Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 01:08

lindsey schreef:
Sorry Targus ik ben het niet met je eens. De reden dat iets 2e hands wordt aangeschaft is toch vaak dat de koper niet zo ruim in zijn geld zit. Dan mag je de koper best een beetje in bescherming nemen als je weet dat het artikel elders goedkoper te verkrijgen is.

Bovendien krijg ik vaak de indruk dat de verkoper geen verlies wil lijden op het artikel wat hij/zij verkoopt. De nieuwe koper moet opdraaien voor het feit dat hij/zij zelf iets impulsief hebben aangekocht zonder eerst te denken of ze het artikel wel echt mooi vinden, nodig hebben of past.

een 2e hands produkt is nu eenmaal minder waard dan iets nieuws.
Wil je geen verlies dan had je eerder naar de winkel terug moeten gaan om het te ruilen voor iets anders.

Ik ben het hier helemaal mee eens en stoor me dan ook werkelijk aan mensen die geen verlies willen lijden, ik reken bij verkoop dan ook de verzendkosten mee want dat kost het mij uiteindelijk wel.
En ja de vraagprijs was wel heel hoog aangezien het mijn favo dekjes zijn en ik ze van vrij prijzig tot goedkoop gekocht heb, maar zo duur had ik ze nog niet gezien, Ik zie het dus heel anders, 2de hands is niet nieuw en daar moet de prijs dan ook naar zijn.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 01:57

Dobbel ligt het aan mij of is jouw reactie op pagina één op miraculeuze wijze verdwenen?

Ik ben het er trouwens geheel niet mee eens dat een nieuwe koper ergens voor op moet draaien, het is eigen vrije keus om wel of niet te kopen voor de vraagprijs. En wat betreft het duur aanbieden een vraagprijs is een vraagprijs, al wil ik 200 euro vragen voor een dekje, denk niet dat ik het ga krijgen, maar het vragen mag ik wel.

Niet de koper maar de verkoper bepaald de vraagprijs, een eventuele koper kan:
A. Het elders gaan halen
B. Het bedrag accepteren
C. Een (tegen)bod doen

Lijkt me allemaal niet zo problematisch toch?

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 02:17

Ik maak (maakte) het ook vaak mee, ook hier op Bokt.
Zet ik netjes de nieuwprijs en de daarvan afgeleide vraagprijs bij het product en dan blijkt dat ik er te veel voor heb betaald.
Stom van mij natuurlijk, maar voor andere mensen kan het dan overkomen alsof ik de boel probeer te belazeren.

Bijv. een deken op de ene site staan ze voor 30 euro op de andere voor 50 euro. Stel dat ik dat dekje 1 keer heb gebruikt, dan lijkt mij 30 euro een nette vraagprijs.
Dan komen er uiteraard mensen die er in het topic mij erop wijzen dat de deken maar 30 euro kost hoor.....
Fijn voor de kopende partij, maar niet voor mij.....wie weet wat de mensen dan van mij denken!? En ik zit met een knal rood hoofd achter de pc omdat ik mij kapot schaam! Het zit mij erg dwars, ik heb geen lak aan andere mensen, ik wil gewoon een aardige meid gevonden worden.
Misschien een overtrokken reactie van mij, maar ik zit er erg mee.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:44

Als iemand een topic opent met:
"Superaanbieding van 70 voor maar 50 euro" terwijl de "normale" prijs 49.95 is..... zeg ik niets (commercieele advertenties dus)

Ik heb mij ook wel eens vertypt in een advertentie had volgens mij ooit eens iets van 50 getypt ipv 20 euro, en was blij dat men daarover wat schreef in het topic....

Over de nieuwprijs valt altijd wat te zeggen.... dat de aanschafwaarde eerder hoger was dan in de aanbieding bijv...
Als je dan uitgaat van die deken kan ik me voorstellen dat men kopers/bieders vertelt dat men voor 30 euro diezelfde deken nieuw kan kopen (mochten de biedingen zo hoog komen)

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:24

Alane schreef:
Als iemand een topic opent met:
"Superaanbieding van 70 voor maar 50 euro" terwijl de "normale" prijs 49.95 is..... zeg ik niets (commercieele advertenties dus)

ik vind toch dat je dan bieders mag vertellen dat ze elders goedkoper zijn; niet iedereen weet alle adresjes of is niet zo bedreven in het zoeken op internet. Het is een commerciële advertentie en aangeven dat het goedkoper kan (voor mensen met een kleine beurs) dat is gewoon marktwerking.

Ik heb mij ook wel eens vertypt in een advertentie had volgens mij ooit eens iets van 50 getypt ipv 20 euro, en was blij dat men daarover wat schreef in het topic.... zou ik ook liever hebben, dan kan je het in ieder geval uitleggen....

Over de nieuwprijs valt altijd wat te zeggen.... dat de aanschafwaarde eerder hoger was dan in de aanbieding bijv...
Als je dan uitgaat van die deken kan ik me voorstellen dat men kopers/bieders vertelt dat men voor 30 euro diezelfde deken nieuw kan kopen (mochten de biedingen zo hoog komen)
Ben ik het mee eens, volgens mij heeft iedereen liever een nieuwe dan een tweedehandse. Toch kan het voor sommigen een reden zijn om toch voor de tweedehandse te gaan. Als ze bijv. in de buurt wonen scheelt het verzendkosten en dan kan je goedkoper uit zijn met een tweedehandse omdat een aanbieding van een zaak vaak ook (hogere) verzendkosten met zich meebrengt.

