fungeren van moddies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:11

Ik vind zo´n onderschrift wel grappig, bij wie dan ook

Eerlijk gezegd lijkt het me hier meer om een persoonlijke vete te gaan dan over het functioneren van de moddie´s in zijn algemeenheid.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:12

Ik ben het er niet mee eens.
Ik denk dat de mods er goed over nadenken, als zij een nieuwe mod 'aannemen'. En als mod doe je het toch nooit goed voor iedereen, er zijn altijd wel een paar bokkers die vinden dat je niet goed functioneert als mod.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:07

Mischien was of is de titel niet helemaal juist gekozen.
Enerzijds wordt er geschernd met 'moddies zijn ook maar gewone mensen" maar wat zijn de 'gewone'bokkers dan?

uitspraken als (weg)flikkeren voor een mod vind ik gewoon not-done... het is hier bij ons in de omgeving een uitspraak gedaan door aso's, wat is dan het volgende wat normaal gevonden wordt?
zo werk je mi verloedering in de hand.....

_Dunja_

Re: fungeren van moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:16

toch vraag ik mij nu af wat je nu verder wilt met dit topic?

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:19

Ze wil dat er een proeftijd word ingesteld voor nieuwe mods.

Ik heb ook mijn twijfels bij sommige mods, maar dat houd ik verder voor me- heb er al een OW voor gehad.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:21

@Vlasta: zie de post van Abalaydi
ben dus niet de enige die twijfels heeft .

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:27

Alane schreef:
@Vlasta: zie de post van Abalaydi
ben dus niet de enige die twijfels heeft .

Je zoekt dus eigenlijk meer mensen die aan jou kant staan?
Ik snap wel dat je dat graag wilt maar wat schiet Bokt er verder mee op.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:34

ik hoef helemaal geen mensen aan mijn kant te hebben of te krijgen...
zou niet weten waarom, zit me af te vragen of ik de enige ben enerzijds en anderzijds heb je pas een probleem als er een oplossing is, zonder oplossing geen probleem
maw wat ik dus aanhaalde over bepaalde uitspraken of die zwaaiende smiley zou bijv. een uitleg of aanpassing kunnen bijdragen in een nog beter bokt en voorkomen dat mensen en vooroordeel krijgen, door iets zeer simpels
eigenlijk net als jij nu doet, jij hebt een bepaald idee wat de reden zou kunnen zijn van het openen van dit topic door mij.
Wat nu als een andere bokker ditzelfde topic had geopend dan had je niet reeds een oordeel gevormd

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:42

Wat nu als een andere bokker ditzelfde topic had geopend dan had je niet reeds een oordeel gevormd

Dan had ik hetzelfde gereageerd hoor.
Maar goed veel succes met je topic, hoop dat je je probleem kan oplossen hiermee....

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:50

Vlasta nogmaals ik heb geen probleem die ik via een topic zou denken op te lossen, bepaalde dingen gaan opvallen als je met bepaalde mensen vaker in aanraking komt/tegen komt.
Zo zijn er dus ook mensen die zich ergeren aan mensen die geen of weinig leestekens gebruiken, ik heb daar weer geen probleem mee, en daar worden ook topics over geopend.

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:02

Ik vind het wel wat opgepast dat er (een) mod(s) is/zijn die regelmatig berichten plaats zonder enige hoofdletters of interpunctie e.d., dat irriteert wel eens.

Maar verder, ik vind dat je bokt zéker niet kunt vergelijken met politiek en moderators zijn voor mij geen mensen waar ik gigantisch tegen opkijk die mijn grote voorbeeld zijn en die boven alles staan. In mijn ogen zijn moderators gewoon zeer vriendelijke en gulle bokkers (nieteens 90 % van bokt zou die taak fatsoenlijk kunnen volbrengen) die het extra recht hebben om andere gebruikers te corrigeren en dergelijke. Het zijn ook mensen die óók grapjes morgen maken. Die ook fouten morgen maken en die ook hier en daar gecorrigeerd mogen/moeten worden, niemand is toch perfect?

Verder snap ik het verband tussen kot door de bocht 'ik stoor me hier aan bij een bepaalde mod' en 'proeftijden voor mods' niet zo goed? Een beetje verwarrend voor sommige mensen om dat in één topic te zetten.
En het is al gezegd dat boktbeheer dusdanig lang zoekt voor nieuwe moddies dat het hoogstwaarschijnlijk niet nodig zal zijn om ze nog proeftijd te geven, vanwege de zekerheid dat het een geschikt persoon is.

