Shet rijdt, en dat kan qua gewicht enz, ben ik het er mee eens dat je de reacties die je krijgt naast je neer moet kunnen leggen. Of, als je dat niet kunt, al helemaal geen topics hier moet plaatsen.

Maar ik heb hier ook topics langs zien komen waar mensen dus echt serieus verkeerd bezig waren, daar terecht kritiek op kregen en deze kritiek naast zich neer leggen of meteen beginnen te piepen dat bokt zo negatief doet, dat ze zich onterecht behandelt voelen, en toch lekker doen waar ze zelf zin in hebben.

Bokt heeft voor mij, behalve een entertainende functie, ook een educatieve functie. Als degenen die van bokt kunnen leren dat als negativiteit ervaren is dat toch echt hun eigen probleem.

You may lead a horse to water, but you cannot make him drink....

Voorbeeld:

viewtopic.php?f=21&t=514461

viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:11

Ik heb de 2 topics gelezen en vind het niet kunnen wat die 2 meisjes hebben gedaan. Ze vroegen wel om hulp en dat vind ik al heel wat, want voor de meeste mensen is het echt zooo moeilijk om hulp te vragen of überhaupt toe te geven dat ze fout zitten.
Ik ben het met de meesten die op dat topic reageerden eens dat ze er niet mee door zouden moeten gaan, maar jij hebt eigenlijk alleen maar gezegd dat ze verkeerd bezig waren, en niet op een vriendelijke manier. Je hebt niets gezegd wat ze ook maar zou kunnen helpen, en dan snap ik die meisjes ook wel weer, om er dan niet naar te luisteren.
Er werd daar duidelijk om hulp gevraagd en dat kan echt wel gegeven worden op een nette, vriendelijke manier, dan wordt meestal ook beter geluisterd
Hoe harder de reacties, hoe meer mensen geneigd zijn er juist tegenin te gaan.
Als je zelf iets totaal verkeerds hebt gedaan en je weet dat en wilt hulp, maar iemand begint je volledig de grond in te boren (of het komt zo over) dan wordt jij toch ook dwars?
Wanneer iemand om hulp vraagt of om goed commentaar vraagt doe dit dan ook. Houdt het vriendelijk en geef je mening op een duidelijke manier, maar houdt r rekening mee dat vele anderen het ook lezen

*nog even over die meisjes met hun veel te jonge pony's...vind ik echt niet kunnen dat ze toch door zijn gegaan ondanks alle negatieve adviezen, maar de adviezen werden in het begin al niet erg vriendelijk gegeven en ik blijf erbij dat iemand eerder luistert of iets accepteerd als het op een vriendelijke manier wordt gezegd

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:33

Bokt is niet negatief .. Sommige mensen!

Sommig commentaar kan lelijk uit de hoek komen Maar Topicstarters komen dan nóg feller uit de hoek omdat ze niet tegen commentaar kunnen. Zo was er volgensmij ook eens een topic over meisjes die steigerden met hun pony (iig, alleen de pony's) en dat was fout gegaan, eerst kregen ze redelijk goedbedoelde commentaren, die ook niet héél erg lelijk de hoek uit kwamen, waarom ze wel echt ontiegelijk gekwetst en beledigd op reageren, daardoor gingen andere mensen daar ook op reageren, want ze konden niet tegen het commentaar! Ook heb ik ergens gezien dat er gewoon gezegd was dat het meisje hard met de handen was. Dat meisje zat maar te ontkennen dat ze al zoveel ervaring had en dat dat niet kon dit en dat ..

Dusja, sommigen maken het zielig en negatief omdat ze ze niet tegen (eventueel goedbedoeld) commentaar kunnen. Ik vind het soms ook wat stom hoe sommige bokkers reageren. Maar als ik sommige plaatjes of verhalen zie/lees, reageer ik vaak niet. Maar in mijn hoofd zit ik al een beetje te koken. Ik zou eerlijkgezegd ook niet zo lief reageren als ik iemand zag die zijn pony onnodig met slof in de krul trekt en sporen rijd hoor

Maar ik moet toegeven, sommige verhaaltjes zijn wel negatief zonder dat eigenlijk nodig is

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:02

Sanneh14 schreef:
Hoi hoi, aangezien wij (Shetlandlove, ik en waarschijnlijk velen met ons) vinden dat de Bokkers nogal negatief uit de hoek kunnen komen. Als iemand lol heeft mijn zijn pony, of iets heeft meegemaakt, leuk of minder leuk, altijd moet er weer iemand het verknallen.. Laat iemand nou eens zijn verhaal doen!

I.m.o. hebben alle Bokkers hier begrip voor. Ik zie vrijwel geen topics waarin negatief gereageerdt wordt op iemand zijn/haar verhaal.

Citaat:
We Hebben vooral gemerkt dat het de wat "verwendere" mensen zijn(mensen die zich vrijwel alles kunnen veroorloven: Een duur (ster)paard, een duur zadel, en een dure stal , en ga zo nog maar even door)
Die altijd denken dat ze geweldig goed zijn, en alles mogen/kunnen zeggen.
*Hoewel foto's van die mensen vaak uitwijzen dat er een hoop te verbeteren valt!

