Foto's met mobiel bij crea bea.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:33

Jettie schreef:
Hmm.. wat dacht je dan van een Serieus creatief forum en een Overig creatief forum?

Dat vind ik toch duidelijker, omdat iemand voor zichzelf beter kan vaststellen of diegene serieus is bezig geweest of 'gewoon wat wil laten zien'. Dat vind ik beter te beoordelen voor jezelf dan beginner / gevorderde.

Dan moet er wel duidelijk zijn dat daar ook tips gegeven kunnen worden, anders plaatst niemand in het Overig creatief forum omdat ze denken dat daar niet gereageerd wordt..

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:36

Ja, dat heb je dan wel weer. Lastig. Ik denk dat je bij een scheidingslijn altijd houdt dat je bij het forum voor 'mindere' dingen weinig reacties krijgt. Maar als je goed commentaar wilt, kun je het bij het serieuze forum plaatsen. Maar dan is het overig creatief forum ook niet meer nodig eigenlijk En dan krijg je die 'slechte foto's / tekeningen' weer tussen de goeien.

Erg lastig dit.. Moet er nog maar even over denken.

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:38

Jettie schreef:
Ja, dat heb je dan wel weer. Lastig. Ik denk dat je bij een scheidingslijn altijd houdt dat je bij het forum voor 'mindere' dingen weinig reacties krijgt. Maar als je goed commentaar wilt, kun je het bij het serieuze forum plaatsen. Maar dan is het overig creatief forum ook niet meer nodig eigenlijk En dan krijg je die 'slechte foto's / tekeningen' weer tussen de goeien.

Erg lastig dit.. Moet er nog maar even over denken.

Het is inderdaad lastig. Al ben ik er nog steeds dik vóór om de "goede" dingen te scheiden van de "slechte" . Slecht klinkt zo hard. A-serieus ofzo? Ik irriteer me elke keer weer als ik denk een serieus topic te openen met iets moois erin, waar iemand zijn best op heeft gedaan, en dan krijg je zoiets..

Authentic

Re: Foto's met mobiel bij crea bea.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:42

Sorry maar ik ben tégen nog een Crea subforum, bokt is een paardenforum dus aan 1 CB-subforum hebben we wel genoeg. Dat mensen geen zin hebben in krastekeningen is ook weer onzin, moet je HAW en ITP dan ook maar opsplitsen omdat ik (bij wijze van) geen zin heb in papierloze pony's of onscherpe foto's? HAW voor scherpe foto's van dure sportpaarden en HAW voor de overige dingen?

Crea Bea is Crea Bea of je nou goed kunt tekenen of niet goed kunt tekenen, wil je échte foto's of échte tekeningen zien, ga dan naar een fotografie of tekenforum...

Als iets echt ontzettend bagger is zakt het vanzelf wel weg.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:45

Jus_dOrange schreef:
Sorry maar ik ben tégen nog een Crea subforum, bokt is een paardenforum dus aan 1 CB-subforum hebben we wel genoeg. Dat mensen geen zin hebben in krastekeningen is ook weer onzin, moet je HAW en ITP dan ook maar opsplitsen omdat ik (bij wijze van) geen zin heb in papierloze pony's of onscherpe foto's? HAW voor scherpe foto's van dure sportpaarden en HAW voor de overige dingen?

Crea Bea is Crea Bea of je nou goed kunt tekenen of niet goed kunt tekenen, wil je échte foto's of échte tekeningen zien, ga dan naar een fotografie of tekenforum...

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:47

ik vind het wel dat foto's die met een mobieltje gemaakt zijn meestal niet erg crea zijn, maar ik vind een regel zoals, foto's die met mobiel gemaakt zijn, of simpele bewerkingen mogen niet, niet echt goed.
misschien is een regel zoals, kijk eerst goed of je foto wel echt creatief is. Bovendien zijn er tegenwoordig zat camera's die hele mooie foto's maken

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:49

Jus_dOrange schreef:

Ja euh, je kunt niet alles over één kam scheren hoor. En als bokt echt alleen en puur en alleen om paarden zou gaan, dan kunnen er dus ECHT heel veel subfora worden verwijderd.. Er zijn een hele hoop dingen die NIET over paarden gaan, en ik ben blij dat die er zijn, anders is het ook weer zo paardig.. Dan zou ik snel weg zijn.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:34

Er staat niet dat ik tegen die andere subfora ben er staat alleen dat ik tegen nog een CB subforum ben.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:41

Mietje schreef:

Misschien is inderdaad een subforum voor de beginners oid wel een idee?
Maar aan de andere kant dan weer; waar trek je de streep tussen beginner/gevorderde..
Heel moeilijk natuurlijk..

