Welke laptop? en vooral: welke niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda

Re: Welke laptop? en vooral: welke niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:10

Koop alstjeblieft géén Fujitsu Siemens, die van mij is de miskoop van de eeuw. Allerlei gebreken en een baggerservice

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:12

Ik heb een Acer Aspire 3610, echt een fijn ding, snel en nog niks aan kapot geweest.

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:16

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:18

Ik zit nu op een Acer Travelmate 240 en ik moet zeggen het is een verdomd handig ding ook nooit problemen mee gehad.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:24

ik heb een Toshiba geen idee wat voor eentje, maar alle toetsten vallen eraf, ik mis er al een flink aantal, dus als je een Toshiba koopt, moet je minstens blind kunnen typen

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:27

Pff Maar die van ons kan het allemaal niet meer aan:P wij willen er spelletjes enz. ophebben maar dan is tie zooolangzaam

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:28

smurf schreef:
ik heb een Toshiba geen idee wat voor eentje, maar alle toetsten vallen eraf, ik mis er al een flink aantal, dus als je een Toshiba koopt, moet je minstens blind kunnen typen

Ik weet niet wat je er dan mee doet, maar bij die van mij vallen ze er niet af. En gebruik hem elke dag ontzettend veel, al 2 jaar lang.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:29

Ik heb een Packard Bell..
Ben zeer tevreden, en een goede service

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:30

Ik heb een Compaq..
geen idee welk type precies, maar een heel fijn ding iig .
Licht, snel, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk, en heb hem nu zo'n 2 jaar ofzo?

Bernardo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:09

Ik heb zelf een Acer Travelmate 290.

Hij voldoet prima, tis een gewoon 15" scherm.

En wat moet je met een 17" scherm? :S Das echt groot hoor voor een laptop, ik denk dat je 15,4" (breedbeeld) bedoelt.

Verder zpu ik een laptop opzoeken met speciaal geheugen voor de videokaart. Dus GEEN SHARED geheugen. Dit kan soms erg sloom zijn in spellen. En ook heb je dan soms erg weinig geheugen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:57

Sundancer schreef:
smurf schreef:

Ik weet niet wat je er dan mee doet, maar bij die van mij vallen ze er niet af. En gebruik hem elke dag ontzettend veel, al 2 jaar lang.

*uh * typen ongever 10 uur per etmaal, daar kan ie duidelijk niet tegen, de letters waren al vrij snel van de meest gebruikte letters af ook.....

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:59

tnx voor alle reacties

reden dat ik een 17 inch beeldscherm wil, is omdat ik dagen heb dat ik erg slecht zie, wat niet verholpen kan worden door oogarts/opticien etc
ik heb dan al moeite met een boek of krant lezen, en dat zelfde probleem heb ik dus met een kleiner beeldscherm

moet wel zeggen dat de 15" veel scherper is dan de 17" maar voor mij leest de 17" prettiger
de 15,4" heeft mn zus, die heb ik nog niet gezien, ga daar snel eens kijken hoe goed ik op dat beeldscherm kan lezen

ik hoef hem niet te hebben om spellen mee te kunnen spelen(al is de tip van speciaal geheugen voor videokaart ivm spellen wel erg handig voor als mn vriend ene laptop wil, die speelt nml wel altijd spellen) ook niet om mee te nemen ergens naartoe, t is puur voor hier thuis msn/bokt/en de rest van internet, gewoon voor de fun dus
en mn foto's van mn digi moet ik er op kunnen zetten, eventueel kunnen bewerken en daarna dus branden

als ie dus wat zwaarder is(wat de 17" van mn moeder duidelijk is vergeleken met de 15" van mn vader) is t geen probleem, hij zal hier ongeveer altijd op dezelfde plek staan

wel 'grappig' om te lezen hoe verschillend de laptops zijn bij de bokkers qua kwaliteit ook al zijn het exact dezelfde! maakt t kiezen voor mij alleen wel wat lastiger