Hier kan ik me wél zo aan ergeren.
Kom op, de een heeft wat meer dan de ander. Ja en?
Dit vindt ik meer jaloers zijn op diegene. Iemand mag daar trots op zijn, waarom niet?

Gut, laat iedereen even in z'n waarde en waanbeelden.

Citaat:
Wij zijn van mening, dat iedereen op bokt gelijk hoort te zijn, en dat alle bokkers éérlijk mogen reageren...

wij vinden het bijvoorbeeld niet eerlijk, dat als een meisje van 12 jaar, dat net een verzorgpony heeft, en trots haar fotos van plaatst, commentaar krijgt: JE BENT TE GROOT!!! Laat zo'n meisje alsjeblieft, en a niet lopen vertellen, dat je zelf nóóit zoiets hebt gedaan!

Dat heb ik nooit zelf gedaan.

Je hebt het recht op commentaar te geven en al helemaal op HAW of dat soort forums.

Je kunt wel alles negatief o.i.d. vinden maar dat redt je het niet mee. Jullie zullen dit niet kunnen veranderen. I.m.o. valt het op Bokt wel mee. Uiteraard zijn er gevallen waar het wel wat uit de hand loopt. Dat is dan eenmaal zo en dat zal altijd zo blijven.

Je hebt recht van meninguiting, dus doe dat dan ook. Negatief of positief.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:26

shetlandlove schreef:
*nog even over die meisjes met hun veel te jonge pony's...vind ik echt niet kunnen dat ze toch door zijn gegaan ondanks alle negatieve adviezen, maar de adviezen werden in het begin al niet erg vriendelijk gegeven en ik blijf erbij dat iemand eerder luistert of iets accepteerd als het op een vriendelijke manier wordt gezegd

Volgens mij spreekt hier een pedagoog in de dop.
Wat denk je dat meer indruk maakt als iemand te hard in zijn auto rijdt: er vriendelijk op gewezen worden dat je te hard rijdt, of een dikke bekeuring?

Wat denkt je dat meer indruk maakt als iemand steelt, vriendelijk verzoek om het niet meer te doen, of een paar jaar gevangenisstraf?

Wat denk je wat mee indruk maakt als je je paard giftige dingen te eten geeft: zeggen dat het niet zo gezond is voor je paard wat je aan het voeren bent, of dat hij er hartstikke dood aan kan gaan?

Mijn reactie in bovenstaand topic kwam misschien erg hard over, maar als iemand willens en wetens bezig is een paard naar zijn grootje te helpen, schiet ik uit mijn slof, en kan me het aangetastte ego van de topicsstarter weinig schelen. Bokt is een volwassenforum, en wie hier plaatst moet volwassen tegengas kunnen incasseren.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:28

Ik vind niet echt dat bokt negatief is. Ik snap de stelling wel, maar waar ik mee zit is dat het vaak zo is dat mensen denken dat je boos of kwaad uit de hoek komt als jij iets zegt wat nu net niet het hele topic zegt. Als ik een foto zie en vind hem niet mooi, maar zie wel wat anders dan zeg ik dat en zet ik dr niet zo banketstaaf bij; mooie foto. Dat vind ik namelijk niet. Maar nee, soms denk ik dat je persé poes lief moet doen.
Sorry, ik niet en dan vind je me maar verwaand. Ik weet wel beter (Ja, ook nog eens arrogant )

Finbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:34

kritiek leveren is prima, als iedereen dezelfde mening zou hebben zou er van een forum weinig over blijven. ik vind het dan ook totaal niet erg als mensen ergens dwars tegenin gaan, maar ik heb soms wel moeite met de manier waarop. niet naar mij persoonlijk hoor, maar ik zie soms reacties naar sommgen toe dat ik denk: als je iets vindt zeg het dan op zn minst iets subtieler.

of: reageer gewoon een keer niet als je weet dat je er alleen maar mensen mee kwetst of beledigt. als ik een foto zie die ik niet mooi vindt, hoef ik dat niet met alle geweld te zeggen. en mensen die dat wel willen, ook goed, niet alles hoeft allemaal positief te zijn natuurlijk, maar t kan ook op n minder kwetsende manier vind ik.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:36

Cassidy, het antwoord zal je misschien verbazen, maar het blijkt dus (en dat is echt en overtuigend bewezen, er is aardig wat onderzoek naar gedaan) dat het 'vriendelijk wijzen op' vaak veel beter werkt. Een heel interessant boek hierover is The Social Animal van Elliot Aronson, daar staat ook goed uitgelegd waarom dat zo werkt.

Een strenge straf onderdrukt een bepaalde reactie, maar heeft niet tot gevolg dat mensen 'uit zichzelf' ook anders gaan doen. Zodra de dreiging van straf wegvalt, doen ze weer precies hetzelfde.
Terwijl je met vriendelijke aanwijzingen veel meer veranderingen IN iemand krijgt: iemand gaat geheel uit zichzelf, ook als niemand het ziet, toch een beetje anders doen.