Dat is heel erg moeilijk. Ik dicht nooit, heb 2 gedichten op CB geplaatst en ze blijken inhoudelijk best goed te zijn. Die zou ik dan toch bij het lekenforum moeten plaatsen? En ik zie ook best vaak gedichten van 1 Bokker die best vaak op CB post die ik vreselijk vind. Die zou dan wel in het 'goede' subforum mogen? En ik denk ook dat niemand op het beginnersforum gaat kijken, trekt mij in ieder geval niet zo.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 22:11

Twee subforums opzich wel goed, maar hoeft van mij niet. Een regel van dat mobiel vind ik echter wel nodig.
Ik neem aan dat niet even iemand denkt van hee laat ik even serieus foto's maken met mijn mobiel. Tot nu toe heb ik nooit foto's van een mobiel gezien op CB die goed van kwaliteit waren. Meestal zijn of de kleuren niet goed of ze zijn niet scherp en dat heeft niks met de megapixels te maken. En omdat je op mobiel geen diafragma, sluiterstijd, iso en noem de hele zooi maar op. Word het allemaal een stuk lastiger. Ok op de gemiddelde compactcamera kan dit ook niet, maar daarmee kun je nog altijd meer met de kleuren etc. Het is gewoon zo dat in een mobiel nog steeds geen goeie camera zit om mooie scherpe foto's met goeie kleuren te maken. En dat vind ik beetje zonde om te plaatsen.

Daarbij zijn er nog een hele grote groep gebruikers die nog steeds alleen iets van Mooie foto's posten. Ook op mobiele telefoonfoto's hierdoor krijg je steeds meer mensen met snapshots.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:26

Ik snap het punt van de algemene kwaliteit van CB goed, maar denk eraan dat julie ook ergens ooit begonnen. De mensen die een FB plaatsen, die nog niet geweldig is, dan kun je toch gewoon tips geven. Ja je kunt wel zeggen "die is lelijk uitgeknipt" maar je kunt toch ook gewoon op een aardige manier uitleggen hoe je dat beter kunt doen..

Met fotograferen hetzelfde, er zijn nog heel wat beginners idd, maar geef ze tijd om te leren. CB is nu eenmaal niet voor alleen maar geweldige fotograven en bewerkers. Als je het niveau tegen vind vallen, dan moet je naar een proffesionele fotografie/bewerk site gaan.

Mobiel vind ik trouwens wel okey, deze verbannen van CB..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:07

maartjuh schreef:
Ik snap het punt van de algemene kwaliteit van CB goed, maar denk eraan dat julie ook ergens ooit begonnen. De mensen die een FB plaatsen, die nog niet geweldig is, dan kun je toch gewoon tips geven. Ja je kunt wel zeggen "die is lelijk uitgeknipt" maar je kunt toch ook gewoon op een aardige manier uitleggen hoe je dat beter kunt doen..

Met fotograferen hetzelfde, er zijn nog heel wat beginners idd, maar geef ze tijd om te leren. CB is nu eenmaal niet voor alleen maar geweldige fotograven en bewerkers. Als je het niveau tegen vind vallen, dan moet je naar een proffesionele fotografie/bewerk site gaan.

Mobiel vind ik trouwens wel okey, deze verbannen van CB..

Ben ik het mee eens

Ik vind het niet kunnen om te zeggen van "jij bent niet goed genoeg, jij gaat naar het 'overig creaforum' " ofzoiets.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:51

Goh.
Ik heb een beter plan.
Volg allemaal een cursus:

'Hoe geef ik aardig commentaar op dingen die niet CB-waardig zijn, zodat de TS zich kan verbeteren en wél CB-waardige dingen kan gaan produceren'

Wat dan CB-waardig is laat ik in het midden.
Maar natuurlijk; ik erger me ook.
Al die mensen die onboeiende 'zeg maar niks, ik begin net' topics openen. Maar ja, ooit was jij ook zo.

Subfora vind ik niks.
Stel je voor dat je bij [RT] een verdeling zou maken tussen 'serieuze' en 'overige' problemen.
Bullshit, dan gaat alsnog iedereen bij 'serieus' posten.
Een beetje apart.