En als laatste; als je je echt stoort of een conflict hebt met/aan eenofandere mod, dan stap je toch naar de boktbemiddelaren?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:03

Alane wat ik me afvraag als je zo'n vreselijke moeite hebt met bokt en de moddies. Wat doe je dan nog op bokt als ik vragen mag

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:38

Ik schreef ook al eerder wat ik bedoelde met die proeftijd, ik heb het er ook niet over dat een mod als een heilig boontje in een ivoren torentje gezien moet gaan worden of zich zo zou moeten gedragen.

Ik heb een voorbeeld aangehaalt van iemand die toenertijd mod was en een bepaalde manier van reageren had, dat betekent niet automatisch dat ik een probleem met die mod als persoon had.

Nogmaals met die proeftijd doel ik er niet op dat dan heel bokt een mod mag afschieten en dat die dan gelijk maar mod af moet zijn....

Als je om wat voor reden dan ook vaker mods tegen komt die dan een bepaalde manier van reageren blijken te hebben, en mischien komt het dan dat ik er op ga letten, werd dus het idee geboren die ik dus dmv dit topic openbaar maak. Zo zie ik een bepaald topic ook uitspraken staan van moddies die eigenlijk een beetje haaks staan op de boktregels en daar heb je niet veel fantadie voor nodig

@Youngster: vreselijke moeite met bokt heb??? waardoor trek jij die conclusie?
Of ben je van mening dat je alleen maar ja en amen mag zeggen op bokt?
En als ik wil schoppen tegen iets of iemand dan doe ik dat niet verkapt en verpakt in een topic, die ik geplaatst heb zonder bijbedoelingen.
Of iedereen gelijk maar een enkeltje geven die iets signaleert, zich ergert aan of iets irritant vind?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:26

Ik snap het punt van Alane wel. Niemand wordt verplicht om Mod te worden. Als je het (toch) doet, dan is het logisch dat er eisen aan gesteld worden. Ook al is het vrijwilligerswerk.
Een forum is een lastig medium. Alles gaat in de geschreven taal en dat kan heel wat misverstanden oproepen (neem maar een willekeurig topic op Bokt en de spraakverwarring steekt al snel de kop op).
Als Mod moet je je juist daarvan bewust zijn en je zult extra alert moeten zijn dat wat je schrijft anders uitgelegd kan worden dan je het hebt bedoeld. Ik zie heel wat Mods die dit uitstekend doen, maar een enkele uitglijder zie ik ook voorbijkomen.
Daarnaast mag je (vind ik) best van een Mod vragen om een zekere volwassenheid te tonen. Een Mod heeft een toezichthoudende taak en daarmee gepaard gaat een zekere voorbeeldfunctie. Immers gezag dwing je niet af maar zal je moeten verwerven. Puberaal taalgebruik stoort mij daarom ook. Prima voor de gemiddelde user maar als Mod wordt er net iets meer terughoudendheid gevraagd.
Nogmaals: ik zie de meeste Mod's uitstekend werk doen en ik bewonder hun inzet en doorzettingsvermogen. Het zou Bokt sieren wanneer het commentaar en de vraagstelling van Alane als opbouwende kritiek kan worden gezien. De wereld (en ja, helaas, ook Bokt ) is altijd aan verbetering toe.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:46

Ik ben het eens met Alane

Sommige moddies hebben echt geen ene kont te doen. Vind bokt erg achteruit gegaan de laatste tijd. Je hoeft maar 'poep' te zeggen en ze huilen heel je PBbox vol. Maar dit zal wel weer niet gezegd mogen worden

En aan ECHTE dingen doen ze helemaal niets. Zo is er een tijdje geleden een topic geweest over een oplichtster hier op bokt, ken het mens helaas IRL en bokt vrolijk verder onder een andere naam en haar oude naam is niet eens geband

Zelfs mijn moeder zei dat ze hier erg kinderachtig zijn en dat zegt toch heel wat, aangezien ze niet zo'n doorgewinterde bokker is.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:10

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 02:15

Damn, mensen; dit is hobby, vrijwillig! Zowel voor de gebruikers als het beheer. Alleen betaalt Bart zich nog even scheel (of probeert het via sponsoren te dekken) aan ons plezier!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 03:57

Merens schreef:
Damn, mensen; dit is hobby, vrijwillig!