Er zijn 2 redenen waarom er toch met bekeuringen gewerkt wordt:
- ten eerste omdat 'vriendelijk wijzen op' vooral werkt als de persoon die de opmerking maakt gerespecteerd / bewonderd wordt (een anoniem briefje thuis helpt dus niet) waarmee het dus niet echt uitvoerbaar is door de overheid
- en ten tweede omdat je het te hard rijden gewoon wilt onderdrukken, ongeacht het 'leereffect'.

Wat betreft de negatieve opmerkingen: ik denk dat dit op Bokt ook vooral leidt tot het tweede. Veel mensen worden ontmoedigd om foto's op bokt te plaatsen, maar er zijn er maar weinig die ook daadwerkelijk anders met hun paarden omgaan.

Finbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:58

mooi gesproken Shadow0!

en volgens mij is dat precies de kern waarop het misgaat in onze maatschappij, en waarmee de regering juist de fout ingaat. alles wordt harder en dat werkt misschien op de korte termijn, maar de kern wordt niet aangepakt.....

maar dit terzijde, heeft er verder weinig mee van doen

als je t op n vriendelijke manier brengt kun je toch heel veel kwijt denk ik....

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:11

Finbar schreef:
kritiek leveren is prima, als iedereen dezelfde mening zou hebben zou er van een forum weinig over blijven. ik vind het dan ook totaal niet erg als mensen ergens dwars tegenin gaan, maar ik heb soms wel moeite met de manier waarop. niet naar mij persoonlijk hoor, maar ik zie soms reacties naar sommgen toe dat ik denk: als je iets vindt zeg het dan op zn minst iets subtieler.

of: reageer gewoon een keer niet als je weet dat je er alleen maar mensen mee kwetst of beledigt. als ik een foto zie die ik niet mooi vindt, hoef ik dat niet met alle geweld te zeggen. en mensen die dat wel willen, ook goed, niet alles hoeft allemaal positief te zijn natuurlijk, maar t kan ook op n minder kwetsende manier vind ik.

Ik ben het helemaal met je eens ik heb al meer dan eens gezegd dat hier vaak ook om commentaar en meningen gevraagd worden
Het is alleen de manier waarop die meningen gegeven/gevraagd wordt. Reacties worden soms erg ondoordacht gegeven en Sanneh en ik hebben dit topic juist gestart met de bedoeling dat mensen wat meer gaan nadenken over de manier waarop ze hun mening geven

@ Cassidy => Iemand wijzen op zijn rijgedrag in de auto is iets heel anders dan iemand wijzen op de omgang met zijn paard. Je bereikt vaak meer als je iets vriendelijk vraagt...Als ik tegen jou schreeuw dat je harder moet werken, zou je dat dan doen? Als ik je vriendelijk vraag om door te werken omdat het werk voor 4 uur af mnoet zijn komt het al heel anders over en ben je waarschijnlijk ook meer bereid het te doen
Het is net als ShadowO zegt, dat als je iemand straft met bv een bekeuring dat je dan bepaald gedrag onderdrukt, maar dat het gedrag, als het even kan, nog harder terugkomt.
en ik wou nog een 3e mogelijkheid aan je redenen toevoegen
bekeuring is een handig middel voor wat extra inkomsten

Het is juist de kunst om uit al het commentaar dat je krijgt het (voor jou) goede en bruikbare er tussenuit te pikken. Veel mensen nemen alles heel letterlijk en voelen zich meteen aangevallen...Ze reageren dan weer door heel fel op een reactie te reageren. Om zoveel mogelijk irritaties te vermijden kun je vanaf het begin af aan rustig proberen te oordelen hoe je iets het beste kan zeggen

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:52

Mensen vergeten snel dat boktgebruikers ook mensen zijn. Ze schreeuwen maar wat raak en verdedigen zichzelf vervolgens met smoesjes als 'chill, tis maar internet' en 'alles komt anders over als het geschreven is'
We hebben niet voor niets smileys om bepaalde emoties te laten zien, en je kunt ook altijd er bij zetten hoe je het precies bedoelt.
Maarja, coole, harde oneliners zijn natuurlijk cooler.

Er zijn hier een heleboel mensen met een gigantische stok in hun kont, die zich totaal niet kunnen inleven, positief kunnen zijn, de humor ervan inzien of gewoon op 'vorige' drukken als ze de neiging krijgen een grote mond op te zetten. Das jammer, want het kan zoveel gezellig zijn als mensen gewoon eens denken 'Goh, eigenlijk hoef ik hier geen nare reactie op te plaatsen, het meiske is gewoon blij met haar nieuwe verzorgpony, ookal is hij iets te dik'
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 31-03-06 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmerking naar een persoon even verwijderd - we kunnen het beter algemeen houden

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:03

Missy, ik vind het wel jammer dat je (en juist in dit topic) dan op deze manier reageert. Want het vriendelijk reageren geldt uiteraard beide kanten op.