In ieder geval: Ik snap je punt wel, alleen ik denk niet dat er iets aan te doen is.
Zolang iedereen zijn beheersing maar niet verliest, aardig blijft, zijn liefste glimlach opzet en dingen negeert » zakt t topic vanzelf en zijn de wolken zo weer voor de zon weg.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:54

VInd ik dus dikke onzin dit. ik maak altijd foto's met mijn mobiel simpel omdat mijn camera te groot is om mee te nemen en ik mijn mobiel altijd op zak heb

Mijn mobiel maakt net zulke scherpe foto's als mijn camera met zijn 3,3 megapixel (kan beter maar dan nog)

Ik vind dit dus eigenlijk te algemeen genomen, ik ben het ermee eens dat sommigen het crea vinden om zomaar een fototje te maken maar ik ben er dus wel sirieus mee bezig en als je het niet gelooft heb ik zat foto's om het te bewijzen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 02:14

Ja, best jammer dat de kwaliteit vaak ver te zoeken is, maar als ik soms zie wat voor een 'kritiek' mensen geven dan vind ik dat eigenlijk veel erger. Is het dan echt zo moeilijk om elkaar met respect te behandelen?

Niemand wordt als volleerde tekenaar/dichter/fotograaf geboren, daar gaan jaren hard werk aan vooraf. Volgens mij wordt dat soms een beetje vergeten op bokt. In plaats van botte opmerkingen te plaatsen heeft iemand er veel meer aan als je zegt wat je er aan zou kunnen veranderen en wat je goed gelukt vindt. Als je dat niet kan dan kan je beter niet reageren.

Ik vind het niet echt nodig om CB op te splitsen. Het is een paarden forum dus ik kom hier sowieso niet voor de goede verhalen, foto's, etc. En als je als 'prof' graag commentaar wilt zet je ze toch op een teken-, foto-forum, of niet? En zoals al eerder gezegd, waar trek je de grens? Ik zie regelmatig 'professionele' fotograven, voorbij komen, waarvan ik me ik echt afvraag hoe iemand daar geld voor durft te vragen.

Nu we toch bezig zijn; ik erger me zo aan mensen die foto's op [CB] zetten en er gelijk al bij zeggen dat ze niet goed gelukt zijn. Waarom zet je ze er dan op? Ik dacht eerst dat het complimentjes vissen was (ben ik ook niet zo weg van, maar goed), maar het zijn vaak inderdaad foto's die gewoon mislukt zijn.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:07

Mssn moet daar dan maar een regel over komen, dat je zo 'n dingen er niet hoeft bij te zetten.

Bij HAW is nu toch ook de regel dat als je daar geen commentaar op wilt, je de foto's beter niet kan plaatsen?

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:14

Ik ben niet professioneel, ik zou dan - als CB twee afdelingen krijgt - bij het 'overige' moeten posten. Prima, maar ik ben bang dat ik daar al helemaal niets wijzer van word... En dan? Ik plaats toch dingen om er commentaar op te krijgen, zodat ik mezelf kan verbeteren?

Een splitsing lijkt me op zich niet heel verkeerd, maar dat brengt zóveel kleine problemen met zich mee. Dat wordt nog een heel gedoe.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:02

Dit topic ging niet over CB opsplitsen in dingen, maar over het mobiele telefoon gebeuren. Van mij hoeft CB helemaal niet opgesplitst te worden. Overigens geef ik ook geen botte opmerkingen, maar reageer gewoon niet, omdat het toch zinloos is.

@ Laartjuh
Ik heb nog nooit een topic van jou bij CB gezien met mobiele telefoon foto's??

Overigens heb ik ook een telefoon met 2mp camera, maar toch merk je wel degelijk een groot verschil tussen een goedkoop compact cameraatje en die van een mobiel.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:28

Idd, als ik het niet mooi vind, reageer ik niet.
Als iets bij bijv. HAW niet mooi vind, paardje niet leuk of wat dan ook, reageer ik ook gewoon niet. Tuurlijk het is irritant als je 20 keer een topic open met zulke onduidelijke en wazige foto's, maar je doe er toch niks tegen.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:00

Ik denk dat door heel veel mensen die voor het idee van de 2 cb's zijn wordt vergeten dat sommige wel degelijk hun best doen voor de foto, dat die foto in onze ogen écht niet mooi is wil nog niet zeggen dat daar niet hun best voor gedaan is en misschien vind die persoon hem zelf wel helemaal het einde.
Idem bij tekeningen en gedichten enzo.

Ik heb soms ook foto's waarvan ik denk; wauw, dit is echt een prachtige foto,
en als ik hem dan op cb plaats krijg ik commentaar van; ik vind hem niet mooi, omdat *blaat*
Dus ik denk dat 'mooi' bij iedereen anders is.
kortom; wat ik mooi en proffesioneel vind hoeft iemand anders dat absoluut niet te vinden.