_Dunja_

Re: Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:41

Ik vind het ook vervelend als mensen jou topic gebruiken voor dit soort dingen.
Kan je beter diegene een pm sturen dan heeft niemand er last van en dan kan diegene zelf beslissen of die het wil kopen voor dat bedrag.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:47

Het gaat juist om de mensen die willen kopen, Ik vind het jammer dat 2de hands spullen zo duur verkocht moeten worden, moet je eerst maar goed nadenken voor je wat koopt, wilje het toch kwijt dan voor een redelijk bedrag, Ik reageer echt vrijwel echt heel af en toe als ik het prijsverschil te hoog vind, Koper heeft recht om te weten wat het ergens nieuw kost.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:17

op zich heb ik ook graag de hoofdprijs als ik iets verkoop.... maar het is net zo vervelend als iemand bijv. een deken aanbied voor 50 euo en erbij verteld dat die deken nieuw 150 heeft gekost en dat niet zo is....
en dan vind ik dat dat gewoon verteld mag worden.
op zich zou ik het ook niet verkeerd vinden dat een verkoper eerst is informeerd wat de huidige nieuwprijs is.
Als ik zie dat bijv. een rafblauwe ankypad bij een interent winkel voor 41 euro incl. verzendkosten te koop is, dan kan ik reacties verwachten als ik de mijne aanbied met een vanaf prijs van 35 euro excl. verzendkosten....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:21

Precies hele maal mee eens Alane

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:41

Maar hoe kan een ander nou weten wat iemand voor iets betaalt heeft.
Misschien is het ook wel gewoon waar, maar wat al vaker gezegd is.
Iets kan ergens anders net op dat moment in de aanbieding zijn.
Informeren naar een nieuwprijs is iets anders dan mededelen waar hij ergens anders goedkoper zou zijn.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:14

Het gaat er niet om wat je er voor betaald hebt maar wat de nieuwprijs op moment van verkopen is, en het is dan wel zo netjes even rond te kijken, als je iets wilt verkopen krijg je er gewoon niet zo veel voor terug aangezien er altijd 5.50 verzendkosten bij komen en dat kost het je dan toch gewoon. ik reken dat tenminste wel mee en ik wil het dan toch echt goedkoper hebben als dat het nieuw kost anders schiet je er niks mee op.

Maar goed sommigen willen wel alles kopen en zonder verlies weer verkopen zo gaat dat helaas niet daarom is het 2de hands.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:40

precies, ik ga helemaal met Dobbel mee.....

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 08:56

En toch blijf ik bij mijn mening.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:59

Targus schreef:
En toch blijf ik bij mijn mening.

Dat is je goed recht..

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:14

Ik had ook niet anders verwacht aangezien je dit topic zelf geopend hebt en je naar mijn mening je dekje 5 euro te duur aanprees. was het een euro geweest walla maar 5 euro vind ik nogal wat. en aangezien ik 3 van deze dekjes heb en bij verschillenden heb gekocht was mijn duurste nog goedkoper als die jij wou verkopen, dan vind ik het goed recht om dat even aan eventuele kopers te melden dat het veel goedkoper kan. als je rond had gekeken had je geweten dat je er zelf veels te veel voor hebt betaald en dat dat jammer is voor jezelf. Overgens heb ik bij de rede die je verkoopt nog al vraagtekens omdat ik de dekjes erg goed ken en ze allemaal goed vallen dus of het was geen full of hij is gekrompen in de was.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:22

denk als je geen commentaar van wat voor aard ook wilt je niet op een forum moet adverteren, maar op bijvoorbeeld marktplaats waar mensen er niets bij kunnen schrijven......

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:23

@dobbel
Gek he als mensen dat bieden.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:25

En twijfels daar over zijn jou zorg.
Gelukkig weet ik dat het een full is, aangezien ik heb leren lezen.
Dus dat commetaar mag je voor jou houden.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:26

jou=je

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:33

Een tandje minder mag ook wel..... waarom zoui jij je mening wel mogen geven en Dobbel niet?
Als er full in staat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk full is, schijnbaar gebeurd het vaker bij de event (hoor het vrij regelmatig en heb hetzelf ook meegemaakt, 2 dekjes gekocht met dezelfde maat en toch was de een kleiner dan de ander...) dat er verschil in zit.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:23

Ach ja alane je mag alleen wat zeggen als het in Targus straatje past, helaas trek ik me er weinig van aan. Ik zeg ook niet dat het niet een full is maar dat het messchien gekrompen zou kunnen zijn in de was, aangezien ik er toch 3 heb en allemaal precies even groot, foutjes kunnen altijd maar dan was ik gewoon direct terug gegaan naar de winkel van hij valt te klein had je gewoon je geld terug gekregen,

Het zegt meer over je zelf als over mij.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:36

Oke, maar zoals dobbel het eerder zei vond ik het net iets anders overkomen

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:36

Ik ben ook wel eens iets op bokt tegengekomen wat ik net voor €15,- had gekocht, werd aangeboden voor €45,-.
Dan heb ik toch ook heel veel moeite om me in te houden......

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:41

Ik zeg het steeds het zelde targus het is de manier van hoe je het leest denk ik dan,

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:50

coydog schreef:
Ik ben ook wel eens iets op bokt tegengekomen wat ik net voor €15,- had gekocht, werd aangeboden voor €45,-.
Dan heb ik toch ook heel veel moeite om me in te houden......

precies... en dan ben ik van mening dat je dat gewoon moet kunnen zeggen... het hoeft geen opzet te zijn van de verkoper maar ik vind het ook wel fijn als ze mij erop attenderen als het ergens goedkoper is.