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:04

Ik heb een compaq evo, zeer tevreden over (Ze hebben hem ook bij CSI ) ben nu helaas afgesloten van mijn eigen internet door een virus waardoor hij een beetje werkloos is, maar dat ligt niet aan de laptop zelf. Geen idee hoe groot het beeldscherm is, zoveel verstand heb ik er niet van

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:16

Ik zit momenteel achter een Acer Aspire 1710. heb daar eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad, alleen een keer was er een schaniertje van het beeldscherm stuk

Meys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:20

Citaat:
reden dat ik een 17 inch beeldscherm wil, is omdat ik dagen heb dat ik erg slecht zie, wat niet verholpen kan worden door oogarts/opticien etc
ik heb dan al moeite met een boek of krant lezen, en dat zelfde probleem heb ik dus met een kleiner beeldscherm

Dam is het idd slim om zo'n groot beeldscherm te doen.
Ik ben slechtziend en heb daarom dus ook een groot beeldscherm

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:31

Ik heb een Toshiba, type weet ik niet precies. Is nu dik 2 jaar oud en doet het nog goed!

Ik gebruik wel altijd een los toestenbord erbij en muis, aangezien typen op een laptop voor mij extra nekklachten met zich mee brengt.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 22:34

daar zeg je ook nog wat slims anke! ik heb nml een verleden met whiplash en bijbehorende nekklachten, gaat nu goed, maar heb mn beeldscherm dan ook erg hoog staan, bij een laptop is dat natuurlijk anders...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:42

Linda schreef:
Koop alstjeblieft géén Fujitsu Siemens, die van mij is de miskoop van de eeuw. Allerlei gebreken en een baggerservice

Heb de mijne al 2 jaar, en er is nog nooit wat mis mee geweest. Daarbij, mijn hele klas heeft dezelfde, een enkele is kapot gegaan, maar er komt gewoon een nieuwe voor in de plaats

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:42

Linda schreef:

Heb de mijne al 2 jaar, en er is nog nooit wat mis mee geweest. Daarbij, mijn hele klas heeft dezelfde, een enkele is kapot gegaan, maar er komt gewoon een nieuwe voor in de plaats

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:48

Ik heb een Compaq Presario V4000 met 15,4" beeldscherm en deze werkt echt perfect. Hij is erg snel en er zit zo'n kaart ding in waar je je geheugenkaartje van je fototoestel in kan doen en dan komen je foto's gelijk op je pc. Verder doe ik er niks ingewikkeld mee, gebruik hem alleen om te bokken, msnen en foto's te bewerken en dat bevalt echt heel erg goed. Echt een aanrader.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:53

Ik heb een HP, breedbeeldscherm, alle technische snufjes, staat nu op me schoot *lekker makkelijk* en wil NOOIT meer iets anders...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:54

Ik heb een packerd bell laptop. Ben er wel tevreden over. Alleen soms loopt hij al snel vast. als er maar iets te veel mensen tegen je praten op MSN krijg je al het gezeur dat het programma niet reageerd. Het vennetje dat aanslaat als hij te warm word maakt ook best wel veel lawaai, maar voor de rest vind ik het wel een fijne PC.
Dat muispadje loopt af en toe ook best wel vaak vast. Dan laat je los met je vinger en schiet je pijltje ineens naar de andere hoek van het scherm. zwaar irri

Me ma heeft een HP. Heel plat en licht. Zit al een ingebouwd iets in voor draadloos netwerk enzo. Zij vind hem erg fijn, mjah, hoevaak zit zei er nou achter
Laatst bijgewerkt door Nannes op 20-03-06 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:58

@ Renske, je hebt er speciale houders voor om de laptop hoog te plaatsen, maar dan heb je net zo goed de hele tafel vol staan.

Draadloos internet is super fijn, kun je door het hele huis en tuin internetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:16

AM --> FZ

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:20

verootjoo schreef:
Linda schreef:

Je zegt het zelf al: een enkele is kapot gegaan Als je daarnaast de rest van de reacties leest, zie je dat ik niet de enige ben. Voor mij dus never nooit meer een FJ