Natuurlijk ik heb ook zoiets als ik topics zie als dit bijvoorbeeld:
viewtopic.php?f=68&t=553421, dan denk ik, wat doet ie hier [mijn reactie hier is ook minder aardig omdat ik me zóóó verschrikkelijk erger aan het binnen nog geen uur vragen: NIEMAND MEER???? GEEN REACTIES MEER????? ] dit hoort imo gewoon op ff.
Maar ik kan niet weten of dat meisje half over de grond heeft liggen rollen om een mooie compositie te krijgen of dat ze daar liep en dat ze dacht; jeetje een boom... jeetje sneeuw... jeetje ik maak een foto... jeetje ik zet hem op cb...
Dat weet ik niet, dus waar wordt dan de scheiding gemaakt tussen foto's waar hun best voor gedaan is [en dan hebben we het nog niet over het resultaat] en foto's die vanuit de losse hand zijn gemaakt [en waar dat ook echt aan af te zien is]

wat ik nou wilde met dit bericht... geen idee
wilde dit typen maar waarom precies , och dat overkomt iedereen wel is

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:15

Een scheiding in CB lijkt me niet meteen nodig. Foto's en andere creatieve uitspattingen waar je serieuze reacties van wilt hebben om van te leren kunnen gewoon op CB, overige en 'hé kijk nou eens wat ik gefotografeerd heb'-topics in FF.
Om terug te komen op het mobiele telefoon-gedoe; ik vind dat die dus naar FF moeten, want het zijn nou niet bepaald foto's waar je serieus op kunt beoordelen. Bovendien, als een TS écht serieus met foto's bezig wilt zijn, neem ik aan dat je niet met je telefoon aan de slag gaat... als je dus foto's met een telefoon maakt zijn dat denk ik vooral "foto's van je hond" en niet iets om je fotografeertechniek te showen.

Maargoed, wat Illkah ook zegt, dat is natuurlijk weer bij iedereen anders. De een heeft er zijn best aan gedaan en dan ziet het er voor de ander uit alsof het dus inderdaad gauw gauw even geschoten is.

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:34

Bij het nieuwe bokt gaat FF er toch uit?
Waar moeten de mobiel-foto's dan heen?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:57

Ilkkah schreef:
Ik denk dat door heel veel mensen die voor het idee van de 2 cb's zijn wordt vergeten dat sommige wel degelijk hun best doen voor de foto, dat die foto in onze ogen écht niet mooi is wil nog niet zeggen dat daar niet hun best voor gedaan is

@ Jettie --> Of erger nog ... betekent dat alle FF foto's dan ineens op CB belanden.

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:25

Wat betreft het mobiele-telefoons-foto's plaatsen op CB ben ik het met iedereen eens: doe moeten geweerd worden.

Wat betreft het opsplitsen van CB wat sommige mensen hier opperen, daar voel ik minder voor. Het creeërt alleen maar een zij-wij gevoel, en waar trek je de grens?
Iemand die met een eenvoudig toestelletje prachtige plaatjes maakt, die dan wel iets minder scherp zijn maar waar fototechnisch zeker potentie inzit mag daar niet komen? En zo kun je nog wel tig voorbeelden noemen, ik denk dat het geen doen is

Ik denk dat iedereen er maar gewoon mee moet leren leven dat je hier in de eerste plaats op een paardenforum zit. Dat er mensen tussenzitten die zich interesseren voor enige vorm van artistieke vormgeving is leuk, maar je kunt verwachten dat het niveau op een topic als CB lager wordt door het aantal mensen dat denkt heel artistiek te zijn en dus te pas en te onpas foto's plaatsen die er eigenlijk helemaal niet tussen passen

Ik fotografeer ook voor mijn plezier, maar ontvang wél graag commentaar, zodat ik vooruit kan gaan. Ik plaats zo nu en dan foto's op CB, en krijg over het algemeen weinig feedback op m'n foto's zelf.
Daarom zet ik mijn foto's nu ook op www.photoforum.nl, waar ik alléén maar fototechnisch commentaar krijg, omdat daar puur mensen komen die zich ook met fotografie bezighouden.
En zo zullen er ongetwijfeld ook fora zijn voor mensen die tekenen/schilderen/dichten

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:26

zoals ik al zei ergens op de vorige pg, is dat ik me wel eens schuldig heb gemaakt aan een topic met telefooncamera....
ik vind dan ook dat ik, voor een telefoontoestel, scherpe foto's ermee maak, bovendien zet ik erbij dat ik GRAAG commentaar/tips enz. wil, ook vermeld ik dat het een camera is van 1,3 pixel.....

persoonlijk vind ik een subforum wel een goed idee, zolang je daar maar kan doorgroeien zeg maar, en tips en commentaar KAN krijgen... want in FF krijg je meestal van *ja leuk gedaan*, maar daar HEB je niks aan....

dit is overgens niet aanvallend bedoeld ofzo....