Als jij vrijwillig in de bieb of in het dierenasiel werkt, dan wordt er ook van je verwacht dat je je 'werk' goed doet. Vrijwillig of niet heeft daar imo weinig mee te maken.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 04:20

Ik heb het topic ook gelezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 06:09

Jasper schreef:
Daarnaast mag je (vind ik) best van een Mod vragen om een zekere volwassenheid te tonen. Een Mod heeft een toezichthoudende taak en daarmee gepaard gaat een zekere voorbeeldfunctie. Immers gezag dwing je niet af maar zal je moeten verwerven. Puberaal taalgebruik stoort mij daarom ook. Prima voor de gemiddelde user maar als Mod wordt er net iets meer terughoudendheid gevraagd.
Nogmaals: ik zie de meeste Mod's uitstekend werk doen en ik bewonder hun inzet en doorzettingsvermogen. Het zou Bokt sieren wanneer het commentaar en de vraagstelling van Alane als opbouwende kritiek kan worden gezien. De wereld (en ja, helaas, ook Bokt ) is altijd aan verbetering toe.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Verder vind ik ook dat de laatste tijd wel heel erg snel topics op slot gezet worden.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 09:35

Merens schreef:
Damn, mensen; dit is hobby, vrijwillig! Zowel voor de gebruikers als het beheer. Alleen betaalt Bart zich nog even scheel (of probeert het via sponsoren te dekken) aan ons plezier!

Die vrijwilligers zijn wel het visitekaartje van bokt.... en dat visitekaartje mag mi wel enig representatief aanzien hebben als je sponsoren wilt binnen halen en/of wilt behouden.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:47

Alane schreef:

@Youngster: vreselijke moeite met bokt heb??? waardoor trek jij die conclusie?
Of ben je van mening dat je alleen maar ja en amen mag zeggen op bokt?
En als ik wil schoppen tegen iets of iemand dan doe ik dat niet verkapt en verpakt in een topic, die ik geplaatst heb zonder bijbedoelingen.
Of iedereen gelijk maar een enkeltje geven die iets signaleert, zich ergert aan of iets irritant vind?

Als jij geen moeite met bokt zou hebben zou je niet zo'n topic maken.
Ik snap totaal niet waar jij je druk om kan maken. Het is en blijft wel een HOBBY. Zowel voor jou als voor de moddies.

Ja en amen zijn totaal niet nodig en dat weet je zelf ook wel. Beetje overdreven vind ik dit eerlijk gezegd.
Als jij een probleem met iemand hebt los je dat op met die persoon en hoef je niet een apart topic te openen over het fungeren van de moddies. Tenzij je met allemaal een probleem hebt. Maar ik denk dat je dat het vingertje eens om moet draaien.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 09:59

@Youngster:
Citaat:
Ik snap het punt van Alane wel. Niemand wordt verplicht om Mod te worden. Als je het (toch) doet, dan is het logisch dat er eisen aan gesteld worden. Ook al is het vrijwilligerswerk.
Een forum is een lastig medium. Alles gaat in de geschreven taal en dat kan heel wat misverstanden oproepen (neem maar een willekeurig topic op Bokt en de spraakverwarring steekt al snel de kop op).
Als Mod moet je je juist daarvan bewust zijn en je zult extra alert moeten zijn dat wat je schrijft anders uitgelegd kan worden dan je het hebt bedoeld. Ik zie heel wat Mods die dit uitstekend doen, maar een enkele uitglijder zie ik ook voorbijkomen.

Is het zo duidelijker voor je?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:02

Aan de mods worden idd eisen gesteld, maar dit is al zo vanaf het begin dat ze gekozen worden.

Tuurlijk heeft een mod een soort van voorbeeldfunctie, maar dan nog zijn het gewoon mensen die een fout kunnen maken. Ik weet zeker dat jij er ook genoeg maakt.

Daarbij Alane komt jou eerste post bij mij niet over als opbouwende kritiek

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 10:22

youngster schreef:
Aan de mods worden idd eisen gesteld, maar dit is al zo vanaf het begin dat ze gekozen worden.

Tuurlijk heeft een mod een soort van voorbeeldfunctie, maar dan nog zijn het gewoon mensen die een fout kunnen maken. Ik weet zeker dat jij er ook genoeg maakt.

Daarbij Alane komt jou eerste post bij mij niet over als opbouwende kritiek

Dat had ik nadien ook al geschreven dat ik bijv. de titel al niet helemaal vertelt wat ik bedoelde, maar wist even geen andere te bedenken.
en voor een woord als proeftijd was mischien evaluatie een beter woord geweest.

En net zoals een mod een fout kan maken tijdens het uitoefenen van haar functie kan de rest dat ook bij de aanstelling van een mod.
Ik ga er vanuit dat wanneer bokkers vertellen dat bijv. de woordkeuze af en toe wat ongepast is die mod dat ziet als opbouwende kritiek en daar wat mee zal doen.